Edit: Toisen leffan sisällöstä on vielä epäselvyyttä. Joko sekin tulee olemaan Hobitista tai sitten LOTRin liitteistä, jotka yhdistävät Hobitin ja LOTRin toisiinsa.
Minä olen jotenkin ymmärtänyt, että Hobitin tarina sisällytetään kahteen elokuvaan? Se olisi sinänsä järkevää, silloin saataisiin syvyyttä enemmän ja noin muutenkin mahtumaan kaikki olennainen, kun Hobitti ei muutenkaan ole lähellekään niin paksu tiiliskivi, mitä Sormusten Herra.
Del Toro on hyvä kiinnitys ja miehellä on näkemystä. Olen iloinen, että hän ohjaa, eikä Jackson joka ei kyllä vakuuttanut ohjaajana sitten lopulta oikein yhtään trilogian kohdalla. No, efektiä efektin perään varmasti tässäkin tulee olemaan, mutta jos vaikka Pan's Labyrinthia ajatellaan, niin kaikki osa-alueet on tyylikkäässä balanssissa, eikä ne efektit ota liian räikeää osaa kokonaisuudesta. Toivon, että Del Toro jatkaa sitä harkittua ja hillityn tyylikästä linjaa, missä asiat sulautuvat toisiinsa saumattomasti.
Hobitti on sikäli ehkä kiitollisempi filmattava, että se on huomattavasti vähemmän syvällinen ja moniaalle polveileva mitä TSH. Tässä kuitenkin seurataan yhtä tarinaa aika tiiviisti ja rakenne on monellakin tapaa aika perinteinen, joskin erinomainen, matkakertomus/seikkailu.
Ilmeisesti Tolkienin perikunta antoi periksi, kun käsitin, että vastustivat tätä hanketta kovasti? Rahaa varmaan lätkäisty kouraan kunnolla, niin möly on hälvennyt.
Edit. Veikkaan, että tälle aiheelle kannattaa avata aikanaan oma ketju. =)