Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 980 031
  • 12 217

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noihin ylläoleviin liian lähelle ohituksen jälkeen palaaviin yksi syy voi olla siellä vasemmalla kaistalla 40km/h ylinopeudella persereikää kutitteleva, valoja vilkutteleva dildo, jonka tieltä nyt vaan haluaa mennä pois vaikka vähän ahtaanpaankin väliin. Näitäkin näkee, vaikka talvisella motarilla ohittaisi se 110 lasissa, niin jonkun pitää äkkiä päästä vielä kovempaa ja heti.
Näitä valitettavan usein näkee tuolla liikenteessä paljon. Lisäksi ne välkkyvät dildot on niitä jotka syöksyvät tekemään jopa oikealta kaistalta sen ohituksen jos ajat "liian hiljaa" hänen edessään. Siis niissä tilanteissa kun haluaisit liittyä oikealle kaistalle sen jälkeen kun olet ensin yrittänyt jättää vähän tilaa siihen ohitettuun autoon, mutta eikö sieltä saatana pujottele joku takana oikean ja vasemman kaistan väliä autoja ohittaen. Urpot saatana.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Näitä valitettavan usein näkee tuolla liikenteessä paljon. Lisäksi ne välkkyvät dildot on niitä jotka syöksyvät tekemään jopa oikealta kaistalta sen ohituksen jos ajat "liian hiljaa" hänen edessään. Siis niissä tilanteissa kun haluaisit liittyä oikealle kaistalle sen jälkeen kun olet ensin yrittänyt jättää vähän tilaa siihen ohitettuun autoon, mutta eikö sieltä saatana pujottele joku takana oikean ja vasemman kaistan väliä autoja ohittaen. Urpot saatana.
Asiaan kuuluu vielä helvetin vihainen mulkoilu ja kenties valojen välkyttelyt vielä päälle. Jos ei tule sieltä oikean kautta ohitse, niin sitten ajetaan kirjaimellisesti aivan siihen puskuriin tappituntumalle hiillostamaan. Mielenosoitukselliset kiihdytykset sitten päälle, kun sitten itse siirryt takaisin oikealle.

"Huvittavimpia" nämä tilanteet on silloin, kun itsekin ajaa yli sallittujen jo valmiiksi. Siellä se maanteiden kuningas kiroilee ja sadattelee minun hitauttani, vaikka jo itsekin ajan ylinopeutta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ilmeisesti se pitäisi lakiin asti kirjoittaa, että vasemmalla kaistalla olisi käytettävä vähintään 10-20kmh:ssa ylinopeutta, että ei kaikki Sepot ja Anjat Ocuilla ja Avensiksilla tukkis koko helvetin kaistaa parhaimmillaan 10 kilometrin matkalta, kun just se oma nopeus on oikea tai "jopa ylinopeutta", kun mittari näyttää 1,5kmh:ssa enemmän kuin nopeusrajoitus. Tuollainen urpoilu nyt vaan haittaa koko muuta liikennettä, kun taakse kertyy molempien kaistojen mittainen ruuhka, jossa takuuvarmasti unohtuu myös niiltä kanssa-Avensiksilta ja -Ocuilta niin turvavälit kuin kaistanvaihtosäännöt. Siinä sitten syntyy vaaratilanteita ja ketjukolarin riskiä ihan eri tavalla kuin selkeästä ja rivakasta ohituksesta.

Jos joku menee oikealta ohi, niin aika varmasti siinä on ollut paikka ja sujuvan liikenteen periaatteen mukainen tilaisuus antaa tietä nopeammille ja mennä itselle kuuluvalle oikealle kaistalle. Ainakaan minua ei ole koskaan oikealta ohitettu, mutta en ole jäänyt vasemmalle kaistalle kyllä roikkumaankaan. Ikäänkuin nämä kaksi asiaa liittyisi toisiinsa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi ihmeessä pitäisi väistää jos ajaa vasemmalla kaistalla sallittua nopeutta ja oikealla ajetaan alle sen?
Jos oletetaan että et ole poliisi, eikä nopeusvalvonta siten kuulu sinulle, niin eikö tuo olisi vain hyvää käytöstä? Varmaan kävelytielläkin väistät, jos joku takana haluaa kulkea nopeammin eikä ohittaminen muuten onnistu.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ilmeisesti se pitäisi lakiin asti kirjoittaa, että vasemmalla kaistalla olisi käytettävä vähintään 10-20kmh:ssa ylinopeutta, että ei kaikki Sepot ja Anjat Ocuilla ja Avensiksilla tukkis koko helvetin kaistaa parhaimmillaan 10 kilometrin matkalta, kun just se oma nopeus on oikea tai "jopa ylinopeutta", kun mittari näyttää 1,5kmh:ssa enemmän kuin nopeusrajoitus. Tuollainen urpoilu nyt vaan haittaa koko muuta liikennettä, kun taakse kertyy molempien kaistojen mittainen ruuhka, jossa takuuvarmasti unohtuu myös niiltä kanssa-Avensiksilta ja -Ocuilta niin turvavälit kuin kaistanvaihtosäännöt. Siinä sitten syntyy vaaratilanteita ja ketjukolarin riskiä ihan eri tavalla kuin selkeästä ja rivakasta ohituksesta.

Jos joku menee oikealta ohi, niin aika varmasti siinä on ollut paikka ja sujuvan liikenteen periaatteen mukainen tilaisuus antaa tietä nopeammille ja mennä itselle kuuluvalle oikealle kaistalle. Ainakaan minua ei ole koskaan oikealta ohitettu, mutta en ole jäänyt vasemmalle kaistalle kyllä roikkumaankaan. Ikäänkuin nämä kaksi asiaa liittyisi toisiinsa.
Ja näin, sieltä paikalle ensimmäinen "minä määrittelen oikean määrän ylinopeutta"-keskustelija. Tästä saisi ihan hauskan A-studion tai vastaavan, teiden ritarit pääsisi avautumaan.

Kuten jo tossa aiemmin sanoin, vaikka itsekin jo ohittaisi rivakasti ja 10km/h ylinopeutta, saattaa sinne perseeseen tulla nuuhkimaan joku jo, ennenkuin on saanut sen turvavälin ajettua oikealla puolella ajavaan. Kyllä mä näen, että se perseessä kiinni hinkkaava kolmas osapuoli on tässä syyllinen aivan kaikkeen, jos vaikka minäkin sikäli kun 10km/h ylinopeudesta sakkoa saa. Eikä tässä puhuta mistään kymmenistä kilometreistä alinopeutta vasemmalla kaistalla, vaan ihan maksimissaan sadoista metreistä.

Sujuvuutta minäkin puolustan, joskus lievästi liikennesääntöjä venyttäen, mutta turvallisesti nämäkin voi hoitaa kun nyt vähän malttaa ja käyttää järkeä. Liikaa toki monelta vaadittu ihan elämässä mutta varsinkin liikenteessä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilmeisesti se pitäisi lakiin asti kirjoittaa, että vasemmalla kaistalla olisi käytettävä vähintään 10-20kmh:ssa ylinopeutta, että ei kaikki Sepot ja Anjat Ocuilla ja Avensiksilla tukkis koko helvetin kaistaa parhaimmillaan 10 kilometrin matkalta, kun just se oma nopeus on oikea tai "jopa ylinopeutta",
No minäpä ajan sitten 30 km/h ylinopeutta kunnes joudun sinun, hidastelijan, taakse. Mitä vittua sä siinä hidastelet urpo? Just ja just 10-20 km/h ylinopeutta. Painu nyt vittuun siitä mun kaistalta saatana ja lopeta se jonon kerääminen.

Edit: Niin ja tämä ei ollut henkilökohtaista vittuilua ketään kohtaan jos joku ei tajunnut.
 
Viimeksi muokattu:

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Se tekisi monelle hyvää käydä vähän etelämmässä katsomassa "liikennekulttuuria". Töötti ja valojen vilkautus on ihan normaalia kommunikointia, eikä niistä herneitä vedetä nenään niin usein kuin Suomessa.

Ohitatteko te muuten tavallisellakin valtatiellä edellä ajavan 3-5 km nopeuserolla? Epäilen, joten miksei moottoritielläkin voi nostaa vähän nopeutta ohitustilanteessa, jos siellä muita hätähousuja on liikkeellä myös?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ohitatteko te muuten tavallisellakin valtatiellä edellä ajavan 3-5 km nopeuserolla? Epäilen, joten miksei moottoritielläkin voi nostaa vähän nopeutta ohitustilanteessa, jos siellä muita hätähousuja on liikkeellä myös?
Jos et kysymättä keksi mitä eroa on nelikaistaisella moottoritiellä ja kaksikaistaisella valtatiellä, niin ehkä autokoulu olisi oikea paikka.

Edelleenkin vaikka sinä haluaisit ajaa 100 km/h ylinopeutta, se ei tarkoita, että edessä ajavienkin pitäisi ajaa.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No minäpä ajan sitten 30 km/h ylinopeutta kunnes joudun sinun, hidastelijan, taakse. Mitä vittua sä siinä hidastelet urpo? Just ja just 10-20 km/h ylinopeutta. Painu nyt vittuun siitä mun kaistalta saatana ja lopeta se jonon kerääminen.

Edit: Niin ja tämä ei ollut henkilökohtaista vittuilua ketään kohtaan jos joku ei tajunnut.
Joka ikinen kerta, kun olen vasemmalla kaistalla, seuraan peileistä mitä takana tapahtuu. Ihan sama ajanko 10 vai 20 yli rajoituksen, niin annan nopeammille tilaa. Ei syö omaa egoa, ei harmita takana tulevia eikä aiheuta ruuhkaa. En kerrassaan tunne olevani yhtään huonompi tai parempi ihminen vaan teen ihan niinkuin odotan kaikkien tekevän liikenteessä. Tekevän siitä joustavampaa. Ei ole oikeasti ihan hirveän kauheaa henkilökohtaisella tasolla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joka ikinen kerta, kun olen vasemmalla kaistalla, seuraan peileistä mitä takana tapahtuu. Ihan sama ajanko 10 vai 20 yli rajoituksen, niin annan nopeammille tilaa. Ei syö omaa egoa, ei harmita takana tulevia eikä aiheuta ruuhkaa. En kerrassaan tunne olevani yhtään huonompi tai parempi ihminen vaan teen ihan niinkuin odotan kaikkien tekevän liikenteessä. Tekevän siitä joustavampaa. Ei ole oikeasti ihan hirveän kauheaa henkilökohtaisella tasolla.
Noin teen minäkin, ei satu omaankaan egoon. Kuitenkin jos ohitan vaikka nyt muutaman rekan letkaa vasenta kaistaa, niin en mä sinne rekkojen väliin oikealle kaistalle vaihda, vaikka siihen takapuskuriin joku teiden sankari ilmestyykin. Tai jos aamuruuhkassa oikea kaista etenee 100 km/h, vasen kaista etenee 110 km/h niin en mä silloinkaan anna takana ajavalle turvaväleistä piittaamattomalle sankarille tilaa. Miksikö? Koska itsekin haluaisin ajaa lujempaa, mutta en voi koska ruuhka. Mä olen vaan fiksumpi ja osaan pitää sen turvavälin edellä ajavaan.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja näin, sieltä paikalle ensimmäinen "minä määrittelen oikean määrän ylinopeutta"-keskustelija. Tästä saisi ihan hauskan A-studion tai vastaavan, teiden ritarit pääsisi avautumaan.
Kyllä se vaan niin on kun ihan järjellä rupeat ajattelemaan, niin ne liikenteen "minä määritän oikean nopeuden" ihmiset ovat a) niitä jotka eivät anna vasemmalla kaistalla nopeammille tilaa b) ne jotka ei pidä oikealla kaistalla kunnollisia välejä joihin voi tarvittaessa ohittaja tulla väliaikaisesti c) ne jotka alkavat tullessaan ohitetuksi tai ohituskaistan aikana nostamaan nopeuttaan oikealla kaistalla. Näin se vain on. Kaikki kohdan a, b ja c ihmiset ovat samaa liikenteen roskaporukkaa ja täytyy liittyä jotenkin egoon, koska juuri koskaan näitä ihmisiä ei näy parempien automerkkien ratissa. Joku alemmuuskompleksi?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Jos et kysymättä keksi mitä eroa on nelikaistaisella moottoritiellä ja kaksikaistaisella valtatiellä, niin ehkä autokoulu olisi oikea paikka.

Aivan. Juuri tätähän minä kysyin. Eiku kummalla luetun ymmärtäminen ei toimi?

Viittasin tuohon @benicio hyvään toteamukseen, että eikö omista eduistaan voi joskus joustaa on sitten ohittaja tai ohitettava moottori- tai kävelytiellä? Ja hei, tiedän, että niilläkin on ero. Monilla tuntuu tässä olevan vain #minäminäminä ja #minunoikeutenion näkemykset.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aivan. Juuri tätähän minä kysyin. Eiku kummalla luetun ymmärtäminen ei toimi?

Viittasin tuohon @benicio hyvään toteamukseen, että eikö omista eduistaan voi joskus joustaa on sitten ohittaja tai ohitettava moottori- tai kävelytiellä? Ja hei, tiedän, että niilläkin on ero. Monilla tuntuu tässä olevan vain #minäminäminä ja #minunoikeutenion näkemykset.
Hyvä kysymys. Miksi se takana ajava ei voi joustaa omasta matkanopeudestaan 10 sekunnin ajaksi, vaan tulee vaarallisesti ajamaan metrin päähän edellä ajavasta? Onko tuossa tilanteessa tosiaan se edellä ajava pahis?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi se takana ajava ei voi joustaa omasta matkanopeudestaan 10 sekunnin ajaksi, vaan tulee vaarallisesti ajamaan metrin päähän edellä ajavasta? Onko tuossa tilanteessa tosiaan se edellä ajava pahis?
Tätä minäkin mietin tuossa taannoin. Lähdin ohittamaan kahta pitkää yhdistelmää nelostiellä (moottoritie). Liikenne oli hiljaista eikä muita mahdollisia ohittajia ei ollut näköpiirissä kun lähdin ohitukseen. Ekan "rekan" kohdalla huomasin että takaa lähestyy valot. Olin toisen "rekan" kohdalla takapuskuriini liimautui pakettiauto. Siinä sitten peräkanaa (tappituntumalla) ohitettiin loppu yhdistelmäajoneuvo. Palasin oikealle kaistalle ja jatkoin matkaani. Perässäni roikkunut pakettiauto tyrkkäsi eteeni ja laski nopeuden alle nopeusrajoituksen. Siinä sitten ajeltiin peräkanaa seuraavaan liittymään josta minun piti jo poistua. En tiedä mihin se pakettiauton kiire yhtäkkiä hävisi. Vai oliko tarkoitus että yritän ohittaa sen ja sitten vauhtia voi kirrata niin etten pääse ohitse... Kuski kokee että ohituskaistalla hidastelija saa opetuksen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Kyllä se vaan niin on kun ihan järjellä rupeat ajattelemaan, niin ne liikenteen "minä määritän oikean nopeuden" ihmiset ovat a) niitä jotka eivät anna vasemmalla kaistalla nopeammille tilaa b) ne jotka ei pidä oikealla kaistalla kunnollisia välejä joihin voi tarvittaessa ohittaja tulla väliaikaisesti c) ne jotka alkavat tullessaan ohitetuksi tai ohituskaistan aikana nostamaan nopeuttaan oikealla kaistalla. Näin se vain on. Kaikki kohdan a, b ja c ihmiset ovat samaa liikenteen roskaporukkaa ja täytyy liittyä jotenkin egoon, koska juuri koskaan näitä ihmisiä ei näy parempien automerkkien ratissa. Joku alemmuuskompleksi?
Hetkonen, nyt aletaan puhumaan jo ihan täysin eri asioista. Aidoista ja aidanseipäistä. Alkuperäinen ihmettely oli se, miksi sieltä vasemmalta kaistalta ohittava tulee ohitettavan nokan eteen ilman mitään turvaväliajattelua suitsaitsukkelaan, johon totesin, että syynä saattaa toisinaan olla ohittajan persereiässä kiinni oleva vielä kovempi ohittelija, jolle nyt vaan tekee mieli tehdä se tila. Ja siitä tässä oli puhe. Sitten on tullut monenmoista varianssia keskusteluun ja siihen kuka on oikeassa ja kenelle niitä jäitä pitäisi hattuun tunkea.

Tilanteita on liikenteessä erilaisia, mutta edelleen lähtökohtaisesti se 20km/h ylinopeutta ajava ei ole yhtään sen oikeammassa kuin 10km/h ylinopeutta ajava, jolloin jälkimmäinen ohittaessaan voi aivan hyvällä omalla tunnolla ja liikennettä sujuvoittaen sekä liikenneturvallisuudesta huolehtien ottaa sen muutaman auton mitan eroa siihen ohitettavaan ennen oikealle kaistalle palaamista. Näin varmasti suurin osa toimiikin ja hyvä niin.

Ja @Jan Koller tuosta etelämmästä, niin kyllä, töötti ja valojen vilkautus on kommunikointia. Takapuskurissa kiinni ajaminen ja valojen vilkuttelu sen sijaan ihan samanlaista kusipäisyyttä kuin täälläkin. Saksassahan tuo toimii vapailla baanoilla hyvin, kun ns. täysiä ajavat voivat signaloida jostain 200 metrin päästä olevansa tulossa ja siinä ehtii hienosti pois alta ilman vaaratilanteita. Ja se on se yksittäinen vilkautus, miten toimin itsekin jos sattuu olemaan fiilis ajaa "täysiä".
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joo eipä siihen vasemmalle kaistalle tule itsekään jäätyä tukkimaan tietä pitkiksi ajoiksi, jos siihen taakse joku ilmestyy roikkumaan. Toki sekin järjen kanssa, että jos se seuraava ohitettava rekka on siinä ihan tosi lähellä, niin kyllä sen verran siellä takana saavat odottaa, että senkin ohitan siinä samalla. Tilanteen mukaan.

Mutta tuo logiikka ei minulle silti jotenkin aukea, että sitä velvollisuutta ottaa muita huomioon tai edes jonkinlaisten yhteisten hyvän liikennekäytöksen koodien noudattamisen velvollisuutta ei kohdistu ollenkaan näihin 20-40 km/h ylinopeutta ajaviin ja ihan päin helvettiä muita ohitteleviin itsekeskeisiin Mercedes/BMW/Audi kuskeihin. Näitä kusipäitä minä ainakin olen tarkoittanut, joita kyllä tuolla liikenteessä paljon on. "Minä tulen täältä nyt, ja koko muu maailma väistäköön." Vika löytyy aina kaikista muista, paitsi itsestä. Jos siinä jotain tuollaista ihmistä jonkun hetken joku hidasteleekin siinä vasemmalla kaistalla, ja tämmöiselllä jannulla menee siitä pata jumiin, niin kyllä sinä itsekin saat sinne peilin eteen silloin mennä miettimään, että mahtaisiko omassa ajamisessa ja liikennekäyttäytymisessä olla parantamisen varaa.
 

444

Jäsen
Mun egoon ei satu se, että joku lähtee moottoritiellä ohittamaan toista ajoneuvoa 3 km/h kovempaa vauhtia kuin mitä ohitettava ajaa, sikäli kun se vauhti on edes jotakuinkin lähellä sitä ”yleistä etenemisnopeutta” sillä tiellä. Toki en aja muutenkaan ylinopeutta kuin ani harvoin, ainakaan tietoisesti. Se missä hitsaa kiinni on ne tilanteet, joissa rekka lähtee ohittamaan toista sillä 1 km/h nopeuserolla käyttäen siihen ohitukseen kilometrin jos toisenkin; parastahan on jos sattuu olemaan vähän alamäkeä, jolloin molemmat painavat rajoitinta vasten rinta rinnan. Silloinkaan en aja perälautaan kiinni vilkuttelemaan valoja ja räyhäämään, enää. Joskus ennen, nuorempana, otin tuollaiset henkilökohtaisena vittuiluna. Onneksi niistä ajoista on aikaa ja olen ilmeisesti kasvanut ihmisenä, kun nykyään tyydyn vain sadattelemaan itsekseni.
Toinen missä tuo ottaa päähän on ne valtateiden ohituskaistat, joilla nopeusrajoitus sopivasti nousee kaistan ajaksi 80-> 100 km/h. Tuolloinhan kaikille tulee valtaisa tarve saada ajaa se 2 km matka juuri sitä satasta, mutta toisinaan ohittaja ei vain kykene hahmottamaan sitä, että siitä ohitettavasta (tai useammasta) voisi ajaa myös vähän rivakammin ohi. Lain silmissä ohittaja toki toimii oikein, sujuvuuden näkökulmasta ei niinkään. Tässä toisaalta toivoisi, että ne joille se normaali 80 km/h rajoitus on riittänyt siihenkin asti eivät välttämättä lähtisi kiihdyttämään sen kaistan ajaksi sataseen, vaan jatkaisivat sitä samaa nopeuttaan. Se matka-aika ei tuolla kiihdytyksellä lyhene kuin joitain sekunteja. Ja jos näin kuitenkin tekee, niin sitten tekee. Ei tuolla maantiellä oikein voi välttyä siltä, etteikö siellä aina olisi vähintään joku, joka toimii eri tavalla kuin mitä itse toivoisi, eli ”väärin”.

Tuossa viikolla, kun kävin Tampereella, niin Lempäälän kohdalla rajoitus putoaa 100-> 80 km/h. Pudotin itse vakkarin mittarinopeuteen 86 km/h eli todellista n. 82 km/h. Vasenta kaistaa lipui hiljalleen V90 ohitse hieman lujempaa ja vaihtoi siihen eteen oikealle. Ohituksen jälkeen kiire kuitenkin loppui ja kohta köröteltiin mittarinopeutta 79 km/h. Hetken seurailin tilannetta, että joskohan siellä vain katosi kaasupoljin johonkin, kunnes lopulta menin uudestaan ohi. Ei mitään vaikutusta omaan ajomatkaani, mutta herätti tälläkin kertaa ihmetystä, että miksi pitää päästä ohi jostain sellaisesta, joka kuitenkin ajaisi lujempaa. Tällaisia näkee hyvin usein joka puolella. Jonkinlainen sokeus varmaan taustalla, kun ei osata seurata liikennettä millään tavalla.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Viime viikonloppuna Lahden motaria ajaessa vakkari oli jossain reilussa 110km ja ohitin pickupin peräkärryn kanssa. Hetken päästä ohitan toista autoa ja samainen auto siirtyy myös ohituskaistalle. Ohitettuani siirryn takaisin oikealle kaistalle ja pickup posottaa kovempaa edelleni. Ei mene kuitenkaan kauan kun taas saan auton kiinni ja ohitan. Sen jälkeen kaveria ei näykään hetkeen, kunnes Renkomäen kohdalla kaveri tulee taas ohi selvästi kovempaa ajaen kuin minä. Tiemme erkanevat, kun itse käännyn suuntaan valtatie 12. Näin räikeästi nopeutta pumppailevat kaverit kummastuttaa, vaikka sen kummempaa vaaramomenttia ei toki aiheutunutkaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eilen ajeli joku kahjo noin 15 kilsaa aivan perseessä kiinni. Ajoin tasan rajoitusten mukaan vakkari päällä. Tuli pitkiä suoria, joissa olisi voinut ohittaa, mutta ei. Oli niin pöljää touhua, että alkoi lopulta jo naurattamaan.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eilen ajeli joku kahjo noin 15 kilsaa aivan perseessä kiinni. Ajoin tasan rajoitusten mukaan vakkari päällä. Tuli pitkiä suoria, joissa olisi voinut ohittaa, mutta ei. Oli niin pöljää touhua, että alkoi lopulta jo naurattamaan.
Noi on perseestä. Itse yleensä rupean vakkarista tiputtelemaan pikkuhiljaa vauhtia niin kauan, että ohi mennään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joku epävarma kuski (nuori, vanha, kokematon, sään tai pimeyden takia varovainen) saattaa pysytellä lähellä käytännön syistä. Tyhmää tietenkin jos turvaväli jää sen takia pitämättä.
Olen itsekin joskus lumimyrskyn takia seurannut bussia tai rekkaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Eilen ajeli joku kahjo noin 15 kilsaa aivan perseessä kiinni. Ajoin tasan rajoitusten mukaan vakkari päällä. Tuli pitkiä suoria, joissa olisi voinut ohittaa, mutta ei. Oli niin pöljää touhua, että alkoi lopulta jo naurattamaan.
Suoralla itse hidastaa, siirtyy reunaan ja tarvittaessa vilkulla tai kädellä näyttää merkkiä, että ohi vaan. Turhaapa sitä antaa kenenkään luukuttaa persuuksessa kiinni.
----
Mulla meni tuulilasi paskaksi, kun vastaantulevasta rekasta lensi jotain, varmaankin irtokivi tai jäälohkare. Eipä siinä pimeällä ehtinyt nähdä vastaantulijaa tarkemmin. Enkä jonossa ajaen päässyt kääntymään perään, eikä sivuliittymiä u käännöstä varten ollut. Sinne katosi, ja mulle jäi muistoksi lasin vaihto.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Noi on perseestä. Itse yleensä rupean vakkarista tiputtelemaan pikkuhiljaa vauhtia niin kauan, että ohi mennään.
Juu yleensä mä teen jonkinlaisen ratkaisun vastaavassa tilanteessa. Mutta nyt annoin vaan mennä ja mielenkiinnolla seurailin tuota touhua. Puoliso meuhkasi vieressä ja ehdotti kaikenlaista. Sanoin, että nyt mennään näillä. Johtui ehkäpä mielentilastani.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eipä siinä pimeällä ehtinyt nähdä vastaantulijaa tarkemmin. Enkä jonossa ajaen päässyt kääntymään perään, eikä sivuliittymiä u käännöstä varten ollut. Sinne katosi, ja mulle jäi muistoksi lasin vaihto.

Meinaatko, että siitä perään lähtemisestä olisi ollut jotain hyötyä? Omasta pussista nuo menevät, jos et kameratallenteella pysty osoittamaan, että lasin rikkonut kappale lensi vastaantulijan kuormasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös