Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 134 767
  • 1 241

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
@Iisoppi Näkemyksesi on täysin realistinen ja olen sitä miettinyt. Minulla on siellä kuitenkin aika liuta läheisiä ihmisiä, eri ikäisiä ja eri yhteyksistä, ei vain sukulaisia. Siksi ajattelen, että siellä voisi olla hyvä olla vuosienkin kuluttua. Toisaalta sitten tietenkin ikävöisin heitä, jotka ovat lähellä nyt... Olisi helpompi, jollei kiintyisi paikkoihin. Ihmiset liikkuvat, maisemat ja tilat eivät.
Olen asunut jo vuosia seudulla, jolla ei ole mitään siteitä minun menneisyyteni kanssa. Olen pikkuhiljaa henkisesti adaptoitumassa tämän kolkan maisemaan ja luontoon, mutta eivät ne korvaa ihmissuhteita, jotka ovat väkisinkin jääneet seudulle, jossa olen asunut ja elänyt suurimman osan elämääni. Toki, uusia ihmissuhteita voi syntyä ja vanhoja ylläpitää täälläkin, mutta kyllähän ne nykyään enimmäkseen liittyvät sukulaissuhteisiin joko minun tai vaimon puolelta.

Mitä eniten olen täällä jäänyt kaipaamaan, liittyy tunteeseen, kun voi vaihtaa jonkun lapsuudesta/nuoruudesta, koulun, urheilun, tms. kautta tutun ihmisen kanssa pari sanaa pikaisesti tai syventyä pidempäänkin keskusteluun hetken ja paikan salliessa - yhteistä historiaa löytyy. Nykyisellä paikkakunnallamme sellainen ei ole mahdollista enää oikein mitenkään.

Mutta joo - elämä on valintoja ja niiden kanssa olisi hyvä elää sovussa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

SgtMarkov

Jäsen
Hyvin ajankohtaisia asioita sydämen päällä.

1. En ole käynyt kertaakaan koronatestissä.

2. Kävin eilen kaupassa ilman maskia ensimmäistä kertaa sitten viime syksyn. Oli niin voimaannuttava kokemus että varmasti menen toistekin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meinasin käydä lunttaamassa netistä Australian Masterchefin (2021) voittajan että voin seurata hänen taivaltaan kisan läpi. No eihän se hitto ole edes loppunut. Vähän kyllä harmitti...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Taputtelen autoani aina silloin, kun jätän sen yöksi ulos parkkipaikalle. Haluan varmistaa, että sillä on kaikki hyvin. Käyn myös aika usein yön jälkeen aamulla katsomassa, että onhan autolla kaikki ok. Olen käsittänyt, että tämä autojen inhimillistäminen on enemmän naisten juttu, mutta kyllä minäkin sitä olen koko ikäni tehnyt. Ja autoillani on ollut toki nimiäkin. Lisäksi jokaisesta autosta luopuminen on ainakin vähän kirpaissut.

Minusta tähän kaikkeen on kuitenkin yksinkertainen syy: ne autot ovat nähneet niin paljon. Ne ovat olleet mukana niin hyvissä kuin vähemmän hyvissä hetkissä. Ne ovat nähneet elämää, niihin liittyy paljon muistoja. Ehkä juuri tästäkin syystä olen vannoutunut YKSITYISautoilija.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taputtelen autoani aina silloin, kun jätän sen yöksi ulos parkkipaikalle. Haluan varmistaa, että sillä on kaikki hyvin. Käyn myös aika usein yön jälkeen aamulla katsomassa, että onhan autolla kaikki ok. Olen käsittänyt, että tämä autojen inhimillistäminen on enemmän naisten juttu, mutta kyllä minäkin sitä olen koko ikäni tehnyt. Ja autoillani on ollut toki nimiäkin. Lisäksi jokaisesta autosta luopuminen on ainakin vähän kirpaissut.

Minusta tähän kaikkeen on kuitenkin yksinkertainen syy: ne autot ovat nähneet niin paljon. Ne ovat olleet mukana niin hyvissä kuin vähemmän hyvissä hetkissä. Ne ovat nähneet elämää, niihin liittyy paljon muistoja. Ehkä juuri tästäkin syystä olen vannoutunut YKSITYISautoilija.
Onks sullakin tommonen neliveto millä mm. @banaaninviljelijä kruisailee pitkin tiluksiaan?
 

Liitteet

  • pirssi.jpg
    pirssi.jpg
    30,4 KB · kertaa luettu: 229
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onks sullakin tommonen neliveto millä mm. @banaaninviljelijä krusailee pitkin tiluksiaan?
Pannahinen, ei ole nelivetoa! Selvästi liian vanha auto. John Cooper Works laahaa ajastaan jäljessä.

Muuten kiva tuo kuva, Banskullakin on siinä hauskaa. Sillä on tosin kuvassa vanhat lasit, nykyään sillä on erilaiset.

Suomen väestörakenteen muuttuessa tuo kuvan mukainen liikkumistapa voitaisiin muuten ottaa taas käyttöön. Ainakin pk-seudulla. Työvoimaakin riittäisi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Asut Konnunsuolla? Kai siellä Kuusankoskelaisia on yli 5%, voikkaalaisiakin on jo tuon verran!

Ei kun sori, luin väärin, ei ollutkaan 95% väestöstä rybyjä, vaan ulkomaalaisista...
Googlaa Vaskipelto... (ei mitään hajua mitä google antaa vastaukseksi). On täällä ulkkareita kyllä ja paljon, mutta hyvin kauas jäädään silti Konnunsuon lukemista (lappeenrantalainen, joka on kotiutunut Vantaalle on sinänsä eräänlainen tunnustus myös).
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tunnustan yllä olevaan @nummenkallio viestiin liittyen nauttivani asuinalueestani, jossa ulkomaalaiset ovat 95 prosenttisesti etelä- tai itänaapurista.
Minäkin tunnustan olevani ikionnellinen nykyisestä asuinalueestani ja siitä, millaisia ulkomaalaiset ovat.

Nyt samassa rapussa asuu kiinalainen muidu, joka kävi kovillakin talvipakkasilla hiihtämässä ihan naama huurussa. Jumankekka se on kova sissi, lähti sellaisillakin pakkasilla jolloin natiivit eivät olisi enää lähteneet. Olisi ollut varmasti kova mimmi talvisodassakin. Uskaltaako sanoa, että on minusta jopa vähän hot...

Ja sitten on tietysti ravintolamoguli Arif, joka on helvetin hieno äijä. Ne tajuu, jotka tietää.

Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta.

Malminkartanosta ei ole mitään painokelpoista sanottavaa.
 

Glove

Jäsen
Tässä talossa on ihan vaan kantiksia. Naapuritalossa asui yksi tumma heppu, mutta enpä ole sitäkään pihalla viime aikoina nähnyt, liekö vaihtanut asuinpaikkaa. Kyllä tuolla keskustassa kuulee arabiaa, somalia ja muita älämölökieliä, mutta onneksi siellä ei tarvi kovin usein käydä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tässä talossa on ihan vaan kantiksia. Naapuritalossa asui yksi tumma heppu, mutta enpä ole sitäkään pihalla viime aikoina nähnyt, liekö vaihtanut asuinpaikkaa. Kyllä tuolla keskustassa kuulee arabiaa, somalia ja muita älämölökieliä, mutta onneksi siellä ei tarvi kovin usein käydä.

Tunnustan, että tekisi mieli laittaa asunnon myynti-ilmoitukseen kuva alakerran nimitaulusta.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Tunsin pientä vahingoniloa eilen kun tajusin, että glory hunterit eivät pääsekään torille riehumaan. Senhän takia ne sitä mestaruutta pääasiassa toivoivatkin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parahit jäsenet: @Sue ja @Iisoppi, Kävin juuri äsken oman äitini luona, kera omenakakku.
Samoilla mietteillä.
Äitini ei ehtinyt tavata isäänsä, jatkosodan vuoksi.
Hukattin: Ukkis, maatilat, puolikas Lappia ja tilalle saatiin toistuva miettelys.

Sanotaan, että psyyke suojelee kantajaansa.
Kenties?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minua palstalla pitkään seuranneet tietävät minun kärsineen niistä jalkapohjakivuista. Näiden kipujen takia olin reilun viikon tässä keväällä myös sairauslomalla. No, kivut ovat suurimmaksi osaksi nyt onneksi hellittäneet mutta on kivuilla valitettavasti ollut minun elintapoihini viime viikkoina yksi aika isokin vaikutus.

Olen muutamana viime viikkona pitänyt lähes kokonaan taukoa liikunnasta kun olen ennen kaikkea säästellyt jalkapohjiani.

Ja tällä tauolla liikunnasta tuntuu olevan jo nyt melko isoja vaikutuksia. Niin isoja että pitää alkaa taas ensi viikosta aktiivisesti liikkumaan eli ennen kaikkea kävelemään. Pyöräilyä minulle on ehdotettu mutta minusta se on tylsää jos liikkuu yksin kun ei oikein viitsi samalla kuunnella musaa.

Toki näitä viime viikkojen vaikutuksia on voinut tuo kuuma kelikin aiheuttaa mutta ihan yhtä hyvin myös liikkumattomuudella on voinut olla vaikutuksensa. Eli lyhykäisyydessään isompia muutoksia on ollut energisen olon muuttuminen helposti ärsyyntyväksi fiilikseksi ja se että väsyy sekä hengästyy herkemmin. Liikkumattomuudella on ollut varmaan vaikutuksensa siihenkin että fiilis on muutenkin ollut viime viikkoina alakuloinen. Ennen kuitenkin totuin liikkumaan aktiivisesti ja se tuotti hyvää fiilistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olin ihan nöösipoika -74, kun vihreä banaani vei Suomelta MM-pronssin. Muistaakseni -86 Rane nieli kyyneleitä, kun Masken Carlsson torpedoi niinikään Suomen pronssin. Sitten tuli Sir Pena ja -88 hopiaa Calgarystä. Olin iloinen. Sitten legendaarinen -95 nevöfoget ja hyvässä hönössä Suomen pahviviiri paidan rintamuksessa tois pual jokke hehkuttaen onnellisinta päivää elämässäni. Siitä on laskujeni mukaan karvan päälle 26 vuotta. Luulin, että tunneskaala on käyty läpi, mitä Suomen palloilun seuraamiseen tulee. Paskat. Suomen oikea ensiesiintymiseen futiksen arvokisoissa on kymmenisen minuuttia, ja olen tunnetilassa, jolle en keksi nimeä. Hymyilyttää ja hiukan liikuttaakin. En ole kokenut isyyttä enkä tule kokemaankaan, mutta eiköhän tämä ole aika lähellä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tunnustan että en edes tiennyt kuka Minnesota Wildia valmentaa, ennen kuin luin jatkiksen otsikon Jack Adams-finalisteista. Hyvinpäs olen nykysin perillä menosta rapakon takana.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnustan että en edes tiennyt kuka Minnesota Wildia valmentaa, ennen kuin luin jatkiksen otsikon Jack Adams-finaleista. Hyvinpäs olen nykysin perillä menosta rapakon takana.
Tunnustan, etten osaa varmuudella sanoa yhdenkään NHL-joukkueen valmentajaa... Jäänyt sen seuraaminen satunnaisten uutisotsikoiden tasolle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olin ihan nöösipoika -74, kun vihreä banaani vei Suomelta MM-pronssin. Muistaakseni -86 Rane nieli kyyneleitä, kun Masken Carlsson torpedoi niinikään Suomen pronssin. Sitten tuli Sir Pena ja -88 hopiaa Calgarystä. Olin iloinen. Sitten legendaarinen -95 nevöfoget ja hyvässä hönössä Suomen pahviviiri paidan rintamuksessa tois pual jokke hehkuttaen onnellisinta päivää elämässäni. Siitä on laskujeni mukaan karvan päälle 26 vuotta. Luulin, että tunneskaala on käyty läpi, mitä Suomen palloilun seuraamiseen tulee. Paskat. Suomen oikea ensiesiintymiseen futiksen arvokisoissa on kymmenisen minuuttia, ja olen tunnetilassa, jolle en keksi nimeä. Hymyilyttää ja hiukan liikuttaakin. En ole kokenut isyyttä enkä tule kokemaankaan, mutta eiköhän tämä ole aika lähellä.

Olet siinä oikeassa että kyllä tämä isyyteen ainakin osittain vertautuu.

Ensin pelkäät pienokaisen terveyden puolesta (vrt. Eriksen) ja lopulta huokaiset helpotuksesta kun kaikki onkin kunnossa (vrt. Eriksen ja Huuhkajien voitto).
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tunnustan, etten osaa varmuudella sanoa yhdenkään NHL-joukkueen valmentajaa...
En määkään vissiin. Sen toki tiedän että Tami on koutsannut joka NHL-jengin Stanley Cupiin ja voittanut pelaajana kannun kaikissa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En määkään vissiin. Sen toki tiedän että Tami on koutsannut joka NHL-jengin Stanley Cupiin ja voittanut pelaajana kannun kaikissa.
Toden totta. Jos olisi visa, missä pitää nimetä NHL-joukkueiden valmentajat, vastaisin joka kohtaan "Tami". Kyllä sillä irtoaisi vähintään neljä ja lisänumero.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En ole muistaakseni katsonut tällä kaudella yhtään NHL-matsia, jossa Islanders ei ole pelannut. Aiheesta toiseen, lupasin lähteä käyttämään mutsia kaupoilla aamulla, mutta delegoin sen vaimolle, koska en ole huomenna ajokunnossa Suomen Tanska-voiton jälkeen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä saatan tykätä Anssi Kelasta ehkä vähän:





Muistan tämän toki ysäriltä. Tämä on aika helvetin hyvä.

Loistavaa vuosituhannen vaihteen rokkia ja loistavaa soittoa. Onhan siellä vaikkapa Zarkus Poussa (RIP), joka kannuttaa todella komeasti. Ja Petri Prauda, jossa populaarimusiikki menetti loistavan kitaristin. Vaikka joku muu musiikki ei sitten menettänytkään. Ja sitten Anssi!

Tästä bändistä olisi voinut tulla ihan mitä tahansa. Pekka ja Susi oli sellainen tietyn ikäluokan superbändi. Helvetisti oli ainesta, koko sen ikäluokan kovimmat soittajat mukana. Ihan mahtava soundi. Tykkään näiden jätkien soitosta niin paljon. Todella upeaa soittoa. Sellaista rouheutta, todella ärhäköitä särökitaroita, vanhoja urkuja, isosti paukkuvia rumpuja jne.

Anssi Kelasta on sanottava, että yksi mukavimpia musiikki-ihmisiä tässä maassa ikinä. Ei ole ikinä ylimielinen, on aina niin kiva. Sosiaalisesti todella lahjakas ihminen (ja musiikillisesti, juu juu!!!). Tapaa innoissaan fanejaan ja niitäkin, jotka vielä miettivät faniuttaan... Mutta kyllähän jengi tämän jo tietää.

Mutta toisaalta siinä on jotain kaunista, että tässä kävi näin. Kyllähän Anssi näitä soittaa, mutta koskaan emme saaneet tietää, mitä tästä olisi seurannut.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös