Minä ainakin haluan, että Suomeen ei koskaan hyökätä. Nato on ylivoimaisesti paras turva tätä ajatellen.
Varmasti lyhyellä aikavälillä mutta lause "ei koskaan hyökätä" kuulostaa historiaan peilaten kovin lopulliselta.
Minä ainakin haluan, että Suomeen ei koskaan hyökätä. Nato on ylivoimaisesti paras turva tätä ajatellen.
Pakko myöntää, että itselle nousi hieman samoja pelkoja jo siinä vaiheessa, kun Niinistö kiitti Macronia nimenomaan sanoilla ”Kiitos avoimesta ja suorasta keskustelusta” tapaamisensa jälkeen Ranskassa. (Ja sama Ranskaksi)Joe Bidenin puhe: Emmanuel Macron varoittaa Venäjän reaktiosta – ”Tilanne voi lähteä käsistä”
Emmanuel Macron syyttää suorin sanoin Yhdsyvaltain presidenttia geopoliittisen tilanteen eskaloimisesta.www.uusisuomi.fi
Macron ulisee Bidenin käyttävän liian kovaa kieltä ja pelkää Ukrainan tilanteen eskaloituvan. Mitäköhän ranskiksen päässä liikkuu, jos Suomi jättää Nato-hakemuksen? Jotenkin sellainen pelko perseessä, että Ranskan ja Saksan johtajat ovat heikkoja miehiä joilla ei välttämättä riitäkään uskallus puoltaa Suomen jäsenhakemusta.
Miten muutenkaan pitäisi kyseinen toive esittää? En minä toivo, että Suomeen ei lyhyellä aikavälillä hyökätä, vaan toivon että ei koskaan hyökätä. Eihän tämä toive kovin realistinen ole, mutta se onkin vain toive.Varmasti lyhyellä aikavälillä mutta lause "ei koskaan hyökätä" kuulostaa historiaan peilaten kovin lopulliselta.
Toivottavasti tuo ”suora keskustelu” ei tarkoittanut sitä, ettei Ranska tässä tilanteessa halua Natoon uusia jäseniä.
Kannattaakohan kaikista pieni risahduksista ruveta hirveästi mitään tulkintoja ruveta tekemään?Pakko myöntää, että itselle nousi hieman samoja pelkoja jo siinä vaiheessa, kun Niinistö kiitti Macronia nimenomaan sanoilla ”Kiitos avoimesta ja suorasta keskustelusta” tapaamisensa jälkeen Ranskassa. (Ja sama Ranskaksi)
Kovin kummalista olisi, jos EU-liittolainen alkaisi torppaamaan Suomen jäsenyyttä.
Väyrysestä on joskus sanottu, että olisi myynyt vaikka koko maan tai oman äitinsä venäläisille, jos olisi sitä vastaan saanut pääministerinsalkun.Tässä on tämä pelikirja:
Paavo Väyrynen: ”Suomen Nato-jäsenyydessä ei olisi mitään järkeä”
Väyrynen: ”Eniten minua ihmetyttää se, että Nato-jäsenyyden ajajilta näyttää puuttuvan kokonaan historian tuntemus ja geopoliittisten realiteettien taju.”www.iltalehti.fi
(Itse siis kannatan Natoa)
Mä luulen, että on myynyt jo maansa ja halvemmalla kuin pm:n salkku.Väyrysestä on joskus sanottu, että olisi myynyt vaikka koko maan tai oman äitinsä venäläisille, jos olisi sitä vastaan saanut pääministerinsalkun.
Ymmärrän tuota väitettä taas piirun verran paremmin.
Hieman alkaa vaikuttaa siltä että Venäjä alkaa valmistella vetäytymistä Ukrainasta ja siirtää joukkojaan sen maan rajalle, joka ei kuulu Natoon.
Hei keskustalaiset, voisitteko nyt alkaa ne teidän keskustelut niin saataisiin tätä hommaa eteenpäin ! Kiitos
Tämä on totta ja @Sako :lta myös hyvä pointti. Taitaa allekirjoittaneenkin olla aika ottaa hieman etäisyyttä sotauutisoinnista. Ajatukset pyörivät tällä hetkellä aivan liikaa sodan ja myös Nato-asioiden ympärillä.Kannattaakohan kaikista pieni risahduksista ruveta hirveästi mitään tulkintoja ruveta tekemään?
En oikein jaksa uskoa, että Unkari tai Turkki lopulta asettuisi vastaan. Se on totta, että molemmat maat tulevat esittämään kaikenlaisia epävirallisia ehtoja hyväksymiselle ja varmaan ketkuttelevat ja vetkuttelevat sen minkä pystyvät. Molemmat maat ovat Euroopan demokratioiden "hampaissa" diktatuuri-kehityksensä kanssa.Tutkija: Unkari voi torpata Suomen mahdolliset Nato-haaveet
Unkari vaatisi ainakin jotakin vastalahjaksi, arvioi tutkija Katalin Miklóssy.www.iltalehti.fi
Kun Suomi sen Nato-hakemuksensa jättää, Suomi siirtyy tietynlaiseen standbymoodiin. Tässä tilassa Suomi ei enää voi tehdä mitään, jättäydymme muiden armoille.Tutkija: Unkari voi torpata Suomen mahdolliset Nato-haaveet
Unkari vaatisi ainakin jotakin vastalahjaksi, arvioi tutkija Katalin Miklóssy.www.iltalehti.fi
Alkaa PS:n kantakin olla selvillä. Natoon.
Nyt tuli tieto perussuomalaisista – Riikka Purra haluaa Suomen Natoon
”Natossa on ehkä huojentavaa olla, mutta ensin sinne pitäisi päästä”, huomauttaa Riikka Purra. Perussuomalaisten eduskuntaryhmä on lähipäivinä valmistautumassa tekemään päätöksen.www.uusisuomi.fi
Alkaa PS:n kantakin olla selvillä. Natoon.
Nyt tuli tieto perussuomalaisista – Riikka Purra haluaa Suomen Natoon
”Natossa on ehkä huojentavaa olla, mutta ensin sinne pitäisi päästä”, huomauttaa Riikka Purra. Perussuomalaisten eduskuntaryhmä on lähipäivinä valmistautumassa tekemään päätöksen.www.uusisuomi.fi