Tällaista tapahtui viikko sitten keskiviikkoiltana noin puoli yhdeksän maissa, kun tulin Pickalan golfkentältä kohti tietä 51.
Sorakuopan uimapaikan kohdalta kolmion takaa kurvasi vanha Volvo 440 tai 460 rousku holtittomasti eteeni niin että sen auton perä heilahti sillä tavalla että auto oli molemmilla kaistoilla. Onneksi ketään ei tullut vastaan, mutta itse jouduin laittaa liinat kiinni, jotten törmäisi siihen rouskuun. Tämän jälkeen auto ajoi todella hiljaa heiluen kaistalla minne sattuu. Tiellä on vain yksi lyhyehkö suora, jolla ajattelin tuon vaarallisen kuskin ohittaa. Olin liikkeellä pienellä avoautolla, jossa on vain 110 pollea, joten kun ohittaessani Volvo alkoi kiihdyttää rinnallani niin en voinut painaa pedaalia pohjaan ja ohittaa hänta alle millisekunnin, vaan päätin, että ok, en ohita, vaan palaan hänen taakseen. Sekään ei onnistunut, kun hiljensin, hän hiljensi, kun kiihdytin, hän kiihdytti, eikä päästänyt minua takaisin oikealle kaistalle. No tuli mäenharjanne ja mutkia vastaan, enkä nähnyt tuleeko joku vastaan vai ei. Onneksi ei tullut, mutta juuri kuin sain riskillä palattua omalle kaistalleni niin auto tuli vastaan. Jäi todella vähän rakoa sekä volvon rouskuun että vastaantulevaan autoon. Säihkäddytti sen verran se tilanne, että seuraavana yönä näin unta, että ylämäessä minkä jouduin ajamaan sokkona, ajoin nokkakolarin.
Otin Volvon omistajan tiedot selville, koska hänhän eittämättä yritti kuolemantuottamusta. Pitää nyt miettiä, millä tavalla pitäisi asian suhteen toimia.