Taru Sormusten Herrasta

  • 30 523
  • 158

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Ja Boromir... Kuuluisi olla aiemmin jaetun suunnitelman mukaan Sormusten Ritarit pakan Ruutu Kuningas, tästä puuttuu tosin vielä indeksi.

Jackson jakoi tämän United Cardists pelikorttifoorumilla.
 

Liitteet

  • Boromir.jpg
    Boromir.jpg
    233,2 KB · kertaa luettu: 313

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Seuraava kuvakortti, Kultamarja (Tom Bobadilin vaimo). Jackson totesi myös United Cardists pelikorttifoorumilla että kaikki kultainen väri korteissa tullaan printtaamaan kultafoliolla, joka on jokseenkin kallis tekniikka mutta näyttää aivan upealta. Muissa kuvakorteissa tämä tuntuu tarkoittavan lähinnä tuota kultaista taustaa, Kultamarjan kohdalla myös hiukset tulevat olemaan foliolla printattu. Alla vielä timelapse video Kultamarjan piirtämisestä jos jotakin kiinnostaa katsoa.



 

Liitteet

  • Kultamarja.jpg
    Kultamarja.jpg
    247,7 KB · kertaa luettu: 296

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
@Räpylätassu

Voisitko laittaa pienen tiivistyksen mikä tää pelikorttijuttu on? En siis tiedä mitään ja google on vihollinen.

Nämä ovat siis Amerikkalaisen pelikorttisuunnittelijan Jackson Robinsonin suunnitteilla olevat viralliset, Tolkien perheen hyväksynnän saaneet Taru Sormusten Herrasta aiheiset custom pelikortit. Korttipakkoja tullaan julkaisemaan kolme, yksi jokaista kirjaa kohden, kaikissa kolmessa pakassa on omat kuvakorttinsa, ässänsä ja jokerinsa.

Itse keräilen näitä custom suunniteltuja pelikorttipakkoja mutta normaalisti en täällä niistä niin paljon puhu. Tästä ajattelin kuitenkin päivitellä tänne tietoa kun projekti etenee, koska ajattelin että Taru Sormusten Herrasta kortit voivat ehkä kiinostaa muitakin palstan jäseniä. Itse en ole siis tässä projektissa millään tavalla mukana.

Jackson mainitsi United Cardists pelikorttifoorumilla että tulee julkaisemaan kortit Kickstarterin kautta sitten kun suunnitelmat ovat valmiit. Jäi vielä hieman epäselväksi tullaanko pakat julkaisemaan kerralla yhdessä kampanjassa vai jokainen erikseen omassaan, mutta eiköhän siihenkin tule selvyyttä kun suunnitelmat ovat lähempänä valmistumista.

Jacksonin aikaisempia julkaisuja pelikorttien suhteen ovat muun muassa Kellsin kirjan inspiroimat Arthurian pelikortit sekä Viralliset Sherlock Holmes pelikortit.

Arthurian linkki vie Jackson Robinsonin omalle sivulle, Sherlock Holmes linkki vie näiden korttien Kickstarter sivulle.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nämä pitää laittaa korvan taakse, tiedän mitä sanoa, kun joku seuraavan kerran kysyy lahjatoivetta - jahka ne nyt julkaistaan.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Minkälaista hintaa noille pakoille voi arvata? Hienolta näyttää tähän asti julkaistut ja vois kiinnostaa.

Yleensä custom pelikorttipakat joita valmistetaan standardi printtimäärä (1000+ pakkaa) ovat noin 15 USD per pakka.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Jackson on nyt printannut joitakin prototyyppikortteja aiemmin jaetusta Frodo Reppulista. Prototyypit printtasi Expert Playing Card Company, Jackson ilmoitti myös käyttävänsä EPCC:tä itse virallisten korttien printtaamiseen. EPCC printtaa kortteja yleensä Taiwanissa, mutta käyttävät myös silloin tällöin Kiinan tehdastaan. Taiwanin tehtaan kortit ovat allekirjoittaneen mielestä huomattavasti mukavampia mutta nuo Kiinan tehtaan kortit ovat myös ihan mukiinmeneviä. Jackson valitsi nimenomaan EPCC:n sillä heidän käyttämänsä metallifolio oli Jacksonille mieluisempaa kuin United States Playing Card Companyn MetalLuxe tekniikka tai Cartamundin kylmäfolio. Itse olen helpottunut että Jackson ei valinnut USPCC:tä, sillä yrityksellä on ollut viime aikoina järkyttäviä ongelmia korttien sovituksessa, monet custom pakat ovat käytännössä olleet lopulta käyttökelvottomia USPCC:n mokailujen takia. Cartamundi olisi ollut oma suosikkini mutta EPCC on myös oikein pätevä valinta, EPCC:n folio on ehkä hieman näyttävämpi kuin Cartamundin kylmäfolio tekniikka. Lisäksi Jackson sanoi miettivänsä hopeista foliota Kaksi Tornia pakkaan ja palaavansa takaisin kultafolioon Kuninkaan Paluu pakassa, mutta tämä oli ainoastaan tämän hetken ajatus eikä vielä varma toteutustapa.



 

redpecka

Jäsen
Mites @Räpylätassu , onko tää niin kuin sellaista keräilyä kuten vaikka postimerkit ja kolikot vai pelaatko noilla korteilla jotain myös?

Ihan uusi aihepiiriharrastastus tämä tämmöinen.

Itse nuo Tolkienin haltiat ja se sakki ja se maailma on... tykkään siis niistä, mutta en niistä leffoista. TSH on sinänsä hyvin tehty Hollywood-kriteereillä, eri asia tykkääkö sellaisesta. Siitä päättömästä hopittiseikkailuleffasta nyt ei tarvii edes aloittaa millään mittarilla.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Samanlaista keräilyä kaiketi kuin postimerkit tai kolikot, kaiketi. Tai kuten taidetta...?

Näillä voi pelata mitä tahansa korttipeliä mitä normaalilla 52 kortin korttipakalla voi pelata. Vaikka pokeria. Eivät ole siis mitään hiton Magic the Gathering kortteja :D

Itse pidän myös näistä Jacksonin suunnitelmista tämän korttipakan suhteen. Olen keräillyt näitä noin 7 vuotta nyt, kokoelmassa on hieman yli 700 korttipakkaa. Omat standardit nykyisin ovat todella korkeat mikä päätyy omaan kokoelmaan ja mikä ei. On erittäin mukavaa nähdä Jacksonilta tämän tason julkaisu. Mies on äärimmäisen taitava suunnittelija mutta liian tuottelias. Jos julkaisee noin 20 korttipakkaa vuodessa kuten Jackson, kaikki julkaisut eivät yksinkertaisesti ole kovin erityisiä. Viime vuonna Jackson julkaisi 3 aivan loistavaa julkaisua, The Invocation korttipakat, Halloween teemaiset Trick or Treat korttipakat ja Pähkinänsärkijä teemainen Nutcracker korttipakka. Loput julkaisut olivatkin enemmän tai vähemmän filleriä joka ei itseäni kiinnostanut pätkääkään. Tämä Taru Sormusten Herrasta projekti näyttää kuitenkin omaan silmääni Jacksonin parhaalta julkaisulta mitä mies on tehnyt.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
@Räpylätassu tuleeko tämäkin projekti kickstarteriin vai johonkin muualle?

Joo, Jackson on sanonut julkaisevansa nämä Kickstarterin kautta. Sanoi myös juuri tänään että julkaisuajankohta ei ole tiedossa, valmiina tosiaan taitaa olla vasta 5 kuvakorttia joten en usko että julkaisu tapahtuu aivan kohta... Riippuu paljon julkaiseeko Jackson nämä kortit yhdessä kampanjassa kerralla vai jokainen omassan yksitellen. Päivittelen tänne lisätietoa aina kun uusi kuvakortti julkaistaan tai jos jotain muuta tietoa projektista julkaistaan.

@Räpylätassu Mistä noita voi sitten hankkia ja millä hinnalla nuo yleensä lähtee. Todella hienon näköisiä.

Näitä kortteja? Ei vielä mistään, suunniteltutyö on Jacksonilla vielä kesken. Kickstarterin kautta julkaistaan kun suunitelmat ovat valmiit.

Jos tarkoitat muita custom pelikorttijulkaisuja niin voin ainakin suositella Lotrekin Venexiana Dark korttipakkoja, Lorenzo Gaggiottin/Stockholm17:n Gemini korttipakkoja, ja Giovanni Meronin/Thirdway Industries Sins korttipakkoja. Mainitiaan vaikka myös Jody Eklundin/Black Ink Playing Cards:in Luminosity korttipakat. Niin paljon hyviä julkaisuja löytyy että vaikea on lähteä nimeämään vain muutamaa. Näitä custom kortteja löytää nettikaupoista (Euroopassa ainakin JPGames tulee ensimmäisenä mieleen) ja ebaysta löytyy myös laaja valikoima. Hinnat ovat yleensä noin 15 USD per korttipakka, mutta siinä vaiheessa kun julkaisu on muutaman vuoden vanha tilanteet voivat muuttua hinnan suhteen markkinoilla. Esimerkiksi Steve Mintyn julkaisemat Anubis&Osiris korttien hinnat pomppasivat noin 2 vuotta julkaisun jälkeen 80 USD:n tietämille per pakka, Giovanni Meronin Omnia Suprema korttipakan hinta on nykyisin helposti yli 200 USD per pakka, jos ylipäätänsä löytää jonkun jolla on yksi kappale myynnissä. Ja aiemmin mainitsemani Venexiana Darkin hinta ei ole noussut kovinkaan paljon, ehkä 2-3 dollaria per pakka. Koskaan ei voi oikein tietää miten hinnat käyttäytvät julkaisun jälkeen. Ja esim. Ebaysta ostaessa reilun hinnan tunnistaminen voi olla ehdottomasti hasteellista ei-keräilijöille.

Menee aika reilusti nyt offtopicin puolelle joten voin laittaa YV:llä lisätietoa näistä muista custom korttipakoista jos aihe kiinnostaa :)
 

redpecka

Jäsen
Ja jos olen @Räpylätassu :n aihetta oikein ymmärtänyt, niin tämä Jackson ei siis ole mikään TSH-ohjaaja Peter Jackson.

Onpa jännä friikki harrastus tämä. Pitäisi availla joku harrastusketju jonnekin ihan yleisestikin joskus tulevaisuudess.
Tahdon itsekin jonkun harrastuksen. Palapelit ja koottavat autot vähän kiinnoistaisi (ja sit tottakai maalaisi ne lopuksi, sen väkisinkasaansurvotun palapelinkin jotta näyttäisi yhtenäiseltä kuvalta).
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Ja jos olen @Räpylätassu :n aihetta oikein ymmärtänyt, niin tämä Jackson ei siis ole mikään TSH-ohjaaja Peter Jackson.

Joo, ei siis ole Peter Jackson :D Jackson Robinson, Texasissa asuva pelikorttisuunnittelija, yrityksensä kulkee nimellä Kings Wild Project. Taitaa myös suunnitella muitakin asioita, mutta pääsäntöisesti pelikortteja.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Noniin. Taru sormusten herrasta ja Hobitit trilogioista saadaan 4k Blu-rayt jouluksi. Sisältäen sekä teatteri että pidennetyt versiot.

Rahaa saadaan lypsettyä näistä vielä pitkään, itse olen jo luopunut uusien levyjen ostamisesta, jos ei ota huomioon pelejä.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Rahaa saadaan lypsettyä näistä vielä pitkään, itse olen jo luopunut uusien levyjen ostamisesta, jos ei ota huomioon pelejä.
Tietenkin jos jotku vanhat dvdt riittää niin mitäpä sitä päivittelemään. Filmille kuvatut elokuvat vain sattuvat näyttämään ja kuulostamaan tosi hyvälle 4kna jos on vehkeet millä katsoa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Eikös ne Hobitit kuvattu jollekin Peter Jacksonin patentoidulle superkuvanlaadulle vai muistanko nyt ihan metsään?
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietenkin jos jotku vanhat dvdt riittää niin mitäpä sitä päivittelemään. Filmille kuvatut elokuvat vain sattuvat näyttämään ja kuulostamaan tosi hyvälle 4kna jos on vehkeet millä katsoa.

Pääosin striimaan, löytyy Taru Sormusten Herrat ja vanhemmat Tähtien sodat kuitenkin Blu-raynä. En ole oikein 4K laitteiden ja elokuvien käyttöön innostunut, parempi kokemus tosiaan heille jotka haluaa panostaa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Eikös ne Hobitit kuvattu jollekin Peter Jacksonin patentoidulle superkuvanlaadulle vai muistanko nyt ihan metsään?

Et muista väärin. 48 freimiä sekunnissa oli tuo erikoisuus noissa Hobiteissa. Piti olla uusin kuumin juttu. No ei ole lyönyt läpi.

Vai että 4K -versiot luvassa. Minä muistan, kun Kuninkaan Paluu tuli VHS:lle ja oli pakko rynnätä lähimpään Citymarkettiin ostamaan sitä. Onkohan sillä VHS:llä jotain keräilyarvoa vuosien päästä. Edelleen tallella jossain.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
R-kioskilta kun osti Kaksi tornia vhs:n niin sai kaupan päälle sormuksen. Ai että oli ala-asteella muut kateellisia kun se sormessa käveli.

Tuo setti tulee ostettua sitten kun hinta on Suomessa jotain muuta kuin 129e
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Vai että 4K -versiot luvassa. Minä muistan, kun Kuninkaan Paluu tuli VHS:lle ja oli pakko rynnätä lähimpään Citymarkettiin ostamaan sitä. Onkohan sillä VHS:llä jotain keräilyarvoa vuosien päästä. Edelleen tallella jossain.

0,50e näyttäisi olevan huutonetissä VHS versiot. Vielä ei ehkä lyödä rahoiksi.

R-kioskilta kun osti Kaksi tornia vhs:n niin sai kaupan päälle sormuksen. Ai että oli ala-asteella muut kateellisia kun se sormessa käveli.

Tuo setti tulee ostettua sitten kun hinta on Suomessa jotain muuta kuin 129e
Ja 150e näyttäisi olevan Hobitti setti niin yhteensä saisi pulittaa lähes 300e. Ehkä tosiaan kannattaa odottaa, että hinnat putoaa tai jos tulisi joku yhteisboxi niin saisi kaikki samassa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
R-kioskilta kun osti Kaksi tornia vhs:n niin sai kaupan päälle sormuksen. Ai että oli ala-asteella muut kateellisia kun se sormessa käveli.
Miten ne tiesi olla kateellisia, kun olit näkymätön???
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös