Olet tainnut olla ottavana osapuolena näissä asioissa, ilmeisimmin syyttömänä? Kumpuaako katkeruus viranomaisia kohtaan sieltä?
Mun mielestä rikollista on oikein kohdella rikollisena, sitä voi katsella peiliin niin löytyy se oikea syyllinen.
En ole ollut mukana yhdessäkään kotietsinnässä, mutta nähnyt kolme kämppää heti etsinnän jälkeen. Yhdessäkään ei ollut paikkoja sotkettu ja tavarat oli paikoillaan, joten tuntuu olevan melko harvinaista että toimittaisiin elokuvatyyliin näissä etsinnöissä ainakaan Suomessa.
Jos mielipiteen joka ei miellytä ja sanoo ääneen on katkeruutta niin minun puolesta se voi olla. Minä olen puhdas pulmunen, sen sijaan lähipiirissä on vääryydenvääryyttä kokeneita henkilöitä. Ja side heihin on vahva. He ovat henkilöitä, joille en käännä selkääni eivätkä he minulle. Liikenneratsioissa saattaa kestää kymmeniä minuutteja henkilötietojani kysellessä päämajasta. Luulis nyt vuosien varrella uskovan, etten ole syyllistynyt mihinkään. Valtapeliä siellä poliisin päämajassakin pelataan. Kysyinkin kerran jutusteltaessa yhden mukavan partion kanssa, ettekö tiedä kaikkea mitä kaveripartiot tekevät henkisellä mielivallalla. Ei voinut olla huomaamatta sitä epäilyksen määrää, kun hän jäi miettimään asiaa.
Nyt on sinun vuorosi vastata, miksi rikollista tulee kohdella kuin rikollista? Perustuuko se yhteiskunnan kollektiiviseen kostoon? Eikö epäily ole ihminen, johon kohdistuu poliisitutkinnan perusteella syy-yhteys. Eikö pidätetty ole ihminen, jonka liikkumisvapautta on rajoitettu. Eikö vanki olekkaan ihminen, joka suorittaa kärsimäänsä yhteiskunnan langettamaa rangaistusta.
Vallankolmijaossa on vaan niin sairaita ihmisiä osana tätä yhteiskunnassa. Vähemmästäkin usko ihmisyyteen ja inhimilliseen kohteluun on koetuksella. Hallinnon pyörittämisessä pitäisi edetä laki edellä,niin pitäisi edetä julkisen vallan teorioiden mukaan ja niin yleinen mielipidekkin ajattelee. Poliisimielivalta ja muidenkin, saa aikaan päinvastaisen efektin. Syyllinen tuomitaan henkisellä tasolla ilman syyttömyysolettamaa ja jos lain kirjain ei täyty rikoksen tunnusmerkkejä niin väritetään tarinaa esim. tahallaan väärintulkitsemalla. Kuule henkisellä mielivalla saadaan niin paljon pahaa aikaan, jos pahat sedät sitä käyttää. Ja voin kertoa että yleisesti viranomaisten keskuudessa on todella pahoja ihmisiä joukossa. Susia lampaiden vaatteissa. Katkeruutta kai sekin on, että vaadin viranomaisvalvonnan sisäistä valvontaa vahvistettaviksi.