Poikkeuksellista käytöstä Volvo-kuskeilta
Ajelin eilen moottoritietä Tampereelta Riihimäelle ja takaisin. Matkan varrella ohitin pari Volvoa, kostoksi pari Volvo-kuskia ohitti minut. Kyseessä ei käsittääkseni ollut samat autot. Olin melkoisen hämmästynyt, kun minut ohittaneet Volvot eivät koukanneetkaan märällä tiellä suoraan nenän eteen, vaan ottivat ihan reilun etäisyyden ennen oikealle kaistalle paluuta. Ohitettavat Volvot eivät myöskään koukanneet eteeni, vaikka joutuivat itse hieman hidastamaan pari kertaa edessä olevan raskaan liikenteen takia ennen omaa ohitusvuoroaan. Voiko tässä maailmassa luottaa enää mihinkään?
Muutenkin liikenteessä oli harvinaisen asiallista toimintaa. Ei puskurissa roikkujia, ei koukkijoita, ei vasemmalla kaistalla asuvia. Onneksi sentään illalla oli liikkeellä keskustassa sympaattinen Opel-kuski, jota ei saanut ohittaa. Toivottavasti sait mielihyvää rajusta kiihdytyksestäsi Viinikan ympyrästä, kun se väärälle kaistalle eksynyt halusi tuloksetta päästä kanssasi suoraan jatkavalle kaistalle. Ihan oiken sille pellelle, että joutui jarruttamaan kaistan loppuessa kesken. Itse sain suunnatonta mielihyvää seuraavassa risteyksessä, kun olin ottavinani kisaa kanssasi, mutta käännyinkin heti seuraavasta risteyksestä vasemmalle sinun jatkaessasi suoraan tolkutonta ylinopeutta 40 km/h alueella (oma nopeuteni ei ehtinyt nousta yli sallitun). Toivottavasti sinulla oli tutka vastassasi.