Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 132 759
  • 1 234

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ymmärrän mitä yrität tarkoittaa ja tarkoitatkin. Ehkä Hynynen on lappeenrantalainen ja sellaisena haluaa olla ja pysyä. Toisille Lpra on joku satunnainen mesta mistä ponnistetaan maailmalle ja murre hioutuu yleiskieleksi. Mielestäni näissä ei ole mitään yhtä oikeaa tai väärää tapaa. Olisihan se outoa kuulla jos Pelle Miljoona vetäis jotain Haminan murretta.
Tosiaan en ketään halua tuomita sen vuoksi, että ottaako vaikka uuden asuinpaikkansa omakseen ja kielikin kehittyy sen mukana. Itse otin tuo Hynysen esimerkiksi, koska arvostan ihan älyttömästi sitä, että haluaa asua Lappeenrannassa ja käyttää sitä kieltä jota täällä puhutaan. Miulla pari teini ikäistä lasta,jotka puhuvat musta ja susta. Mästä ja sästä. Vitun ärsyttävää mielestäni. Toki heillä on oikeus käyttää kieltä, joka heille sopii.

Mie olen kyllä liikkuessani eripuolella suomea äärimmäisen ylpeä murteestani. Monesti muualla sanottu, että tykkäävät kuulla sitä kieltä jota puhun.

Vielä kun löytäisi motivaation opetella espanjaa. Hetki vielä menee, ennenkuin konttia lastataan costalle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eihän tuossa mitään hävettävää ole. Minä olen kuitenkin paljasjalkainen lappeenrantalainen ja etelä-karjalainen. Äiti kyllä syntyi Etelä-Savon puolella (kasvoi Simpeleellä), mutta isän suku on sentään ollut Rautjärvellä niin kauan kuin netistä löytyvät kirkonkirjat näyttävät.
Ei toki tuossa hävettävää ole, että juureni eivät täältä ole. Olen toki ylpeä omasta Lappeenrantalaisuudestani. Vaimollani kaikki juuret tiukasti karjalasta. Toki äitinsä puolelta venäjän karjalaisia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tunnustan, että vituuttaa, mikäli kahteen otteeseen rokotettu rouvani lähtee rokotetun äitinsä kanssa syksyllä Fuengirolaan. Mie en todennäköisesti ole saanut rokotusta ja vaikka olisinkin saanut, niin lomaa tuskin saan tuohon ajankohtaan. Fuengirola sinne kaipaan niin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tunnustan sekin, että olen hieman kateellinen palstaveli @redpecka lle. Liian paljon en halua veljen olinpaikkaa arvuutella, mutta olenko väärässä mikäli Iberian niemimaata arvuuttelen?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Lähellä. Lue profiilistani: Pääsiäissaaret.
Nyt vihdoin stalkkasin ja pääsiäissarethan on keskellä ei mitään. Ei ihmekään, mikäli cmoren lähetykset ei siellä näy. Nettiradio ilmeisesti siellä sitten kuuluu kuitenkin.

Tunnustan, etten ole tiennyt aiemmin koko pääsiäissaarten olemassaolosta. Toki pieni vedätyksen haisu tässä olinpaikassasi tuoksuu. Jannu aprillina vedättää hyvä uskoista ja nauraa partaansa Sevillassa?
 

444

Jäsen
Tosiaan en ketään halua tuomita sen vuoksi, että ottaako vaikka uuden asuinpaikkansa omakseen ja kielikin kehittyy sen mukana. Itse otin tuo Hynysen esimerkiksi, koska arvostan ihan älyttömästi sitä, että haluaa asua Lappeenrannassa ja käyttää sitä kieltä jota täällä puhutaan. Miulla pari teini ikäistä lasta,jotka puhuvat musta ja susta. Mästä ja sästä. Vitun ärsyttävää mielestäni. Toki heillä on oikeus käyttää kieltä, joka heille sopii.

Mie olen kyllä liikkuessani eripuolella suomea äärimmäisen ylpeä murteestani. Monesti muualla sanottu, että tykkäävät kuulla sitä kieltä jota puhun.

Vielä kun löytäisi motivaation opetella espanjaa. Hetki vielä menee, ennenkuin konttia lastataan costalle.
Mä kun vuoden päivät aikanaan asustelin Lappeenrannassa, niin en ole varmaan koskaan puhunut yhtä paljon stadin slangia. Edes yhteensä elämäni aikana. Mutta se oli vain puolustusreaktio, ettei se murre tarttuisi omaan puheenparteen. Ehkä sille olisi lämmennyt, jos pidempään olisi siellä asunut. Ja varmaan olisi tarttunut, koska muhun murteet tarttuvat häkellyttävän nopeasti. Mutta paljasjalkaisena stadilaisena (ja nykyisenä lohjalaisena) ei vain halunnut muuttaa puhetyyliään liikaa. Nykyään ei sitten mitään hätää olekaan, kun ei täällä keskellä ei-mitään tapaa muita ihmisiä lainkaan. Ihan pitää lähteä Pirkanmaalle ja hesoihin, kun tuttuja haluaa nähdä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tunnustan, että KooKoon ensiesiintyminen pleijareissa on aiheuttanut sen, että työteho ei ole ollut näinä parina päivänä ihan sataprosenttinen. Että terve vaan työnantaja, kiva että palkka juoksee. Voinen kuitata tällä sen, että olen tehnyt töitä joskus viikonloppuna ilman palkkaa.

Olen myös aina naisille sanonut, että pleijarit ovat sellainen ns. mad season, jolloin päähän ei mahdu mitään muuta. Hullu huhtikuu tai maalis-huhtikuu. Ja on tämä aina niin kova rypistys, että sen jälkeen joku Skoda Cup ei jaksa paljon kiinnostaa. Silloin vaihtuu laji futikseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minusta on mukava katsoa kun mies nukkuu. Se on jotenkin rauhoittavaa. Hän on kyllä ihana kun tuhisee untaan.

Edit. Aamulla taas mies voi katsoa kun nukun. Välillä herään kun hän lähtee. En
aina.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Joka ikinen arkiaamu mulla on rituaalina lukea 10-15 minuuttia feissarimokia. Päivitykset tulee tiistaina ja torstaina, mutta muinakin päivinä luen sitten vanhoja satunnaisia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joka ikinen arkiaamu mulla on rituaalina lukea 10-15 minuuttia feissarimokia. Päivitykset tulee tiistaina ja torstaina, mutta muinakin päivinä luen sitten vanhoja satunnaisia.

Canna on aika hyvä. Sen systerihän muutti metropoliin, Lahteen. En tiedä onko tullut lisää heiltä saavutuksia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Canna on aika hyvä. Sen systerihän muutti metropoliin, Lahteen. En tiedä onko tullut lisää heiltä saavutuksia.
Ah, muistan itekin Cannan. Todellinen maailmankansalainen. Siitä Schollille hyvä muija. Ellei sitten Canna ole amiksia, eli ns. "kaatopaikkaa."
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taidan jopa vähän katua että kerroin mieheni lapselle alkoholismistani. Vaikka sille oli mieheni, lapsen äidin ja ystäväni (kasvatusalalla) hyväksyntä. Meillä oli kyllä ihan hyvät juttelut puolin ja toisin. Ei siinä mitään. Jotenkin vaan tuntuu että rikoin jonkin luottamuksen väliltämme. En olekaan enää "vahva vanhempi" . Mies sanoi että höpäjän ja hän kyllä tukee minua. Ehkä se on niin. Ja aika taas näyttää miten käy. Ei nyt tästä enempiä. Oli vain pakko saada kirjoittaa epäilykseni kertomisen järkevyydestä. Kirjoittaminen on usein auttanut minua.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Taidan jopa vähän katua että kerroin mieheni lapselle alkoholismistani. Vaikka sille oli mieheni, lapsen äidin ja ystäväni (kasvatusalalla) hyväksyntä. Meillä oli kyllä ihan hyvät juttelut puolin ja toisin. Ei siinä mitään. Jotenkin vaan tuntuu että rikoin jonkin luottamuksen väliltämme. En olekaan enää "vahva vanhempi" . Mies sanoi että höpäjän ja hän kyllä tukee minua. Ehkä se on niin. Ja aika taas näyttää miten käy. Ei nyt tästä enempiä. Oli vain pakko saada kirjoittaa epäilykseni kertomisen järkevyydestä. Kirjoittaminen on usein auttanut minua.

Kyllä aikuisuutta kohti kasvavan on hyvä nähdä myös sitä "rikkinäisyyttä" ja epätäydellisyyttä aikuisissa ihmisissä. Jossain vaiheessa myös niitä "isompia" virheitä ja harharetkiä. Vain siten voi oppia sen että kaikesta huolimatta voi olla ja elää normaalia ja tyytyväistä elämää. Ei sitten niin helposti aja aikuisena ite ajatuksiaan nurkkaan KUN niitä epäonnistumisia ja rikkoontumista pakostakin hänenkin kohdalleen tulee. Kiiltokuva aikuisista ja aikuisuudesta kuuluu lapsuuteen, rikkinäisyyden ja epätäydellisyyden näkeminen ja hyväksyminen kuuluu aikuisuuteen. Teini aloittaa matkansa kohti jälkimmäistä. AJoitus voi toki olla oikea tai väärä, siihen on vaikea ottaa kantaa ulkopuolelta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taidan jopa vähän katua että kerroin mieheni lapselle alkoholismistani. Vaikka sille oli mieheni, lapsen äidin ja ystäväni (kasvatusalalla) hyväksyntä. Meillä oli kyllä ihan hyvät juttelut puolin ja toisin. Ei siinä mitään. Jotenkin vaan tuntuu että rikoin jonkin luottamuksen väliltämme. En olekaan enää "vahva vanhempi" . Mies sanoi että höpäjän ja hän kyllä tukee minua. Ehkä se on niin. Ja aika taas näyttää miten käy. Ei nyt tästä enempiä. Oli vain pakko saada kirjoittaa epäilykseni kertomisen järkevyydestä. Kirjoittaminen on usein auttanut minua.
Älä todellakaan sitä kadu. Kuten @DTremens tuossa hyvin sanoi, tuon ikäisen on jo hyvä oppia (ellei jo ole oppinut) ettei täydellistä vanhempaa (tai -puoliskoakaan) ole olemassa. Jokaisella meistä on ne omat virheet, mokat ja muut mitä matkan varrella kaikille väistämättä tulee. Ja tulee myös sille teinille.

Rehellisyys on tässäkin asiassa vaan hyväksi. Ja mikäli oikein ymmärsin niin tilannehan oli sinällään luonnollinen, kun teini alkoholin puutetta kodissanne ihmetteli. Kyllä se siitä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Taidan jopa vähän katua että kerroin mieheni lapselle alkoholismistani. Vaikka sille oli mieheni, lapsen äidin ja ystäväni (kasvatusalalla) hyväksyntä. Meillä oli kyllä ihan hyvät juttelut puolin ja toisin. Ei siinä mitään. Jotenkin vaan tuntuu että rikoin jonkin luottamuksen väliltämme. En olekaan enää "vahva vanhempi" . Mies sanoi että höpäjän ja hän kyllä tukee minua. Ehkä se on niin. Ja aika taas näyttää miten käy. Ei nyt tästä enempiä. Oli vain pakko saada kirjoittaa epäilykseni kertomisen järkevyydestä. Kirjoittaminen on usein auttanut minua.

Kyllä se sitä sua vastaan vielä säälittä käyttää. Semmoisia ne on. Ja mahdollisimman hankalassa tilanteessa ja useille korville. Se oli kova temppu, että kerroit. Osoitti rohkeutta ja selkärankaa! Noilla teinipaskoillahan ei tunnetusti ole enää mitään rajoja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä se sitä sua vastaan vielä säälittä käyttää.
Kyllä veit jotenkin sanat suustani... Tiedän että vielä käy niin että hän (mieheni lapsi) haistattelee minulla teemalla "vitun juoppo" kun se hänelle sopii. Ja se pitää kestää kun totuushan se on. En edelleenkään tiedä mihin tämä paljastus johtaa. Lapsi on ollut tänään ihan hiljaa asiasta. Ehkä hän jotenkin prosessoi asiaa. Ajan kanssa sitten
jutellaan lisää.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Iisoppi Parempi olla avoin ja rehellinen kuin salata asia. Jos tieto olisi jotain toisesta kautta kulkeutunut teinin korviin, olisi se luultavammin saanut ruman vastaanoton. Älä suotta kadu, ei se enää mitään muuta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Risotto, valkoviinipullo ja Iisoppi... siinä vasta kolmikko. Kumpaan uppoaa enemmän viiniä... Risottoon vai kokkiin. Tunnustan että käytän tällä kertaa alkoholitonta viiniä joten sillä ei niin väliä vaikka naukkailen vähän kokatessa.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Lopetan vuosittain keskimäärin pitkien kalsareiden käytön äitienpäivän tienoilla siinä 10.5.
Riippuen toki ilmasta. Tänä vuonna ollut toistaiseksi yksi viikko kun tarjennut lyhyillä. Huhtikuun puolivälin huitteissa jolloin oli noin +15.
Silloin kun alle +10, niin 'kokovartalokondomi' on valintanani. Pidän lämmön tunteesta ja olen myös kova saunomaan - joskin siellä ei pitkät kalsarit päällä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Taidan jopa vähän katua että kerroin mieheni lapselle alkoholismistani. Vaikka sille oli mieheni, lapsen äidin ja ystäväni (kasvatusalalla) hyväksyntä. Meillä oli kyllä ihan hyvät juttelut puolin ja toisin. Ei siinä mitään. Jotenkin vaan tuntuu että rikoin jonkin luottamuksen väliltämme. En olekaan enää "vahva vanhempi" . Mies sanoi että höpäjän ja hän kyllä tukee minua. Ehkä se on niin. Ja aika taas näyttää miten käy. Ei nyt tästä enempiä. Oli vain pakko saada kirjoittaa epäilykseni kertomisen järkevyydestä. Kirjoittaminen on usein auttanut minua.
"Totuuden takana ei ole enää mitään!"
Rehellisyydessä ja rohkeudessa tunnustaa oma epätäydellisyytensä harvoin on mitään moitittavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös