Tatuoinnit

  • 255 087
  • 813

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Vanha kunnon festari-tatuointi perjantai-lauantai yöllä noin yhden aikaan 3 promillen juovuksissa tuli siis otettua. No kuva on ainakin sellainen mitä olin suunnitellut ja ihan hyvin näyttää olevan tehtykin. Ei edes harmita!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tuolla olen itsekin pari kuvaa rasvannut ja hyvin on toiminut. Hakattu kohta on ollut parantunut viikossa.

Kyllähän tuo toimii parhaiten ainakin meikäläiselle.

Nyt viimeisimpänä tuli sitten otettua kämmentatuointi... sattui muuten niin perkeleesti, onneksi ei kestänyt pitkään. Tuohon kohtaan kun pitää hakata niin syvälle kuin mahdollista, eli juuri sen tatuointipiikin verran iskettiin väriä kämmenen läpi, heh. Eikä voinut vetää suoraan viivaa tms. vaan piste kerrallaan periaatteella.

Ainoa yllätys oli miten nopeasti tuo parantui. Näin kolmen päivän jälkeen jo kämmen suht kunnossa ja arpeahan tuo puskee, mutta niinhän sen kuuluukin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Liitteenä oma aihe tähän ketjuun. Niskaan kaulusrajan alle hakattiin tämä. Erittäin henkilökohtainen aihe, jonka olen halunnut ikuistaa jo vuosia. Livekuvia myöhemmin...
 

Liitteet

  • tatska.jpg
    tatska.jpg
    3,5 KB · kertaa luettu: 1 195

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
tatskat.

itsellä nykyään 3kuvaa ihossa. vasemman käden kyynärtaipeen yläpuolella kolme kuutosta kolminaisuudessa, oikean jalan pohkeen ulkosivulla key of life ja viimeisin vasemman jalan pohkeessa tiimalasi jossa on reikä alhaalla ja siitä lähtee hiekkapöly joka nousee pohkeen ulkosivulle sisältäen viikatemiehen ja alla teksti sivuttainpoikittain"time is limited". pitkään mietitty oli toi leima ja on se nyt sitten hieno!!=]

enskerralla luultavasti luvassa jonkintyylinen sagittarius horoskoopin mukaan ja paikkana oikean jalan pohkeen sisäpuoli, ihon värittäminen on hieno asia.

niin ja voiteena helosan,viimeisin kuva hakattii vieläpä kun oli todella kuumat ilmat mutta loistavasti parani helosanilla ja auringosta huolimatta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Viikon päästä Putkaan. Tarkoituksena ikuistaa käteeni CP 1919. Paljon pikkuista viivaa, saa nähdä mitä tuosta tulee
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viikon päästä Putkaan. Tarkoituksena ikuistaa käteeni CP 1919. Paljon pikkuista viivaa, saa nähdä mitä tuosta tulee

Sinut tuntien ja aiemmat kuvat tietäen, Googleen piti mennä ihmettelemään. Vai semmoista tällä kertaa, ei tule ihan heti vastaan samanlaista.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sinut tuntien ja aiemmat kuvat tietäen, Googleen piti mennä ihmettelemään. Vai semmoista tällä kertaa, ei tule ihan heti vastaan samanlaista.

Tuohon oikeaan käteen olisi tarkoitus tuo laittaa, niin että kuvion suora osa rajaa tuon "Sithin auringon" joka on siinä toisella puolella. Eli siis noin 10 cm ranteen yläpuolella on alin osa

Suunnittelun alla on oikea pohje johon olisi tulossa sellainen hassunhauska Jedi-symboli. Tai siis tuohon ollaan tällä hetkellä suuntaamassa, toki matkan varrella voi tapahtua vaikka mitä hassua
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Olisi tarkoitus ottaa toiseen käteen myös toisen muksun nimi kun toisessa on jo. Siinä kädessä vain on tuollaista pigmentti häikkää, eli tuollaista tummempaa läikkää joka on vähän koholla. Siihen ei varmaan kuvaa pysty tekemään? Joutuu sitten vähän eri kohtaan tekemään kun mitä toisessa kädessä on.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Hyvältä näyttää. Siinä saakin olla tekijän käsi vakaa kun tuommoista viivakuvaa tehdään eikä uhrikaan saa nytkähdellä hallitsemattomasti.

Aikaahan tuossa meni. Loppu onkin sitten vähän helpompaa. Jatketaan viivat loppuun ja laitetaan tuon olemassa olevan sisäpinnan kuvan ympärille vähän kilkettä ja kolinaa.

Tähän asti on menty linjalla "vain mustaa kuvaa" mutta sai kyllä tyttö mut puhuttua ympäri ja jos sopiva tapa keksitään, tulee tuohon jatkoon jo vähän värejä
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerilogo hieman modatussa versiossa oikeassa pohkeessa.

Ja kohta on tulossa iso, ruma ja karvainen hämähäkki johonkin päin kehoa, luultavasti sääreen. Arachnophobiasta kärsivälle ihan oiva valinta.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Suunnitelmissa olisi ottaa ensimmäinen tatuointi (lähi)tulevaisuudessa. Muutaman vuoden olen tätä asiaa jo pohdiskellut ja pyöritellyt, mutta on ollut hankala päättää kuvaa/tekstiä, jonka haluaisin ikuistaa ihooni. Nyt kuitenkin luulisin, että aihe olisi löytynyt.

Porilainen kun olen henkeen ja vereen, vaikka olenkin jo asunut vuosia muualla, niin karhu tuntuisi jotenkin luonnolliselta valinnalta. Muisto omista juurista jne, lisäksi tulevaisuudessa uskon/toivon viettäväni pitkiäkin aikoja ulkomailla niin karhu olisi sopiva teema tähänkin, koska kyseinen otushan on Suomen kansalliseläin.

Tarkoitus olisi kuitenkin ottaa tatuointi joka olisi tarpeeksi yksilöllinen. Tässä tapauksessa paras vaihtoehto lienee antaa ammattilaisen customoida omien ajatusten pohjalta kyseinen aihe. Olenkin ajatellut kokonaisuutta jossa olisi karjuva karhu, joka tulisi osittain näkyviin patalogosta. Lisäksi olisi mukava jos sen pystyisi toteuttamaan "kolmiulotteisena" eli jotenkin viistosta kulmasta niin ettei se näyttäisi joltain päälle liimatulta kiiltokuvalta vaan, että kuvaan saataisiin jotain syvyyttä.


Mahtaakohan arvon palstaveljistä kukaan tätä kuvailuani ymmärtää? Hieman hankala selittää kun kuva on vain aivojen perukoilla eikä sitä itse saa taiteiltua järkevästi paperille.

Tatuoinnin sijoittaminen on myöskin yksi asia, jota olen paljon miettinyt. Perus "hauis"tatuointi olisi varmaan paras valinta. Kokoluokka voisi olla jotain 10x10 ja 15x15cm väliltä. Jos otetaan kuva niin sitten tehdään se kerralla kunnolla.

Kysyisinkin enemmän kokemusta omaavilta, pystyykö tämän kertoman perusteella arvioimaan millaisessa hintaluokassa painitaan ja onko jotain ehdotuksia missä tälläinen kannattaisi käydä ottamassa? Pori-Rauma-Turku-Pääkaupunkiseutu akselilla liikun sen verran paljon, että tältä alueelta hyviä tatuoijia ja paikkoja saa suositella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No periaatteessa mikä vain karhun kuva vaikkapa googlen kuvahaulla ja sitten lyöt sen nahkaan. Toki taiteilija muokkaa sitä sen verran kuin on tarvetta... Sitten joka paikassa on kansiot levällään vaikka minkälaista mallia, joten sinne vain selaamaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kysyisinkin enemmän kokemusta omaavilta, pystyykö tämän kertoman perusteella arvioimaan millaisessa hintaluokassa painitaan

Sanoisin, että painittaneen n 350e hintaluokassa. Itse kävin jokunen aika sitten muutaman vuoden jahkailun ja vetkuttelun jälkeen ottamassa muutaman henkkoht tekstin, joista toinen rintaan ja toinen pohkeeseen, sekä tarkoitus olisi vielä toiseenkin pohkeeseen IFKta hakata. Kilpilogo teksteillä tarkemmin sanottuna.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
En kyllä ihan ymmärrä, että miksi sen rasvan pitää olla antiseptista?

Antiseptinen jeesaa esim. kesäaikaan, tulehdusriski pienenee erityisesti isojen kuvien kohdalla.

Voisitko seuraavan kerran tatuointipajalla asioidessasi kysäistä, että mikä vika niissä hifistelyrasvoissa on? Esim. se Easytattoo repair cream on ammattilaisia konsultoimalla koostettu ja se on tarkoitettu juuri siihen, että tatuointi paranee mahdollisimman nopeasti ja hyvin.

Tuo mainitsemasi Easytattoo Repair Cream saattaa ollakin hyvä, mutta niistä muista ei välttämättä aina tiedä. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun asiakas saa kuvan tulehtumaan väärän tai huonon rasvan myötävaikutuksella; vähän sama kuin eri merkkisissä tatuointiväreissä on eroja. Toiset ihmiset reagoivat eri asioihin herkemmin kuin toiset.

Apteekista saatavien rasvojen kohdalla tietää tasan tarkkaan, mitä saa, miten se toimii ja sitä rataa. Kaipa tämäkin on yksittäisestä artistista kiinni, mitä suositellaan, mutta Bepanthen + Helosan on joka tapauksessa suht suositeltu kombinaatio.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Custom Inkin Rami totesi, että olisi tehnyt saman neljällä kympillä. Luulin aluksi, että saan tuolta halpaan hintaan kuvia ns. tuttavankauppaan, mutta kyllä ne hinnat siellä ovat kaikille yhtä edulliset.

En epäile enkä mitään, mutta ihan kysyn nyt kuitenkin, että saako tuohon hintaan työstä myös kuitin?
 

Theone

Jäsen
En epäile enkä mitään, mutta ihan kysyn nyt kuitenkin, että saako tuohon hintaan työstä myös kuitin?

Tuskin, itselläni on suhkot paljon kuvia ja en ole ikinä saanut kuittia, en ole kyllä kysynytkään. Itse asiassa en ole ikinä edes kuullut, että kukaan on pyytänyt tatuoinnista kuittia. Tuskin kukaan (ainakaan toivottavasti) valitsee tatuoijaa hinnan perusteella, kyseessä on kuitenkin loppuelämän säilyvä kuva. Itselläni on sekä halpoja, että suhteellisen hintavia kuvia osunut matkalle mutta onko sillä oikeasti väliä maksaako se kuva 150€ vai 250€ tai saako siitä kuittia tai ei? Ainakin minulle vain laadulla on väliä. En myöskään ole saanut paikallisesta pizzeriasta ikinä kuittia, myöskään sieltä en ole ikinä sitä pyytänyt, eikä sen saaminen/saamattomuus ostopäätökseeni vaikuttaisikaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin kyllä suurin osa tatuoijista varmaan maksaakin veronsa ihan säntillisesti, mutta onhan se selvää, että juuri tämän kaltaisilla aloilla kiusaus harmaan talouden pyörittämiseen on aika suuri. Itse laskisin tatuointien alvia esimerkiksi samaan verokantaan kuin vaikkapa partureilla, koska kyseessä on kuitenkin samankaltainen ulkonäköön liittyvä hyvinvointipalvelu.
 

Theone

Jäsen
halvat hinnat ovat hyvä bonus.

Tässähän tämä tuli. Eli halpa hinta ei ole muuta kuin kiva bonus ja toivon todella, että kukaan ei vain tuon takia ota kuvaa. Jos todella jonkun kuvan haluaa, niin ei sillä (ainakaan omasta mielestäni) ole väliä maksaako se 50€ vai 1000€, sitten vain säästetään vähän kauemmin. Se on siinä kuitenkin luultavasti koko loppu elämän.

Jyväskylästä voi suositella lämpimästi mm. Nushos Tattoota (todella edullinen ja siistiä jälkeä) ja tietenkin Rossia (vitun kallis mutta jälki on maailman kärkeä).

Snaksterille sen verran, että mielestäni olisi ihme jos suurin osa tatuointi artisteista maksaisi veronsa kunnolla. Toki voin olla väärässä.

Sillä paljon joku alvi on, ei ole tuon asian kanssa mitään tekemistä tai vaikutusta positiivisesti/negatiivisesti kyseiseen asiaan.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jos hävyttömästi saa mainostaa, niin Custom Ink Auran keskustassa on ihan helvetin mukava paikka. Artisti on ainakin mun mielestä pirun hauska äijä, tilat ovat viihtyisät, jälki ensiluokkaista ja hinnat tuon kokoisen tatuoinnin täällä heitettyihin moniin satoihin euroihin verrattuna naurettavan halvat. Veikkaisin, että alle satasella selviää tuon kokoluokan tatuoinnista. Luultavasti selviää viidellä-kuudella kympillä, tosin kuvastahan se on kiinni.

Nyt on pakko sanoa tuosta Custom Inkistä että gallerian mukaan aika suttusta ja "ei niin nättiä" kuvaa on tarjolla. Mun mielestä esim. tämä lintukuva on jopa huonosti tehty. Toki vain mun mielipide ja pääasia on se että nahkaansa kuvan ottanut on ITSE tyytyväinen! Hinnat usein kertoo työnlaadusta, ja nyt kyllä mielestäni hinta kohtaa kuvat.

Tämäkään miehinen kuva ei mielestäni kovin laadukas ole. Gallerioita kannattaa AINA tutkia kun kuvan ottajaa miettii, tämä perusohje on ehkä se tärkein. Laatu on tärkein ainakin itselleni.

---

Pian tulee kaksi vuotta siitä kun pohkeeseni tuon kuvan otin. Mielessä olen pyöritellyt jotain metsästysaiheista kuvaa toiseen pohkeeseen ja ehkä se tässä jossain vaiheessa tulee otettuakin. Paikka on tiedossa enkä edes muita vaihtoehtoja mieti; Rossi/Fireline.
 

lihaani

Jäsen
Näin tässä eräällä hemmolla olkavarressa kasvokuvan, joka oli mielestäni kuin valokuva. Ällistyttävän oikean näköinen.

Kuinka tämmoinen tehdään? Onko kyseessä vaan niin helvetin taitava tatuoija?

Nimimerkki: Kysynkö hölmöjä?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Näin tässä eräällä hemmolla olkavarressa kasvokuvan, joka oli mielestäni kuin valokuva. Ällistyttävän oikean näköinen.

Kuinka tämmoinen tehdään? Onko kyseessä vaan niin helvetin taitava tatuoija?

Nimimerkki: Kysynkö hölmöjä?

Ihan viisaita kysyt. Oikea vastaus taitaa olla valkoisen värin taitava käyttö, jolla luodaan tarvittava kontrasti.
 

huskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, HC Boners
Nyt on pakko sanoa tuosta Custom Inkistä että gallerian mukaan aika suttusta ja "ei niin nättiä" kuvaa on tarjolla. Mun mielestä esim. tämä lintukuva on jopa huonosti tehty. Toki vain mun mielipide ja pääasia on se että nahkaansa kuvan ottanut on ITSE tyytyväinen! Hinnat usein kertoo työnlaadusta, ja nyt kyllä mielestäni hinta kohtaa kuvat.

Tämäkään miehinen kuva ei mielestäni kovin laadukas ole. Gallerioita kannattaa AINA tutkia kun kuvan ottajaa miettii, tämä perusohje on ehkä se tärkein. Laatu on tärkein ainakin itselleni.

Nyt täytyy kyllä olla samaa mieltä. Aikas paljon huonosti tehtyjä kuvia. Tekijä voi kyllä oli mukava tyyppi, sitä en kiistä. Mutta millään silmällä katottuna laatu ei ole ensiluokkaista, kuten ylempänä kehuttiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös