Lisäksi nimimerkki kahden suunnan sentterinkin on syytä muistaa, että suomalainen kuorma-auto ei pääse rajoittimen vuoksi yli 88 km/h, oli se sitten pelkkänä kuorma-autona tai ihan rekkana. Tuota rajoittimen toimintaa vieläpä valvotaan katsastusten yhteydessä. Nykyään aika useissa kuljetusliikkeissä rajoitin on asetettu arvoon 82 km/h, mutta se on joskus erityisesti idioottien skodamiesten pelleilleissä aika arvaamatonta, kun hätäohitus ei onnistukaan niin helposti.
Mikäs tämä myyttinen 88km/h on? Meillä on järjestäen jokaisessa tuo rajoitin 89km/h ja noissa Mersun romuissa taitaa antaa jopa 90km/h vakkariin.
Ja sitten selvennänkin heti tähän perään, että meillä on päällikön kanssa sellainen herrasmiessopimus, että vaikka rajoittimia ei ollakaan lyöty idioottimaisesti siihen 82-84km/h paikkeille, niin ajellaan silti rauhallisesti. Itsellänihän tuo nopeus on 82,5-83km/h auton oman mittariston mukaan, joka sitten on vaihtelevasti todellista nopeutta 81-82km/h.
Noihin rajoittimiin vielä sen verran, että jos nuo olisi tosiaan lyöty tyyliin 82-84km/h, niin talvella täytyy ihan helvetisti ennakoida ja yksikin virhe on jo menoa. Mielestäni tuollainen ylirajoittaminen ja pelivaran poistaminen on turvallisuusriski.