Tatuoinnit

  • 255 141
  • 813

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Miksu00
Mistäs löytäisi Jaappanin "aakkos-kirjan"?

Kirjastoista kannattaa käydä etsimässä, itse ainakin löysin eräänlaisen suomi-japani -kirjan sellaisesta, (L:rannan Maakuntakirjasto). Kirjan tasossa oli toivomisen varaa ja lisäksi siinäkään ei käyty japanilaisinaakkosin läpi kuin murto-osa mahdollisista kirjoitusvariaatioista.

Ehkäpä yliopistojen kirjastoista voisi löytyä kattavampia teoksia, tai asiaa kannattanee tiedustella kansalaisopistoista mikäli alueen kansalaisopiston/työväenopiston opetussuunnitelmaan kuuluu japaninkielen opettaminen.

En sitten tiedä kuinka paljon apua voisit saada Suomessa eläviltä japanilaisilta, ehkäpä tällainen yhteisö voisi auttaa sinua. Itse sain erääseen "aakkospulmaan" lopulta apua ent. kotikaupungissani asuvalta japanilaiselta.

Tiedustelen asiaa lisää ja palaan asiaan mikäli saan tietooni konkreettisia vinkkejä.

vlad#16.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiirettä on kokoajan, että kirjastoon on vaikea ehtiä, mutt kai jostain saan aikaa riistetty kirjasto vierailulle. Vlad: voit laittaa vaikka yv:tä jos löydät jotain hyviä vinkkejä.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Eli eilen otin ensimmäisen tatuointini, skorpionin kuva tuli talletettua vasempaan olkavarteen. Tuli mielestäni ihan tyylikäs :)
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olen tässä jo pari vuotta harkinnut tatuointia. Tosin vaan yksi kuva kiinnostaa ja paikkakin olisi jo selvillä.. JYPin logo vasempaan rintaan. -Hurrikaanin muotoinen sydän- Tässä vaan keräillään rahaa ja rohkeutta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kuvien lukumäärä on tällä hetkellä kolme ja koko ajan yritän miettiä pääni puhki uusia ideoita, mutta hidasta on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole tatuointeja.
Arpitatuointia olen suunnitellut rintani yläpuolella loistelevan arven ympärille. Haluaisin että arpi tehtäisiin polttamalla (ei siis skalpellilla), mutta en tiedä yhtään tatuointiliikettä, joka niitä tekisi.

Toinen suunnitteluasteella oleva juttu on BG II ToB:n pääkallologo 'body tattoo'na. Melkein kuin tatuointi, mutta häipyy iholta muutan vuoden kuluessa. (Ja jos alkaa tuntua liian haikealta se kuvan poistuminen, päälle voi tehdä 'oikean' tatuoinnin.)
Joidenkin mielestä varmaan lälläritouhua.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ole yhtään tatuointia ihollani. En usko että ihan heti otankaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin jotenkin tatuointeja vastaan, ei suinkaan. Parhaimmillaan ne ovat todella upeita katsella ja varsinaisia taideteoksia. Valitettavasti on sitten tultu nähtyä niitä aika onnettoman näköisiäkin nahankoristeita... No jokainen itse kantaa merkkinsä. Harkitsisin kyllä aika pitkään ja ottaisin selvää tatuoijan taidoista.

En siis ole juurikaan innostunut ottamaan itselleni mitään kuviota, mutta tatuointien tekeminen voisi jopa kiinnostaakin, tai sanotaanko ehkä ennemmin suunnitteleminen tälläinen piirtäjä kun olen. Itseasiassa olenkin yhden tatuoinnin elämänaikanani suunnitellut sisareni miesystävälle. Siitä on jo vuosia aikaa ja itse pidän kuvaa varsin tökerönä, mutta eihän sitä tatuoinnin omistajalle kehtaa sanoa ääneen... =)
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Bee

Mulla löytyy kiukkuinen ampiainen nilkan yläpuolelta. Toivomus tatuoitsijalle oli jotta ei ihan maija mehiläisen näköistä tulisi. Hyvän teki. Nyt vaan on mielessä hakisiko vähän keltaista raitoihin ja punaista piikin päähän...

Kokona on tuollainen 4*8cm ja hintana oli silloin n.280mk
 

Messenger

Jäsen
Mulla koristaa oikeaa olkavartta tribaalikoristeellinen etunimeni alkukirjain.
Kirjain on hienosti piilossa tribaalin keskellä,eikä sitä kukaan ensimmäisenä
tule ajatelleeksi.Kokoa on 7cm ja leveyttä 3cm hinnaksi tuli 60€ ja jälki oli
erinomaista,vaikka pienestä muistosta onkin kyse.
 

Lucy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, HJK, ManUtd
Ensi viikolla on tarkoitus mennä ja hakkauttaa joko Man Utd:n tai Boca Juniorsin logo olkavarteen. Boca vai Utd?? Sitä olen miettinyt pian kaksi vuotta... Jääkiekkosuosikkini eivät tule kysymykseen. Jokerien tai Anaheimin logo näyttäisi hieman...etten sanoisi koomiselta. Ja varsinkaan Anaheimista ei tiedä, onko koko seuraa viiden tai viidentoista vuoden kuluttua enää olemassa. Tai jos se onkin yhtäkkiä Seattle Lions...

Manchester U:n piru on ehkä hieman epänaisellinen, joten taidan päätyä Boca Juniorsin yksinkertaiseen ja ehkä hieman tylsään logoon.

Onhan oman suosikkijoukkueen logon/tunnuksen tatuointi aika kulunut ja mielikuvitukseton idea, mutta vielä en ole Boca Juniors-tatskaan törmänny. Johtunee siitä, että koskaan en ole Argentiinassa käynyt ; )
 

Miguel

Jäsen
Ted Raikkaan kanssa vähän samoilla linjoilla. Tatuoinnit voivat olla tyylikkäitäkin, mutta usein tarkoituksena tuntuu olevan puhtaasti pullistelu, eikä luovuuden esiin tuominen. Se on saanut minut vastustamaan tatuointeja vahvemmin kuin tarvitsisi.

Muutama vuosi sitten täällä Lahdessa pieni kaveripiiri päätti hommata tatuoinnit, ilmeisesti joku keksi sen olevan siistiä. Alaikäisille pojille mikä tahansa liike ei tatuointia olisi tehnyt, ja monilla taloudellinen tilanne pakotti halvimman luokan ratkaisuun. Nyt kaikilla heillä on samanlainen tatska, jokin tylsä japanilainen tjsp. kirjain/merkki olkapäässä. Veikkaanpa, että moni tuosta porukasta vielä harmittelee ennemmin tai myöhemmin tuota tekoa. Vai tuokohan tuo pieni (ja ainakin minun silmissäni täysin mitätön) merkki, jollainen varmasti löytyy monelta muultakin, iloa vielä parinkymmenen vuoden päästä? Tai edes viiden? Minäkin siis suosittelen miettimään useampaan kertaan ennen kuin ottaa tatuoinnin.

Anteeksi, että kirjoitin vastoin ohjeita, mutta halusin tuoda tuon asian esille.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Miguel
Ted Raikkaan kanssa vähän samoilla linjoilla. Tatuoinnit voivat olla tyylikkäitäkin, mutta usein tarkoituksena tuntuu olevan puhtaasti pullistelu, eikä luovuuden esiin tuominen. Se on saanut minut vastustamaan tatuointeja vahvemmin kuin tarvitsisi.
Hyvä pointti. Toiset "tajuavat tatuointien hengen", toiset ottavat ne mistä syystä tahansa. Pahin on se, että haluaa näyttää olevansa ns. jotain. Huh.

Itselläni se on aina ollut jotain ihmeellistä alkukantaista viettiä. Harvemmin kuljen edes T-paita päällä (jos koskaan) ja siten aika harva näkee käsieni kuvia. Tai jalkojeni ja selkäni. Lisää tulee vielä, vasta 6 kuvaa 9 vuoden aikana olen saanut aikaiseksi. Itse siis suunnitellut, piirtänyt ja 4 noista vielä itse tikannut.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Eilen tuli töllöstä ohjelma, jossa esiteltiin kaikenlaisia hullutuksia. Ausseissa mukuloita "valmennettiin" uimaan kovemmin päästämällä heidän perässään altaaseen pieni krokotiili.

Pöyristyttävää oli kuitenkin erään isän pojalleen jättämä toivomus, jonka mukaan hänet piti kuolemansa jälkeen nylkeä. Syynä oli, että vanha äijä halusi säilyttää jotakin itsestään - tatuoinnit. Olivathan nuo ihan komeita kuvia, mutta isukin selkänahka parkittuna ja kehystettynä kapakin seinällä on sentään vähän liikaa. Rajansa kaikella.
 

Miguel

Jäsen
Taaspa minä ilmaisen itseäni huonosti. Varsinkin tuo "luovuuden esiin tuominen" oli harvinaisen kömpelö sanavalinta. Todellakin, ei ole mitään oikeaa ja väärää tapaa ottaa tatuointeja. Mutta kun minua vituttaa niin paljon tuon mainitsemani esimerkin kaltaiset ihmiset, niin kirjoitus sai tuon sävyn. Noita jätkiä nimittäin tuskin paljon kiinnostaa tuon merkin tarkoitus, enkä usko heidän pitävän sitä minään kauneuden perikuvana. Tatuointi oli vain pakko saada sen takia, että se on tatuointi ja se on in.

Anti-tatuointi -kirjoituksiahan pyydettiin välttämään, mutta tähän kuitenkin on tultu. Parasta jättää homma tähän, ennen kuin saan isomman nahistelun aikaan.
 

Kate

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC, Diego Maradona
Itselläni on kolme tatuointia. Ensimmäisen otin aivan vuoden alussa vasempaan lapaan. Pääskynen neliapila nokassaan, ainakin itselleni kuva symboloi onnea.

Kaksi muuta otin yhdellä kertaa, koska ne myös tietyllä tavalla liittyvät toisiinsa, vaikka ovatkin yksittäisiä kuvioita. Alaselässä oikealla puolella on kiinalaisilla kirjaimilla lohikäärme ja vasemmassa rinnassa kiinalaisilla kirjaimilla tiikeri. Kyselin asiasta kiinalaisilta ystäviltäni ja he selittivät, että kiinalaisessa mytologiassa lohikäärme edustaa onnea ja valtaa (esim. lohikäärme oli keisarin symboli). Yhdessä tiikerin kanssa ne tekevät kantajastaan voimakkaan. Kiinassa monet ottavat juuri lohikäärmetatuoinnin, koska sen symboliarvo on korkea.

Ehkä olen vain kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota kuin aikaisemmin, mutta joka tapauksessa yhä useammalla näyttäisi olevan jonkinlainen tatuointi. Mielestäni tatuointi on hieno 'koriste', joka kunnolla tehtynä ja tarkkaan harkittuna tuottaa mielihyvää vielä vuosienkin päästä. Tatuoinnin pitäisi myös merkitä kantajalleen jotain.

Negatiivisia kommentteja en ole kuullut, vaikka tiedänkin, että kaikki eivät pidä tatuoinneista etenkään naisen kropassa. Joissain tapauksissa olen kuitenkin pientä negatiivisuutta havainnut, vaikka ääneen ei mitään olisi sanottukaan. Tatskoilla taitaa kuitenkin olla vielä jonkinlainen 'maineensa' ja niitä kohtaan on ennakkoluuloja. Itselläni kaikki ovat kuitenkin sellaisissa paikoissa, että ne saa helposti vaatteiden alle piiloon, jos niin haluaa.

Suunnitelmissa ei ole enää uusien hankkimista, mutta ei koskaan kannata sanoa ei koskaan...
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Reilut kolme vuotta on ollut tribali selässä, lapojen välissä, koko on n. 8x8cm. Jostakin kuvasta muokattu, käännetty ja väännetty...tuskin törmään toiseen samanlaiseen. Tutunkaupan hintana 0,5l viskipullo!
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika nostaa tämä ketju ylös koska aihe on taas itselleni ajankohtainen. Tänään taas menossa porattavaksi tosin tämän projektin ensimmäinen osa tehtiin jo pari viikkoa sitten. Tänään on luvassa 4 tuntia varjostusta :) Full sleeve on kokoajan lähempänä ja täten olen ihmisenäkin kokonaisempi ;) Onko kukaan muu hankkinut lähiaikoina uusia kuvia nahkaansa? Hermannin Gooni ainakin kävi ottamassa, onko muita? Paljastakaa ja kertokaa!
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Joku tribaali rävellys pesiytyi vasempaan sorkkaani pari-kolme vuotta sitten eikä ole poistunut. Pidän. Lisää tulossa kunhan kuva kävelee vastaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Oikeasta olkapäästä löytyy tribaalihässäkkä ja vasemmasta käärme. Kesän aikana on tarkoitus ottaa parikin kuvaa lisää, pari aika hyvää (omasta mielestä) ideaa taas löytyy kuvista ja sijoituspaikoista.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin mielikuvitus tuntuu olevan ehtymätön luonnonvara näillä tatsaajilla - tribaaleja, lohikäärmeitä, käärmeitä, perhosia ja yllätysten yllätykseksenä suomen vaakunaleijonia...

Hieman olen kuitenkin yllättynyt, ettei kukaan Jatkoajan naispuolisista ole vielä paljastanut omistavansa liskotatuointia...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eipä ole juurikaan uusia kertynyt sitten viime kertoilujen, paitsi tämä[/URL] ilmaantui viime kauden päättteeksi.

Tässä kuva toisesta tribaalitatuoinnista, ensimmäiseen on vissiinkin vielä linkki tuolla aiemmin ketjussa.

Uusia tekisi mieli laittaa vaikka kuinka ja paljon, mutta ideoiden puute taitaa olla suurin syy, miksi ei ole vielä tullut lisää. Mutta ajatuksia kypsyy koko ajan ja eiköhän vielä kesän aikana tule väriä nahkaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oikean rinnan sivulla (siis lähellä keskikohtaa) semmonen sydän / perhonen -hässäkkä, ihan pikkuriikkinen. Toisen voisin ottaa vasempaan nilkkaan, delffiini tms.
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK vaakuna koristaa vasenta olkapäätä värien kanssa.Tarkoitus olis jossain vaiheessa ottaa nykyinen logo oikeaan käteen.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Pari tatuointia löytyy. Oikeassa olkapäässä (yllätys yllätys) Suomen vaakunaleijona. Vasemmassa olkapäässä musta pantteri.
Lisää olisi tarkoitus ottaa tässä lähiaikona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös