1. Vaikka silikoni seinän ja lattialaattojen välissä onkin hapertunut ja vesi kenties päässyt läpi niin eikö siellä laattojen alla pitäisi olla hyvät eristeet kuitenkin? Vai olenko ymmärtänyt kylpyhuoneiden rakentamisen väärin?
2. Asunto ostettu 1v 8kk sitten, onko myyjä edelleen jossain määrin korvausvelvollinen?
3. Itse kerrostalo on 9 vuotta vanha eli rakennuttaja Skanskan 10-vuotistakuuta jäljellä reilu vuosi. Jos laattoja irtiottamalla selviää, että vesieristys on tehty paskasti niin eikö Skanska ole velvollinen korvaamaan koko roskan?
1999 tuli voimaan nämä kosteuseristysmääräykset muistaakseni, eli jotain sieltä alta pitäisi löytyä jos on tuon jälkeen tehty.
Toisaalta noin vanha kylppäri (oletan että siis alkuperäinen) alkaa olla mun mielestä remontin tarpeessa muutenkin.
Entäs ne silikonit, oletko vaihtanut niitä koskaan? Joo, en minäkään, mutta kun ne pitäisi vaihtaa säännöllisesti. Tähän saattaa myyjä ja rakentaja vedota.
Jos ei rakenteissa ole vikaa, vaan laatan alla pelkästään hometta, minä tekisin ihan normi kylppäriremontin. Uudella menee taas se 10-vuotta mukavasti.
Kylppärin koosta riippuen, ihan peruslaatoilla pääsee ihan muutamalla tonnilla. Jos hifistelee ja ei tee itse mitään niin vain taivas on rajana kustannuksille.