Liittyy otsikon aiheeseen... niin, miten?Avsnitt 122: Yle Nyheter TV-nytt | Yle Nyheter TV-nytt 2020 - 2021
En klimatdemonstration pågår för andra dygnet i Helsingfors. I Tyskland tävlar De Gröna på allvar om förbundskanslerposten, men frågan är hur mycket de tummar på sina värderingar för att nå toppen. I Idlib i Syrien hotar maten ta slut om gränsen mot Turkiet stängs. Ryssland är inne i en tredje...arenan.yle.fi
Saara Lampela, ilmastoaktivisti
"Se ei riitä, että ihmiset ottaa lyhyitä suihkuja ja syö kasvisruokaa, vaan pitää tota välittömästi ruveta niinku hallituksen tasolt tekemään sellasii isoi toimii, mist mä en ees tiiä, koska ne on sellasii, mihin mä en tuu pystyy vaikuttaan. Mä pystyn vaan kertoon, että mulla on tosi kova hätä sen kanssa. Et mä en usko niinku, et mulla on turvallinen tulevaisuus ilmastokriisin takii."
Poliisilla on nyt ollut pariin otteeseen stressitestiä (t&k termiä käyttääkseni) elokapinoijien kanssa ja toimintamalleja kehitellään. Kuvittelisi että samalla kehitetään toimintametodeja myös muiden porukoiden vastaaviin mielenilmauksiin eikä jokaisen tarvitse erikseen käydä kokeilemassa ja uhriutumassa jos toimitaan/ei toimita kuten elokapinoijien tai jonkun muun aiemman ryhmän kanssa on toimittu/ei ole toimittu. Kehitys kehittyy ja toimintatavat sen mukaan, enää ei ole ok jaella nokialaista nuoriso-ohjaajaa muttei se vielä tarkoita nöyrtymistä huligaanien edessä.
edit. niin ja jos jäi epäselväksi, niin en näe Suomen poliisin olevan edelleenkään kriisissä. Välillä testataan uudenlaisia juttuja vastaan ja melko hyvin löytyy toimivat työkalut.