Sattuneesta syystä kun joutuu tällä hetkellä välillä autoilemaan sekä Helsingin että Tampereen keskustassa, niin Helsinki on helpompi. Siellä kaikki on niin järjestelmällistä ja ihmiset tietävät mitä tekevät liikenteessä. Tampereella kukaan ei oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä. Toivottavasti joskus asiat ovat valmiina.
Melko toivoton paikka tuo Sorinmäki tällä hetkellä. Bussiaseman kulman liikennevalot päästävät muutaman auton kerrallaan. Rautatienkadulta kääntyessä jono menee yleensä sillan yli, joten väliin mennään väkisin tai sitten joku vain antaa tilaa. Lisäksi kävelijöitä loikkii mäessä tien yli, kun eivät varmaan tiedä mistä pitäisi ylittää. Tosin sama ongelma on myös Hämeenkadulla. Suojatiet poistettu, jalankulkijan pitäisi väistää. Eivät näytä väistävän.
Mutta kun ajatus on nyt ollut tunkea kaikki mahdollinen kahden järven väliin, niin ei ahtaus varmaan voi olla näkymättä tulevaisuudessa. Toisenkin tavan olisi voinut ottaa käyttöön. Ja jos tuo typerä tekosaari saa nyt ympäristöluvan, niin millä muulla se voi tulla kuin korruptiolla? Kun katsoo yleisesti, mitä kaikkia ympäristölupia on viime vuosina hylätty. Samaan syssyyn kaatuvat myös Kaupin metsät Suomen johtavan "ympäristöpuolueen" siunauksella.
Vuoreksessa näkyy nykyrakentamisen ihanuus. Omakotitaloina myydään ylöspäin suorakaiteen muotoisia hirvityksiä. Eihän niille tonteille pysty enää sivuttain rakentamaan, koska ei ole edes sille yhdelle autolle tilaa, saati sitten takapihaa. Silti näistä ollaan valmiita maksamaan älyttömiä summia.
Jään odottamaan, miten uuden Areenan ruuhkat puretaan. Jos lähes kaikki tulevat pois yhdestä pääovesta ja ajatus on että 10 000 ihmistä lähtee ratikalla, saa siinä muutama vaunu olla.
Melko toivoton paikka tuo Sorinmäki tällä hetkellä. Bussiaseman kulman liikennevalot päästävät muutaman auton kerrallaan. Rautatienkadulta kääntyessä jono menee yleensä sillan yli, joten väliin mennään väkisin tai sitten joku vain antaa tilaa. Lisäksi kävelijöitä loikkii mäessä tien yli, kun eivät varmaan tiedä mistä pitäisi ylittää. Tosin sama ongelma on myös Hämeenkadulla. Suojatiet poistettu, jalankulkijan pitäisi väistää. Eivät näytä väistävän.
Mutta kun ajatus on nyt ollut tunkea kaikki mahdollinen kahden järven väliin, niin ei ahtaus varmaan voi olla näkymättä tulevaisuudessa. Toisenkin tavan olisi voinut ottaa käyttöön. Ja jos tuo typerä tekosaari saa nyt ympäristöluvan, niin millä muulla se voi tulla kuin korruptiolla? Kun katsoo yleisesti, mitä kaikkia ympäristölupia on viime vuosina hylätty. Samaan syssyyn kaatuvat myös Kaupin metsät Suomen johtavan "ympäristöpuolueen" siunauksella.
Vuoreksessa näkyy nykyrakentamisen ihanuus. Omakotitaloina myydään ylöspäin suorakaiteen muotoisia hirvityksiä. Eihän niille tonteille pysty enää sivuttain rakentamaan, koska ei ole edes sille yhdelle autolle tilaa, saati sitten takapihaa. Silti näistä ollaan valmiita maksamaan älyttömiä summia.
Jään odottamaan, miten uuden Areenan ruuhkat puretaan. Jos lähes kaikki tulevat pois yhdestä pääovesta ja ajatus on että 10 000 ihmistä lähtee ratikalla, saa siinä muutama vaunu olla.