Viestin lähetti Jaska85
Tänään joku tööttäsi minulle, kun ohitin kolme autoa keltaisella viivalla. Uskomatonta porukkaa..
Kai tämä oli edes vitsi?
Viestin lähetti Jaska85
Tänään joku tööttäsi minulle, kun ohitin kolme autoa keltaisella viivalla. Uskomatonta porukkaa..
Viestin lähetti Agent Orange
Tämän agentin verenpaine lähtee nousuun, kun tapaa kuskin joka ajelee hiljaa, sitten kun lähtee ohittamaan niin ko. kusnuppi painaa niin paljon kaasua ettei mennäkkään ohi ja sitten taas hidastellaan ja kun tulossa ohi niin sama kaasutus alkaa taas. Niskalaukaus sellaisille.
Viestin lähetti finnjewel
Päreitään ei luonnollisestikaan pitäisi polttaa mistään, mutta ärsyttävää on autoilijan kannalta esimerkiksi se, että autoja hitaammin etenevä pyöräilijä tai mopoilija pujottelee ohi liikennevaloihin pysähtyneen autojonon - tulee valojen vaihduttua saman autojonon vaivalla ohittamaksi, uusii temppunsa seuraavissa punaisissa jne.
Viestin lähetti finnjewel
Mutta, enpä alentuisi moisesta mieltä osoittamaan.
Viestin lähetti finnjewel
Laajempi ja vaikeampi kysymys onkin sitten tuo joustamattomuus; tuntuu nimittäin olevan aina sen toisen osapuolen syy. Onko joustamaton se, joka ei anna tilaa kaistanvaihtoon vai se, joka vaihtaa kaistaa väkisin? Jalankulkija, joka astuu suojatielle, vaikka täytyisi odottaa sekunti pari vain yhtä autoa, vai autoilija, joka em. tapauksessa koukkaa vastaantulijan puolelta ettei tarvitsisi pysähtyä? Se, joka ruuhkasta huolimatta tahtoo ajaa muita nopeammin vai se, joka tahallaan pitää pientä turvaväliä estääkseen etuilun?
Viestin lähetti finnjewel
Pieni provo vielä lopuksi: Oletteko koskaan kohdanneet pyöräilijää, joka pysähtyisi suojatietä ylittävän jalankulkijan takia? Minä en ole. Enpä kyllä itsekään pyöräillessäni moiseen "syyllisty".
Viestin lähetti Uncle Becker
Kannattaa kokeilla esim. Helsingin Mannerheimintien keskustan kohtaa. Ajele siinä pyörätilellä (Lasipalatsista Erottajalle) pysähtymättä suojatien kohdalla. Ruuhka-ajan ulkopuolella saatat selvitä alle kymmenellä törmäyksellä.
Viestin lähetti Uncle Becker
Ja GillMoren pyöräilytavan tuntien en yhtään ihmettele, että joku kuumempi tyyppi saattaa hikeentyä. Vaaratilanteita syntyy kyllä pujottelulla muillekin kuin pyöräilijälle. Autoilijat saattavat katsos jopa jarruttaa äkisti, kun kuolleesta kulmasta suhahtaa ihmisraketti keulan edestä. Siinä sitten ketjussa kolaroimaan.
Viestin lähetti Uncle Becker
Ja niin kallitakin ovat... Oma lukunsa ovat pujottelijat moottoriteillä (vrt. Dougie Stadin liikenteessä). Ehkä luonnonvalinta tekee tehtävänsä ajan kuluessa.
Viestin lähetti Dougie KillMore
Ja jottei kävis tylsäksi tämä dialogi niin käytän liikennepolisiin ankarasta viittilöinnistä huolimatta vielä kolmannen puheenvuoron putkeen! Eli vain yksi lisäys sarjaan "Liikenteen viheliäisimmät ilmiöt": Vilkun laittaminen päälle siinä vaiheessa kun auto jo kääntyy. Kaikki voivat ymmärtää mitä tämä merkitsee auton vierellä pyörätietä samaa vauhtia viilettävälle fillaristille. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Viestin lähetti Dougie KillMore
sitä haluaisi uskoa, että syynä voisi olla joku muukin kuin se, että heitä vain ottaa niin sairaasti pannuun se etteivät he pääse perille/valoista/whatever yhtä nopeasti. Mutta toi syy alkais olla jo mun ykkösveikkaus!
Viestin lähetti Jermu
Jos olen pyörällä liikenteessä ajoradalla, ja valot vaihtuvat punaisiksi, en koe mitään tunnontuskia jos koukkaan parin metrin matkalta tyhjälle jalkakäytävälle, menen vihreille jalankulkuvaloilla yli, ja jatkan matkaa taas ajoradan puolella, autoilijoiden jäädessä punaisiin valoihin. Tästä ei aiheudu kenellekään mitään vahinkoa/vaaraa, mutta silti se ärsyttää lukuisia autoilijoita, kuten tässäkin ketjussa on tuotu ilmi. Minkä ihmeen takia?? Loistoesimerkki joustamattomasta ajattelusta.
Viestin lähetti Dougie KillMore
Eli vain yksi lisäys sarjaan "Liikenteen viheliäisimmät ilmiöt": Vilkun laittaminen päälle siinä vaiheessa kun auto jo kääntyy. Kaikki voivat ymmärtää mitä tämä merkitsee auton vierellä pyörätietä samaa vauhtia viilettävälle fillaristille. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Viestin lähetti finnjewel
Niin se vain tuntuu olevan, kuten aiemmin jo kirjoitin, että joustamattomuus liikenteessä on aina jonkun muun kuin oman itsen luonteenpiirre. Jos MINÄ hiukan rikon liikennesääntöjä, se ei koskaan haittaa eikä vaaranna ketään tai mitään, mutta jos MUUT rikkovat niitä, he ovat joustamattomia, typeriä, vaarallisia tms.
Viestin lähetti Jermu
öö, ei tainnut mennä ihan pointti perille. Eiköhän oleellista ole se, mitä liikennesääntöä rikkoo ja miten.
Viestin lähetti Uncle Becker
Joku kyseli tuolla ylempänä, että miksi pyöräilijät ajavat ajoradalla. Minä ainakin ajan tietyissä paikoissa sen takia, että ajoradalla on voimassa liikennesäännöt. Pyörä-rullasuksiluistelu-sauvakävely-turistibussipysäkki-lastenvaunu-lainelauta -tiellä (eli niin sanottu kevyen liikenteen väylä) homma on täyttä kaaosta. Kaikki poukkoilevat mihin satttuu ja koska vain eteen tai kylkeen voi tulla mitä vain lastenvaunusta sinivalaaseen. Tämä siis kaupunkialueella. Vähän sivummalla on tietty mukavampi ohitella rullasauvakävelijöitä "kevyen" liikenteen väylällä...
[/B]
Viestin lähetti Uncle Becker
Joku kyseli tuolla ylempänä, että miksi pyöräilijät ajavat ajoradalla. Minä ainakin ajan tietyissä paikoissa sen takia, että ajoradalla on voimassa liikennesäännöt. Pyörä-rullasuksiluistelu-sauvakävely-turistibussipysäkki-lastenvaunu-lainelauta -tiellä (eli niin sanottu kevyen liikenteen väylä) homma on täyttä kaaosta.
Viestin lähetti Uncle Becker
Ja Doug, tiedän ajotyylisi. Se on ammatillinen oireyhtymä, eikä siinä mitään. Kaikki jotka ammatikseen liikenteessä vetävät, kehittyvät hallitsemaan ympäristönsä (taksikuskitkin??). Se vain näyttää sivullisesta välillä hurjalta :)
Viestin lähetti Dougie KillMore
Ja jalankulkijaa sattuu yleensä enemmän kuin pyöräilijää.
Viestin lähetti massimo
Mitä lie ajatellu takanasi tullut rekka joka etsi ohitus mahdollisuutta....turhaan.
Viestin lähetti Olkku
Siinähän se vastaus jo olikin. Arvaappas paljonko näitä kuspäitä on, kun näkee rekan taustapeilistään, niin alkaa kiusanteko.
Mäenalle vähän hidastetaan, ettei rekkakuski saa vauhtia ja jos tule hyvä suora tai alamäki, niin saatanasti kaasua, ettei rekka mene ohi, sitten voikin taas hiljentaa sinne 75 km/h, kunnes taas tulis seuraava ohituspaikka...oravanpyörä valmis ja pian rekkakuskin hermot, että ei kannata siitä edestä kyseisen sorsakuskinkaan poiketa kahveelle, voi saada seuraa.
Siis mitkäs temput se Afrikan poika sinulle oikein teki? Jos tööttäsit siitä, että koukkasi eteesi turhan lähelle tms. niin ok, mutta jos töötöttelit pelkästään oikealta ohittamisen takia, niin ehkä autokoulun vihkosia selaamaan. Kehä ei ole moottoritie, joten ajokaistan saa valita vapaasti, eikä oikealta ohittaminen ole kiellettyä.Viestin lähetti Hamraan
Ajelin kehä ykköstä itäänpäin ja olin kivikkoon kääntymistä ajatellen vasemmalla kaistalla (ajoin mittarin mukaan 85-88km/h), olin kivikon risteyksestä alle puolen kilometrin päässä kun takaani ajava lakupekka ohittaa minut oikean kaistan kautta ja tulee takaisin vasemmalle kaistalle kääntyäkseen kivikkoon. Päässä napsahti ja oli ihan pakko painaa tööttiä ja liikennevaloissa katsoin vihaisesti sen taustapeiliin. Jotain tyydytystä tilanteeseen antoi kun afrikan poika katsoi peiliinsä peloissaan aina välillä. Toivottavasti ei samaa temppua toista enään kenellekkään. Todella hölmö tapa.
Viestin lähetti Uncle Becker
Joku kyseli tuolla ylempänä, että miksi pyöräilijät ajavat ajoradalla. Minä ainakin ajan tietyissä paikoissa sen takia, että ajoradalla on voimassa liikennesäännöt. Pyörä-rullasuksiluistelu-sauvakävely-turistibussipysäkki-lastenvaunu-lainelauta -tiellä (eli niin sanottu kevyen liikenteen väylä) homma on täyttä kaaosta. Kaikki poukkoilevat mihin satttuu ja koska vain eteen tai kylkeen voi tulla mitä vain lastenvaunusta sinivalaaseen. Tämä siis kaupunkialueella. Vähän sivummalla on tietty mukavampi ohitella rullasauvakävelijöitä "kevyen" liikenteen väylällä...