Kuuden nuoren kuolonkolari: Kovat syytteet uhkaavat kuorma-autokuskia | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi (Uutinen johtaa Iltalehden sivuille koskien rekan ja henkilöauton välistä kolaria).
Mielestäni tämä on aivan älytöntä. Eli käytännössä henkilöauto on ajanut A: kärkikolmion takaa, B: liikaa matkustajia kyydissään ja C: kuljettajalla alkoholia veressä (joskin ei liikaa) rekan eteen aiheuttaen kolarin, jossa henkilöautossa olleet nuoret menehtyivät. "Normaaleissa" olosuhteissahan jo pelkästään kohta A olisi kyllin raskauttava vaikuttaja siihen, että henkilöauton kuljettaja voidaan osoittaa syylliseksi kolariin ja that's it. Suomessa on vain tapana, että syyllinen on löydettävä - jonkun pää on saatava vadille, ja näin ollen kun henkilöauton kuljettajaa ei tässä tapauksessa voida sattuneesta syystä tuomita, niin on keksittävä väkisin tekosyitä rekan kuljettajan syyllistämiseksi. Oksettavaa! Niin, ylinopeuttahan rekalla taisi olla sellaiset pienehkön sakon verran ja massaa liikaa 3100kg (pienen sakon verran myös), jolla ei ole ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassaan / jarrutusmatkoihin juuri paskaakaan merkitystä. Oman oikeustajuni mukaisesti yhdistelmän kuljettajalle voisi siis näistä antaa se sakko mikä niistä kuuluukin antaa, eikä muuttaa itse kolarin tulkintaa normaalista käytännöstä vain sen takia, että ihmisiä sattui kuolemaan (joka toki surullista onkin) ja että henkiin jäänyt osapuoli sattui ajamaan isompaa autoa.
Mielestäni tämä on aivan älytöntä. Eli käytännössä henkilöauto on ajanut A: kärkikolmion takaa, B: liikaa matkustajia kyydissään ja C: kuljettajalla alkoholia veressä (joskin ei liikaa) rekan eteen aiheuttaen kolarin, jossa henkilöautossa olleet nuoret menehtyivät. "Normaaleissa" olosuhteissahan jo pelkästään kohta A olisi kyllin raskauttava vaikuttaja siihen, että henkilöauton kuljettaja voidaan osoittaa syylliseksi kolariin ja that's it. Suomessa on vain tapana, että syyllinen on löydettävä - jonkun pää on saatava vadille, ja näin ollen kun henkilöauton kuljettajaa ei tässä tapauksessa voida sattuneesta syystä tuomita, niin on keksittävä väkisin tekosyitä rekan kuljettajan syyllistämiseksi. Oksettavaa! Niin, ylinopeuttahan rekalla taisi olla sellaiset pienehkön sakon verran ja massaa liikaa 3100kg (pienen sakon verran myös), jolla ei ole ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassaan / jarrutusmatkoihin juuri paskaakaan merkitystä. Oman oikeustajuni mukaisesti yhdistelmän kuljettajalle voisi siis näistä antaa se sakko mikä niistä kuuluukin antaa, eikä muuttaa itse kolarin tulkintaa normaalista käytännöstä vain sen takia, että ihmisiä sattui kuolemaan (joka toki surullista onkin) ja että henkiin jäänyt osapuoli sattui ajamaan isompaa autoa.
Viimeksi muokattu: