Huvittavaa sekin, että käsittääkseni 17-vuotiaan tytön sanominen on nostettu noin isoihin otsikoihin. Jos Usain Boltista hehkuttelisi joku vanhempi urheilija, ymmärtäisin kritiikin hyvin, mutta eiköhän tuossa voi ottaa iän lieventäväksi asianhaaraksi.
Seppäsen jorinat voi jättää huomioimatta vaikka se puhuisi asiaakin.
No se on tietysti Seppäsen (kuten myös Johtavan) oma vika, että asianpuhumistakaan ei kukaan enää ota tosissaan.
Samassa "Usain Bolt" -porukassa oli muuten myös Emilia Pikkarainen, joka oli jo edellisissä olympialaisissa hakemassa kokemusta ja joka jäi näissä olympialaisissa jossakin alkuerässä kolme sekuntia omasta ennätyksestään. Todellinen voittaja-asenne puuttuu kaikesta päätellen kokonaan. Tämä ei tietysti ole pelkstään eikä välttämättä edes suurelta osin tyttöjen oma vika, vaan uinnin kokonais"menestyksestä" voi jo päätellä, että ko. lajiliitossa on asiat suhteellisen päin vittua.
Yksi kova jätkä uimareiden joukosta toki löytyi: 18-vuotias Matti Mattson, joka ui olympialaisissa Suomen ennätyksen. Sekään ei riittänyt alkueriä pidemmälle, mutta tämä jätkä on paikkansa kisakoneessa ansainnut jo sillä, että nosti tasoaan kovimmassa mahdollisessa paikassa. Muista uimareista ei valitettavasti voi sanoa samaa.
No, sanon tässä, että itselläni ei kestäisi pää edes vähää alusta olympialaisissa. Olen joissakin yksilölajeissa vähän kilpaillut ja hermopaine on jo piirikunnallisissa kisoissa (joissa on ollut noin 3 katsojaa) minulle liian kova - tarkoittaen, että olen jäänyt treeniajoistani huomattavasti. Eli en edes pysty kuvittelemaan, minkälaista painetta olympiaurheilijat joutuvat käsittelemään, mutta pystyn ymmärtämään, että helppoa se ei ole. Sysäisinkin urheilijoiden sijasta vastuuta enemmän lajiliittojen suuntaan, joiden vastuulla on tehdä lahjakkaista urheilijoista fyysisesti
ja psyykkisesti valmiita huippu-urheilijoita.