Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 382 892
  • 2 083
Ne on tilattu...



Tämä oli tiedossa jo ennen ratikkapäätöstä, mutta lyhyempiin mentiin koska pitemmillä ei olisi saatu laskennallista tulosta nollatasolle. Kun saatiin, lähti kokoomus mukaan. Samasta syystä, että tilattiin lyhemmät, jäi kaksi pysäkkiä lyhyiksi, eikä niille voi pitemmällä ajaa (no totta kai voi, sitä on vaan päättövaunu josta ei pääse tasasella pois) eli koskipuisto ja rautateisasema.
Pieni korjaus. Rautatieaseman nykyinen pysäkki kyllä on tarpeeksi pitkä. Toki niin kuin sanoit niin kyseinen pysäkki tulee muuttamaan asematunneliin tulevaisuudessa. Mutta toinen nykyisellään vajaa pysäkki on Hervantakeskuksen pysäkki. En itse ole edes kuullut että mikähän suunnitelma sen kanssa on.
 

Alejandro

Jäsen
Minkä takia pörssiyhtiön johto laittaisi hyvää tulosta tekevältä yksiköltä ovet säppiin? Kiusallaan, vai tehdäkseen huonompaa tulosta ja saadakseen myöhemmin itsekin kenkää osakekurssin laskiessa?
Ei ihme, että Suomi on ollut taantumassa reilut viitisentoista vuotta. Lisäksi irtisanomissuojaa halutaan ilmeisesti heikentää siksi, että parhaat työntekijät saisi helpommin potkittua pelloille. Tai ainakin tämän käsityksen minä olen saanut erinäisistä keskusteluista.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin 18-vuotiaana kesätöissä Takossa. Suhteilla pääsin, äitini työskenteli siellä kymmeniä vuosia. Ei tuon loppuminen silti pahemmin sureta, tilalle tulee kuitenkin kaikenlaista. Saa nähdä miten monta pientä asuntoa arkkitehdit saavat tehtaaseen sullottua. Toivottavasti myös paljon kaupunkilaisia muuten ilahduttavia toimintoja.
Nostalgiasyistä toivoisin mieluummin Viistokatua takaisin kuin Takon tehtaan jatkoa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Nostalgiasyistä toivoisin mieluummin Viistokatua takaisin kuin Takon tehtaan jatkoa.
Uuh, siis vanha (mutta edelleen validi) läppä, mutta nyt mä sen keksin. Hämeenkatua tuskin tullaan avaamaan yksityisautoille. Sen sijaan - Viistokatu takaisin, mutta pyörätienä! Se olisi hienoa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tehdas voi lähteä mutta pala arkkitehtuuria ja ennenkaikkea savuhöyry saisi jäädä. Teknisesti olisi mahdollista kohtalaisen kustannustehokkaasti asentaa höyrykone piippuun. Näin muodoin se muistuttaisi teollisuuden yåmpärille rakentuneesta historiasta.

Savukoneita (vesihöyryä ja saippuaa tuottavat efektikoneet) Tampereen keskustan kaikkiin savupiippuihin oli yksi Euroopan Kulttuuripääkaupunkihankeelle tekemäni esitys.. no Oulu vei, joten ei tullu edes mahkua :-/
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tehdas voi lähteä mutta pala arkkitehtuuria ja ennenkaikkea savuhöyry saisi jäädä. Teknisesti olisi mahdollista kohtalaisen kustannustehokkaasti asentaa höyrykone piippuun. Näin muodoin se muistuttaisi teollisuuden yåmpärille rakentuneesta historiasta.
Miten olisi krematorio noihin tiloihin?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko Suomessa muuten yhtään muuta kaupunkia jossa vanhan ajan tehdas olisi toiminnassa aivan kaupungin ydinkeskustassa?

Koillis-Pirkanmaalla, siellä ylänurkassa Metsä Tissuen tehdas tuuppaa mm. paskapaperia. Kompleksi perustettu aikanaan 1868...
Tosin siinä kylässä mitään ydinkeskustaa oo. Kuiva ja kuollut paikka. Mut silti aika ytimessä se tehdas on
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Onko Suomessa muuten yhtään muuta kaupunkia jossa vanhan ajan tehdas olisi toiminnassa aivan kaupungin ydinkeskustassa?
Stora Enson Kotkan tehtaat sijaitsee Kotkansaarella. Ei ihan kiinni kaupallisessa keskustassa, mutta tässä kaupungin "pääsaarella" kuitenkin. Linkki vie Museoviraston sivuille.


Tästä kuvasta sen aika hyvin näkee (ja nenällä sen jopa haistaa :D)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös