Asunut viimeiset 12 vuotta Nekalassa ja kyllä täällä on turvallista liikkua myös iltaisin ja öisin. Olen jutellut täällä minua paljon pitempään asuneiden kanssa ja sanovat, että seutu ja asujaimisto on muuttunut/rauhoittunut viimeisen viidentoista vuoden aikana paljon. Ja tulee rauhoittumaan vielä enemmän, jos/kun suunnitelmat uuden poliisitalo ja paloaseman rakentamisesta Nekalaan toteutuvat (arvioitu valmistumisaika v. 2024). Mutta paljonhan asunnon rauhallisuus (tai rauhattomuus) riippuu naapureista ja itsellä kävi hyvä tuuri, kun tuli hankittua kämppä hyvähenkisestä ja asiallisen isännöitsijän omaavasta taloyhtiöstä.
Sijaintinsa puolesta Nekala on autottomalle ihan hyvä - kävellen Keskustorille puolisen tuntia, juna- tai linja-autoasemalle ei sitäkään, kauppa, kirjasto, kuntosali kaikki kolme lähellä. Vielä kun Uros Areena aloittaa toimintansa, niin oikeastaan kaikki tarpeellinen on ihan kävelymatkan päässä. Olen asunut Tampereella Kalevassa, Takahuhdissa, Amurissa, keskustassa ja nyt siis Nekalassa ja parhaiten täällä olen viihtynyt.
Mutsi asuu Nekalassa, lähellä kulttuuriravintola Railoa, sellaisessa palveluyksiössä. Olin siellä käymässä Kesäkuun alussa, vietin pariviikkoa hänen luonaan. Vähän oli ahdasta mutta muisteltiin -60 - luvun loppua, -70 - luvun alkua, asuttiin Erätiellä huone ja keittiö asunnossa, 4 henkilöä, ainakin omasta mielestä pikkupoikana hyvin mahduttiin (vanhemmilla ehkä eri mielipide, sitten tuli upgrade ja muutettiin Multisiltaan 2 huoneen, keittiö, kylpyhuone asuntoon, luonto oli lähellä, ei mitään palveluita aluksi).
Kävin koulut, Nekalan kansakoulu, Norssi, Nekalassa, täälläkin mainittu Katiska (taisi olla ennen nimeltään Nekka) tuli tutuksi lukion viimeisellä luokalla. Olin myös yhden kesän Nekalan postissa jakajana ja koska piirille pääsi lähtemään "vasta" 9:15, niin luppoaika vietettiin Nekassa, jotkut vetivät yhden oluenkin heti yhdeksän jälkeen.
Kuten ylempänä mainittiin, hyvät kävely yhteydet, 30 minuuttia keskustaan, ja rauhassa sai kävellä takaisinkin päin yö aikaan,
Tuli mieleen että voisi ostaa tollaisen huoneiston (1 hh ja keittiö), käyttää sitä Tampereen vierailuilla.
JOL