J.Grönvall
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Näinhän se meni. Jokainen tiesi jo etukäteen ettei miehestä ole esim. TOP-10 tasoon, mutta olisiko mies pitänyt sitten jättää kotiin. Vaikka kutsu kisoihin tuli kansainväliseltä painonnostoliitolta ja KOK:lta. Olisiko pitänyt todeta että meiltä Suomesta tullaan vain kisoihin, jos ollaan potentiaalisia mitalisteja. Että lähettäkää kutsu jollekin paskemmalle.
Kuten sanoin, niin minun mielestäni nuoret urheilijat voi lähettää ensimmäisiin kisoihinsa ihan huoletta jos ovat rajan rikkoneet. Nyt kutsu tuli kansainväliseltä liitolta, niin eihän siinä mitään pahaa silloin ole. Eikös ne kutsu noita kääpiömaitakin sinne ihan olympia-aatteen nimissä.
Nuori urheilijakin voi kuitenkin osoittaa luonnetta ja kilpailukykyä, vaikkei olisi heti paras. Se luonne on tärkeintä, pyrkiä vähintään omaan parhaaseen ja mielellään vielä saavuttaa se. Se on ihan paskaa jäädä siitä kauas ja olla senkin jälkeen tyytyväinen. Se ei ole kilpaurheilijan luonne.
Se sälli antoi kaiken mitä löytyi, ei minulla ole siitä valittamista. Painnonosto kun ei kauheasti huijaa, joko se romu nousee tai se ei nouse.
Olisiko Jarkko Nieminen pitänyt tiputtaa kisoista ulos, vaikka hän täytti ne kriteerit jolla tenniksenpelaajat kisoihin valittiin, kirkkaasti. Kyllähän jokainen vähän urheilua seurannut tiesi että pelkästään pääsy 16 parhaan joukkoon olisi ollut kova juttu. Eikä mitaleille ollut mitään mahdollisuuksia. Nieminen kuitenkin on tänä vuonna ollut GS-kisoissa sijoilla 33-64 2 kertaa ja sijoilla 65-128 kerran. Tähän voi Raibekin vastata, kun haluaa kisoihin vain menestyjiä.
Hyvä kysymys. Tenniksessä tosin realistisesti ajateltuna olisi voinut jättää pois kaikki muut paitsi maailman top 10:n. Itse asiassa voisi kyseenalaistaa koko tenniksen mukanaolon järkevyyden, vähän kuten futiksessa. Ei tämä kuitenkaan perinteisesti ole ykkösturnaus näille pelaajille ollut.
Anu Niemisen suorituksille ei enää löytynyt edes ilmastointia tekosyyksi.