Tatuoinnit

  • 255 817
  • 813

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Eilen tuli vasempaan olkapäähän suurehko tatuointi. Paikka oli Vantaan Tikkurilassa Tattoo Cafe niminen mesta.

Mutta nyt jatkoajan tatuoiduille kysymys: menenkö tänään rugby-treeneihin? Tatuointi siis vuorokauden vanha.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Eilen tuli vasempaan olkapäähän suurehko tatuointi. Paikka oli Vantaan Tikkurilassa Tattoo Cafe niminen mesta.

Mutta nyt jatkoajan tatuoiduille kysymys: menenkö tänään rugby-treeneihin? Tatuointi siis vuorokauden vanha.
ET TODELLAKAAN MENE!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mutta nyt jatkoajan tatuoiduille kysymys: menenkö tänään rugby-treeneihin? Tatuointi siis vuorokauden vanha.

Älä mene. Periaatteessahan pitäisi välttää runsasta hikoilua niin kauan kunnes tatuointi on tervehtynyt. Voi tulehtua helpommin jos hikoilet paljon.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
En siis mene. Kuitenkin suht kallis leima on, ja tuore.

Mutta tekee mieli vaan niin paljon pelata :)
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Minä ymmärrän tuon "menenkö tänään treeneihin"-aspektin täysin. Itselläni teki isojen kuvien kanssa kuitenkin mieli mennä "varovasti potkimaan" ja "ottamaan iisisti", mutta totuus on, että tatuointi on kuitenkin yksi iso avohaava, jonka täytyy parantua. Kyseinen avohaava ei parannu sillä, että se ottaa suoraa osumaa eikä sillä, että sinne menee hien mukana kaikenlaista tarpeetonta kuonaa. Oma artistini suositteli vähintään kahden viikon, mutta mielellään kuukauden lepoa raskaasta urheilusta ja kyllä sen huomasi, kun koitti parin viikon jälkeen varovasti luistaa potkunyrkkeilytreeneihin; vaikka kontaktia ei tullutkaan, niin hikoilu pisti tatuoidun alueen punoittamaan ja kuumenemaan ihan eri malliin mitä normaalisti. Kyse kuvan paranemisen kohdalla on myös värien säilyvyydestä jne. ja näillä on ihan suora korrelaatio. Mitä paremmin maltat hoidattaa varsinkin isot kuvat alkajaisiksi kuntoon, sen vähemmän niitä tarvitsee korjailla tai ihmetellä jälkikäteen.
 
Itse olen huomannut, että kuukausi on aina liioittelua, mutta pari viikkoa on aika optimi. En ole koskaan malttanut olla kuvan takia kahta viikkoa tosin treenaamatta, kun tuntuvat paranevan reilussa viikossa melko hyvin. Ei täydellisesti, mutta riittävän hyvin :)

Mutta joo, jos on pakko treenata, niin kontaktitreeniä se ei kannattaisi oikein olla missään muodossa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Taas varattiin uusi aika, ens kuussa pitäisi iskeä viimeiset juntti tribaalit käsivarteen ja siitä lähteä kehittämään sitten kuvaa selkään, ehkä joutuu nostattamaan molemmista olkapäistä jotain junttimaista tribaalia vielä ylöspäin. Tribaaleja on kaikilla mutta yhdelläkään ei varmasti tule olemaan samanlaisia kuin minulla. Eikä itseäni paljoa kiinnosta vaikka tribaalien arvostus on täysin nollassa, itse niistä tykkään ja sopii hyvin tyylilleni (juntti).

Tyylini myös se ettei tatskoilla ole mitään sen kummempaa merkitystä, joidenki mielestä tyhmää mutta hei, voe voe.
 

Theone

Jäsen
No joo, kieltämättä. Ei tämä ole mitään puolustelua, mutta omiin kuviini olen pirun tyytyväinen.

Kyllähän tuo galleria aika karua kieltä puhuu, hirveää paskaa ja tuskin tuo ainakaan kenenkään silmää miellyttää tai ainakin itku pääsisi kun tuommoisen huomaisi omassa kropassa. Jokainen on varmaan omiin kuviinsa tyytyväinen, en ole ainakaan koskaa kuullut, että joku olisi sanonut, että tulipa paska kuva.

Sen verran ammattitaitoinen jätkä on kyseessä, että ei käsittääkseni Suomesta tai edes Euroopasta taida parempaa löytyä.

No mieleen tulee äkkiseltää Rossi. Rossiahan oln yleensä näissä pidetty mittarina.
 

Crazy Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins & Winnipeg Jets
Kävin tuossa pari kuukautta sitten lätkäsemässä itseeni Kolmannen Silmän eli Horus jumalan silmän käsivarteen. Toimenpide tuntui hiukka kivuliaalta, mutten usko sen estävän uuden tatuonnin ottamista jos tulevaisuudessa tulee tarve koristaa ihoa lisää. Koko selän kokoista oroborusta olen semisti ajatellut.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt kun rahatilanne sen loppuvuonna ehkä sallii, niin ajattelin ostaa itse itselleni joululahjan ja ottaa sen pitkään suunnitellun tatuoinnin. Kyseessä olisi siis allekirjoittaneen elämän ensimmäinen tatuointi.. kysyisinkin että onko TattooMake Hämeenlinnassa hyvä paikka? Jotain kommenttia olen kuullut että olisi kuulemma "yksi koko Suomen parhaista tatuoijista", mutta ainahan sitä toki mainostaa voidaan. Onko täällä jollain käsitystä/kokemusta?

EDIT: tarkennetaan vielä että Hlinnan muista paikoista Igor´s on haukuttu minulle ja Black&Yellow (olikohan se tuon niminen liike se siinä Sibeliuksenkadulla) on mysteeri, siitä en ole kuullut juuta tai jaata.. muita paikkoja en sitten edes tiedä
 
Viimeksi muokattu:

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt kun rahatilanne sen loppuvuonna ehkä sallii, niin ajattelin ostaa itse itselleni joululahjan ja ottaa sen pitkään suunnitellun tatuoinnin. Kyseessä olisi siis allekirjoittaneen elämän ensimmäinen tatuointi.. kysyisinkin että onko TattooMake Hämeenlinnassa hyvä paikka? Jotain kommenttia olen kuullut että olisi kuulemma "yksi koko Suomen parhaista tatuoijista", mutta ainahan sitä toki mainostaa voidaan. Onko täällä jollain käsitystä/kokemusta?

EDIT: tarkennetaan vielä että Hlinnan muista paikoista Igor´s on haukuttu minulle ja Black&Yellow (olikohan se tuon niminen liike se siinä Sibeliuksenkadulla) on mysteeri, siitä en ole kuullut juuta tai jaata.. muita paikkoja en sitten edes tiedä
No tuota, Makehan tekee aika ok jälkeä, mutta niin vanhanaikaista, että itse en suosittelisi. Igor'sista ei koskaan tiedä kuka tekee vai tekeekö kukaan mitään. Olen itse käynyt ottamassa yhden tuolla entisessä B&Y:ssä ja Tiina tekijänä. Tykkäsin jäljestä, mutta minulla olikin helpohko kuva. Nythän tuon firman nimi on (samassa paikassa) Fenix Custom Tattoo. Sitten on vielä Unique Art (melkein vastapäätä Fenixiä), jossa on gallerian ja kuulemisen perusteella pätevä tekijä Säde Sonck. Paikan päällä käymistä suosittelen noihin liikkeisiin. Harmi kun täältä katosi jonnekin se nuorempi Make, joka teki hommia myös Sibeliuskadulla. Hän teki ensimmäisen kuvani ja tykkäsin kovasti jäljestä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Useamman vuoden suunnittelu ja säätö alkaa olla loppusuoralla. Keväällä tuli pelle vasempaan hauikseen ja oikeaan ankkuri ja enkeleitä. Tänään hakattiin selkään korppi. Aluperäinen idea muuttui vuosien aikana vielä sen verran, että paikka vaihtui rinnasta selkään ja lintuja tuli yhden sijasta kaksi. Vähän jäi vielä viimeisteltävää, mustaa lisätään ja silmästä puuttuu sävyt kokonaan.

http://tuomaskorppi.fi/sht/korp.jpg
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Onko palstaveljillä kokemuksia Duck`s Tattoo mestasta. Olen menossa sinne ottamaan elämäni ensimmäisen tatskan ja mielipiteitä kaivataan. Pari tuttua mulle tuota mestaa jo lämpimästi suositteli.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko palstaveljillä kokemuksia Duck`s Tattoo mestasta. Olen menossa sinne ottamaan elämäni ensimmäisen tatskan ja mielipiteitä kaivataan. Pari tuttua mulle tuota mestaa jo lämpimästi suositteli.

Omat kuvat on molemmat sieltä ja ei pahaa sanottavaa. Aikaa kyllä edellisestä 3 v mutta tekijät taitaa olla samoja edelleen joten voin suositella.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ensimmäinen tatuointini hakattiin tänään Kuopion Tino's tattoossa. Tove Janssonin alkuperäisistä muumikirjoista löysi Nuuskamuikkunen tiensä nilkkaani. Olen erittäin tyytyväinen työn laatuun ja eihän se tatuoiminen loppupeleissä edes kovin paljoa koskenut. Odotin ennakkoon paljon kivuliaampaa toimitusta.
 

Ralph

Jäsen
Inhoan sellaisia suuria tatuointeja, esimerkiksi selässä, olkapäissä, naamassa, kaulassa jne. Mutta mielestäni kuitenkin tuollaiset pienet yksinkertaiset ovat hienoja, kuten varmasti ylläolevan kirjoittajan tatuointi.

Itse olen ajatellut urheilumiehenä ikuistaa käsivarteen joillain hienoilla kirjaimilla suosikkijoukkueita. Tässä yksi kuvaesimerkki, millaista tatuointia tarkoitan. Eli tuolle paikalle, hienoin kirjaimin hieno joukkeen nimi. Kuvan teksti ei liity ajatuksiini mitenkään.

Toisessa kädessä "Colorado Avalanche" ja toisessa "Hämeenlinnan Pallokerho" tjsp.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kolme (3) tatskaa löytyy, oikeassa kädessä kaksi ja vasurissa sitten yksi. Lissää tahtoo ja ideoita on vaikka kuinka. Ainakin kolme tatuointia haluan vielä, kunhan rahavarat sen sallii.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olen tässä nyt vajaan viikon verran kypsytellyt ideaa uudesta kuvasta. Kolme on jo valmiina, yläkehossa. Seuraava, jos nyt idean toteutan, tulisi oikeaan pohkeeseen. Isäni muistoa kunnioittaen ajatellen veljeni kanssa mahdollisesti laitetaan isäni nimikirjaimet, isämme syntymävuosi ja tämä vuosi jolloin isämme vietiin meiltä pois. Toki tuo suunnitelmakin saattaa muuttua. Veljelläni ei ole vielä yhtään kuvaa, mutta on toki sanonut että haluaisi yhden ainakin hankkia kunhan löytyy jotain sellaista jonka oikeasti haluaisi ihoonsa ikuistaa... Noh, tätä ajatusta mietitään vielä.
 

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Itseltä löytyy käsivarresta teksti "To Live is To Die", joka on eräänlainen tribuutti Metallicalle ja sen edesmenneelle basistille Cliff Burtonille. Metallica on ollut se lempibändi itselle jo ala-asteelta asti ja vaikka tatuointia on kehuttu hienoksi ja omaperäiseksi niin aika harva on sitä osannut yhdistää millään tavalla musiikkiin. Tarkoituksena olisi jatkaa tuota tatuointia vielä kuvalla ja tatuoijalla oli erittäin hyvä idea, jonka pohjalta tein pari luonnosta; (naisen) silmä symbolisoimaan elämää ja enkelin siivet kuolemaa. Tatuoija ehdotti itse pääkalloa kuoleman symboliksi, mutta se ei mielestäni näyttänyt hyvältä paperilla. Duck's Tattoosta otin tuon leiman ja sitä olisi tarkoitus jatkaa myös siellä kun kerran sama tatuoija on vielä töissä siellä.
 

Fordél

Jäsen
Kuulun siihen ryhmään, joiden mielestä joku tatuointi voisi olla tässä ja nyt ihan ok, mutta vanhana ukkona ryppysellä iholla haalistunut tatska voisi olla kaikkea muuta kuin ok. No toki eletystä elämästähän sekin kertoisi. Silti jätän mieluusti tatuoinnit väliin enkä tunne oikein mitään houkutusta näihin. Jos joku kuitenkin pitäisi ihan pakosti ottaa niin vaikka tonne hauiksen tietämille pari noin sentin paksuista mustaa raitaa menemään haukan ympäri. Sellanen yksinkertainen on näissäkin asioissa kaunista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuulun siihen ryhmään, joiden mielestä joku tatuointi voisi olla tässä ja nyt ihan ok, mutta vanhana ukkona ryppysellä iholla haalistunut tatska voisi olla kaikkea muuta kuin ok.
Minä taas niihin, joiden mielestä ei olisi edes nyt ok. Montaakaan pöljempää asiaa kuin ihonsa loppuikäinen pilaaminen en tiedä. Tatuoitu mies näyttää rikolliselta ja/tai idiootilta, tatuoitu nainen seksuaalimoraaliltaan löyhältä, vastenmieliseltä ja halvalta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulun siihen ryhmään, joiden mielestä joku tatuointi voisi olla tässä ja nyt ihan ok, mutta vanhana ukkona ryppysellä iholla haalistunut tatska voisi olla kaikkea muuta kuin ok. No toki eletystä elämästähän sekin kertoisi.

Eletystä elämästähän se kertoo ihan samalla tavalla kuin se koko rypistynyt ihokin. Minulle ainakaan ryppyinen iho vanhalla ihmisellä, tatskoilla tai ilman, ole mikään kauhistus. Tatuointeihin kuuluu, että ne vanhenevat ihmisen mukana. Tosin itselläni tuo koko kyljen kokoinen kuva on ihan hyvä veruke pitää keskivartalo jollain tavalla säällisessä kuosissa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Itselläni on ollut jo kauan poltetta uuteen kuvaan. Toiseen pohkeeseen vasaraa himottaisi saada...
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olen juntti, kuukauden päästä tulee yläselkään "hieno" tribaalimättö. Itse tykkään ja jos joku ei niin voe voe!

Nytkin jo käsissä komeilee tribaalia ja ohessa myös peruskuvia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Hmmm. Meikälläkään ei tuon viimekesäisen kämmentatuoinnin jälkeen ole tullut uusia kuvia. Kolmisentoista kappaletta noita löytyy tällä hetkellä. Osaa yhdistelty jne. Mutta poltehan on taas kova ja ideoita pyörii koko ajan. Meikällä menee aina samallalailla uuden kuvan hommaaminen. Pitkään se pyörii päässä ja lopulta kun kuva kirkastuu päässä niin sitten aikaa varaamaan. Seuraavaksi kohteena varmaankin vasemman käden kämmenselkä. Saapi nähdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös