Tällaiset ulostulot auttavat murtamaan keskustavasemmistolaisen Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden politiikkaa. Onnistuuko murtaminen lähivuosina?Sieltä hieno ulostulo entiseltä PV:n komentajalta.
Tällaiset ulostulot auttavat murtamaan keskustavasemmistolaisen Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden politiikkaa. Onnistuuko murtaminen lähivuosina?Sieltä hieno ulostulo entiseltä PV:n komentajalta.
Rooman keisareilla itse-.Eikö murha ole ollut perinteinen?
Silloin voinee olla jo liian myöhäistä meidän kannalta. Ukraina tänään ja Suomi - niin täytä itse. Neuvosto-Venäjän legitimiteetit ja rauhaan turvaavat toimet fasistisessa Ukrainassa ovat nyt etusijalla.Onnistuuko murtaminen lähivuosina?
Käytännössä nää tämmöset antaa signaalia meikäläiselle että NATO haluaisi Suomen ja Ruotsin jäseneksi, ei enempää eikä vähempää Itämeren strategisen sijainnin vuoksi.Suomi ja Ruotsi kutsuttu huomiseen NATO kokoukseen, says Stoltenberg
Nimenomaan .Mutta tahallinen viivyttely Suomen NATO-jäsenyyden osalta alkaa maksaa hintaansa. Venäjän toimia ei voi kukaan ennustaa seuraavaksi. Sanotaan edes vuosina 2023-2025.
Suomi ja Ruotsi kutsuttu huomiseen NATO kokoukseen, says Stoltenberg
Juu, niin hoettiin. Se oli suomalainen valhe, jolla haluttiin parantaa omaa ulkopoliittista asemaa. Valehdeltiin todella huolellisesti myös itsemme pyörryksiin. Neuvostoliitto sanoi Suomea puolueettomaksi vasta aivan viimeisillä metreillä ennen romahdusta. YYA-Suomi ei ollut tuon sotasopimuksen takia puolueeton.
Jäsenyyskulut 45-60 miljoonaa vuodessa.
Stoltenbergin mukaan on mahdollista liittyä.
Eduskunnan kyselytunti tänään ja oletettavasti ainakin yksi kyssäri esitetään: "Onko hallitus tietoinen nykyisestä turvallisuuspoliittisesta tilanteesta ja mitä hallitus aikoo tehdä, jotta natohakemus voitaisiin mahdollisimman nopealla aikataululla laittaa vireille?"
Minun on vaikea ymmärtää kaltaistesi ihmisten ajatuksenjuoksua.Täytyy sanoa, että noin kuukausi sitten olin aika vahvasti sitä mieltä, että ei missään nimessä Natoon, ettei nukkuva karhu suutu.
Nyt olen sitä mieltä, että Natoon niin lujaa kuin ikinä kerkeää.
Vaikka itse olen ollut vankkumaton Naton kannattaja ainakin vuodesta 2014, niin arvostan jokaista, joka pystyy muuttamaan mielipidettään tosiasioiden edessä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Toivottavasti Suomen kannalta tämä ei tule liian myöhään ja valtionjohto uskaltaa edetä.Minun on vaikea ymmärtää kaltaistesi ihmisten ajatuksenjuoksua.
Venäjän täysimittainen hyökkäys Ukrainaan on ollut täysin mahdollisuuksien rajoissa viimeiset kahdeksan vuotta. Miksi Nato-kannan muuttumiseen tarvittiin varmaan yli miljoonan suomalaisen kohdalla se, että tämä sota todellakin toteutuu? Ovatko ihmiset oikeasti vaan niin uskomattoman tyhmiä, että Ukrainan sodan realisoituminen tarvittiin sen perille menemiseen, että Putin on arvaamaton imperialisti, jonka arvaamattomaan aggressioon on pakko varautua niin nopeasti ja niin suurella määrällä rautaa kuin mahdollista? Eikö todella osattu nähdä tämän yhden askeleen päähän eteenpäin?
Eikö ole mennyt perille, millaisilla panoksilla tässä pelataan? Jos Venäjä onnistuu muljauttamaan Suomen mahtinsa alle keinolla tai toisella, ei sieltä pääse yhtään mihinkään yhtään millään keinolla vähintään vuosikymmeniin.
Tervetuloa Naton kannattajien joukkoon, mutta mikä vittu siinä kesti näin kauan, kysyn vaan.
Eli en lähtisi kuitenkaan dumaamaan niitä, jotka nyt ovat heränneet.
Hyvä kun ihmiset vähitellen ymmärtävät tilanteen. Vastaus kysymykseesi, miksi kesti näin kauan, on vasemmistokeskustalainen sotilaallisen liittoutumattomuuden ideologia. Periytyy perheen sisällä ja tarkoittaa sitä, että Suomi jää aina yksin, joten parempi on hoitaa asiansa myös yksin. Ei ole kovin kauan kun oikeisto pääsi tuosta rasitteesta eroon. Nyt on vähitellen muiden aika uudistaa näkemyksensä.Minun on vaikea ymmärtää kaltaistesi ihmisten ajatuksenjuoksua.
Venäjän täysimittainen hyökkäys Ukrainaan on ollut täysin mahdollisuuksien rajoissa viimeiset kahdeksan vuotta. Miksi Nato-kannan muuttumiseen tarvittiin varmaan yli miljoonan suomalaisen kohdalla se, että tämä sota todellakin toteutuu? Ovatko ihmiset oikeasti vaan niin uskomattoman tyhmiä, että Ukrainan sodan realisoituminen tarvittiin sen perille menemiseen, että Putin on arvaamaton imperialisti, jonka arvaamattomaan aggressioon on pakko varautua niin nopeasti ja niin suurella määrällä rautaa kuin mahdollista? Eikö todella osattu nähdä tämän yhden askeleen päähän eteenpäin?
Eikö ole mennyt perille, millaisilla panoksilla tässä pelataan? Jos Venäjä onnistuu muljauttamaan Suomen mahtinsa alle keinolla tai toisella, ei sieltä pääse yhtään mihinkään yhtään millään keinolla vähintään vuosikymmeniin.
Tervetuloa Naton kannattajien joukkoon, mutta mikä vittu siinä kesti näin kauan, kysyn vaan.
Tämä on yleinen havainto. Takit on kääntyilleet sellaista vauhtia, että oksat pois. Putin on loistava myyntimies. Osaa perustella. Vauhdissa on kyllä huvittavia piirteitä tällaiselle, joka tykkää huonosta huumorista.Nyt olen sitä mieltä, että Natoon niin lujaa kuin ikinä kerkeää.
Aikaa ei ole 25 vuotta, ehkä todella paljon vähemmän. Vain jopa vuosi tai pari.
18 min
Ruotsin Andersson: Ei ole aika hakea Naton jäsenyyttä
Ruotsissa pääministeri Magdalena Andersson kuvailee uuden ja synkän vaiheen Euroopan historiassa alkaneen Venäjän hyökkäyksen myötä. Hän sanoi tiedotustilaisuudessa vastuun tilanteesta lankeavan täysin Venäjän poliittisen johdon harteille.
EU-johtajat päättävät tänään uusista Venäjän-vastaisista pakotteista. Andersson sanoo pakotteiden olevan "täysin uudella tasolla" sekä "menevän pidemmälle ja lyövän kovemmin kuin mikään aiemmin".
Andersson huomautti tilaisuudessa, ettei Ruotsin ole nyt aika hakea sotilasliitto Naton jäsenyyttä. Hänen mielestään nykyisessä tilanteessa on tärkeää, että Ruotsin pitkäaikainen turvallisuuspolitiikan linja pysyy ennallaan ja että maa toimii selkeästi ja ennustettavasti.
STT
Tai siis yksittäiset vihreät poliitikot. Harjanne ja Aalto eivät ole puolueväen suosiossa, eli tämä nyt olisi vähän sama kuin että Lasse Lehtinen ilmoittaisi kannattavansa NATO-jäsenyyttä. Vaikutus demareihin tasan nolla, kuten olisi jopa Ahtisaaren kommenteilla.Vihreät osoittavat Harjanteen ja Aallon johdolla johtajuutta jota Suomessa tarvittaisiin enemmänkin.