Tatuoinnit

  • 255 354
  • 813

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Nobodysta pelkkää hyvää, siksi sinne siis.

Itselläni on sellainen kokemus tuolta etten tule siellä toista kertaa vierailemaan kyseisessä paikassa. Mulla oli paperilla kuva minkä halusin olkapäähän ja en tiedä kuka paikan työntekijöistä oli jolle sitä näytin sanoi heti ettei toi onnistu, värit pitää kääntää toisinpäin eli mustat alueet valkoiseksi ja toisinpäin ja kuva on liian pieni. Kaikissa muissa paikoissa sanottiin heti, että kuva onnistuu juuri sellaisena kuin haluan ja muualla sen teetinkin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ensimmäinen tatska piirrätettävänä, vielä pitäisi löytää joku "varma" hakkausmesta. Pellen pää (Ei liity mitenkään narreihin vaan ihan henkilökohtainen juttu) tulee vasempaan olkapäähän/ lapaluun päälle, ihan tarkkaa mestaa ei ole päätetty, ajattelin ottaa hakkaajan mielipiteen asiasta ennen paikan ihan tarkkaa sijaintia. Pari muutakin suunnitteilla, ankkuri ja pieniä enkeleitä (tän tyyppisiä) sekä ehkä jotain köynnöstä oikealle puolelle samaan kohtaan minne pelle tulee vasemmalle. Vasemmalle rintaan tulee jossain vaiheessa kaksi toisiaan kiehnäävää korppia.

Saas nähdä, eka tän vuoden puolella, loput varmaan ensi vuonna. Laittelen kuvia kun on jotain valmista.

Ei tullut vielä 2009, vaan ensimmäiselle kuvalle aika varattu ensi viikolle. Tämmöistä pelleä tulee olkapäähän, värejä vielä vähän säädellään hakkaajan kanssa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Toihan on Lindholmin Dave.

Tämmöinen pelle sieltä syntyi, itse ainakin hemmetin tyytyväinen. Kuvassa punoittaa vielä aika kovin, esim noissa ulkoreunan tummennuksissa on vain mustaa, vaikka tuossa sieltä puskee punaruskea hyvin esille. Parin viikon päästä tsekki ja mahdolliset viimoiset korostukset. Kiitokset Red & White Inkin Ipelle!
 
Suosikkijoukkue
Pata
Tämmöinen pelle sieltä syntyi, itse ainakin hemmetin tyytyväinen. Kuvassa punoittaa vielä aika kovin, esim noissa ulkoreunan tummennuksissa on vain mustaa, vaikka tuossa sieltä puskee punaruskea hyvin esille. Parin viikon päästä tsekki ja mahdolliset viimoiset korostukset. Kiitokset Red & White Inkin Ipelle!

Toihan on oikein komia. Vähän niinkuin maalausmainen kuva.
2 viikon päästä itelle Needlepointissa meksikolainen pääkallo, parilla linkkuveitsellä varustettuna, vasempaan olkapäähän mitä todennäköisemmin. Cant wait....
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Erittäin onnistunut kokonaisuus mutta...miksi et ottanut tuplasti suurempana kun kerran taidetta nahkaan aletaan hakkaamaan?

Tuo tuntui ja tuntuu edelleen sopivan kokoiselta, hakkaaja olisi halunnut tehdä isomman. Mulle riittää hyvin abaut tän kokokoset ja tarkoitus itselläni ei ole hakata ihoa umpeen, vaan ottaa yhteensä kolme tatuointia. Kolme tärkeintä juttua maailmassa: faija, mutsi ja oma perhe. Oikeaan käteen samaan kohtaan ja saman kokoinen kuin tuo pelle ja niskan alle selkään se kolmas, josta on tarkoitus tehdä semmoinen mitä voi jatkaa mahdollisten lasten tulon myötä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jokohan sitä uskaltaisi saunaan, kun kuvan ottamisesta on vajaat kolme viikkoa? Eka tatska, joten vainoharhaisuutta löytyy. Normaalilta tuo näyttää, ei punotusta ei kutiamista ei mitään..
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Kyllähän reilun viikon jälkeen jo voi saunassa käydä. Siis jos ei kovasti ole rupea ja kuva on muutenkin hyvässä kuosissa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kyllähän reilun viikon jälkeen jo voi saunassa käydä. Siis jos ei kovasti ole rupea ja kuva on muutenkin hyvässä kuosissa.

Voi, mutta ei kannata. Paranee nopeammin ja pysyy värit paremmin kun ei heti lähde liottamaan rankkoihin hikijumppiin ja saunoihin. Ihan turhaan tuota kuukauden saunanvälttelyä ei suositella leiman oton jälkeen.
 

Molkke

Jäsen
Tässä tuli otettua vajaa viikko sitten ensimmäinen kuva tuohon käsivarteen ja rasva ( Helosan, kun suosittelivat ) jotenkin paakkuuntuu aina käytettäessä. Kuuluuko asiaan tämmöinen, enemmän naulatut kaverit? Ja vielä semmoista kysyisin, että tuntuu vielä todella "pinnalliselta" eli missähän vaiheessa mahtaa poistua tämmöinen tuntu jos ymmärsitte mitä tarkoitin. Ja tietenkin kysyn nämä JA:n keskusteluista ennemmin kuin alan liikkeestä :D

edit. Lisäksi kuvasta irtoaa vielä mustaa kun kuivaan. Kauanko tämä jatkuu?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tässä tuli otettua vajaa viikko sitten ensimmäinen kuva tuohon käsivarteen ja rasva ( Helosan, kun suosittelivat ) jotenkin paakkuuntuu aina käytettäessä. Kuuluuko asiaan tämmöinen, enemmän naulatut kaverit? Ja vielä semmoista kysyisin, että tuntuu vielä todella "pinnalliselta" eli missähän vaiheessa mahtaa poistua tämmöinen tuntu jos ymmärsitte mitä tarkoitin. Ja tietenkin kysyn nämä JA:n keskusteluista ennemmin kuin alan liikkeestä :D

edit. Lisäksi kuvasta irtoaa vielä mustaa kun kuivaan. Kauanko tämä jatkuu?

En ole runsaasti kuvitettu mutta itse käyttelin Bepanthenia ja hyvin toimi, ohuesti ja useasti. Nahka kesii kuvan kohdalta, kunhan nahka uusiintuu niin loppuu värin lähtökin, älä nypi äläkä raavi vaikka mieli tekisi. Eiköhän tuo pinnallisuuskin häivy kunhan se paranee kunnolla, ei paniikkia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Easytattoo® Repair Cream

Tuota mulle artisti aina antaa purkin kylkiäisiksi mukaan. Ei sillä isoja kuvia montaa kertaa rasvaa, mutta esim. uusimpaan kuvaan (n. 30x30 cm) rinnassa riitti yksi purkki tuota tavaraa. Sama vaikuttava aine kuin bebanthenissa (dekspantenoli), mutta levittyy paremmin. Riittoisaa kamaa. Jokainen suosittelee mitä suosittelee, omien kokemuksien mukaan Helosan on kuraa verrattuna bebantheniin ja tuo easytattoo -rasva on hifimalli bebanthenista.

Tuo Easytattoo-rasva on kyllä aivan ylivertaista muihin rasvoihin verrattuna. Meikäläisellä reilu kymmenen kuvaa ja muutamalla viime kerralla tullut tuota käytettyä. Toimii helvetin hyvin. Hauskana faktana myös se, että hakkaa monet kosteusvoiteet jne. Näin siis naisen näkökulmasta kuultuna. Eli kunnon tavaraa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vasemmassa hauiksessa ns. Amaru (Entertaiment) risti, johon on suunnittelilla sellainen nauha(t) jotka kulkisi ristin ympäri tekstillä. Saa nähdä milloin on varaa ottaa se. Sitten on oikeessa kädessä kuolleen kaverin muistolle nimikirjaimet ja r.i.p. sekä tribaalihässäkkä sen ympärillä.

Suunnitteilla on tuon nauhan lisäksi useita tatskoja, mutta varallisuus tällä hetkellä ei salli ottaa uutta kuvaa nahkaan.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Onko tatuoinnin pakko olla aina musta / useampi värinen? Kekkasin että jos jonkun otan niin otan kokonaan punaisen, myös muut värit mahdollisia mutta punainen vaikuttaisi tällä hetkellä parhaalta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko tatuoinnin pakko olla aina musta / useampi värinen? Kekkasin että jos jonkun otan niin otan kokonaan punaisen, myös muut värit mahdollisia mutta punainen vaikuttaisi tällä hetkellä parhaalta.

No mitäs sen on väliä, mitä muut tuosta sanovat? Otat sitten vaikka paskanrusken leiman...aivan sama.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itelläki alkaa tää tatskan hankinta viimeinkin realisoitua. Aihe ja paikka nyt on vielä hakusessa. No aihe on oikeastaan joku mun elämässä tärkeä ihminen eli jokos äiti tai sit eräs hyvä ystävä jonka kaa ollaan tunnettu jo ennen ala-astetta. Ei siis kiinnosta mitkään turhanpäiväiset tribaalit jne. vaan sillä kuvalla pitää oikeasti olla jotain merkitystäki. Tota ystävää nyt oon päällimmäisenä miettiny, mutta miten ihmeessä sen kääntäis kuvaksi iholle? En siis mitään muotokuvaa oo ajatellu enkä toisaalta nimeäkään vaan jotain muuta siihen pitäis keksiä.

Paikka on sit toinen koska oon ravintola-alalla töissä eli käytännössä mitään tatskoja ei sais näkyä töissä. Mut en toisaalta taas haluais pistää sitä ihan piiloonkaan josta sitä ei kukaan sit näkis muuta ku saunas tai petihommis. Niin ja sit oon vielä niin saatanan karvainen etten kyl niitä ala tatskan takia ajeleen :D Eli joku "hauis" taitaa olla paras vaihtoehto.

Kolmas asia mitä mietin on toi työ ja tää keli sen tatskan paranemisen suhteen. Aika kuumat ja hikiset oltavat on töissä jne. eli kannattaisko ton kanssa odottaa myöhempään kesään/syksyyn?

Ja tiedän toki et nää kaikki asiat voi käydä läpi sen tatuoijan kanssa, mutta ajanvaraukseen on vielä aikaa joten ajattelin täällä kysellä vähän etukäteen jos löytyy neuvoja.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
No mitäs sen on väliä, mitä muut tuosta sanovat? Otat sitten vaikka paskanrusken leiman...aivan sama.

Ei ollut tarkoitus ilmiantaa omaa heikkoutta, mutta näköjään sekin nyt kaivettiin musta jälleen irti, kun päätin yrittää vaan ilmottaa että "minä keksein" tehdä jotain muka-uutta ja niin erilaista. :D
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei ollut tarkoitus ilmiantaa omaa heikkoutta, mutta näköjään sekin nyt kaivettiin musta jälleen irti, kun päätin yrittää vaan ilmottaa että "minä keksein" tehdä jotain muka-uutta ja niin erilaista. :D

Oli kyllä meikäläiseltä aika tylyllä tyylillä sanottu tuo. Anteeksi tästä. Kaveripiirissä kun jutskaillaan niin noin voi sanoa mutta kirjoitettuna näyttää tosi tyhmältä. En aivan noin tarkoittanut asiaa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jokainen suosittelee mitä suosittelee, omien kokemuksien mukaan Helosan on kuraa verrattuna bebantheniin ja tuo easytattoo -rasva on hifimalli bebanthenista.

Helosanin vertaaminen Bepantheniin on muutenkin suht turhaa, se kun ei ole edes antiseptinen. Paksu Bepanthen aamulla alle ja päälle Helosania aina kun tarvitsee, niin jo toimii. Oma artistini suosittelee juurikin em. voiteiden käyttöä ja kehoittaa välttämään kaikkia hifistelyrasvoja.
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko tatuoinnin pakko olla aina musta / useampi värinen? Kekkasin että jos jonkun otan niin otan kokonaan punaisen, myös muut värit mahdollisia mutta punainen vaikuttaisi tällä hetkellä parhaalta.

Mäkin oon tykästyny punaseen. Aattelin itseasiassa ottaa yksinkertaisen silmän, jossa on punasta ja mustaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Esim. se Easytattoo repair cream on ammattilaisia konsultoimalla koostettu ja se on tarkoitettu juuri siihen, että tatuointi paranee mahdollisimman nopeasti ja hyvin. Ainakin mulla se on aina toiminut kuin tauti. Uskallan väittää, että nimenomaan tatuoinnin hoitamiseen suunniteltu rasva on parempaa kuin mikään mitä apteekista saa.
Mä kävin tuossa kuukausi sitten ottamassa tatuointia ja kaveri siellä sanoi että punainen Bepanthen on paras. Siis se tatuoija ite, joka oli tehnyt hommia vuosikausia. Itiksen Duck's Tattoossa.

Varmaan toi Bepa on jonkun verran halvempaa ainakin - ja sopii varmasti tarkoitukseen vallan hyvin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Esim. se Easytattoo repair cream on ammattilaisia konsultoimalla koostettu ja se on tarkoitettu juuri siihen, että tatuointi paranee mahdollisimman nopeasti ja hyvin. Ainakin mulla se on aina toiminut kuin tauti.

Tuolla olen itsekin pari kuvaa rasvannut ja hyvin on toiminut. Hakattu kohta on ollut parantunut viikossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös