Liikun aika paljon sekä autolla ja fillarilla. Autoillessani ainakin pyrin ottamaan pyöräilijät huomioon ja pyörällä väistän aina sovinnolla autoja, vaikka liikennesäännöt sanoisivat mitä. Niin kuin pari viisasta täällä onkin jo sanonut, niin ei paljon lohduta maata neliraajahalvaantuneena sairaalassa tietäen, että olin kuitenkin oikeassa ja sen auton olis pitäny pysähtyä tai väistää. Koputetaan nyt puuta, mutta yllättävän vähän olen mihinkään tilanteisiin liikenteessä joutunut.
Suurimmaksi riskitekijäksi olen havainnut 50+ naispyöräilijät, jotka voivat tehdä todella yllättäviä ratkaisuja kesken kaiken. Esim. koko pyörätien leveyden täyttävän seniorikaksikon ohittaminen kelloa soittamalla voikin johtaa edelläajavien paniikinomaiseen lukkojarrutukseen ja peräänajon pystyy välttämään ainoastaan tuurilla ja kokemuksen mukanaan tuomalla ennakoinnilla.
Todella yllättävää oli, että ainakin Reverentin viimeisten tietojen mukaan Töölössä pyöräilijän niitannutta kyrpänaamaa esitetään jopa vangittavaksi! Yleensähän nämä liikenteessä sekoilijat viedään laitokselle ja kevyen torumisen jälkeen päästetään vapaalle. Vuoden päästä sitten käräjillä mulkulle rapsahtaa sakot ja ankarimmillaankin naurettava ehdollinen tuomio.