Sallitusta en tiedä, mutta ilmeisen suosittua, eikös sieltä säännöllisin väliajoin poimita porukkaa pois pulikoimasta. Enemmän kuin Tammerkoskesta ainakin.Onko uiminen siinä Turun lietekanavassa sallittua saati terveellistä?
Sallitusta en tiedä, mutta ilmeisen suosittua, eikös sieltä säännöllisin väliajoin poimita porukkaa pois pulikoimasta. Enemmän kuin Tammerkoskesta ainakin.Onko uiminen siinä Turun lietekanavassa sallittua saati terveellistä?
Sallitusta en tiedä, mutta ilmeisen suosittua, eikös sieltä säännöllisin väliajoin poimita porukkaa pois pulikoimasta. Enemmän kuin Tammerkoskesta ainakin.
Aurajoen vesihän on niin puhdasta, että jotkut ovat kalastaneet sieltä lohia. Allas Sea Pool on suunnittelemassa Aurajoen rantaan jokikylpylää. Turun tuomiokirkon ja Turun linnan välissä runsaan kolmen kilometrin matkalla molemmin jokea on lukematon määrä laiva- ja muita ravintoloita sekä kahviloita, neljä museota (Aboa Vetus Ars Nova, Apteekkimuseo, Wäinö Aaltosen museo ja Forum Marinum) ja Suomen joutsen. Joen yli pääsee siltojen lisäksi myös ilmaisella kaupunkilautta förillä ja Ruissalon kansanpuistoon Turun kaupungin paikallisliikenteeseen kuuluvalla vesibussilla. Tuo on alue jossa turkulaiset tykkäävät liikkua ja oleilla ympäri vuoden. Normaaliaikoina kesäisin siellä näkee myös paljon kotimaisia ja ulkomaalaisia turisteja.Tammerkosken rannoilta löytyy ravintoloita terasseja, baarilaivoja, tori, saunaravintola, puistoja ja uimapaikka. Onko uiminen siinä Turun lietekanavassa sallittua saati terveellistä?
neljä museota
Aurajoen vesihän on niin puhdasta, että jotkut ovat kalastaneet sieltä lohia
Parantaako se myös puheviasta, mitä kutsutaan Tampereen murteeksi?Tammerkosken vesi on niin puhdasta että sen tiedetään parantaneen Maria Nordinin koronapotilaita.
Vesi on niin parantavaa että Valavuori käy alajuoksulla sunnuntaisin liperit kaulassa kastamassa jengiä joka haluaa eheytyä transsukupuolisuuden ikeestä.
Tästä sää voit tehdä kallupin, että kumpi on se puhevika.Parantaako se myös puheviasta, mitä kutsutaan Tampereen murteeksi?
Siitä Aurajoen pyydetystä dioksiinilohesta; kelluiko pinnalla kyljellään tarttuessaan läntisen tommin rapalaan?
Mitä? Puhuuko täällä turkulainen puheviasta? Herran jestas, siellähän naisetkin puhuu sillä turkulaisella tavalla.
Eikös Turussa ole kuitenkin Suomen kauneimmat naiset, nääs?
Itse kuljen keskustaan etelän suunnasta. Työpaikalle liikahdan polkupyörällä tai juosten, ja ilta-aikaan kuskaan lapsia keskustan suunnille harrastuksiin. Viinikan liittymä ja Ratinan alue on n. klo 15:45-16:30 välillä melko tukkoinen, ja silloin voi olla että jopa 10 minuuttia menee Viinikan liittymästä Hämeenpuistoon ja Satamakadun valoihin. Muutaman kerran olen jopa myöhästynyt 3 minuuttia (!) jostakin, kun en ole kotoa lähtiessäni ottanut tuota "ruuhkaa" huomioon riittävästi. Enkä edes tiedä onko ruuhkia nyt, kun on poikkeuksellisesti lähes koko matkalta kaikki kaistat käytössä.
Tulee seurattua paikallispolitiikkaa turhan vähän (osin syytän Aamulehden verkkosivuja kun melkein kaikki sisällöstä on maksumuurin takana - myös paljon korona-infosta, mikä mielestäni on aika pyllystä, mutta eri ketjun asiaa), mitä näitä ajatuksia on? Kakkosvaiheen kuta kuinkin tiedän (mikä onkaan sitten lopullinen reitti), mutta entä sen jälkeen? Hatanpää vaikuttaisi ainakin jokseenkin selkeältä vaihtoehdolta.Toivottavasti uuden pormestariohjelman mukaiset ajatukset ratikkaverkon laajenemisesta toteutetaan.
Tuo pitää juuri tällä hetkellä melko lailla paikkansa, tai ei se ole ainakaan millään lailla virheellinen lausuma. Tampereella tapahtuu paljon, vaikka jarrumiehiä ja -naisia riittää sielläkin omiksi tarpeiksi. Kehityshenki on kuitenkin ollut hyvän aikaa niskan päällä oleva voima, ja se lisää enenevästi Tampereen vetovoimaa. Isoja ja kalliita hankkeita kyllä, mutta ei mitään sellaista, minkä perusteella pitäisi pelätä kaupungin ja veronmaksajien joutuvan haukkaamaan huolella paskaa.Tampere on Suomen dynaamisin alue.
Ei nyt unohdeta Viistokatua!Tampereella käydessä saattoi noina aikoina lähteä suunnilleen siitä, että paikat olivat yleensä suht entisellään. Korkeintaan jokin parkkipaikka oli kadonnut, tai jossakin oli tienpätkä muuttunut yksisuuntaiseksi.
Kakkosvaiheen jälkeen suunnitelmissa on jatkaa TAYS:in linjaa Koilliskeskukseen asti ja Hatanpään linjaa Härmälän kautta Pirkkalan rajalle. Kangasalan aikeista en tiedä, mutta Pirkkalassa tuumaillaan linjan rakentamista ainakin Suuppaan ja mahdollisti lentokentälle asti.Kakkosvaiheen kuta kuinkin tiedän (mikä onkaan sitten lopullinen reitti), mutta entä sen jälkeen? Hatanpää vaikuttaisi ainakin jokseenkin selkeältä vaihtoehdolta.
Pirkkalassa tuumaillaan linjan rakentamista ainakin Suuppaan ja mahdollisti lentokentälle asti.
Joo, ainakin tällä hetkellä se on kaukainen ajatus. Pirkkalassa ei taida isommin olla asutusta kehätien etelä- ja itäpuolella, eli paikallisliikenteelle ei sillä alueella ole ratikkatarvetta, joten lentokentän matkustajamäärän pitäisi nousta aivan valtavasti, että ratikan tehokkuutta tarvittaisiin heidän kuljettamisekseen.Lentokentälle asti rakentaminen ei tule toteutumaan, se on täysin epärealistinen tässä vaiheessa. Liitäntä busseilla Suupalle riittää vallan mainiosti. Olkoot sitten vaikka sähköisiä superpitkiä nivelbusseja Helsingin tapaan.