Talonrakennus- ja remonttiketju

  • 888 329
  • 4 118

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Näin äkkiseltään onko kukaan kokeillut poistaa tapettikoneella tapettia kipsilevystä? Sellaisella mikä höyryttää tapetin irti. Kestääkö kipsilevy sellaista?

Tapetin poistoon tarkoitettua liisteriä kannattaa kokeilla myös.. vaikeissa paikoissa olen tehnyt kaksikerroksiseen tapettiin viiltoja mattoveitellä, jotta neste imeytyy pohjimmaiseen kerrokseen myös.. Fairy+vesi toimii myös.

Jos tuntuu ettei lähde millään, niin ota kipsilevyt tapetteineen irti ja vaihdat uudet. Suhteellisen helppoa vaikka ei olisi koskaan ennen laittanutkaan. Tasottelut ja pohjamaalit sitten pintaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kylpyhuoneen remontti alkaa 4.6 ja rivarissa ja onhan tässä hommaa ollut. Kalusteiden tilausta kahdesta eri rautakaupasta, hanoja, termostaatteja, paria erilaista laattaa mm vaikeasti löydettävää ns octacon lattialaattaa, tekijä hommattu, samoin putki- ja sähkömies. Enää muutaman kalusteet tulematta, lähinnä "kodinhoito kaapistot" - kk sitten tilattu. No onhan tässä vielä reilu pari viikkoa aikaa. Isoimman perseilyn yllättäen aiheutti uusi laki taloyhtiöissä tehtävistä remonteista ja niiden paperien täyttely ja "pakollinen" valvoja pelleily jne. Onneksi on pieni yhtiö ja asiat sen sisällä menivät heittämällä. Kaikkea kiusaa sitä keksivätkin valtion toimesta.
 

Cassu

Jäsen
Kyllä on kokeiltu tapetinpoistoaineet ja vesi sekä tuo laite muttei kipsilevyyn.. Toisaalta ostettiin iso omakotitalo missä rempataan ihan kaikki katosta lattiaan ja sauna tehdään lattiasta lähtien uudestaan että ahdistaa vielä monta kertaa. Seuraava ongelma onkin sisäpiipun teko. Onko kukaan teettänyt lähivuosina piippuun sisäpiippua? Missähän hintaluokassa pyöritään?
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Seuraava ongelma onkin sisäpiipun teko. Onko kukaan teettänyt lähivuosina piippuun sisäpiippua? Missähän hintaluokassa pyöritään?

Eli ilmeisesti vanha talo ja savuhormi on jo parhaat päivänsä nähnyt? Sisäpiippua myydään ihan metritavarana joten hormin pituus määrittää hinnan pitkälti. Itse olen asentanut itse näitä muutamia, mutta pomo on nämä laskuttanut joten hinnasta en osaa sanoa. Oisko viimeksi ollut 8m pitkä putki ja lasku oli jotain 800€..? Toki riippuu onko hormissa mutkia, tarvitaanko vermikuliittia, jos itse piikkaa reiän valmiiksi säästää myös.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Vanhoihin ikkunoihin korvausilma "putket", mutta mistä?
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Vanhoihin ikkunoihin korvausilma "putket", mutta mistä?

Ainakin Starkista sellasia löytyi. Joten eiköhän löydy aika monestakin rautakaupasta. Ikkunoita kun hankin talooni sanoi ikkunafirman edustaja ettei keittiöön (jos liesituuletin joka vie ilman ulos asti) saa laittaa korvausilmaventtiiliä ikkunaan. Syytä en muista.

Toinen vaihtoehto on laittaa korvausilmaventtiili, siis ihan erillinenkin. Valmistajaa en muista mutta löytyy rautakaupasta.
 

Cassu

Jäsen
Seiniin pitäisi laittaa akryylimassaa. Muutamaan muuhunkin kohtaan kuin nurkkiin. Yritin etsiä ohjeista voiko sitä hioa, mutten löytänyt. Onko joku hionut?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Seiniin pitäisi laittaa akryylimassaa. Muutamaan muuhunkin kohtaan kuin nurkkiin. Yritin etsiä ohjeista voiko sitä hioa, mutten löytänyt. Onko joku hionut?

Miksi akryylimassaa? Mä laitoin yhteen keittiön nurkkaan sitä, ja taisin kyllä jotain roippeita vähän hioakin. Mutta en mä akryylimassaa kyllä välttämättä muuten seiniin alkais laittamaan, todennäköisesti joku parempikin vaihtoehto löytyy. Mihin tarkoitukseen sitä meinasit käyttää? Akryylimassasta mua varoitettiin että saattaa alkaa kellertämään ajan myötä, en osaa sanoa miten sitten pitää paikkansa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Seiniin pitäisi laittaa akryylimassaa. Muutamaan muuhunkin kohtaan kuin nurkkiin. Yritin etsiä ohjeista voiko sitä hioa, mutten löytänyt. Onko joku hionut?

Akryylimassa jää kuivuessaankin jokseenkin elastiseksi, joten ei sitä kyllä missään näkyvällä pinnalla kannata koittaa hioa. Akryylimassahan ruutataan kertalaakista paikalleen ja vetäistään kostealla etusormella nätiksi;) Seiniin tasoitetta/kittiä, ellet nyt vaikkapa paikkaa jotain konkreettista reikää johon akryylimassa menee täytteestä.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valkoinen paljas akryylimassa kellertyy vuoden sisällä silminnähtäväksi. Se kannattaa maalata päälle niin pysyy piilossa.

Ei noi nykyiset akryylimassat kylläkään enää silminnähden kellastu :) Jokapäiväisessä käytössä ovat...

Ei akryylimassasta ainakaan hiomalla mitään nättiä pintaa saa ja vähän voi muutenkin olla raastavaa puuhaa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko ollut jotain halvinta tarjoustalon massaa? Poltatko sisällä? :D

En tiedä kun timpuri toi mutta muistelisin että ihan Starkilta hankki kamat. Sisällä palaa vain päreet. Mutta seuraavalla maalikierroksella paikkaillaan nuokin peittämättä jääneet kohdat, nyt ei viitsi.
 

Cassu

Jäsen
Akryylimassasta kyselin siksi että meillä on remppahuoneessa ollut aikoinaan ovi ja ikkuna mitkä on laitettu umpeen. Nyt revittiin tapetit irti ja tasotettiin pinnat. Valitettavasti ikkunan ja oven saumakohdissa tasoite halkeilee mikä näyttäisi maalin kanssa rumalle. Itsepintaisesti haluaisin maalata huoneen jolloin joudumme miettimään mitä ihmettä rakoihin voi laittaa
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Keittiöremontin aika on loppukesästä. Kodinkonehommeleita kartoitan ja muistan joskus jostain lukeneeni että ihmiset ovat tilanneet koneensa Saksasta, koska rahtienkin kanssa ovat tulleet edullisemmiksi. Tietääkö joku luotettavaa ja edullista nettikauppaa vai onko jollakin ihan kokemustakin?
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Akryylimassasta kyselin siksi että meillä on remppahuoneessa ollut aikoinaan ovi ja ikkuna mitkä on laitettu umpeen. Nyt revittiin tapetit irti ja tasotettiin pinnat. Valitettavasti ikkunan ja oven saumakohdissa tasoite halkeilee mikä näyttäisi maalin kanssa rumalle. Itsepintaisesti haluaisin maalata huoneen jolloin joudumme miettimään mitä ihmettä rakoihin voi laittaa

Laita saumoihin ihan normaali saumanauha ja kittiä päälle. Ei halkeile enää. Nauhottaminen vaatii toki hieman taitoa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kokeiltu eikä onnistu. Aamulla marssin rautakauppaan, jälleen kerran.

No jos ei nauhoitus onnistu niin sitten akryylimassaa raot melkein täyteen ja sen jälkeen normi tasoitteella sileäksi.

Jos seinät ovat lastulevyä ja nämä aukot on levytetty umpeen siten että saumoissa ei ole kunnon rakoa et kyllä valitettavasti saa pidettyä seinää mitenkään halkeilematta.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä kyseessä on lastulevyseinä ja nyt on tasoitetapetti vuorossa. Jos tämäkään ei auta niin tapetoin ne perhanan seinät

En haluaisi pilata iloasi mutta erittäin todennäköisesti tapettikaan ei auta. Lastulevyseinän saumat eläessään repivät kyllä jossain vaiheessa tapetinkin halki.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä kyseessä on lastulevyseinä ja nyt on tasoitetapetti vuorossa. Jos tämäkään ei auta niin tapetoin ne perhanan seinät

Tässä nyt kävi niin legendaarisesti. Kannattaisi tutkia, ennen kuin hutkitaan. Jos lastulevyseinän haluat tasaiseksi, ja vielä maaliakin pitäisi saada nätisti vedeltyä, niin yksin lastulevyn kanssa tuo ei onnistu. Ainut "pikafiksaus", joka toimii, on kipsilevyn ruuvaaminen lastulevyn päälle. Siihen sitten nauhoitus ja muu tasoitustyö. Parissa huoneessa olen itse näin tehnyt, kun en halunnut repiä lastulevyjä irti.

Itse oikaisin siksi, että talossa asutaan koko ajan, eikä sitä pölyn määrää halua levittää joka puolelle. Paras on tietysti korvata se lastulevy kipsillä. Seinän paksuus pysyy samana, mutta jäykistyy ja samalla saat ne pinnat tasaiseksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lastulevy, tuo kuninkaitten materiaali. En mä tasoitetapettia välttämättä tuomitse epäonnistumaan, mutta saattaa se saumasta revetä. En tiedä toimisiko joku kassakuittien tms liikuntasaumojen kikkailu saumakohtaan tasoitetapetin alle.

Aina ollaan kipsilevyä tarjoamassa, mutta ei sekään mikään autuaaksitekevä tuote ole, tasoittelua ja nauhoittamista siinäkin. Itse asiassa lastulevy voi olla pienitöisempi, mutta rako pitää jättää. Ite en tykkää kipsilevystä, se pölykin on ihan karmeaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös