Kilgore Trout
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Nyt kun Uros -areena on menossa nimenä luiskaan, niin tasapuolisuuden nimissä uusi sponsori voisi olla Venus-yhtiö. Niitä löytyy ainakin Intiasta, Kiinasta, USA:sta, Englannista...
Uudeksi sponsorinimeksi on jo tulossa Siemensin ja Nesteen koalitio.Nyt kun Uros -areena on menossa nimenä luiskaan, niin tasapuolisuuden nimissä uusi sponsori voisi olla Venus-yhtiö. Niitä löytyy ainakin Intiasta, Kiinasta, USA:sta, Englannista...
Sanoisin, että tuo allianssimalli vaikuttaa siihen, että molemmilla osapuolilla on halu tehdä realistinen toteutusaikataulu jo suunnitteluvaiheessa. Ei siis tapahdu kummankaan osapuolen tinkaamista, että pitää olla valmista vuoden x huhtikuussa, vaikka toinen osapuoli tietää jo siinä kohtaa, että voipi tulla siihen mennessä kiirus. Neuvottelut ja työ etenevät pitkin matkaa paremmassa hengessä, kun kumpikin pääsee osille hyvästä lopputuloksesta.Tuo allianssimalli on ollut kyllä Tampereella erittäin toimiva. Tunneli valmistui ennen määräaikaa ja alle budjetin, ja nyt myös raitiotie tuli 30 miljoonaa edullisemmaksi mitä oli budjetoitu ja valmistui etuajassa. Hämeenkadun piti olla täysin valmis vasta keväällä 2022, mutta siellä on jo ihan jotain viimeisimpiä viilaamisia valaistusten kanssa ollut kaikki valmista jo muutaman kuukauden.
Ratikkaa tulee matkoihin keskustaan ja takaisin käytettyä jos laiskuuttaan tai huonon kelin takia ei pyörällä viitsi. Tänään ensimmäistä kertaa näin matkalipuntarkastajat ratikassa, hiki ei otsalle noussut kun olin kuuliainen ja maksoin matkan kuten aina. Niiden olisi hyvä tehdä isku tuossa Turtola <-> Hervanta välillä, siinä on niin pitkä pätkä ilman pysäkkiä ettei matkaliputon ketku pääsisi karkuun.
Olihan siinä Stockmannin pysäkillä edustava paikallinenkin vokottelemassa nättejä tarkastajia, ilmoitti olevansa niin kännissä ettei tosikaan. Ei ne kiinnostunut isännästä, varmaan ainoastaan sen takia kun olivat töissä, muuten olisi heti lähtenyt kolmikko miehen mukaan.
Eikö toi ratikan ykköslinja ole aika turhake tällä hetkellä. Keskustan mummot pääsee tayssiin sillä joo, mutta ehkä saisi ruveta laajentumaan hatanpäälle ja pirkkalaan mahdollisimman nopeasti.
Eikö toi ratikan ykköslinja ole aika turhake tällä hetkellä. Keskustan mummot pääsee tayssiin sillä joo, mutta ehkä saisi ruveta laajentumaan hatanpäälle ja pirkkalaan mahdollisimman nopeasti.
Eihän 1. Linja mistään Pyynikintorilta jatku minnekään? Sehän menee linja-auto asemalta taysille.Kyllä se ykkönen on korvannut aika monta bussilinjaa idän suunnasta. Ihan sopiva kuhina käy päättärillä ainakin aamu- ja iltaruuhkien aikaan ja tuntuu, että bussien aikataulut on saatu synkattua ihan kohtuullisesti ratikan kanssa. Käyttö varmaan lisääntyy kunhan linjaa saadaan jatkettua Pyynikintorilta eteenpäin.
No joo, kyllähän mä sen tiesin *naamapalmu* Lienee parasta siirtyä viikonlopun viettoon.Eihän 1. Linja mistään Pyynikintorilta jatku minnekään? Sehän menee linja-auto asemalta taysille.
Osa ykkösistä menee tosiaan Pyynikintorille ja toisaalta osa kolmosista Sorin aukiolle, mutta nämä ovat poikkeuksia. Lisäksi osa kaupunkiin päin menevistä kolmosista aloittaa Hervannan kampuksen pysäkiltä eikä Hervantajärveltä. Sinänsä olisi kyllä selkeämpää, että tällaista ei olisi, vaan samalla numerolla mentäisiin aina samaa reittiä. Mutta aika ilmeisesti nämä poikkeukset liittyvät siihen, että varikko on Hervannassa ja toisaalta linjalla kolme liikennöidään paljon myöhempään. Siis osa kolmosista ajaa aamuisin Sorin aukiolle muuttuakseen siellä ykkösiksi, ja osa ykkösistä ajaa iltaisin Pyynikintorille muuttuakseen siellä kolmosiksi.Jos mää ny oikein tulkitsen niin kyllä osa ygösistä menee Pyynikintorillekin mutta vain iltamyöhäisin.
Kaupin kampus A ➔ Sorin aukio https://reittiopas.tampere.fi/linjat/tampere:1/aikataulu/tampere:1:0:01
Kaupin kampus A ➔ Pyynikintori https://reittiopas.tampere.fi/linjat/tampere:1/aikataulu/tampere:1:0:02
Eikö toi ratikan ykköslinja ole aika turhake tällä hetkellä. Keskustan mummot pääsee tayssiin sillä joo, mutta ehkä saisi ruveta laajentumaan hatanpäälle ja pirkkalaan mahdollisimman nopeasti.
Vaikka ratikka ei ihan hetkeen Pirkkalaan asti yltäisinkään, koska siellä ei ilmeisesti olla kovin innoissaan rakennuskustannuksista, niin Hatanpää-Rantaperkiö-Härmälä alueella asuu jo yli 11000 ihmistä. Ei ole kahta sanaa siitä, etteikö linja 1yllä jokusen vuoden päästä Pirkkahallille saakka. Itäpäädyssä voi kestää kauemmin, mutta joskus 10-15 vuoden päästä voi sillä päästä Linnainmaalle, Atalaan ja Lamminrahkaan.
Kolmoslinja tullee joskus ammoisessa tulevaisuudessa jatkumaan Hervannasta Vuorekseen, kunhan se kasvaa riittävästi. Vuoreksessa on ennustettu asuvan 11 000 ihmistä vuosikymmenen loppuun mennessä.
Se olisikin mielenkiintoista jos ei jatkuisi. Silloin ykköslinja olisi ns. kusessa. Eli sen olemassaolo ei olisi ollut missään nimessä tarkoituksenmukaista käyttäjämäärän näkökulmasta. Linjan tarpeellisuuden tekisi kyseenalaiseksi myös se, että varsin pitkälle itäänpäin ykköslinjan asukkaat voisivat käyttää myös kolmosta.
No en tiedä. Täällä isolla kirkollakin tuo tuntuu olevan sekä metrojen että spårien kohdalla joillekkin ylitsepääsemättömän hankalaa. Olen syyttänyt toki maalaisia, jotka eivät vain osaa eikä tajua.Kyllä se siitä varmaan ajan kanssa, mutta luulisi varsinkin kahden jälkimmäisen kohdan olevan ilmiselviä. Ei kai sitten.
- Kun ratikka (tai tuttavallisemmin tapponysse) saapuu siihen pysäkille, niin toimintaa nopeuttaa jos ei linnoittauduta oven eteen ja heti yritetä rynnätä sisään, vaan odotetaan että entiset matkustajat poistuu kyydistä
- Ja varsinkin keskustan pysäkeillä auttaa myös jos kaikki ei yritä samasta ovesta sisään, niitä on kyllä useampi ja kaikki täyttää saman funktion
Ruvetaan kysymään jokaiselta tötöilijältä "Oleksää turkulaine?" niin eiköhän oppi mene perille.Itsellä ei tamperelaisena veronmaksajana ole mitään ratikkaa vastaan, vaikkei nykyisellä rataverkolla (eikä varmaan tulevallakaan) itseä palvele työmatkaliikenteessä, hyvä juttu silti kaiken kaikkiaan. Tulee käytettyä aika ajoin. Mutta selkeästi kyseessä on aika uusi ilmestys, koska sen käyttö tuntuu olevan niin hankalaa:
Kyllä se siitä varmaan ajan kanssa, mutta luulisi varsinkin kahden jälkimmäisen kohdan olevan ilmiselviä. Ei kai sitten.
- Ei sitä kättä tartte heiluttaa, pysähtyy kyllä joka pysäkille
- Oven nappiakaan ei tartte painaa ellei yritä vähän myöhässä sisään
- Kun ratikka (tai tuttavallisemmin tapponysse) saapuu siihen pysäkille, niin toimintaa nopeuttaa jos ei linnoittauduta oven eteen ja heti yritetä rynnätä sisään, vaan odotetaan että entiset matkustajat poistuu kyydistä
- Ja varsinkin keskustan pysäkeillä auttaa myös jos kaikki ei yritä samasta ovesta sisään, niitä on kyllä useampi ja kaikki täyttää saman funktion
Ja luotan että areenan lippuihin kuuluu se puhuttu julkisen liikenteen lippukin.
Itsellä ei tamperelaisena veronmaksajana ole mitään ratikkaa vastaan, vaikkei nykyisellä rataverkolla (eikä varmaan tulevallakaan) itseä palvele työmatkaliikenteessä, hyvä juttu silti kaiken kaikkiaan. Tulee käytettyä aika ajoin. Mutta selkeästi kyseessä on aika uusi ilmestys, koska sen käyttö tuntuu olevan niin hankalaa:
.....
Kyllä se siitä varmaan ajan kanssa, mutta luulisi varsinkin kahden jälkimmäisen kohdan olevan ilmiselviä. Ei kai sitten.