Taru Sormusten Herrasta

  • 31 331
  • 164

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Re: Taru Sormusten Herrasta DVD-paketit

Viestin lähetti Korak

*Lord Of The Rings Special Edition, 38€ ( ovh: 43,60€ )
*Lord Of The Rings Collector´s Box, 60€ ( ovh: 68,80€ )

Miten nuo eroavat toisistaan?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Taru Sormusten Herrasta DVD-paketit

Viestin lähetti Habby


Miten nuo eroavat toisistaan?

käsittääkseni levyt ovat ihan samanlaisia...mutta jos olen oikein ymmärtänyt, tuo kalliimpi sisältää jonkun kirjasen (?), ja tehty jotenkin hienompaan ulkoasuun.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti assat__85
Ja LOTR:ia mä en TODELLAKAAN aio nähdä. Mulla on iha itellä mielikuvitus, jolla mä oon kuvitellu koko keskimaan ja sen henkilöt, enkä mä aio antaa minkään elokuvan murskata mun omaa "täydellistä" elokuvaa. Jos ymmärrätte.


Sehän on ihan oma valinta, mutta aika heikko se oma mielikuvitus on, jos antaa leffan muokata sen oman mielikuvansa siitä. Voin sanoa, että kyseessä on niin hyvä elokuva, että se kannattaa katsoa.

Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: Taru Sormusten Herrasta DVD-paketit

Viestin lähetti Korak


käsittääkseni levyt ovat ihan samanlaisia...mutta jos olen oikein ymmärtänyt, tuo kalliimpi sisältää jonkun kirjasen (?), ja tehty jotenkin hienompaan ulkoasuun.

Tuo kalliimpi sisältää saman puoli tuntia pidemmän version leffasta, samat extrat levyillä ja niin päin pois, mutta paketti on tyystin erilainen. Paketti on Argonath, jonka välissä levyt seisovat. Eli siis nämä jättimäiset kuningaspatsaat siitä joen viereltä. Eli hyvät kirjatuet niistä ainakin saa. Kirjasesta en sitten tiedä mitään...

Ja muuten tilaisin toki Korakin kautta, mutta kun on jo tilauksessa muualta niin... :I
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Preerian poika

Elokuvassa eniten häiritsi Bombadilin puuttuminen. Mielestäni kirjan paras henkilö!

Ehkei olisi kovinkaan "uskottavaa" hahmo, joka lauleskelisi "dildollee-dildollaa" hyppien iloisesti puiden keskellä, muuten niin synkähkössä elokuvassa.

Sori muuten peräkkäisistä viesteistä..
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Re: Re: Taru Sormusten Herrasta DVD-paketit

Viestin lähetti juhaht


Tuo kalliimpi sisältää saman puoli tuntia pidemmän version leffasta, samat extrat levyillä ja niin päin pois, mutta paketti on tyystin erilainen. Paketti on Argonath, jonka välissä levyt seisovat. Eli siis nämä jättimäiset kuningaspatsaat siitä joen viereltä. Eli hyvät kirjatuet niistä ainakin saa. Kirjasesta en sitten tiedä mitään...

Ja muuten tilaisin toki Korakin kautta, mutta kun on jo tilauksessa muualta niin... :I

Aivan, kiitoksia lisäyksistä, muistin vain, että paketti on jotenkin hienompi ja jotain kirjojen kanssa tekemistä.

Mutta jos sinulle tulee jotain muita leffoja mitä pitäisi tilata, niin ilmoittele.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
juudas kirjoitti:
Millä nimellä kulkee Suomen kaupoissa sellainen Taru Sormusten Herrasta yksittäinen dvd, joka on mahdollisimman pitkä versio?

Special extended edition
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Lord of the rings

Itse en ole kirjaa lukenut, enkä leffoissa käynyt, mutta kun sitten kihlattuni sai minut katsomaan nämä leffat niin olin aivan myyty. Ihan loistavasti kuvattu toi Tolkienin maailma, uusi seelanti sopii siihen erittäin hyvin. Mulla oli se hyvä puoli kun aloin näitä katsomaan reilu puol vuotta sitten niin pystyin katsomaan kaikki eikä tarvinnut vuotta odotella.

Parasta tässä leffassa on se ettei siinä ole käytetty näitä Hollywoodin yleisimpiä tähtiä (Ben Affleck tai joku Cameron Diaz) vaan tässä on käytetty näitä vähemmän kuuluisia, esim Viggo Mårtensen, Orlando Bloom, Elijah Wood jne.

Kerta kaikkiaan loistava Fantasia-sarja, vaikka yleensä en Fantasiaa juuri katsokkaan, mutta tämä sytyttää ja saa monet tunteet pintaan!!

Innolla odotan tätä hobitti- elokuvaa.. =)

Wewe
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Wewe kirjoitti:
Innolla odotan tätä hobitti- elokuvaa.. =)

Kuten myös, jos sellainen siis tulee. Onko elokuva saanyt varmistuksen, että sellainen siis tehdään, ja jos, niin onko aikataulusta vielä tietoa? Muistaakseni Jackson puheli King Kongin aikoihin, että menee kolmisen vuotta ainakin ennen kuin päästään aloittamaan, ja kertoi että koko elokuvan tekeminen on vielä auki. Tietääkö ketään onko tilanne tuosta nytkähtänyt johonkin suuntaan?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Borgie kirjoitti:
Kuten myös, jos sellainen siis tulee. Onko elokuva saanyt varmistuksen, että sellainen siis tehdään, ja jos, niin onko aikataulusta vielä tietoa? Muistaakseni Jackson puheli King Kongin aikoihin, että menee kolmisen vuotta ainakin ennen kuin päästään aloittamaan, ja kertoi että koko elokuvan tekeminen on vielä auki. Tietääkö ketään onko tilanne tuosta nytkähtänyt johonkin suuntaan?

Jo on maailmankirjat sekaisin, kun tällanen ketju on jatkoajassa eikä meikäläinen ole aiemmin edes huomannut.

Olen vähän skeptinen Hobitin filmatisoinnin suhteen. Kyseisen kirjan elokuvaoikeudet kun kuitenkin ovat vielä Tolkien Enterprisen hallussa ja tuskin niitä ihan halvalla myyvät. LOTR:n kuvausoikeudethan tulivat käytännössä ilmaiseksi New Line Cinemalle tai varsinaisesti Rick Porrasille. Tolkienhan myi aikanaan elokuvaoikeudet LOTR:iin muistaaksi 10k punnalla joka toki oli sinä päivänä todella iso raha, mutta mies itse oli hiukan hämmästellyt ostajaa, koska ei käsittänyt, miten kukaan voi koskaan edes kuvitella kyseisestä kirjasta elokuvaa tehtävän. Tolkienhan itse ei millään tavalla varsinaisesti ollut kielteisellä kannalla kirjansa filmatisoinnista tai mistään muustakaan teatraalisesta esittämisestä. Mies ei vaan käsittänyt, että tuollaista voisi koskaan teatterimuotoon tehdä. Mutta siis joo, en usko, että Hobitista koskaan leffaa tulee, tai ainakaan vielä pitkiin aikoihin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En usko, että Hobittia tulee vielä moneen vuoteen. Tuskin on edes kässärit suunnitteilla... tai mistäs minä tiedän. Missään ei ole kuitenkaan taidettu vars. sanoa virallisesti, että kyseinen filkka tehtäisiin.

Sinänsä Hobitin materiaali olisi alunperinkin ollut suorasukaisuudessaan parempi elokuvalle kuin Tarun Sormusten Herrasta. Tietysti TSH on se tunnetumpi eepos ja sillä tapaa myyvämpi ja aikuismaisempi, että valinta on ymmärrettävä.

Itse olisin tehnyt ennemmin elokuvan Hobitista.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ted Raikas kirjoitti:
En usko, että Hobittia tulee vielä moneen vuoteen. Tuskin on edes kässärit suunnitteilla...

Niin tuskin kukaan ryhtyy tekemään kässäriä sellaisesta, mihin ei ole edes lupaa. En usko, että Hobitista ehkä tehdään ikinä leffaa eikä välttämättä suurin syy edes ole se, että oikeuksista pitäisi TE:lle maksaa niin perkeleesti. Jos sitä leffaa oltaisiin ihan vakavasti harkittu, niin sitä olisi pitänyt silloin harkita kun vielä LOTR:n lavasteet olivat olemassa, eikä Kontua olisi tarvinnut ryhtyä uudestaan "kasvattamaan", mikä on jo itsessään on parin vuoden projekti.

Itse luen LOTR:n kirjan kerran vuodessa, joko kesällä Myllysaaressa tai joulun pyhinä, riippuen miten kumpanakin ajankohtana ehtii. Jos kesällä ei kerkeä niin sitten jouluna. Lukukertoja on nyt siis kertynyt siitä kun 10-11-vuotiaana ekan kerran sen luin niin about 14-15. On se vaan kumma, mutta ei siihen ikinä kyllästy. Vuosi on juuri sopiva aika väliä raamatun lukemiselle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
avatar kirjoitti:
Niin tuskin kukaan ryhtyy tekemään kässäriä sellaisesta, mihin ei ole edes lupaa. En usko, että Hobitista ehkä tehdään ikinä leffaa eikä välttämättä suurin syy edes ole se, että oikeuksista pitäisi TE:lle maksaa niin perkeleesti. Jos sitä leffaa oltaisiin ihan vakavasti harkittu, niin sitä olisi pitänyt silloin harkita kun vielä LOTR:n lavasteet olivat olemassa, eikä Kontua olisi tarvinnut ryhtyä uudestaan "kasvattamaan", mikä on jo itsessään on parin vuoden projekti.

Olisihan se mielenkiintoista jos Hobitti filmatisoitaisi mutta olen vähän samalla kannalla asian suhteen kuin avatarkin, oikeudet filmiin olisi kannattanut hankkia silloin kun ryhdyttiin suunnittelemaan/toteuttamaan LOTR:ia ja filmata Hobitti sitten siihen perään turvautuen samoihin lavasteisiin tms.

Kirja olisi taatusti helpompi toteuttaa leffana kuin LOTR mutta tiedä sitten olisiko se niin viehättävä kuin LOTR koska ainakin minun mielestä osa LOTR:in viehätystä on juuri siinä, että se on kuitenkin huomattavan vaikea filmatisoitavaksi leffaksi ja siihen nähden Jackson mielestäni onnistui hyvin.

Toisaalta Hobitin olen itse "filmatisoinut" omassa mielikuvituksessani jo useamman kerran, ensimmäisen kerran luin kirjan joskus 70/80-lukujen taitteessa, tosin tuolloin lukemani kirja kulki nimellä Lohikäärmevuori ja siihen oli kuvituksen tehnyt Tove Jansson, kirjassa tosin häiritsi se, että moni nimi oli suomennettu hölmösti, niinpä sitten myöhemmin hankin teoksen joka nimiasultaan oli miellyttävämpi, kirjakin kulki nimellä Hobitti eli sinne ja takaisin.

vlad.
 

Donald_22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit
Silmarillionistahan voisi saada pienellä viilailulla varsin pitkän sarjan tai TODELLA PITKÄN tv-elokuvan tai sarjan lyhyt filmejä tai...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En muista, onko asiasta keskusteltu muissakin ketjuissa, mutta laitetaan nyt tänne. Eli Hobitista tulee kaksi leffaa, ilmeisesti jouluina 2011 ja -12. Ohjaajaksi on tänään julkaistu mm. Pan's Labyrinthin ohjannut Guillermo Del Toro. Jackson sen sijaan toimii tuottajan roolissa. Aikaisemminhan mm. Ian McKellen on suostunut mukaan Gandalfiksi.

Edit: Toisen leffan sisällöstä on vielä epäselvyyttä. Joko sekin tulee olemaan Hobitista tai sitten LOTRin liitteistä, jotka yhdistävät Hobitin ja LOTRin toisiinsa. Tosin itse en nyt yhtäkkiä muista mitään tuollaista LOTRin liitteissä, lähinnä kai siellä oli tiivistelmiä Hobitin tapahtumista sormuksen suhteen? Tuosta kirjojen tarinoiden välillä olleista 60 vuodesta en muista hirveästi kertomusta olleen.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edit: Toisen leffan sisällöstä on vielä epäselvyyttä. Joko sekin tulee olemaan Hobitista tai sitten LOTRin liitteistä, jotka yhdistävät Hobitin ja LOTRin toisiinsa.
Minä olen jotenkin ymmärtänyt, että Hobitin tarina sisällytetään kahteen elokuvaan? Se olisi sinänsä järkevää, silloin saataisiin syvyyttä enemmän ja noin muutenkin mahtumaan kaikki olennainen, kun Hobitti ei muutenkaan ole lähellekään niin paksu tiiliskivi, mitä Sormusten Herra.

Del Toro on hyvä kiinnitys ja miehellä on näkemystä. Olen iloinen, että hän ohjaa, eikä Jackson joka ei kyllä vakuuttanut ohjaajana sitten lopulta oikein yhtään trilogian kohdalla. No, efektiä efektin perään varmasti tässäkin tulee olemaan, mutta jos vaikka Pan's Labyrinthia ajatellaan, niin kaikki osa-alueet on tyylikkäässä balanssissa, eikä ne efektit ota liian räikeää osaa kokonaisuudesta. Toivon, että Del Toro jatkaa sitä harkittua ja hillityn tyylikästä linjaa, missä asiat sulautuvat toisiinsa saumattomasti.

Hobitti on sikäli ehkä kiitollisempi filmattava, että se on huomattavasti vähemmän syvällinen ja moniaalle polveileva mitä TSH. Tässä kuitenkin seurataan yhtä tarinaa aika tiiviisti ja rakenne on monellakin tapaa aika perinteinen, joskin erinomainen, matkakertomus/seikkailu.

Ilmeisesti Tolkienin perikunta antoi periksi, kun käsitin, että vastustivat tätä hanketta kovasti? Rahaa varmaan lätkäisty kouraan kunnolla, niin möly on hälvennyt.

Edit. Veikkaan, että tälle aiheelle kannattaa avata aikanaan oma ketju. =)
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen jotenkin ymmärtänyt, että Hobitin tarina sisällytetään kahteen elokuvaan?

Hesarin blogista luin, että Jackson oli itse puhunut kahdesta leffasta - toinen Hobitin tarina ja toinen LOTRin liitteistä. Eilen taas New Line Cinema oli kiistänyt tämän ja sanonut kummankin leffan perustuvan Hobittiin. Eiköhän se noin tule tapahtumaankin, sillä en usko noista LOTRin liitteistä löytyvän kuitenkaan ihan tarpeeksi suurta yleisöä kiinnostavaa kamaa. Itsehän toki katsoisin kaiken, mitä Tolkienin tuotannosta saadaan filmattua.

Edit: Joo, modet voisi siirtää nämä viestit omaksi ketjukseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsehän toki katsoisin kaiken, mitä Tolkienin tuotannosta saadaan filmattua.
Juu, samoin, vaikka hieman ristiriitaisia tunteita nuo aiemmat teokset on herättäneetkin. Uteliaisuus vie aina voiton ja kyllä, onhan siellä liitteissä tietysti hieman viittauksia välissä tapahtuneisiinkin juttuihin, mutta ei ne sitä luokkaa ole, että niistä kokonaista elokuvaa saisi aikaan ilman tosi räikeitä värityksiä. Tuskin hobittien elämästä Konnussa saisi suurta yleisöä kiehtovaa elokuvaa aikaiseksi millään puristettua? Ellei nuo jutut sitten hitsautuisi laajemmalla säteellä itse Taruun Sormusten Herrasta, mutta sitten liukuisi homma jo Hobitista kauemmas. Eikä siltikään materiaalia olisi ehkä tarpeeksi.

Uskon, että Hobitti jaetaan kahden elokuvan mittaiseksi pläjäykseksi. Jännä nähdä, missä kohtaa splitti tehdään? Oma veikkaus on, että joko siinä kohtaa kun Bilbo pakenee Klonkulta ja Sumuvuorten luolista örkkien kynsistä, tai siitä kohtaa kun Gandalf lähtee omille teilleen etelään ja Bilbo ja kääpiöt astuu Synkmetsään.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lainaampa omaa viestiä liki kolmen vuoden takaa:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=1009409&postcount=210

Pieni haikeus jäi, kun enää ei ole mitään uutta odotettavissa Tolkien- rintamalla. Hobitti olisi pitänyt tehdä ensimmäiseksi, nyt se tuntuisi laimealta LOTR- elokuviin verrattuna. Materiaalia riittäisi kyllä kunnon elokuvaksi asti, etenkin jos mukaan olisi otettu Smaugin hyökkäys Ereboriin ja sen jälkeiset, Hobittia edeltävät tapahtumat, kuten kääpiöiden ja örkkien sota.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uskon, että Hobitti jaetaan kahden elokuvan mittaiseksi pläjäykseksi. Jännä nähdä, missä kohtaa splitti tehdään? Oma veikkaus on, että joko siinä kohtaa kun Bilbo pakenee Klonkulta ja Sumuvuorten luolista örkkien kynsistä, tai siitä kohtaa kun Gandalf lähtee omille teilleen etelään ja Bilbo ja kääpiöt astuu Synkmetsään.
Ainakin Guillermo Del Toron mukaan ensimmäinen elokuva pohjautuu Hobitti kirjaan ja seuraava keskittyy niihin 50 vuoteen jotka ovat Hobitin ja Sormusten ritarien välissä. Vaikea on kyllä kuvitella että tuosta toisesta elokuvasta voisi mitään mullistavaa saada aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös