Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 376 177
  • 2 023

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sinänsä aavistuksen hassu tämä nykyinen linja kun ei käytännössä palvele Jankalaisia ollenkaan.
Jankassa oma auto oli liki välttämättömyys, vaikka suhteellisen inhimillisen matkan päässä keskustasta olikin.

Mitä muuten tulee Tampereella yksityisautoiluun, niin olihan se nyt kesällä kauhistus vaikka kolmen vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Kaikki kadut auki ja remppoja ja rakennustyömaita keskustan ympäristö täynnä. Hyvä kun kotiini löysin. Meinannut osata Viinikasta Tammelantorille.
 

peksa

Jäsen
Jankassa oma auto oli liki välttämättömyys, vaikka suhteellisen inhimillisen matkan päässä keskustasta olikin.

Mitä muuten tulee Tampereella yksityisautoiluun, niin olihan se nyt kesällä kauhistus vaikka kolmen vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Kaikki kadut auki ja remppoja ja rakennustyömaita keskustan ympäristö täynnä. Hyvä kun kotiini löysin. Meinannut osata Viinikasta Tammelantorille.

Hah. Onhan tää joo kun itse majailen tässä Hämeenpuiston huudeilla niin autosta olisi enemmän haittaa kun hyötyä.
Jos omalla autolla Tampereella keskustan läpi ja kosken yli ajaa niin ainoa vaihtoehto on Satakunnankatu ja sitä kautta sit minne haluaa. Sekään ei helpota asiaa kun kaikki poikkikadut on yks suuntaisia ja arpoo saa että mistä kannattaa kääntyä.

Ratikan joutunu testaan pariin otteeseen niin onhan tuo kätevä jos vaihtoehtona on kököttää bussissa. Koilliskeskukseen kyllä pääsee hyvin kun Kaupin Kampukselta lähtee aina samantain bussi siihen suutaan kun ratikka tulee paikalle, sillai näppärä.

Saa nähdä millainen sokkeli Tammelaan tulee kun ne alkaa sitä asemanmäessä Tammelanpuistokadun kulmassa olevaa rotiskoo purkaan ja nyt kun Tammelan Stadion on maan tasalla ja siellä alkaa sitten rakennustyöt. Taitaa Hämeenkadun hoodit olla ainoo remonttivapaa alue seuraavat pari vuotta sitten kun Live-arena on valmis.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ratikassa olis kyllä hyvä jos pystyis tekeen kiertolinjan Koilliskeskuksen ja Jankan kautta. Sinänsä aavistuksen hassu tämä nykyinen linja kun ei käytännössä palvele Jankalaisia ollenkaan.
Janka ei joukkoliikenteen osalta kaipaa muuta kuin matkustajia.
 

peksa

Jäsen
Turha toivo. Rautatieaseman eteläpuolinen osa menee tyystin uusiksi. Lisäksi Kannen toinen osa käynnistyy ja sille ne varsinaiset korkeat tornit rakennetaan. Lisäksi Tullin ympäristössä tehdään edelleen ainakin Sumeliuksenkatu 18:lle tulee torni, mahdollisesti myös Kalevantie 3:een.

Jotain tällaista sen haaveillaan olevan aikanaan.

Joo se alue kyllä. Kun ne alkaa sitä Valkoista maisemanpilaajaa purkaan niin se on kans yks työmaa. Mut ne reipas poistuu joksikin aikaa ihan Hämpin läheltä kun saatiin tää ratikka tähän. En tiedä ihan varmaan missä se Sorin Kampuksen pääteasema on mutta kaiketi ihan hallin vieressä.

Jännä myös nähdä millainen stadion kun valmistunee ja miten vaikeuttaa esim autoilua.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tossa ylempänä kun on tuosta ratikasta ollut puhetta, niin kyllähän se tullaan jossain vaiheessa tekemään Taysista Linnainmaalle asti. Vielä tulee koittaan se päivä, kun Ruotulan golf -kenttä lähtee vttuun tuosta.
Sille alueelle tulee useille tuhansille asunnot. Se että tapahtuuko se jo tällä vuosikymmenellä vai mennäänkö se 30 luvulle, aika näyttää. Mutta siinä on niin merkittävä "tyhjä alue, eliitin temmellyskenttä", jonka hyödyntäminen on pakko tehdä...
Hatanpään / Härmälä / Pirkkala reitti on varmasti hyvä ratkaisu... Itse näkisin järkevänä toteuttaa siitä poliisitalon nurkakilta reitin Viinikan liikenneympyrän kautta Nekalaan ja siitä Nekalantien vieressä Turtolaan ja siitä aina Kaukajärvelle asti? Turtolassa voisi vaihtaa ratikkaa ja tulla sillä keskustaan, matka lyhenisi huomattavasti ?
 

Glove

Jäsen
Voin kertoo monta. @Czescku ja pari muuta vois saada samalle reissulle ja kun mää tunnen tän kylän melkein joka kolkan niin varmasti pystyn järjestään tarvittavat aktiviteetit joka tyypille.
Tuli minullakin tuossa yksi ihan hyvä syy mieleen. Uuden areenan ensimmäiset pelit. Hartwall Arenallakin olin ihan tuoreeltaa 97 kisoissa niin miksen tulisi sinnekin korkkaamaan uuden hallin. Pitäisi tietysti saada liput sinne. Ei vaan taida olla tarkkaa tietoa milloin ne liput edes tulee myyntiin.
 

peksa

Jäsen
Tuli minullakin tuossa yksi ihan hyvä syy mieleen. Uuden areenan ensimmäiset pelit. Hartwall Arenallakin olin ihan tuoreeltaa 97 kisoissa niin miksen tulisi sinnekin korkkaamaan uuden hallin. Pitäisi tietysti saada liput sinne. Ei vaan taida olla tarkkaa tietoa milloin ne liput edes tulee myyntiin.

Voi olla että ensimmäiset pelit voi olla aika tyyris ja kaaos kokemus kun varmaan sattuneesta syystä sinne voi olla tunkua. Mut joo, samalla reissulla jos saa muutakin sakkia tänne niin voi kehittää muitakin tsydeemejä
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kangasalan aikeista en tiedä

Kun asustelin Kangasalla, pohdin aina, että mahtaisinko jossain kohtaa päästä ratikalla töihin. No, sitten muutin sieltä pois, ja Valkeakoskelle asti tuo ei varmastikaan laajene. Mutta enpä keksinyt kyllä mitään järkevää reittiä, miten tuo ratikkalinja vedettäisiin Kangasalle. Koilliskeskuksesta olisi ehkä mahdollista vetää jotenkin linja Lentolaan, mutta siitä jatkaminen kohti Suoramaa ja keskustaa on jo hankalampaa. Harjun ja valtatien välillä ei juurikaan tyhjää tilaa ole, ja valtatien toisella puolella tulee Kirkkojärvi melko nopeasti tulpaksi. Kangasalantien leventäminen taitaisi myös olla aika mahdoton urakka.

No, onneksi ei tarvitse tuota olla päättämässä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En kyllä keksi yhtään syytä, miksi tulisin käymään Tampereella.

Heh. Nauran vain siis sille että tuli tuossa mieleeni että voisin tänään lähteä pienelle päiväreissulle johonkin Hämeenlinnan lähelle. Tai ainakin suht lähelle. Sitten tuli Lepaan lisäksi myös Tampere mieleeni. Sitten tulin tänne ketjuun lukemaan sinun kommenttisi.

Tampere on siinä mielessä hyvä paikka pienelle päiväretkeilylle että käytyötililläni on nyt vain noin 52 euroa rahaa joten kovin kalliiseen reissuun ei ole varaa. Välitystilillä on toki sitten kyllä hiukan enemmän rahaa mutta niihin en pääse tosiaan käsiksi niin vain.

Tampereelle ja takaisin ei reissuliput maksaisi ihan hirveästi täältä Hämeenlinnasta. Katsoin nopeasti että vain jotain reilun kympin maksaa liput kun menee Tampereelle Onnibussilla ja tulee illalla takaisin lähijunalla.

Mutta onko Tampereella vielä tosiaan nähtävää minulle joka on siellä käynyt viime vuosina jo muutaman kerran? Ainakin sellaisia luontokohteita olisi näemmä katsastamatta joita en ole vielä nähnyt. Ja nyt tuntuu että nimenomaan nuo luontokohteet kiinnostavat minua. Ja luonnossa kun seikkailee enemmänkin niin ei kai se ole niin riskialtistakaan mahdollisen koronatartunnankaan kannalta?

Ja jos viidestäkympistä menee reilu kymppi matkoihin niin jäisi siihen vielä varaa käydä syömässä jossain. Ei olisi tosiaan paha hinta reissulle varmaan joten ei tuota piipahtamista Tampereella varsinkaan näin kesälomalla kannata sen enempää miettiäkään... Paitsi sitten on tämä hitoksen korona?

Jos haluaa niin saa kertoa hyviä perusteluita sille miksi Tampereelle kannattaisi tehdä nyt päiväreissu tai miksi ei kannata? Ja jos sinne lähtee niin mitä luontokohteita kannattaa käydä tsekkaamassa? Netissäkin on kyllä näemmä jo paljonkin tietoa näistä kohteista.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tamperelaisten osaamisesta kertoo paljon, että heidän pitää tilata uuden Uros-hallinsa jään tekijät Raumalta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tamperelaisten osaamisesta kertoo paljon, että heidän pitää tilata uuden Uros-hallinsa jään tekijät Raumalta.

Tää on kyllä koomista miten turkulaisilla ja sen lähialueilla asuvilla on nykyään niin huono itsetunto kusisen kaupunkinsa suhteen, että pitää kokoajan koittaa keksiä jotain aihetta jolla tulla tähän ketjuun kuittailemaan. Ja sitten nuo kuittailuyritykset ovat niin surkeita, että koko muu Suomi nauraa.

Mee sinne jumikulaariin käymään (jos se edes toimii) sen sijaan, että koitat keksiä näitä onnettomia kuittailuja.

Ja en asu Tampereella, mutta hieno meininki siellä on alueen kehittämisen suhteen.
 

julle-jr

Jäsen
Tamperelaisten osaamisesta kertoo paljon, että heidän pitää tilata uuden Uros-hallinsa jään tekijät Raumalta.
Näin Turun seudulla asuvana voin kyllä hyvin kuvitella, että Turussa ylläpidetään veronmaksajien rahoilla jotain jääntekijöiden huippuosaamiskeskittymää. Sen hallinnossa on virkoja, joita täytetään puolueiden nimeämillä ehdokkailla. Luonnollinen kierto menee siten, että ensin ollaan 10 vuotta työryhmässä, jossa suunnitellaan kuopan kaivamista torin alle ja jos hankkeen kustannukset ylittyvät maks vain 100 prosentilla, on hyvä mahis päästä jääryhmään seuraavaksi 10 vuodeksi.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omat kokemukset pitkään ydinkeskustassa 33100 alueella asuneena, ja sieltä muutama vuosi sitten hieman sivummalle muuttaneena.

Töiden takia taloudessa oltava kaksi autoa. Käytännössä järkevän hintaista pysäköintiä keskustassa ei ole.

Tampereen keskustan huumeongelma konkretisoitui varsin ikävästi, kun melkein viikottain taloyhtiössä oli jotain varastettu tai murrettu.

Mielenkiintoista nähdä millaiseksi keskusta alue muodostuu ja kehittyy. Tällä hetkellä uudiskohteiden hinnat karkaamassa normaalipalkansaajien ulottomattomiin.
 

peksa

Jäsen
Tampereelle ja takaisin ei reissuliput maksaisi ihan hirveästi täältä Hämeenlinnasta. Katsoin nopeasti että vain jotain reilun kympin maksaa liput kun menee Tampereelle Onnibussilla ja tulee illalla takaisin lähijunalla.

Mutta onko Tampereella vielä tosiaan nähtävää minulle joka on siellä käynyt viime vuosina jo muutaman kerran? Ainakin sellaisia luontokohteita olisi näemmä katsastamatta joita en ole vielä nähnyt. Ja nyt tuntuu että nimenomaan nuo luontokohteet kiinnostavat minua. Ja luonnossa kun seikkailee enemmänkin niin ei kai se ole niin riskialtistakaan mahdollisen koronatartunnankaan kannalta?

Keskustan alueella 'luontokohteita' on Näsinkallion alue ja Pyynikki/Pispala jos jaksaa ylämäkee kävellä riittävästi, hienot näköalat. Alle kympillä kyllä syö täällä jos nyt ei ihan ala cartee halua, sit virvokkeita jonkin verran.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kun asustelin Kangasalla, pohdin aina, että mahtaisinko jossain kohtaa päästä ratikalla töihin. No, sitten muutin sieltä pois, ja Valkeakoskelle asti tuo ei varmastikaan laajene. Mutta enpä keksinyt kyllä mitään järkevää reittiä, miten tuo ratikkalinja vedettäisiin Kangasalle. Koilliskeskuksesta olisi ehkä mahdollista vetää jotenkin linja Lentolaan, mutta siitä jatkaminen kohti Suoramaa ja keskustaa on jo hankalampaa. Harjun ja valtatien välillä ei juurikaan tyhjää tilaa ole, ja valtatien toisella puolella tulee Kirkkojärvi melko nopeasti tulpaksi. Kangasalantien leventäminen taitaisi myös olla aika mahdoton urakka.

No, onneksi ei tarvitse tuota olla päättämässä.

Sekin varmaan olisi kova veto, jos ratikka tulisi eka vaikka siihen Lamminrahkaan. Siihenhän pitäisi tulla iso asuin- ja yritysalue.
Kyllähän tuossa olisi hyvinkin tilaa leveventää tuota Kangasalantietä.... Muutama silta siihen pitäisi tehdä, Atalan menevän tien yli, junanradan yli ja sen jonkun pikkutien... Itseä vähän arveluttaa mahtuuko tuon Lamminrahkan uuden sillan alta 4 kaistainen tie? Vähän kyllä näyttäisi et mahtuu.... Mutta ei luulisi, että olisi noin idioottimaisesti tehty, jos ei mahtuisi?
Samalla kun tuo liittymä tehtiin, olisi tien voinu edes siihen asti tehdä 4 kaistaiseksi. Jossain vaiheessa se on pakko tehdä koska liikenne lisääntyy varmasti
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sekin varmaan olisi kova veto, jos ratikka tulisi eka vaikka siihen Lamminrahkaan. Siihenhän pitäisi tulla iso asuin- ja yritysalue.
Kyllähän tuossa olisi hyvinkin tilaa leveventää tuota Kangasalantietä.... Muutama silta siihen pitäisi tehdä, Atalan menevän tien yli, junanradan yli ja sen jonkun pikkutien... Itseä vähän arveluttaa mahtuuko tuon Lamminrahkan uuden sillan alta 4 kaistainen tie? Vähän kyllä näyttäisi et mahtuu.... Mutta ei luulisi, että olisi noin idioottimaisesti tehty, jos ei mahtuisi?
Samalla kun tuo liittymä tehtiin, olisi tien voinu edes siihen asti tehdä 4 kaistaiseksi. Jossain vaiheessa se on pakko tehdä koska liikenne lisääntyy varmasti

Lamminrahka olisi luonnollinen välietappi matkalla kohti Lentolaa ja Prisman aluetta.

Taidamme kuitenkin puhua eri tiestä? Kangasalantie on minusta (ja kartan mukaan) tuo tie, jonka varrelle Kangasalan nauhataajama on muodostunut. Ja juuri tuo on minusta se ongelma. Sitä ei levennetä ilman talojen purkua monen kilometrin matkalta. Ja raitiotien vetäminen Lentolan, Suoraman ja Kangasalan keskustan suuntaan on siksi miltei mahdotonta. Jossain visiossa kai pohdittiin suunnaksi Kangasalan asemaa, mikä olisi minusta järjetöntä, koska siellä asuu niin vähän ihmisiä, ja sijainti on hyvin hankala liityntäpysäköintien kannaltakaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lamminrahka olisi luonnollinen välietappi matkalla kohti Lentolaa ja Prisman aluetta.

Taidamme kuitenkin puhua eri tiestä? Kangasalantie on minusta (ja kartan mukaan) tuo tie, jonka varrelle Kangasalan nauhataajama on muodostunut. Ja juuri tuo on minusta se ongelma. Sitä ei levennetä ilman talojen purkua monen kilometrin matkalta. Ja raitiotien vetäminen Lentolan, Suoraman ja Kangasalan keskustan suuntaan on siksi miltei mahdotonta. Jossain visiossa kai pohdittiin suunnaksi Kangasalan asemaa, mikä olisi minusta järjetöntä, koska siellä asuu niin vähän ihmisiä, ja sijainti on hyvin hankala liityntäpysäköintien kannaltakaan.

Joo mä tarkoitin Päläkäneelle menevää tietä. My mistake...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Rento iltaruokapaikka olisi haussa Tampereelta ja jotain muutakin vinkkejä parin päivän retkelle kaipailisin. Tampereella olen kyllä asunutkin jonkun vuoden ja visiteerannut senkin jälkeen aika ajoin, mutta onhan tuo muuttunut aika paljon tässä vuosien saatossa. Vapriikissa on näyttelyjä, mutta olisko jotain muuta? Liekö joku Lenin -museo ja / tai nämä poliisi- ja vakoilumuseot pikaisen visiitin arvoisia vai ovatko liian lapsellisia aikuiselle tai jotain? Yleinen sauna voisi olla nasta myös.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rento iltaruokapaikka olisi haussa Tampereelta ja jotain muutakin vinkkejä parin päivän retkelle kaipailisin. Tampereella olen kyllä asunutkin jonkun vuoden ja visiteerannut senkin jälkeen aika ajoin, mutta onhan tuo muuttunut aika paljon tässä vuosien saatossa. Vapriikissa on näyttelyjä, mutta olisko jotain muuta? Liekö joku Lenin -museo ja / tai nämä poliisi- ja vakoilumuseot pikaisen visiitin arvoisia vai ovatko liian lapsellisia aikuiselle tai jotain? Yleinen sauna voisi olla nasta myös.

Lenin- ja vakoilumuseot olen kummatkin katsastanut ensimmäistä kertaa vajaana (en henkisesti) kolmekymppisenä, ja kyllä ne minusta ovat ihan katsastamisen arvoisia.

Iltaruokapaikkoina olen itse suosinut sellaisia, joista saa hyvää olutta kyytipojaksi. Plevnan lisäksi Gastropub Tuulensuu sekä varauksin Nordic täyttävät tämän määritelmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös