Mikä saa miehen pettämään maansa, on kysymys, jota olen aprikoinut jo pidemmän aikaa. Miehen, tai naisen. Puhutaan rajan takaa maksettavista tienesteistä, mutta mikä olisi sellainen rahasumma, jonka innoittamana alkaisi itse toimimaan rakasta isänmaata vastaan sellaisen valtion hyväksi, joka tälläkin hetkellä terroripommittaa tuhannen kilometrin päässä siviilikohteita. En osaa vastata, ehkä sellaista ei ole? Miten taas Suomi on pettänyt lapsensa, että ideologisista syistä alkaisi tehdä myyräntyötä? Täällä on kuitenkin aika hyvä ihmisten elää ja yrittää ja rakentaa tulevaisuuttaan ja jos menee jokin asia elämässä vituiksi, niin kyllä siihen apua saa. Voin myöntää, olen, tai ainakin olin vasuri, jolle vasemmistolaisuus on ennen kaikkea arvopolitiikkaa. Näihin arvoihini ei sovi totalitarismi, rasismi, sorto, eikä keskusjohtoinen määrittely siitä, että mitä saa olla ja mitä ei. Nyt sitten puolueeni kansanedustajat ovat olleet kuin kissa pistoksissa viime ajat, eikä siinä, asiahan on vaikea, joskin sielläkin on järjen valo löytymässä muutamaa "rintamakarkuria" lukuunottamatta.
Huvittavaa ja pelottavaa on toisaalta sitten näiden äärilaidan kommareiden, joihin en ole koskaan kuulunut, paskanjauhanta vapaudesta, ihmisoikeuksista ja rauhasta, kun samalla fanitetaan Putinin Venäjää, jonka pitäisi olla täydellinen vastakohta heidän agendalleen. Ehkä kyseessä on NL:n romahtamisen aiheuttama trauma ja nyt yritetään jälkiliukkaille nykyisen Venäjän kanssa, kun muutakaan ei ole ja Kuubakin niin kaukana. Siihen keitokseen on ateistikommareiden pitänyt ottaa mukaan myös Venäjän ortodoksinen kirkko. Hinnatonta! Eivätkö ne kirkot olekaan enää sikaloina, kuten vanhoina hyvinä aikoina?
Ja näin. Ehkä se poliittisen kodin etsiminen nyt helpottuikin.
Järjestäjät ilmoittavat mielenosoituksen hengen olevan rauhanomainen.
www.iltalehti.fi