Tatuoinnit

  • 255 767
  • 813

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti FtB
Mä en tajua tatuointien ottajia. Ehkä ne sitte niillä pönkittää muuten paskaa itsetuntuoaan.

Mun kuvat on otettu vaan itseäni varten sen takia että mä oon yksinkertaisesti halunnu niitä.
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia itsetuntoni kanssa. Ei mun sen takia tarvii niitä ottaa.
 

Rocco

Jäsen
Itselläni on olkapäässä sellainen 3x3 cm kokoinen tatuointi. Henk.koht. tarkoittava juttu jota ei juuri kukaan tajua. Mutta siis itselle aihe on hyvä. Se riittää, muita ei kai tulekaan.
 

ace

Jäsen
Kolme niitä on tullut tähän mennessä otettua ja vielä suunnitteilla pari lisää.

Hartioita ja niskaa koristaa isohko tribaali ja sen sisässä eräs muinainen symboli. Tribaali on tosin vielä keskeneräinen mutta tarkoitus olisi se pikapuolin hakkauttaa valmiiksi.

Käsivarressa on pieni röökiaskin kokoinen kuva joka alunperin piti jäädä ainoaksi. Tämä kuva kuvaa symbolisesti minua itseäni.

Oikeassa pohkeessa on myös eräs minulle tärkeä musiikkiin liittyvä kuva. Tähänkin olen suunnitellut ympärille jonkinmoista tribaalia.

Mukavampi olisi tietysti kertoa myös mitä kuvat esittävät, mutta taidanpa jättää sen tekemättä.

Onko kenelläkään muuten hyviä/huonoja kokemuksia eri tatuoijista pk-seudulla tai muualla?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
3 on toistaiseksi, huomenna tulee neljäs. Saapa nähdä mitä syntyy...
Värejä en ole toistaiseksi (mustan sävyjen lisäksi) huolinut, ne on enemmän naisten ja lasten juttu. ;)

Itse suosin vain yhtä studiota Helsingissä ja sielläkin vain yhtä tiettyä heppua. Muille en luottaisi nahkaani koristeltavaksi.

Viestin lähetti yellow
Tatuointia ei ole eikä tule. Jos tatskan posti olisi helpompaa, voisin jopa harkita. En pidä ajatuksesta että jokin kuva on ihossani ja sitä ei saa pois ilman hankalaa toimenpidettä.
JOS kokee jo ennen tatuoinnin ottamista, että se on hankala saada pois jne., niin ei missään nimessä ikinä kannata ottaa tatuointia, samoin, kun jos ei ole aivan 100%:n varma, että todellakin jaksaa katsoa sitä kuvaa lopun elämäänsä, niin sama juttu. Älä ota. Mä koen tatuoinnit muistona kyseiseltä ajalta ja haluan sitten vanhana (jos vanhaksi elän) sitten muistella millaisina aikoina ne on otettu. Useinhan keski-ikäiset jeesustelevat tyyliin "mieti sitten kun olet vanha ja ryppyinen millainen se kuva on ja pidätkö siitä vielä". Helvetti, mä olen sitä mieltä, että kun on vanha ja on ryppyinen iho, niin paskat se tatuointi sitä nyt ainakaan rumenna. Ja onpahan kakaroille kerrottavaa ja herkempiä voi vaikka pelotella niillä. :)

Viestin lähetti FtB
Lappeenrannassa ei nähtävästi tunnisteta provoa.
Eikös provoille ole ihan oma ketjukin, urpo? Vai onko lukutaito puutteellinen, mitä häh? Ei siinä mitkään sorit paljon auta, kun menee offtopiciksi perkele.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
IFKn puumaa muistuttava puuman paa on ollu vasemmassa olkapaassa jo 10 vuotta. Hai tulee lahitulevaisuudessa. Paikkaa en ole viela paattanyt.

Muuten en lahde kommentoimaan tatuointeja. Ne on jokaisen oma henk koht asia, eika toisilla ole mitaan sanomista niista tai niiden puutteesta.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Olen harkinnut tatuoinnin ottamista mutta en oikein keksi minkälaisen ottaisin ja mihin...Paljonko muuten sellainen pieni yksivärinen tatuointi maksaa?
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Vasenta olkapäätä koristaa n 10cm pitkä skorpioni. Toinen on ollut jo ajatuksessa, mutta toteutukseen on vielä pitkä matka :D toinen varmaan tulisi oikeaan käsivarteen, joku sellainen joka kiertää käsivarren ympäri. Esim. piikkilanka tjsp. En ole vielä päivääkään katunut tuon skorpionin ottoa, jos sitä ei jaksa katella niin pysyy se piilossa tuolla paidan hihan alla =)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Keväällä aiheesta käytiin keskustelua lyhyen tovin tässä ketjussa. Onpa aiheesta muistaakseni toinenkin ketju - jollei jopa useampia - avattu Vapaan keskustelun puolelle.

Aiheeseen, yksi tatuointi olkapäästä löytyy - sellainen mitä ei taatusti löydy ainoastakaan kansiosta, tai ei pitäisi löytyä. Lisää olen ajatellut hankkia kunhan aika ja raha kohtaavat toisensa.

vlad.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK-aiheista tatuointia olen harkinnut. Jollain HIFK-fanilla (BigRedBob?)oli aika kovan näköinen kuva omasta vastaavasta ja aika tyylikäs oli.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen viimeiset pari-kolme vuotta mietiskellyt enemmän tai vähemmän tarkkaan sitä, tohdinko tatuoinnin ottaa. Nyt aivan viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että tulen sen teettämään jahka taloudellinen tilanteeni sen sallii. Tiedän myös suurin piirtein, millaisen tatuoinnin haluan. Tosin se vaatii vielä hieman fiksailua tyyliseikkojen suhteen.
Yksi syy, miksi olen käyttänyt paljon aikaa päätöksen tekemiseen on se, että tahdon tatuoinnin erittäin näkyvälle paikalle eli kämmenselkääni/ranteeseeni. Siitä minulla tosin ei ole hajuakaan, onko olemassa jotain säännöstöä, mihin tatuoijat ovat valmiita kuvia tekemään ja mihin eivät. Mutta en kuitenkaan usko, että kämmenselkä muodostaisi sen suhteen ongelmaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Oikeasti hienoa tatuointia näkee harvoin mutta se onkin sitte sitäkin komeampi.

Tyylikkäimpänä näkemänäni pidän erästä tatuointia jossa tiimalasi oli hajalla ja hiekasta kurkisti kuolema...pääkallo siis. Oli toteutettu harmaalla, vaaleanruskealla ja valkoisella tuo tatska.

Värien kanssa saa mielestäni olla tarkka, punaiset ja vihreät ainakin tuppaavat tummenemaan ja minun silmissäni rumenemaan iän kanssa...siis jo ennen ihon rumenemista, hyvä ja oikeassa oleva läppä BigRedBobilta btw.

En kyllä ymmärrä mitä ihmiset näkevät tribaaleissa ja haban ympäri kiertävässä piikkilangassa - persoonallisuus puuttuu 95 % tatskoista.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti goldenawe
En kyllä ymmärrä mitä ihmiset näkevät tribaaleissa ja haban ympäri kiertävässä piikkilangassa - persoonallisuus puuttuu 95 % tatskoista.

Hauskaksi tollasen tatskan tekee se, etta haban sisapuolella ei ole tatskaa ollenkaan: sattuu liikaa vetaa se kokonaan ympari. Ja sitten naytetaan sita piikkilankaa koko kansalle kovana jatkana.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti goldenawe
En kyllä ymmärrä mitä ihmiset näkevät tribaaleissa

Niinno, se taas varmaan riippuu lampaannussijasta, mutta minä en taas ymmärrä mitä ihmiset näkevät pääkalloissa.

Itse tribaaleihin tykästyneenä en oikeastaan muuta haluakaan. Tatuointihan on sinällään aika henkilökohtainen asia, itse en ole kuunnellut ihmisten mielipiteitä siitä mikä näyttäisi hienolta ja miten jotain hässäkkää pitäisi jatkaa. Ottakoon itse sellaisen joka näyttää hienolta, minä tyydyn omiin perversioihini. Mainittakoon että käden ympäri ei kierrä mikään vaan jokainen on oma kokonaisuutensa. Kertokaa nyt äkkiä joku että näyttää tilkkutäkiltä. Ja tähän se hymiö taas.
 

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin itsellänihän on yksi tatska hakattu yläselkään viime keväänä. Siinä on tribaalikuvioinen kolmio, jonka sisällä makaa tiikeri. Se tehtiin kahdessa erässä ja välissä teetti melkoista tuskaa istua penkissä "hakattavana", mutta on se sen väärti. Joskus voisin harkita ottavani toisen...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Takapassi
Niinno, se taas varmaan riippuu lampaannussijasta, mutta minä en taas ymmärrä mitä ihmiset näkevät pääkalloissa.

Itse tribaaleihin tykästyneenä en oikeastaan muuta haluakaan. Tatuointihan on sinällään aika henkilökohtainen asia, itse en ole kuunnellut ihmisten mielipiteitä siitä mikä näyttäisi hienolta ja miten jotain hässäkkää pitäisi jatkaa. Ottakoon itse sellaisen joka näyttää hienolta, minä tyydyn omiin perversioihini. Mainittakoon että käden ympäri ei kierrä mikään vaan jokainen on oma kokonaisuutensa. Kertokaa nyt äkkiä joku että näyttää tilkkutäkiltä. Ja tähän se hymiö taas.

Ei pääkalloissa itsessään ole mitään erikoista, meiltä kaikilta yksi jo löytyy, mutta tässä yhdessä se tiimalasin kanssa toimi...symbolisoi kai kuolevaisuutta ja sitä ettei aika odota ketään.

Tribaaleista saa tykätä mutta niistä tykkäävät miljoonat muutkin joten niiden henkilökohtaisuus ja muistettavuus häviää siinä massaan. Tatskan hinnallahan saisi kuitenkin matkan vaikka capoeiran alkumajoille. Miksei symbolia kannataisi hakea omilta juuriltamme?

Just heräsin.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän päivän Keskisuomalaisessa oli asiaa koskeva kolumni otsikolla:

Katuminen maksaa.

Ja asiasisältö oli jotenkin tämän suuntainen.
Jos haluaa poistaa tatuoinnin ilman että jää arpia se onnistuu Suomessa vain yhdessä paikassa (Helsingissä)
Ja esim. kämmenen kokoisen tatuoinnin poistaminen tällä rubiinilaser hoidolla vaatii n. 10 hoitokertaa (250 euroa/kerta) kuukauden välein...
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti FtB
Mä en tajua tatuointien ottajia. Ehkä ne sitte niillä pönkittää muuten paskaa itsetuntuoaan.

Eipä se ole sinun tai kaltaistesi umpimielien tajuttavissakaan.

Hiukan huvittaa tuollainen asenne, ikäänkuin ihmisten joilla on tatuointi, pitäisi hakea muiden hyväksyntää. Mitä väliä sillä on tajuatko sinä tai kukaan muukaan heitä?


Ja kyllä, tatuointeja löytyy yksi(1) kappale, lisää tulee varmasti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Kapo00

Katuminen maksaa.

Varmasti maksaakin. Hiukan ihmetyttää minkälaisista hetken mielijohteista ihmiset tatskojaan ottavat jos niitä pois pitää saada. Itse mietin tätä ensimmäistä tatuointiani n. 3 vuotta, ennenkuin olin varma, että se on juuri sellainen kuin haluan, varsinkin kun se on suhteellisen näkyvällä paikalla. Takuuvarmaa on, että kellään muulla ei ole samanlaista tatskaa, sekin oli tärkeää.

Tatuoinneissa ei ylipäänsä ole mielestäni järkeä jos ne eivät merkitse kantajalle jotain. Siis jotain muutakin kuin kivaa kuvaa tai koristautumista. Mutta silti, jokainen taaplaa tyylillään ja tekee itselleen mitä haluaa. Kuten pitääkin.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oon ajatellu että heittäisin rintaan isolla lukemaan että "ÄITI",vois olla aika kylmä idea. Toinen jolle oon nauranu monet kerrat, että laittais perseeseen tekstin "EXIT ONLY". Jos tuollaisen tekis niin luulen että kaverit pitäis mua melkoisena huumor' miehenä...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kakkonen
Oon ajatellu että heittäisin rintaan isolla lukemaan että "ÄITI",vois olla aika kylmä idea. Toinen jolle oon nauranu monet kerrat, että laittais perseeseen tekstin "EXIT ONLY". Jos tuollaisen tekis niin luulen että kaverit pitäis mua melkoisena huumor' miehenä...

Taisit keksiä nämä mainiot ideasi aivan itse.

Tatskoja on pari. Epäilen, että Suomessa ei ole kellään samanlaisia, vaikka eipä se kai mikään itseisarvo olekaan. Lisääkin saattaa tulla tuossa eräänä päivänä.

Tatskoja suunnitteleville voin sanoa (en tosin kokemuksesta), että liian pienet tatskat kaduttavat eniten.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Snakster

Tatskoja suunnitteleville voin sanoa (en tosin kokemuksesta), että liian pienet tatskat kaduttavat eniten.
Aamen. Minullakaan ei ole kokemusta, sillä kumpikin kuvani on suhteellisen isoja ja peittävät melko hyvin koko olkapään, mutta tiedän useita tapauksia, jotka ovat ottaneet jonkun pienen ruusun, linnun tai skorppioonin päälle jonkun isomman peitekuvan.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rumat ihmiset

Niin, omasta mielestäni 90% tatuoinneista on rumia, mauttomia tahi muuten vain epäsopivia. Itse en ole aikeissa ottaa.
Jos kuitenkin otan, niin otan sitten kunnolla, eli koko selän kokoisen kalevala-aiheen.

Täältä tähän
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Rumat ihmiset

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, omasta mielestäni 90% tatuoinneista on rumia, mauttomia tahi muuten vain epäsopivia. Itse en ole aikeissa ottaa.
Jos kuitenkin otan, niin otan sitten kunnolla, eli koko selän kokoisen kalevala-aiheen.

Täältä tähän

Pitää varmaan juottaa teikäläinen känniin joskus...

Että silleen...
 

Jindebyne

Jäsen
Kylä ajattelin parin viikon päästä mennä ottamaan pohkeeseen kiinalaisen symbolin leijonalle ja ehkä sen ympärille vielä jonkun hienon auringon tms. En vain ole vielä mistään löytänyt minkänäköinen se leijonan symboli on, joten se pitää ensin tietää ennenkuin surina alkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös