Nojaa, ei tuo mun mielestä kuullosta välttämäti niin isolta jutulta. Eikö lapset voi jättää muutamaksi tunniksi autoon jos on kunnolla vaatetta? Jutussa ei sanottu oliko skidejä vaikka välillä käyty katsomassa? Eli vähän vaikea sanoa mitään pelkän uutisen perusteella.
Jättäisitkö sinä lapsesi useaksi tunniksi autoon ollessasi itse baarissa vetämässä bisseä tms.? Minä en jättäisi vaikka kävisin katsomassa lapsia säännöllisesti, minun järkeilyn mukaan silloin kun ollan lasten kanssa liikenteessä ei mennä bisselle (ei ainakaan tuntikausiksi siten, että lapset ovat autossa yksin). Poikkeus on tietty se jos mennään syömään niin tuolloin voi yhden ottaa mutta ei sen enempää. Silloin kun mennään bisselle ei lapsia oteta mukaan ja tuolloin lapsille on hankittava luotettava vahti.
Koskaan ei voi tietää mitä lapsille tapahtuu autossa vaikka kävisit kerran ½-tunnissa katsomassa heitä. Toinen auto törmää kyseiseen autoon jossa lapset ovat ja seurauksena on loukkaantuminen, kärjistetty esimerkki kenties mutta aivan mahdollinen tapahtuvaksi. Jos kumpikin vanhemmista on ottenut bisseä/siideriä tms. niin mikä on heidän kykynsä huolehtia lapsista tämän jälkeen, tai kyky ajaa autolla kotiin? Rattijuopumus, pikkulapsia autossa, kenties myös alentunut kyky huolehtia lapsista tms.
Itse en pidä toimintaa hyväksyttävänä vaikka niitä kakaroita olisikin käyty katsomassa. Heitteillejättö mikä heitteillejättö. Vastuuntuntoinen aikuinen ei jätä lapsiaan yksin silloin kun lähtee baariin useammaksi tunniksi.
vlad.