Suomi hakee Nato-jäsenyyttä

• 1 079 622
  • 10 343

Tulisiko Suomen liittyä Natoon

• Kyllä

Ääniä: 764 90,7%
  • Ei

Ääniä: 78 9,3%

• Äänestäjiä
    842
  • Poll closed .

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Suomi on kääntynyt. Tuli tämäkin päivä nähtyä.
Ei taida olla edes mitään "jos valtiojohto suosittelee"- ehtoa takana. Voisin kuvitella että myös tuosta eos-ryhmästä, miksei myös ei-ryhmästä moni vastaisi toisin viime torstain jälkeen.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Toivottavasti kaikki allekirjoittaa seuraavan aloitteen, Suomi NATOon ilman kansanäänestyksiä.

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa

Suomi on kääntynyt. Tuli tämäkin päivä nähtyä.
Nuo vastustajien määrät vastaavat hyvinkin tarkasti vasemmiston osuutta viime eduskuntavaaleissa. Vasureilla ei ole syytä huoleen, mutta olisikohan demareilla aika kääntää edustuskalsarit toisin päin. Myös Kepussa moni edustaja alkaa miettiä omaa kohtaloaan tulevissa vaaleissa. Patkuleilla puntti tutisee.

Sivumennen sanoen, Väyrysen linja alkaa murtua jopa Väyrysellä itsellään. Kun oma poliittinen maailmankuva on hajoamassa, sairaalareissu tuli hänellekin.

Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Toivottavasti kaikki allekirjoittaa seuraavan aloitteen, Suomi NATOon ilman kansanäänestyksiä.

Itse kävin allekirjoittamassa, käykääpäs muutkin!

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Erityisesti lämmittää mieltä, että puoluekannoissa vain Vasemmistoliiton äänestäjien enemmistö on ei. Siis demareissa ja kepussakin kyllä-puoli voittaa. Lupaa hyvää, kun huomioi nykyisen pääministerimme taidon ja halun olla esillä aina suosituissa ja kivoissa asiossa.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En ole ikinä ollut natovastainen. Vähän nihkeähkösti olen siihen suhtautunut koska olen ymmärtänyt että suomi tekee merkittävää kauppaa venäjän kanssa ja tämä loppuisi siihen. Nyt kuitenkin venäjä on näyttänyt kasvonsa joten se nihkeys meni sen siliän tien.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kokoomus, Perussuomalaiset ja Vihreät suurimmat NATO-kannattajat. Jos Ruotsi hakisi myös, 66 prosenttia kannattaa Suomen hakua. Samaa luokkaa kun valtiojohto kannattaa.

Ruotsissa demarien vasemmisto kääntymässä YLE mukaan.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole ikinä ollut natovastainen. Vähän nihkeähkösti olen siihen suhtautunut koska olen ymmärtänyt että suomi tekee merkittävää kauppaa venäjän kanssa ja tämä loppuisi siihen. Nyt kuitenkin venäjä on näyttänyt kasvonsa joten se nihkeys meni sen siliän tien.
Muut Nato-maat käy kauppaa uusneukkulan kanssa, kauppa voi loppua Suomen osalta väliaikaisesti.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokoomus, Perussuomalaiset ja Vihreät suurimmat NATO-kannattajat. Jos Ruotsi hakisi myös, 66 prosenttia kannattaa Suomen hakua. Samaa luokkaa kun valtiojohto kannattaa.

Ruotsissa demarien vasemmisto kääntymässä YLE mukaan.
Vastustajia tulee aina olemaan 20-30%. Ne ääripunavihervassarit.

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minun mielestäni tässä ollaan nyt sellaisissa luvuissa, ettei enää tarvita edes äänestystä asiasta. Jäsenyyshakemuksen puuhaaminen tulisi aloittaa välittömästi yhteistyössä Ruotsin kanssa. Suomessa tuppaa unohtumaan se, että tässä Ruotsi ja Suomi nivoutuvat yhteen ja jäsenyyttä tulisi nimenomaan hakea yhdessä Ruotsin kanssa.

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Facebook-kaverilta tuli suomettunut kommentti Natoon liittyen. Vertasi Suomen liittymistä Natoon siihen, että menisi baarissa vittuilemaan sille kaikista isoimmalle jengiliivit päällä olevalle miehelle. Lisäksi mainitsi, että kannattaa olla hyvät suhteet Venäjään niin saadaan itärajalle venäläisturisteja ja heidän rahat hyödyttämään taloutta.

Olen sanaton, onneksi tämä kommentoija on ikäluokkaa 60+.

Outsider

Jäsen

Ei mitään havaintoa miten hyvin nämä yleensä keräävät ääniä, mutta ainakin nyt näyttäisi olevan hurja tahti. Luonnollisesti tuli itsekin osallistuttua.

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Iloitsen Ylen tuoreesta gallupista. Olen aiemminkin kannattanut Naton jäsenyyttä, mutta Putin jatkuvasti esittää niin vakuuttavia argumentteja jäsenyyden puolesta, että mielipide sen kuin selkiytyy.

Olen aina ihmetellyt tätä paskaa argumenttia, että Suomi olisi jotenkin vähemmän itsenäinen ja Yhdysvaltojen satelliitti liittyessään Natoon. Mielummin itse ainakin nuolen jenkkien persettä kuin venäläisten. Ei tarvitse edes tuota pohtia.

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Ei mitään havaintoa miten hyvin nämä yleensä keräävät ääniä, mutta ainakin nyt näyttäisi olevan hurja tahti. Luonnollisesti tuli itsekin osallistuttua.
Vajaat puoli tuntia sitten allekirjoittaessani oli alle 400 signeerausta, nyt ollaan 1200:n toisella puolella. Momentumi on nyt kohdillaan.

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Nyt sitten Niinistö, siirry johtamaan kansalaismielipidettä edestä eikä takaa. Tämä on historiallinen tilaisuus, nyt, ei huomenna.
Tämä historiallinen poliittinen tilanne synnyttää, ehkä vain lyhyeksi aikaa, uuden tieteenalan, saulilogian. Jonkin aikaa kaikki politiikan asiantuntijat kiinnittävät huomiota Niinistön sananvalintoihin, hänen julkisiin esiintymisiinsä muihin yksityiskohtiin, tapaamisiin, kaikkeen siihen mitä Niiniston julkisesta toiminnasta saadaan irti. Saulilla on kovat paineet ja pokeri on pidettävä, kysyipä toimittaja mitä tahansa.

Ongelmana on se, että presidentin on pakko käyttää virka-autoa siirtymisissään. Odotamme vielä teleportaation kehittyvän paremmaksi tulevaisuudessa, mutta nyt tilanteen voisi pelastaa salainen tunneli eduskunnan ja presidentin virka-asunnon välillä. Joillakin valtionpäämiehillä on käytössään yksityismetro, mutta Suomessa ei tällaiseen ole kuitenkaan päädytty, vaikka se säästäisikin fossiilisia polttoaineita.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun mielestäni tässä ollaan nyt sellaisissa luvuissa, ettei enää tarvita edes äänestystä asiasta. Jäsenyyshakemuksen puuhaaminen tulisi aloittaa välittömästi yhteistyössä Ruotsin kanssa. Suomessa tuppaa unohtumaan se, että tässä Ruotsi ja Suomi nivoutuvat yhteen ja jäsenyyttä tulisi nimenomaan hakea yhdessä Ruotsin kanssa.
Näin toivottavasti tehdään. Ruotsissa demarit on vallassa ja ehkäpä Suomen lukemat laittavat Ruotsissa gallupit yli 50 prosentin ja yli 65 prosenttia yhdessä kun haetaan yhdessä.

Nyt Ruotsissa on jo enemmän kannattajia kuin vastustajia.

Stigu

Jäsen
Näin toivottavasti tehdään. Ruotsissa demarit on vallassa ja ehkäpä Suomen lukemat laittavat Ruotsissa gallupit yli 50 prosentin ja yli 65 prosenttia yhdessä kun haetaan yhdessä.
Kyllä.

Edelleen jollain pervolla tavalla mietin sitä worst case skenaariota, että Ruotsi hakee (ja pääsee) NATOn jäseneksi, mutta Suomessa todettaan, että mitään sotilaallista uhkaa ei ole pärjäämme kyllä hyvin yksin olemme aina pärjänneet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy