Kyllä, olen samaa mieltä tästä.
Siksi minua ihmetyttääkin, kun taannoin Valtaoja/Ebrahim-keissin yhteydessä minulle muistuteltiin siitä, että se turvattomuuden kokija ei ole syyllinen, vaan se taho, joka sen turvattomuuden luo.. Ilmeisesti tämäkin on sellainen sopivan vaihtuva yksityiskohta, jonka voi sitten aina tarvittaessa switchata toisinpäin, riippuen kumpi agenda tukee omaa näkemystä paremmin...(?)
Vaikka maailma on muuttunutkin tasa-arvoisemmaksi ja suvaitsevammaksi paikaksi, kannattaa silti muistaa, että meillä on todella paljon edelleen niitäkin ihmisiä, jotka eivät tunne oloaan kotoisaksi vaikkapa yllä kuvatussa tilanteessa, jossa sinne naisten saunaan odottamatta askeltaakin se jääkapin kokoinen (hänen näkökulmastaan) mieshenkilö. Unohdetaanko näiden ihmisten mielipiteet ja hyvinvointi kokonaan, jotta saadaan sille äärimmäisen pienelle vähemmistölle paremmat oltavat? Arvaan, että seuraavaksi ehdotat näille naisille sopeutumista ja oman mielen avartamista.. (?) Olisiko kuitenkin se helpompi ratkaisu tähän(kin) se, että se parrakas, killuttimilla varustettu naisoletettu menisi sinne miesten puolelle, vaikka se hänestä kuinka pahalta tuntuisi?