Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 331 545
  • 1 787

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mee sinne jumikulaariin käymään
Been there, done that. Kaikkien yllätykseksi se kulki sinä päivänä. Sydäntä raastava hetki oli se, kun alakouluikäinen pikkujantteri kysyi ylhäällä "oliks tää tässä!?". Ei ole varsinainen vuoristorata.
 

julle-jr

Jäsen
Tamperelaisten osaamisesta kertoo paljon, että heidän pitää tilata uuden Uros-hallinsa jään tekijät Raumalta.
Näin Turun seudulla asuvana voin kyllä hyvin kuvitella, että Turussa ylläpidetään veronmaksajien rahoilla jotain jääntekijöiden huippuosaamiskeskittymää. Sen hallinnossa on virkoja, joita täytetään puolueiden nimeämillä ehdokkailla. Luonnollinen kierto menee siten, että ensin ollaan 10 vuotta työryhmässä, jossa suunnitellaan kuopan kaivamista torin alle ja jos hankkeen kustannukset ylittyvät maks vain 100 prosentilla, on hyvä mahis päästä jääryhmään seuraavaksi 10 vuodeksi.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omat kokemukset pitkään ydinkeskustassa 33100 alueella asuneena, ja sieltä muutama vuosi sitten hieman sivummalle muuttaneena.

Töiden takia taloudessa oltava kaksi autoa. Käytännössä järkevän hintaista pysäköintiä keskustassa ei ole.

Tampereen keskustan huumeongelma konkretisoitui varsin ikävästi, kun melkein viikottain taloyhtiössä oli jotain varastettu tai murrettu.

Mielenkiintoista nähdä millaiseksi keskusta alue muodostuu ja kehittyy. Tällä hetkellä uudiskohteiden hinnat karkaamassa normaalipalkansaajien ulottomattomiin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tampereelle ja takaisin ei reissuliput maksaisi ihan hirveästi täältä Hämeenlinnasta. Katsoin nopeasti että vain jotain reilun kympin maksaa liput kun menee Tampereelle Onnibussilla ja tulee illalla takaisin lähijunalla.

Mutta onko Tampereella vielä tosiaan nähtävää minulle joka on siellä käynyt viime vuosina jo muutaman kerran? Ainakin sellaisia luontokohteita olisi näemmä katsastamatta joita en ole vielä nähnyt. Ja nyt tuntuu että nimenomaan nuo luontokohteet kiinnostavat minua. Ja luonnossa kun seikkailee enemmänkin niin ei kai se ole niin riskialtistakaan mahdollisen koronatartunnankaan kannalta?

Keskustan alueella 'luontokohteita' on Näsinkallion alue ja Pyynikki/Pispala jos jaksaa ylämäkee kävellä riittävästi, hienot näköalat. Alle kympillä kyllä syö täällä jos nyt ei ihan ala cartee halua, sit virvokkeita jonkin verran.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kun asustelin Kangasalla, pohdin aina, että mahtaisinko jossain kohtaa päästä ratikalla töihin. No, sitten muutin sieltä pois, ja Valkeakoskelle asti tuo ei varmastikaan laajene. Mutta enpä keksinyt kyllä mitään järkevää reittiä, miten tuo ratikkalinja vedettäisiin Kangasalle. Koilliskeskuksesta olisi ehkä mahdollista vetää jotenkin linja Lentolaan, mutta siitä jatkaminen kohti Suoramaa ja keskustaa on jo hankalampaa. Harjun ja valtatien välillä ei juurikaan tyhjää tilaa ole, ja valtatien toisella puolella tulee Kirkkojärvi melko nopeasti tulpaksi. Kangasalantien leventäminen taitaisi myös olla aika mahdoton urakka.

No, onneksi ei tarvitse tuota olla päättämässä.

Sekin varmaan olisi kova veto, jos ratikka tulisi eka vaikka siihen Lamminrahkaan. Siihenhän pitäisi tulla iso asuin- ja yritysalue.
Kyllähän tuossa olisi hyvinkin tilaa leveventää tuota Kangasalantietä.... Muutama silta siihen pitäisi tehdä, Atalan menevän tien yli, junanradan yli ja sen jonkun pikkutien... Itseä vähän arveluttaa mahtuuko tuon Lamminrahkan uuden sillan alta 4 kaistainen tie? Vähän kyllä näyttäisi et mahtuu.... Mutta ei luulisi, että olisi noin idioottimaisesti tehty, jos ei mahtuisi?
Samalla kun tuo liittymä tehtiin, olisi tien voinu edes siihen asti tehdä 4 kaistaiseksi. Jossain vaiheessa se on pakko tehdä koska liikenne lisääntyy varmasti
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sekin varmaan olisi kova veto, jos ratikka tulisi eka vaikka siihen Lamminrahkaan. Siihenhän pitäisi tulla iso asuin- ja yritysalue.
Kyllähän tuossa olisi hyvinkin tilaa leveventää tuota Kangasalantietä.... Muutama silta siihen pitäisi tehdä, Atalan menevän tien yli, junanradan yli ja sen jonkun pikkutien... Itseä vähän arveluttaa mahtuuko tuon Lamminrahkan uuden sillan alta 4 kaistainen tie? Vähän kyllä näyttäisi et mahtuu.... Mutta ei luulisi, että olisi noin idioottimaisesti tehty, jos ei mahtuisi?
Samalla kun tuo liittymä tehtiin, olisi tien voinu edes siihen asti tehdä 4 kaistaiseksi. Jossain vaiheessa se on pakko tehdä koska liikenne lisääntyy varmasti

Lamminrahka olisi luonnollinen välietappi matkalla kohti Lentolaa ja Prisman aluetta.

Taidamme kuitenkin puhua eri tiestä? Kangasalantie on minusta (ja kartan mukaan) tuo tie, jonka varrelle Kangasalan nauhataajama on muodostunut. Ja juuri tuo on minusta se ongelma. Sitä ei levennetä ilman talojen purkua monen kilometrin matkalta. Ja raitiotien vetäminen Lentolan, Suoraman ja Kangasalan keskustan suuntaan on siksi miltei mahdotonta. Jossain visiossa kai pohdittiin suunnaksi Kangasalan asemaa, mikä olisi minusta järjetöntä, koska siellä asuu niin vähän ihmisiä, ja sijainti on hyvin hankala liityntäpysäköintien kannaltakaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lamminrahka olisi luonnollinen välietappi matkalla kohti Lentolaa ja Prisman aluetta.

Taidamme kuitenkin puhua eri tiestä? Kangasalantie on minusta (ja kartan mukaan) tuo tie, jonka varrelle Kangasalan nauhataajama on muodostunut. Ja juuri tuo on minusta se ongelma. Sitä ei levennetä ilman talojen purkua monen kilometrin matkalta. Ja raitiotien vetäminen Lentolan, Suoraman ja Kangasalan keskustan suuntaan on siksi miltei mahdotonta. Jossain visiossa kai pohdittiin suunnaksi Kangasalan asemaa, mikä olisi minusta järjetöntä, koska siellä asuu niin vähän ihmisiä, ja sijainti on hyvin hankala liityntäpysäköintien kannaltakaan.

Joo mä tarkoitin Päläkäneelle menevää tietä. My mistake...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Rento iltaruokapaikka olisi haussa Tampereelta ja jotain muutakin vinkkejä parin päivän retkelle kaipailisin. Tampereella olen kyllä asunutkin jonkun vuoden ja visiteerannut senkin jälkeen aika ajoin, mutta onhan tuo muuttunut aika paljon tässä vuosien saatossa. Vapriikissa on näyttelyjä, mutta olisko jotain muuta? Liekö joku Lenin -museo ja / tai nämä poliisi- ja vakoilumuseot pikaisen visiitin arvoisia vai ovatko liian lapsellisia aikuiselle tai jotain? Yleinen sauna voisi olla nasta myös.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rento iltaruokapaikka olisi haussa Tampereelta ja jotain muutakin vinkkejä parin päivän retkelle kaipailisin. Tampereella olen kyllä asunutkin jonkun vuoden ja visiteerannut senkin jälkeen aika ajoin, mutta onhan tuo muuttunut aika paljon tässä vuosien saatossa. Vapriikissa on näyttelyjä, mutta olisko jotain muuta? Liekö joku Lenin -museo ja / tai nämä poliisi- ja vakoilumuseot pikaisen visiitin arvoisia vai ovatko liian lapsellisia aikuiselle tai jotain? Yleinen sauna voisi olla nasta myös.

Lenin- ja vakoilumuseot olen kummatkin katsastanut ensimmäistä kertaa vajaana (en henkisesti) kolmekymppisenä, ja kyllä ne minusta ovat ihan katsastamisen arvoisia.

Iltaruokapaikkoina olen itse suosinut sellaisia, joista saa hyvää olutta kyytipojaksi. Plevnan lisäksi Gastropub Tuulensuu sekä varauksin Nordic täyttävät tämän määritelmän.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Lamminrahka olisi luonnollinen välietappi matkalla kohti Lentolaa ja Prisman aluetta.

Taidamme kuitenkin puhua eri tiestä? Kangasalantie on minusta (ja kartan mukaan) tuo tie, jonka varrelle Kangasalan nauhataajama on muodostunut. Ja juuri tuo on minusta se ongelma. Sitä ei levennetä ilman talojen purkua monen kilometrin matkalta. Ja raitiotien vetäminen Lentolan, Suoraman ja Kangasalan keskustan suuntaan on siksi miltei mahdotonta. Jossain visiossa kai pohdittiin suunnaksi Kangasalan asemaa, mikä olisi minusta järjetöntä, koska siellä asuu niin vähän ihmisiä, ja sijainti on hyvin hankala liityntäpysäköintien kannaltakaan.

Lähijunaliikenteelle on kaavoitettu pysäkkejä Kangasalan suuntaan joten onko sillä ratikalla oikeastaan tarvetta. Itse toki toivon, että joko Vehmaisten seisake aktivoidaan tai ratikka alkaa rullaamaan Linnainmaa - Holvasti - Nattari ja siitä sitten Suoraman kautta keskustaan.

Rajalla Vehmainen, Liuttu, Nattari ja Vatialan ovat kasvavaa aluetta. Ja kasvu on nopeaa. Vehussa ei liiemmin tilaa ole joten siksi esim ”kauppakeskus” menee kohta matalaksi ja tilalle tulee isoa kerrostaloa niin, että maatasossa palvelua. En pitäisi myöskään ihmeenä, että Nattarin Salea vastapäätä oleva halli katoaa ja tilalla on kohta tornitaloa.

Miksi asua keskustassa kun muualla on paremmin? Terveisin nimimerkki ”Vehu on jees”
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähijunaliikenteelle on kaavoitettu pysäkkejä Kangasalan suuntaan joten onko sillä ratikalla oikeastaan tarvetta. Itse toki toivon, että joko Vehmaisten seisake aktivoidaan tai ratikka alkaa rullaamaan Linnainmaa - Holvasti - Nattari ja siitä sitten Suoraman kautta keskustaan.

Rajalla Vehmainen, Liuttu, Nattari ja Vatialan ovat kasvavaa aluetta. Ja kasvu on nopeaa. Vehussa ei liiemmin tilaa ole joten siksi esim ”kauppakeskus” menee kohta matalaksi ja tilalle tulee isoa kerrostaloa niin, että maatasossa palvelua. En pitäisi myöskään ihmeenä, että Nattarin Salea vastapäätä oleva halli katoaa ja tilalla on kohta tornitaloa.

Miksi asua keskustassa kun muualla on paremmin? Terveisin nimimerkki ”Vehu on jees”

Ilmeisesti tuosta syystä tuota raitiovaunuliikennettä ei Kangasalla edes niin aktiivisesti edistetä. Juuri tuo Suoraman ja keskustan väli on todella haasteellinen aiemmin mainitsemistani syistä. Realistisempaa minusta olisi, että tuo lähijunayhteys toteutettaisiin niin kuin sanoit, ja jatkettaisiin ehkä Asemalle asti. Keskustan ja Suoraman suunnilta olisi sitten toimiva bussiyhteys Kangasalan Asemalle. Helpoiten tuo bussiyhteys toteutettaisiin minusta melkeinpä kahdella päinvastaisella rengasreitillä, joista sitten tulisi koukkaus Asemalle. Reitit olisivat Keskusta - Suorama - Kyötikkälä - Asema - Tursola - Keskusta. Ja sama toiseen suuntaan. Mutta toinen vaihtoehto on bussiliikenteen jatkaminen ennallaan.

