hooceebruins
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Boston Bruins, Janette Lepistö
Tästä voi taas jokainen miettiä, että miksi tasa-arvosta ja häirinnästä puhutaan aina vaan. Kommentit on sitä mitä doer tietysti hakikin.
Tästä voi taas jokainen miettiä, että miksi tasa-arvosta ja häirinnästä puhutaan aina vaan. Kommentit on sitä mitä doer tietysti hakikin.
Todennäköisin seuraus on minusta juuri tämä, eli että sukupuolittuneet pukkarit häipyy, ja tilalle tulee yksilölliset pukkarit. Joskus aikanaan armeijassa tuijotettiin pöntöllä edessä istuvaa silmiin, ei enää.Tyypit ei ole tainneet koskaan kuulla, että monessa maassa Euroopassa ei edes ole naisten ja miesten pukukoppeja uimahalleissa. On vain unisex-pukukoppeja. Niissä toki erillisiä koppeja, joissa voi käydä halutessaan vaihtamassa.
Kaikki eivät, mutta kun annetaan mädille omenoille mahdollisuus, niin miksi ne eivät sitä käyttäisi?Kaikki eivät jaksa, koska toisten ihmisten vaatteiden vaihdon ei pitäisi lähtökohtaisesti kiinnostaa ketään ja ihmiset luottavat että toiset osaavat käyttäytyä.
Suurin osa ihmisistä nyt ylipäätään käyttäytyy kohtuullisesti. Mutta sen ei pitäisi olla lainsäädännön lähtökohta, vaan se, että se kattaa myös ne mädät omenat, jotka eivät osaa käyttäytyä.Onneksi Twitter-möly ei heijasta todellisuutta, ja tuommoiset vatipäät ovat todellisuudessa hyvin pieni ryhmä.
Tietenkin yksityiselämän ja identiteetin kannalta, mutta noin poliitikkona Tynkkystä varmaan voi vähintään ihmetellä puoluevalintansa suhteen.Toivon, että Tynkkystä käsitellään ihan samalla tasa-arvolla ja suvaitsevaisuudella kuin muitakin samassa tilanteessa olevia, vaikka Tynkkysen puolue onkin persut.
Suurin osa ihmisistä nyt ylipäätään käyttäytyy kohtuullisesti. Mutta sen ei pitäisi olla lainsäädännön lähtökohta, vaan se, että se kattaa myös ne mädät omenat, jotka eivät osaa käyttäytyä.
- Ei tuijoteta, keskitytään saunomiseenSaunoista nyt puhumattakaan: aina sekasaunoja, joissa sanotaan alasti (herranenaikasentään!).
Älä käsitä tätä offensiivina - ja ihan yleisesti ottaen muutenkaan mun viestejä ei kannata ajatella offensiiveina, vaan näkökulmien valottamisena.Kyllä liberaalidemokratiassa näen lainsäädännön lähtökohtana perustuslain ja sieltä ennen kaikkea perusoikeuksien turvaamisen kaikille:
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Kun tämä on turvattu demokraattisen prosessin mukaisesti, voidaan alkaa tarvittaessa säätämään nippeleistä.
Samalla logiikalla voidaan todeta, että useat mustat afrikkalaiset ovat osallistuneet orja kauppaan. Yksittäiset muslimit ovat osallistuneet terrorismiin. Yksittäiset naiset ovat osallistuneet naisten sortamiseen. Yksittäiset latinot ovat osallistuneet huumekauppaan."Vaikka Suomen valtiolla ei ole ollut siirtomaita, on yksittäisiä suomalaisia osallistunut eurooppalaisten imperiumien kolonialistisiin hankkeisiin eri puolilla maapalloa niin Ruotsin ja Venäjän vallan kuin itsenäisyydenkin aikana.”
Toisin sanoen marginaali hajallaan olevan kansan jälkeläisistä kääntää historian pelinappulat sorretuista siirtomaaherroiksi. Voi kun olisi nuo tuon ajan talonpojan nousseet kapinaan tuota kolonialismia vastaan. Empatia ei ole koskaan väärin, hoidetaan oma tontti kuntoon sen jälkeen.
"Suomalaisetkin olivat sortamassa". Eiköhän tuo ole jo tarpeeksi provosoiva otsikko, jossa leikitellään ajatuksella herroista.Tämä herroiksi muuttuminen on kyllä sinun tulkintaasi ja vähän lapsellista provosoitumista historiantutkimuksen tuloksista.
"Suomalaisetkin olivat sortamassa". Eiköhän tuo ole jo tarpeeksi provosoiva otsikko, jossa leikitellään ajatuksella herroista.
Jos nyt mennään historiantutkimuksen tuloksiin, niin siinä tapauksessa kirjoittajan tulokulma on hyvin kapea - luettelee yksittäisiä henkilöitä, ketkä ovat siirtomaihin lähteneet.
Silotellaan noin 800-vuoden ajanjakso vieraiden valtioiden alla lauseella: ”Kansallista itseymmärrystä on rakennettu uhrin tai altavastaajan ja kolonialistisen viattomuuden näkökulmasta myös siksi, että osana Venäjän imperiumia Suomessa koettiin venäläistämisyrityksiä." Eli ne yli 100 000 Ruotsin sodissa kuolleista miehistä nyt vain sattuivat tapahtumaan, mitäpä niitä mainitsemaan. Tuo luku vastaa muuten 1900-luvun väestömäärään suhteutettuna noin miljoonaa miestä.
Tuon venäläistämisyritysten alle menee varmaan myös suomalaisten naisten ja lapsien orjuuttaminen ja myyminen Pietarista aina Lähi-itään asti?
On ihan ok mainita ja tutkia suomalaisten yksilöiden tekemisiä tuolla, mutta kerro rehellisesti, mitä lisäarvoa se tuo? Etenkin jos sillä selkeästi yritetään muuttaa mielikuvaa historiassa ns. häviäjästä hyötyneisiin. Varmasti se sokeri on ollut kiva lisä turkulaisille aatelisille.
Suomen talous kasvoi toiseksi eniten koko maailmassa 1800-luvun puolivälistä aina 1900-luvun loppuun asti. Ilman tuota kasvua ja elintason nousua ääni kellossa meidän menneisyyttä kohtaan olisi varmasti hyvin erilainen. Voidaan nyt siis tyytyä kohtaloomme ja kantaa kortemme kekoon osana Euroopan sortajavaltioita.
Suomalaisten suhdetta kolonialismiin voi tarkastella myös toisenlaisen kolonialismin määritelmän, siirtomaattoman kolonialismin, kautta. Tämä määritelmä pureutuu valloituksen ja luonnonvarojen sekä työvoiman riiston sijasta kolonialismin kulttuurisiin ulottuvuuksiin Suomen ja Sveitsin kaltaisissa maissa, joilla ei ollut varsinaisia siirtomaita.
Tarkastelu nostaa esiin esimerkiksi menneitä ja nykyisiä koloniaalisia rakenteita, valtasuhteita ja rakennettuja rotuhierarkioita. Tällaisia hierarkioita ja toiseuttavia kuvauksia on Suomessa vastaanotettu, kierrätetty ja luotu niin taiteessa, oppikirjoissa, tieteessä, tuotepakkauksissa, mediassa kuin muuallakin yhteiskunnassa.
Se, että suomalaiset ovat joskus olleet sorrettuja tai altavastaajia, ei sulje pois suomalaisten osallisuutta kolonialismiin ja rasistiseen perintöön. Being Black in the EU-raportti vuodelta 2018 paljasti, että tutkituista Euroopan unionin maista rasismia koetaan eniten Suomessa.
Onko tällaiselle ihan turhalle ja naurettavalle vastakkainasettelulle mitään muuta kättä pidempää kuin omat ennakkoluulot ja mutufiilikset? Miten voi alkaa rakentamaan keskustelua yhden luultavasti virheellisen olettaman pohjalta?
Onko tällaiselle ihan turhalle ja naurettavalle vastakkainasettelulle mitään muuta kättä pidempää kuin omat ennakkoluulot ja mutufiilikset? Miten voi alkaa rakentamaan keskustelua yhden luultavasti virheellisen olettaman pohjalta?
Joo, on munkin mielestä naurettavaa ettei saa pippelit näkyä katukuvassa, mutta eiköhän tästäkin yhdessä selvitä. T. muualta Hesaan muuttanut.
Kallio vai Kullio, kas siinä pulma.Kuuluuko tämä tänne?
Nyt puhuu ”kikkeliaidan” hankkinut taloyhtiö: ”Nykyisin kiinnitetään huomiota myös naisten oikeuksiin”
”Jos mietitään vain omia mieltymyksiä ja haluja...”www.is.fi
Ahdistelu ja munanheiluttelu ovat täysin eri asioita ja se on aina väärin. Mutta, että "naisten oikeudet"? Käännä pää pois? Tuskin kenenkään mulkero nyt niin iso on, että se suorastaan silmille hyppää? Vai onko kysymys siitä, että henkilö "saattaa hyvin kuvitella, miltä näyttää paljas penis" eikä sitten halua sellaisia nähdä? Vai vain joku periaatekysymys, että "mun ei ole pakko nähdä alastomia miehiä"? En ymmärrä.
Se sauna on ollut siinä ennen kuin kukaan tai ainakaan kovinkaan moni talossa asuja on edes syntynyt! Älä muuta sellaiseen taloon tai ympäristöön, missä on häiritseviä asioita! Sitä paitsi kanta-kalliolaiset ovat suvaitsevaista ja avarakatseista porukkaa. Ne ovat nämä muualta muuttaneet, jotka kaikesta järkyttyvät. Ja yrittävät saada muutosta. Miksi? Eivätkö ne sen Kallion fiiliksen vuoksi sinne ole alunperin muuttaneetkin? Vai siksi, että Kallio on trendikäs eivät tunne historiaa? Naisten oikeudet?
Voihan siinä aitakin olla, se ei ole tässä nyt keskiössä, vaan koko "Vilkkuvat munat"-gate.
En mä vittu enää tiedä... alkaa loputkin uskonrippeet ihmisten tolkkuun mennä.
”Suomessa muun muassa innostuttiin mahdollisuudesta muuttaa Karibialle Ruotsin vuonna 1784 haltuunsa ottamalle St. Barthélemyn saarelle, jossa käytiin vilkasta orjakauppaa.”Kannattaa lukea koko juttu Kehitys-lehden sivulta. Hesari vain raapaisi pintaa:
Kolonialismin perintö koskettaa myös suomalaisia | Kehityslehti
Se, että suomalaiset ovat joskus olleet sorrettuja tai altavastaajia, ei sulje pois suomalaisten osallisuutta kolonialismiin ja rasistiseen perintöön.kehityslehti.fi
Tuolla saarella oli enimmillään muutama tuhat asukasta, ja niistä vähemmistö ruotsalaisperäistä. Paljonko sitten lienee ollut maan itäosasta, siis nykyisen Suomen alueelta. Mutta toisaalta koska tuolla on ollut joitain suomalaisia ja tehneet jotain, ja saarella oli orjiakin, niin kyllähän tässä nyt ollaan syyllisiä kolonialismin kauhuihin kuin Leopold II ikään.Katkelma tuosta Raita Merivirran järkeilystä. Eikö me oltu vuonna 1784 ruotsalaisia?
En sanoisi, että me perusfinskit olisimme olleet ruotsalaisia. Olimme vain jotain Kruunun alamaisia tuolloin, joilta kerättiin veroja ja otettiin miesväkeä loputtomiin sotiin. Ei paljon ollut vaihtoehtoja tuon ajan suomalaisilla.Katkelma tuosta Raita Merivirran järkeilystä. Eikö me oltu vuonna 1784 ruotsalaisia? Mutta jos pohdimme asiaa kulttuurin kautta, niin tuon ajan suomensukuisen kulttuurin piiriin kuuluva oli kouluttamaton köyhä duunari, jolla tuskin oli varaa lähteä mihinkään Karibialle elelemään herroiksi paikallisten kustannuksella. Kyllähän suomalaisia lähti töiden perässä useisiin maailman kolkkiin, mutta työperäisessä maahanmuutossa ja kolonialismissa on selkeä ero. Jos ei ole, niin sanoisin meidän olevan parhaillaan kolonialististen hyökkäysten kohteena usean eri maan toimesta.