Re: Re: Re: Re: Re: Re: keskustatollon faija räväyttää:
Niin, itse asetan arvoasteikossa ihmisen kaikkien eliöiden tärkeimmäksi otukseksi. Myös suurinosa maailmankatsomuksista, laeista, säännöksista & julistuksista korostavat ihmisen olevan eläinkunnan yläpuolella. On mielestäni eri asia säännöstellä eläinkantaa, kuin olla puuttumatta inhimillisiin katastrofeihin. Tämä on siis oma humaani näkökulmani asiaan.
En myöskään kannata USA:n ja muiden oikeistovaltioiden tuputtamaa "kaikki pärjätköön omillaan" -ajattelutapaa, sillä kaikilla ei kuitenkaan ole samanlaisia lähtökohtia elämääänsä tähän maailmaan tullessaan.
Viestin lähetti Carlos
No käytetään sitten vähän rautalankaa. Eli, mielestäni Afrikan nälänhädät ja muut ovat täysin luonnollisia ja normaaleja asioita, joita "kuuluu olla", eli on aina ollut ja tulee aina olemaan. Jos joku yrittää sitten auttaa muutamaa ihmispoloa siellä ahdingon keskellä, niin hieno aate se on, ei siinä mitään. Itse asiassa jopa kannatan jollain tasolla ajatusta että hädänalaisia pitää/saa auttaa.
Mutta tähän liittyen, Australiassa aina välillä räjähtää jäniskanta käsiin, koska sillä ei ole luonnollisia vihollisia. Sitten taas hetkisen kuluttua miljoonia jäniksiä kuolee nälkään, koska ympäristö ei kestä niin suurta populaatiota. Pitäisikö nämäkin kaikki miljoonat nälkään kuolevat jänikset yrittää pelastaa, vai pitäisikö hyväksyä se että luonto voi elättää niitä vaan tietyn määrän, ja säätelee sitä määrää näin?
Niin, itse asetan arvoasteikossa ihmisen kaikkien eliöiden tärkeimmäksi otukseksi. Myös suurinosa maailmankatsomuksista, laeista, säännöksista & julistuksista korostavat ihmisen olevan eläinkunnan yläpuolella. On mielestäni eri asia säännöstellä eläinkantaa, kuin olla puuttumatta inhimillisiin katastrofeihin. Tämä on siis oma humaani näkökulmani asiaan.
En myöskään kannata USA:n ja muiden oikeistovaltioiden tuputtamaa "kaikki pärjätköön omillaan" -ajattelutapaa, sillä kaikilla ei kuitenkaan ole samanlaisia lähtökohtia elämääänsä tähän maailmaan tullessaan.