Itse asuin Kangasalan vuosinani Suoramalla. Vaikka tuolla alueella on maineensa 80-luvun peruina, niin tuo alue oli minusta hyvinkin jees. Oli tuollakin ne tietyt paikat, jotka ovat edelleen maineensa veroisia, mutta ne olivat kauempana. Keskusta taas näivettyy. Lentolan alue tuntuu olevan se, jolla on imua. Ja juuri tuo Tampereen rajaseutu.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sekin varmaan olisi kova veto, jos ratikka tulisi eka vaikka siihen Lamminrahkaan. Siihenhän pitäisi tulla iso asuin- ja yritysalue.

Lamminrahkaan asti onkin reitti jo piirretty ja Lamminrahkan kaavassa varauduttu raitiovaunun tuloon. Siitä eteenpäin ratikkaa ei ole tarkoitus viedä eikä mitään edes alustavia suunnitelmia ole tehty.
 
Mikä Tampereen kaupunginosa on paras?

Hervanta ei varmaankaan ihan heti nouse tälle listalle, mutta miltä näyttää Hervanta 2021?

Hervanta:
Laajenee kuin pullataikina. Paljon vierasperäisiä asukkaita. Ja nuoria. Tyypillistä ison kaupungin vuokralähiölle. Kasarmia nousee Ruskonsuolle ja vanhalle Hervannan kaatopaikalle...

Paras? En tiedä, mutta Kaarila, Ranta-Kaarila, Ylä-ja Ala-Pispala, Pyynikki sekä Tahmela ovat parhaasta päästä. Noissa ei ole paljon vuokra-asuntoja, hintavia, kokoomuslaisia, ja silti 4 kilometrin säteellä keskustorista.

Makuasioita toki...

Vanha sanonta Tampereesta on, että Länsi-Tampereella on vajaa 1/4 osa väestöstä, mutta reilut 1/3 varallisuudesta...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ilmeisesti tuosta syystä tuota raitiovaunuliikennettä ei Kangasalla edes niin aktiivisesti edistetä. Juuri tuo Suoraman ja keskustan väli on todella haasteellinen aiemmin mainitsemistani syistä. Realistisempaa minusta olisi, että tuo lähijunayhteys toteutettaisiin niin kuin sanoit, ja jatkettaisiin ehkä Asemalle asti. Keskustan ja Suoraman suunnilta olisi sitten toimiva bussiyhteys Kangasalan Asemalle. Helpoiten tuo bussiyhteys toteutettaisiin minusta melkeinpä kahdella päinvastaisella rengasreitillä, joista sitten tulisi koukkaus Asemalle. Reitit olisivat Keskusta - Suorama - Kyötikkälä - Asema - Tursola - Keskusta. Ja sama toiseen suuntaan. Mutta toinen vaihtoehto on bussiliikenteen jatkaminen ennallaan.

Itse asuin Kangasalan vuosinani Suoramalla. Vaikka tuolla alueella on maineensa 80-luvun peruina, niin tuo alue oli minusta hyvinkin jees. Oli tuollakin ne tietyt paikat, jotka ovat edelleen maineensa veroisia, mutta ne olivat kauempana. Keskusta taas näivettyy. Lentolan alue tuntuu olevan se, jolla on imua. Ja juuri tuo Tampereen rajaseutu.

Suoramalla olen itse kans asunu, Nattarissa myöskin. Sillai haastava seutu ratikan ja radan kannalta kun se melkein täytyis vetää Messukylän ja Kangasalantien kautta että siitä olisi jotain hyötyä mut olisi kyllä tuhottoman kallis.

Halvin ja järkevin uudistus olis tehdä lähijuna tms pysäkki Nattariin tai Asemalle ja siitä aina suora bussivuoro keskustaan kun juna pysähtyy. Toisaalta Kaupin Kampukselta tulee aika nopee vuoro uuden systeemin myötä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mitenkähän tämä nyt on jäänyt osalle idiootteja päähän, että ratikanhan piti olla pinkki? Vaihtoehdot oli punainen ja sininen joista sai äänestää, onhan noita nyt teipattuna moneen väriin, jopa pinkihtäväkin on kulkemassa. Pinkki tuli jossain myöhemmässä vaiheessa ihan vitsinä, että sehän olisi ollut hauska väri, olisi ollut possujuna. Kai nämä sama pinkkiuskovaiset pitäisi totuutena jos sanoisi että Urho Kekkonen oli liehuvahiuksinen mies, tukka vaan hulmusi kun korkeutta hyppäsi.

Ja toinen marina mikä huvittaa ehtymättömästi, on ratikan musta keula, ei sitä näe kun se tulee. Tänään joku Aamulehdessä kitisijälle vastasikin, että onhan siinä valot.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Olen tulossa juniorin kanssa, jota kiinnostaa jääkiekon historiakin, turnaukseen Tampereen seudulle. Kävin vajaa 10 vuotta sitten jääkiekkomuseossa, jolloin se vaikutti vähän kulahtaneelta. Onko sitä sen jälkeen päivitetty?
 

Undrafted

Jäsen
Tää on kyllä koomista miten turkulaisilla ja sen lähialueilla asuvilla on nykyään niin huono itsetunto kusisen kaupunkinsa suhteen, että pitää kokoajan koittaa keksiä jotain aihetta jolla tulla tähän ketjuun kuittailemaan.
Kumpaahan loukkaa enemmän? Turkulaista, jonka kaupunkiin liitetään Rauma lähialueeksi vai raumalaista, jonka kaupunki nimetään Turun lähialueeksi?

Tampereen reissuja odotellessa, kun rajoitukset hellittävät. Museo- ja teatteritarjonta kaupungissa on oikein mainoa. Rosendahlin huoneet kun vielä remppaisivat tälle vuosituhannelle, niin olisi itselle hyvä kattaus. Muutama vuosi kun menee eteenpäin ja lapset muuttavat kotoa, niin Tampere minun lyhyellä listalla mahdollisena kohteena kun vaihdan edullisemmalle seudulle.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen tulossa juniorin kanssa, jota kiinnostaa jääkiekon historiakin, turnaukseen Tampereen seudulle. Kävin vajaa 10 vuotta sitten jääkiekkomuseossa, jolloin se vaikutti vähän kulahtaneelta. Onko sitä sen jälkeen päivitetty?

En välttämättä sanoisi, että kulahtanut, koska onhan se ihan tyylikkäästi tehty. Mutta ei näin jääkiekkoa vuosikymmeniä seuranneelle kyllä oikein mitään muuta kuin sitä saman kertausta ja aika ohuesti vielä. Aika samat esineetkin siellä aina esillä tuntuu olevan.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Tamperelaisten osaamisesta kertoo paljon, että heidän pitää tilata uuden Uros-hallinsa jään tekijät Raumalta.

Toisaalta käsittääkseni Tampereen viime vuosien kaikki suuret rakennushankkeet ovat pysyneet budjetissa mitä ei taida tapahtua missään muualla. Ei ainakaan PK-seudulla. En itse ole tamperelainen mutta se tunneli ja ratikka taitaa olla ainakin näitä. Se taitaa olla hieman tärkeämpi osaamisen mittari kuin jään tekeminen.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ratikasta kun täällä on nyt ollut puhetta, niin ratikan laajentuminen Härmälään ja Koilliskeskukseen on kirjattu uuteen pormestariohjelmaan. Tuo on jo kohtuullisen vahva merkki siitä, että asiasta saadaan neljän vuoden kuluessa tehtyä päätös ja todennäköisesti rakentaminen alkaa siitä sitten melko nopeasti.

Ja tietenkin mahdollisimman nopeasti nuo pääsuunnat onkin nyt tehtävä, jotta ratikka saavuttaisi potentiaalinsa paremmin.

Koilliskeskuksesta tosiaan Kangasala jatkaa sitä sitten Lamminrahkaan, jos jatkaa. Tätä ei taida tapahtua ainakaan kymmeneen vuoteen.

Todennäköisimmin siis Pirkkala on ympäristökunnista se, jossa ratikka ensimmäisenä liikkuu.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Aika samat esineetkin siellä aina esillä tuntuu olevan.
Muistanko väärin, pitikö siellä joskus olla kuuluisat Nurmisen nahkakengät näytillä? Ei ollut ainakaan kun itse viimeksi kävin, mikä on huutava vääryys, ovathan ne oleellinen osa suomalaista jääkiekko(lähi)historiaa.
 
Toisaalta käsittääkseni Tampereen viime vuosien kaikki suuret rakennushankkeet ovat pysyneet budjetissa mitä ei taida tapahtua missään muualla. Ei ainakaan PK-seudulla. En itse ole tamperelainen mutta se tunneli ja ratikka taitaa olla ainakin näitä. Se taitaa olla hieman tärkeämpi osaamisen mittari kuin jään tekeminen.

Niin ja ehkä se onkin tuon homman salaisuus, että hankitaan osaamista sieltä missä sitä on budjetin puitteissa tarjolla eikä käännytä laput silmillä oman hyväveli-verkoston puoleen tuplahinnalla.

Ja sanon tämän entisenä turkulaisena.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toisaalta käsittääkseni Tampereen viime vuosien kaikki suuret rakennushankkeet ovat pysyneet budjetissa mitä ei taida tapahtua missään muualla. Ei ainakaan PK-seudulla. En itse ole tamperelainen mutta se tunneli ja ratikka taitaa olla ainakin näitä.

Ei pelkästään pysyneet budjetissa vaan myös alittaneet ne. Samoin mainitsemasi kohteet ovat valmistuneet etuajassa johtuen sopimuksen kannustimista. Vrt. Länsimetro.
 

ipaz

Jäsen
Mikä Tampereen kaupunginosa on paras?

Millä mittarilla paras? Lapsiperheille varmaankin omakotitalo- / rivitaloalueet kaupungin ympärillä ja sitten uusi alue Vuores tuolla Lempäälän rajalla Hervannan ja motarin välissä. Etuovi.comin mukaan haetuimmat asunnot löytyy keskustasta ja Kalevasta. Kalevan arvo tulee nyt nousemaan isosti ratikan myötä, kun pääsee parissa minuutissa raiteita pitkin keskustaan mustamakkaralle.

Jos kalleinta aluetta miettii, niin parhaillaan Näsijärven rantaan rakenteilla oleva Ranta-Tampella on varmaankin ykkönen. Siellä asuu mm. NHL-tähdet Laine, Barkov, Hintz ja muut massikeisarit. Myös Ratina ja Tampella ovat kovahintaisia kerrostaloasuntoja täynnä. Järvien läheisyys vaikuttaa. Lapinniemi on kanssa arvokasta neliötä, vaikka alueen talot ovat rakennettu 50-80-luvuilla. Myös Pyynikillä on hienoja taloja, joihin ei ihan pikkurahalla pääse käsiksi. ja Rantatien varteen rakennetaan uutta Santalahden asuinaluetta, jossa siinäkin on järvi ihan rannassa ja kohta ratikka reitin varrella.

Hervanta on yksi Tampereen suosituimmista alueista. Ja samalla suurin kaupunginosa yli 25000:lla asukkaallaan. Oma pikkukaupunki 10km keskustasta. Hervannastakin löytyy kaikenlaista asumusta eteläosan omakotialueesta ydin-Hervannan korkeisiin kerrostaloihin. Ja nyt sieltäkin pääsee ratikalla keskustaan 20 minuutissa. Paikallislehdessä olikin juuri juttu, että nyt Hervanta on sellainen kun miksi se alunperin suunniteltiin kun joukkoliikenne kaupunkiin toimii nopeasti ja tehokkaasti.

Unohtaa ei saa tietenkään Pispalaa. Huikea jyrkkä harju vanhoine mummonmökkeineen. Pispalaan uuden rakentaminen on kuuleman mukaan työn ja tuskan takana, koska alue on kultturihistoriallisesti arvokasta. Mutta kyllä sieltäkin löytyy hulppeaa uutta pytinkiä rinteeseen rakennettuna. Upeat järvinäkymät varsinkin etelärinteessä Pyhäjärvelle.

Ja ettei ihan pelkkää herutusta, niin Tampereen huono-osaiset kaupunginosat ovat Tasoma, Peltolammi, Multisilta, Nekala ja osittain Hervanta (koska Hervannassa on sekä kallista että köyhää).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös