Miten niin?Kun kerran kaikki lisäoikeudet tuntuisi olevan itse pyhä piru sulle?
0Lopuksi jokeri: kuinka monta iskua veikkaat näiden massiivisten ESTÄNEEN?
Miten niin?Kun kerran kaikki lisäoikeudet tuntuisi olevan itse pyhä piru sulle?
0Lopuksi jokeri: kuinka monta iskua veikkaat näiden massiivisten ESTÄNEEN?
Sinä lienet työparissa se joka osaa kirjoittaa? Ja kaveri se joka osaa lukea? Muuta selitystä typerälle kommentillesi en kyllä keksi.Kuvastaa näiden kommentoijien älynlahjoja, kun ihmetellään miksei poliisi tutki ja valvo muutamaa sataa radikalistiepäilyä, hoida päivittäistutkintaa ja lisäksi valvo järjestystä. Ei kai niiden tarvitse kotona käydä, eihän?
Miten niin?
0
Näinhän se joillakin menee ettei itse vaivauduta esittämään mitään faktoja vaan pelataan pelkillä tunteilla...Kiitos vastauksesta, eiköhän tämä riitä tästä
Ja tämänkaltaisen kuitin keksimiseen meni aikaa se puoli tuntia. Muille se voi vaikuttaa pitkältä ajalta, mutta heavyn tapauksessa voidaan puhua nopeasta reagoinnista. Lähes kuin Suomen poliisilla konsanaan.Sinä lienet työparissa se joka osaa kirjoittaa? Ja kaveri se joka osaa lukea? Muuta selitystä typerälle kommentillesi en kyllä keksi.
Ei minulla ole työparia. Olen aikoinaan kirjoittanut äidinkielestä (suomi) E:n ylioppilaskirjoituksissa ja valmistunut myöhemmin ammattikorkeakoulustakin, joten rohkenen väittää osaavani sekä lukea että kirjoittaa, sekä lisäksi ymmärtää tekstiä ja tuottaa myös sitä. Sinulla sen sijaan on enemmän vaikeuksia näiden kanssa. Tai sitten olet yksiselitteisesti vähän tyhmempi - mikä sekin on aivan ok.Sinä lienet työparissa se joka osaa kirjoittaa? Ja kaveri se joka osaa lukea? Muuta selitystä typerälle kommentillesi en kyllä keksi.
Silti onnistut väittämään minun kirjoittaneen jotain muuta kuin olin kirjoittanut. Tiedossa toki on ollut koulutuksen tason romahtaminen sitten omien opiskeluaikojeni.joten rohkenen väittää osaavani sekä lukea että kirjoittaa,
Ja tämänkaltaisen kuitin keksimiseen meni aikaa se puoli tuntia.
Tämä on melko monimutkainen ja tekninen juttu, mutta yksinkertaistan reilusti.Edelleen kaipaisin jotain konkreettista esimerkkiä kuinka nykyiset tiedustwluvaltuudet eivät ole riittäviä. Esim. Turun puukkotyyppi oli ilmiannettu etukäteen Supolle, mutta ei sekään auttanut.
Jep, ja sen takia sitä vastausta ei saanut siihen samaan viestiin jossa vastasit Red Machinelle. Meneehän tuon tasoisen kuitin pohtimisessa joillain luvattoman paljon aikaa.Minin pitää pyörittää tätä yhteiskuntaa sillä välin kun sinä päivystät jatkoajassa.
Kirjoitit toisessa kohden näin:Silti onnistut väittämään minun kirjoittaneen jotain muuta kuin olin kirjoittanut.
Kun kyse ei ole osaamisesta tai haluista, vaan resursseista. Mutta vaikeahan se on varmaan muistaa kaikkea kirjoittamaansa.tämäkin tapaus osoittaa, että kun olemassa olevaa tietoa ei haluta/osata hyödyntää,
Minusta kyse on nykyisten resurssien priorisoinnista. Sitä en tiedä onko ongelma haluamisessa vai osaamisessa.... Mutta en ymmärrä miksi kokoajan pitää hyökätä henkilöä kohtaan,minulla ei ole mitään vaikeuksia muistaa kirjoittamaani, se että sinä et vain tajua,on vaikutusalueeni ulkopuolella.Kun kyse ei ole osaamisesta tai haluista, vaan resursseista. Mutta vaikeahan se on varmaan muistaa kaikkea kirjoittamaansa.
Näinhän se joillakin menee ettei itse vaivauduta esittämään mitään faktoja vaan pelataan pelkillä tunteilla...
En hyökkää ketään kohtaan, totean vain mikä on ilmiselvää. Nykyisistä resursseista ei paljoa priorisoida, jos halutaan, että niin sanottua päivittäistutkintaa saadaan suoritettua edes jollain tasolla. Nytkin monet jutut venyvät viikkoja, jopa kuukausia, koska aina tulee kiireellisempiä asioita tutkittaviksi. Saatika, että satoja terroristivihjeitä alettaisiin seulomaan - edes jotenkin kohtalaisessa ajassa.Minusta kyse on nykyisten resurssien priorisoinnista. Sitä en tiedä onko ongelma haluamisessa vai osaamisessa.... Mutta en ymmärrä miksi kokoajan pitää hyökätä henkilöä kohtaan,minulla ei ole mitään vaikeuksia muistaa kirjoittamaani, se että sinä et vain tajua,on vaikutusalueeni ulkopuolella.
Maailmassa on toki paljon ihmisiä, jotka toimivat kuten sinä - perustavat maailmankuvansa uskomalla asioihin, joista ei ole todisteita. Onnea valitsemallasi tiellä.Mä kun katsos uskon että
Siis ahtaaja.Minin pitää pyörittää tätä yhteiskuntaa sillä välin kun sinä päivystät jatkoajassa.
On. Ja sitten on näitä hutejakin: Terroriuhka Rock Am Ringillä - festivaali keskeytetty ja vieraat evakuoitu tapahtumapaikalta poliisin kehotuksesta - Soundi.fiEikö näitä tapauksia ole aika paljon joissa poliisi on etukäteen paljastanut erilaisia uhkia ja suunnitelmia.
Koska poliisi ei yksityiskohtia kerro, niin on mahdotonta faktana sanoa asiaa. Niillä poliitikoilla joilla on turvaluokitukset kohdallaan on paljon parempi kyky tehdä päätöksiä. Siitä ei varmasti ole erimielisyyttä että kumpi paikaa enemmän vaakakupissa, keskeytyneet rock-festarit vai estetyt terrori-iskut.On. Ja sitten on näitä hutejakin: Terroriuhka Rock Am Ringillä - festivaali keskeytetty ja vieraat evakuoitu tapahtumapaikalta poliisin kehotuksesta - Soundi.fi
Keskustelua toki alunperin käytiin siitä onko laajennettujen tiedusteluvaltuuksien ansiosta estetty yhtään iskua.
Uskotko että suomalaisilla viranomaisilla on kyky seurata esim. What's up tietoliikenteen sisältöjä?tehokkaampaa ja helpommin automatisoitavissa hoidettavaksi IT:n avulla.
Kysymys on monitahoinen.Uskotko että suomalaisilla viranomaisilla on kyky seurata esim. What's up tietoliikenteen sisältöjä?
Juuri näin. Minä haluaisin kuulla rehellisen perustelun miksi näitä tiedustelulakeja ajetaan nyt niin voimallisesti eteenpäin jos jokaisen kadunmiehen saatavilla on salaustekniikka jota ei murreta.että uskonko että Suomen viranomaiset pystyvät 80 merkkisiä epäsemmitrisillä avaimilla salattuja viestejä purkamaan raa'an laskentatehon avulla, niin vastaus olisi nopea ei.
Koska poliisi ei yksityiskohtia kerro, niin on mahdotonta faktana sanoa asiaa. Niillä poliitikoilla joilla on turvaluokitukset kohdallaan on paljon parempi kyky tehdä päätöksiä. Siitä ei varmasti ole erimielisyyttä että kumpi paikaa enemmän vaakakupissa, keskeytyneet rock-festarit vai estetyt terrori-iskut..
Whatsapp on Viperin ohella ehkä parhaiten salatut some-mediat. Tavalliset emailit on salaamattomia, Facebookin viestit ovat ainakin olleet oletuksena salaamattomia, SMS:t on salaamattomia.Juuri näin. Minä haluaisin kuulla rehellisen perustelun miksi näitä tiedustelulakeja ajetaan nyt niin voimallisesti eteenpäin jos jokaisen kadunmiehen saatavilla on salaustekniikka jota ei murreta.
Nostaisin vielä sellaisenkin pointin esiin, että Pietarissa iskussa kuoli nippu taviksia ja tekijä oli saastainen Kirgiisi, Uzbekit saavat varmasti kostonsa. Miksi sellaista iskua tarvisi estää.1. Martin Scheinin esitti Pietarin ja Tukholman iskujen jälkeen väitteen, jonka mukaan ei ole näyttöä siitä, että Venäjän ja Ruotsin Suomea laajemmat tiedusteluvaltuudet toimisivat, koska iskuja ei estetty.
Salatuin ja paras taitaa olla Wickr. Kehittäjästä on muuten mielenkiintoista tarinaa luettavana ja puolustaa ideologillaan voimakkaasti yksilön vapauksia. Tarvitaanko me edes tiedustelulakiin yksilön vapauksia heikentäviä uudistuksia. Big Data kyllä osaa profiloida epäillyn aivan riittävän hyvin.Whatsapp on Viperin ohella ehkä parhaiten salatut some-mediat. Tavalliset emailit on salaamattomia, Facebookin viestit ovat ainakin olleet oletuksena salaamattomia, SMS:t on salaamattomia.