Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 005 047
  • 12 308

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaveri kerran jutteli erään Hiace kuskin kanssa joka kertoi tarjonneensa juuri reilu vuoden vanhaa Hiaceaan vaihtoon paikalliseen autoliikkeeseen. Myyjä oli aluksi toki tohkeissaan niin tuoreesta vaihdokista mutta naama hieman venähti kun kuski sanoi että autolla on hangattu reilu 400000km... Ei meinannut uskoa... Ko. autolla haettiin jokapäivä Jyväskylästä Keskisuomalaisen painosta tuoreet Iltalehdet ja jaettiin jonnekkin Oulu-Rovaniemi akselille... Ajoa reilu 1000km joka päivä...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Neliveto-Hiacethan on sitten vielä ihan oma lukunsa. En tiedä että ovatko nuo enää tänä päivänä niin haluttuja mutta ainakin jokunen vuosi sitten nuo vietiin kuulemma käsistä ja täällä meillä päin autoliikkeet eivät edes välttämättä ottaneet jos yritit tarjota jotain muuta pakettiautoa vaihdossa tuollaiseen Hiaceen tai ainakin tarjosivat niin surkean hyvityksen että ei kannattanut vaihtaa. Tiesivät että nuo Hiacet menee hetkessä kaupaksi muutenkin ilman että tarvitsee ottaa vastaan mitään vaihdokkia. Esim. yksi kaverini tarjosi hyväkuntoista Transporteria vaihdossa niin ei kelvannut.

Ilmeisesti tuo nelivetoinen ei ole ihan niin hirveä ajettava kuin perus-takaveto?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mä olen töissä kolme talvea ajellut takaveto haisulla, vuosimalli tais olla 98 ja pitkämalli. Hyvin tuolla tiellä pysyi ilman ongelmia tyhjälläkin perällä, eikä tonnin painoisen kompurakärryn hinaaminen ollut perässä mikään ongelma.
Transportterista mä en ikinä tykännyt, helvetin etuveto yritti joka mutakassa puskea ulos.
Onneksi Hiacen maahantuonti lopetetaan tämän vuoden loppuun Euroopassa. Ei täytä Eurooppalaisia törmäystesti vaatimuksia, jotka tulivat voimaan 2012 alussa. Korvaavaa automallia ei ole tulossa Toyotalta.
Mun käsitykseni mukaan hiace kyllä hylättiin, koska moottori ei täytä vuoden 2012 alusta voimaan tulleita Euro 5 -päästövaatimuksia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mun käsitykseni mukaan hiace kyllä hylättiin, koska moottori ei täytä vuoden 2012 alusta voimaan tulleita Euro 5 -päästövaatimuksia.

Sun käsitys asiasta oli aivan oikein, oma käsitykseni täyttä puppua. Tässä juttua kyseisestä aiheesta: http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/euro5n+tulo+jattaa+pakettiautomarkkinoille+toyota+hiacen+menevan+aukon/a710358. Mitään tekemistä tällä tiedolla ei ole tämän ketjun kanssa, mutta onhan tuo Hiace aika vekkuli ajettava ja sillä ajaessa voisi tähän ketjuun päästä...
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Miksi eteläläiset eivät opi??

Tänään töihin mennessä sai taas hämmästellä kuinka idioottimaisia turistit voivat olla. Yksi täpärän tilanteen pääsin näkemään kun toinen suomalainen auto melkein joutui ajamaan kaiteeseen venäläisen hurjapään takia. Seuraavaksi tulee vastaan etelän hiiret joilla kenelläkään ei ollut tilannenopeudet kunnossa puhumattakaan ylinopeuksista. 50km/h alueella pyyhälletään 80-90km/h ja ohitellaan mutkissa jossa näkyvyys/reaktio mahdollisuus olematon tällä ilmalla.

Piti vielä soittaa 112 kun joku aivoriihi oli tönäissyt poron siihen kuntoon ettei selviä talvesta ja selvästi kitui. Sairasta tässä oli, että jengi piippailee kituvalle porolle. Nyt ymmärrän miten 2 viikkoa sitten tapahtunut ketjukolarikin oli mahdollinen etelässä. Kuskeilla ei ole yhtään tilannenopeutta saati välimatkaa edellä ajaviin autoihin. Mikä ihmeen tarve turisteilla on, että kurveihin ajetaan lujaaa ja sitten painellaa jarrua holtittomasti kun auto on lähtemässä käsistä?

Nyt kun poliisitkin olen saanut paikalle hoitamaan poroa niin toivottavasti ottavat muutamat kymmenet tonnin rapsut pois kuleksimasta. Näin Ylläksellä miten teillä?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ei liikenteessä, mutta parkkeerauksessa sattunut mukava tapahtuma piristi kummasti tätä päivää => olin siskon luona poikkeamassa Vantaan Ruskeasannalla, oltaiskoos oltu joku about tunti tms. siellä sisällä? No kuten kaikki tietää on keliolosuhteet kohtuu haastavat, mutta onneksi likan kämpän vieressä olevan postin pihaan sai auton suht hyvin "penkan reunaan", ettei se haittaa muuta liikennettä eikä pihoille ajoa tai sieltä pois pääsyä millään tavalla (seuraava kunnollinen parkkipaikka olisi löytynyt jotain kilometrin päästä). Ja kys.paikkaan on auto parkkeerattu vikan muutaman vuoden aikana aina...

No siitä sitten oltiin lähdössä kotiin niin kuinka ollakaan oli tämän postin takana asuva (oliskoos jotain 35 v. tjsp.) kundi kolannut auton vas. etuoven eteen about metrin kinoksen lunta. Siitä sitten vienosti kysyin, notta miksi ihmeessä niin vastaus oli sellainen "vittumarko"-tyylinen "YKSITYISALUEPYSÄKÖINTIKIELLETTY"-huuto...

No minä siinä sanomaan, että "ainahan me ollaan tähän pysäköity" ja vastaus oli, että "SEONMUUTTUNUTKATOVITTUSIITÄPOSTINSEINÄSTÄ". Joo, oli tullut pysäköintikieltomerkki siihen seinään edellisen vierailun jälkeen ja missasin sen tuossa pyryssä.

No kysyinpähän vielä, että "lainaatko sitä kolaa"? => ENNNNN...

OK, olis pitänyt jaksaa [aivo-]vammaista sietää, mutta kysyinpähän vaan, että "synnyitkö sä tuollaiseksi vai onko susta tullut tuollainen vasta ajan mittaan"? No vastaus oli jotain HENNMMEENNEMMMAAAHOMOVTTU"... Siinä sitten vielä tokaisin suht isoon ääneen vieressä silmät pyöreinä tän kundin älämölöä seuranneelle pojalleni, että "muista poika, ettet sitten vaan ikinä kasva tuollaiseksi vaan jos tällaiset kelit on niin kaveria / naapuria pitää aina auttaa"!!

Ja enpä malttanut sitten olla kuittaamatta perään, että "nythän se selvis miksi ottaa noin koville => sullahan on tuollainen vanha japanialainen paska tuolla katoksessa ja kun jollakulla on varaa ostaa kunnollinen ja uudempi auto niin pitäähän se oma kateus johonkin purkaa!!! Eiku hyvää loppuelämää, mahtaa olla vaikeeta olla kun on tuollainen"...

OK, ei olis pitänyt, vikaa oli itsessäkin enkä vuosien samanlaisen parkkeerauksen jäljiltä huomanut sitä pysäköintikieltomerkkiä, mutta minkäs sitä itselleen voipi. Ja jos sinä ystävällinen vantaalaispölvästi luet tätä palstaa niin ihan vaan tiedoksi; minä maksan erittäin mielelläni pysäköintisakot jos oma moka käy (kuten nyt kävi), mutta Jagge menee huomenna tarkastettavaksi ja jos sen kyljestä löytyy yksikin / pienikin vekki niin sinä poika olet rosiksessa ilkivallasta... Todistajia meinaan oli ihan tarpeeksi ja sinä raukka vielä menit isoon ääneen myöntämään, että sinähän sen kasan siihen auton viereen teit.

Nyt pitää mennä lumitöihin, auttamaan naapureita... Vai pitäisköös käydä hautaamassa sen vanhan vittumaisen kääkän auto?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Harvemmin autolla ajelen, mutta silti osaan ajaa "jopa" tällaisessa ilmassa.

Pari vuotta sitten lähdin liikkeelle uudella Seat Ibizalla Elielinaukiolta. Keli oli samanlainen kuin tänä aamuna, tosin lunta tuli enemmän, mutta pääsin silti määränpäähäni kaupungin itälaidalle määrätyssä ajassa. Teitä ei ollut ehditty auraamaan ja urat olivat kaiken lisäksi jäässä, mutta varovaisella ajotyylillä selvisi sekä auto että kuski.

Jos minä, joka ajan alle 10 000 kilometriä vuodessa, ja jolla saattaa vierähtää useita kuukausia niin, etten pääse rattiin, osaan ajaa tällaisessa säässä, niin mikseivät ne ihmiset, jotka päivittäin ajavat omalla koslallaan sen pari tunnin keskivertoajan, osaa ajaa tällaisessa säässä?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaapa mulle yksi asia. Tänään oli ihan hemmetin huono ajokeli ja esimerkiksi kehäteillä, Itäväylällä ja Tuusulantiellä ei pystynyt kunnolla erottamaan kaistamerkintöjä ja uloimmaiset kaistat olivat vasemman reunan osalta täysin lumenkinostamat. Autojonon keskivauhti noin 10-15 km/h alhaisempi kuin normaalisti, niin minkä hemmetin takia jonkun pitää lähteä sinne vasemmalle kaistalle vaan huomatakseen että auto ei ole siellä hallittavissa ja nopeasti pitää pyrkiä takaisin siihen oikeanpuoleiselle kaistalle. Seuraus: haitariliike ja muiden hienosti jättämien turvavälien häviäminen. Ei voi olla niin kiire, kun kaikki sen näkee, että se toinen kaista on käytännössä ajokelvoton. Ja mikä ihmeellistä, suurin osa näin toimivista ammattiautoilijoita.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
OK, ei olis pitänyt, vikaa oli itsessäkin enkä vuosien samanlaisen parkkeerauksen jäljiltä huomanut sitä pysäköintikieltomerkkiä, mutta minkäs sitä itselleen voipi. Ja jos sinä ystävällinen vantaalaispölvästi luet tätä palstaa niin ihan vaan tiedoksi; minä maksan erittäin mielelläni pysäköintisakot jos oma moka käy (kuten nyt kävi), mutta Jagge menee huomenna tarkastettavaksi ja jos sen kyljestä löytyy yksikin / pienikin vekki niin sinä poika olet rosiksessa ilkivallasta... Todistajia meinaan oli ihan tarpeeksi ja sinä raukka vielä menit isoon ääneen myöntämään, että sinähän sen kasan siihen auton viereen teit.

mihin viet auton tarkastukseen? Ja onko yleensäkin tapana ihmisillä maksaa siitä, että joku toinen toteaa, onko autossa mikroskooppinen naarmu?

otitko näiden lukuisien todistajien yhteystiedot ylös heti paikan päällä? Voi olla hankalaa niitä jälkikäteen keräillä, jos vaikka ohikulkijoita olisivat. Ja tuskin tänä juttusi nyt suoraan mihinkään rosikseen on menossa, vaikka toki kyseessä olikin erittäin hieno ja kallis jaguaari.

Mutta hienoa toimintaa vittumarkolta. Arvostan. Itseänikin vituttaa aina yli kaiken ihmiset, jotka parkkeeraavat sääntöjen vastaisesti. Tai näitä eivät säännöt koske. Joo et ehkä huomannut siihen ilmestynyttä merkkiä, mutta onko se kaiken näiden vuodatusten arvoinen, kun et saanut edes sakkoja ja kyse oli omasta tyhmyydestäsi joka tapauksessa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
OK, olis pitänyt jaksaa [aivo-]vammaista sietää, mutta kysyinpähän vaan, että "synnyitkö sä tuollaiseksi vai onko susta tullut tuollainen vasta ajan mittaan"?

Vaikka vastapuoli oli mulkku, niin ei sinunkaan käytös fiksua näköjään ollut.

Mikä siinä onkin, että niin usein omaa typerää käytöstä perustellaan toisen typerällä käytöksellä, varsinkin liikenteessä?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Itseänikin vituttaa aina yli kaiken ihmiset, jotka parkkeeraavat sääntöjen vastaisesti.

Joo, niin minuakin jos se auto on edes hippusenkin kenenkään / minkään tiellä! Nyt ei ollut ja kundin toiminta oli selkeää ilkivaltaa josta joutuu virkavallan edessä vastuuseen sikäli kun vahinkoa aiheutui => kokeileppas vaikka seuraavalla kerralla potkaista väärin parkkeeratusta autosta peili huittuun ja katso mitä seuraa. Ja tämä riippumatta automerkistä...

Niin ja tuttuja olivat todistajat, siskon naapureita katsos ja olivat aikas tavalla meikäläisen linjoilla kaverin tempusta. Kuten jo sanottu en ole ylpeä siitä kuinka tilanteeseen reagoin (ala-arvoista käytöstä suht sivistyneesti normisti käyttäytyvältä kaverilta), inhimillistä toki...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vituttaa autoilijat, jotka ei selkeästi ole vuosiin kävellyt yli sadan metrin matkoja. Nyt joudun kävelemään aamuisin n. 4km töihin aikaisin, ja kun kokoajan tulee lunta niin kävelyteitä ei ehditä aurata. Olen sitten kävellyt autotien laidassa, kun kävelytiellä on se 10cm lunta ja vielä ne puolen metrin vallit aina suojatien kohdalla.

No, tietysti nämä lämpimässä autossa LYNX-lippis päässä olevat herasmiehet sitten tööttäilevät ja näyttävät nyrkkiä, kun rumasti olen heidän tiellään. Kokeilisivat itse lävellä siellä lumihangessa joka saatanan aamu!
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ei liikenteessä, mutta parkkeerauksessa sattunut mukava tapahtuma piristi kummasti tätä päivää

Onko tässä nyt sitten sarkasmia?

Ei ollut ei kuten myönnetty ja meikäläistä se jopa hävettää...

Vittumarkolta hienoa toimintaa joka tapauksessa, tuli varmaankin sinulle selväksi ettei siihen saa enää pysäköidä. Olisitko ilman häntä noteerannut koko merkkiä? Tuskin olisit, ja seuraavalla kerralla olisi hinausauto tullut ja sittenpä olisit ihmetellyt niin.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
herasmiehet sitten tööttäilevät ja näyttävät nyrkkiä, kun rumasti olen heidän tiellään. Kokeilisivat itse lävellä siellä lumihangessa joka saatanan aamu!

Kaiketi tiedostat, että tuo on melko vaarallista paitsi itsellesi, myös muille. Sieltä ratin takaa kuitenkin havainnoi liikennettä vähän eri tavalla kuin jalkamiehenä/-naisena, ja kun vieressä on kevyen liikenteen väylä niin autoilija olettaa että kevyt liikenne on siellä. Jos jostakin pölähtää jalankulkija eteen niin pahimmoilleen siinä sitten väistetään jonkun toisen liikkujan päälle.

Jos kevareita ei ole aurattu niin kaupunkiin vaan reippaasti yhteyttä, siinähän tuollainen kävelymatka menee kun puhelimessa räyhää kunnossapitomestarille.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kaiketi tiedostat, että tuo on melko vaarallista paitsi itsellesi, myös muille. Sieltä ratin takaa kuitenkin havainnoi liikennettä vähän eri tavalla kuin jalkamiehenä/-naisena, ja kun vieressä on kevyen liikenteen väylä niin autoilija olettaa että kevyt liikenne on siellä. Jos jostakin pölähtää jalankulkija eteen niin pahimmoilleen siinä sitten väistetään jonkun toisen liikkujan päälle.

Jos kevareita ei ole aurattu niin kaupunkiin vaan reippaasti yhteyttä, siinähän tuollainen kävelymatka menee kun puhelimessa räyhää kunnossapitomestarille.
Pitkä suora tie (ei edes risteyksiä). Näkyvyyden siis pitäisi olla hyvä. Monet siinä joutuvat kävelemään autotiellä. Ymmärrän tietenkin ettei autotiellä kuuluisi kävellä, mutta kävelytiellä käveleminen on suorastaan mahdotonta tällä hetkellä.
 

Betoz

Jäsen
Tuo on kyllä hienoa, miten Suomessa pitää aina lähteä kouluttamaan muita virheellisestä toiminnasta. Mistään ei voi ystävällisesti huomauttaa, vaan pitää lähteä vittuilulinjalle, kuten kasaamaan lumet jonkun oven eteen. Tuo vittumarkohan ei itse tee mitään virheitä ikinä.

Tahalleen väärinpysäköijät ovat tietysti eri asia. Eikä vittumarko voinut tietää, onko tuo tahalleen tehty vai ei. Tietysti hienoa lähteä heti ensimmäisenä olettamaan ja ottamaan oikaisuoikeudet omiin käsiin. Varmasti tiesi, että pysäköintikielto on melko tuore tuossa kohdassa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olisitko ilman häntä noteerannut koko merkkiä?

Sanoisin, että lappu lasinpyyhkijän alla tai kommentti "siihen ei muuten enää saa pysäköidä" olisi ratkaissut homman vähän fiksummin ja olisi tehonnut huomattavan hyvin...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Vittumarkolta hienoa toimintaa joka tapauksessa, tuli varmaankin sinulle selväksi ettei siihen saa enää pysäköidä. Olisitko ilman häntä noteerannut koko merkkiä? Tuskin olisit, ja seuraavalla kerralla olisi hinausauto tullut ja sittenpä olisit ihmetellyt niin.

Häiritsikö tuo auto niin paljon, että normi huomauttaminen ei olisi riittänyt? Minusta on aika huolestuttavaa tälläkin palstalla esiintyvä trendi, missä pidetään oikeuden omiin käsiin ottamista oikeana tapana toimia. Se hinausauto tai pysäköintisakko olisi ollut oikea tapa toimia.

Mitä sitten, kun sillä pysäköijällä onkin kirves takakontissa tai ase taskussa??
 

Jukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Hydraulic oilers, JYP, HIFK
Ajelin tässä vähän aikaa sitten kotiin n. 20km matkan. Heti matkan alussa eellä ajoi vanha bemari 70km/h 80 alueella. Ajokeli oli hyvä ja tiellä oli kuiva ura. Aattelin ajaa sen pari kilometriä sen bemarin takana, koska alkamassa oli ohituskaista. Sitten kun lähestyttiin ohituskaistaa niin bemarikuski tempasee kaasupolkimen lattiaan ja vauhti kiihtyi luultavasti sinne 100-120km/h. En sitten tietenkään lähtenyt siinä vaiheessa enää ohittamaan kyseistä autoa. Ohituskaistan loppuessa tää bemarikuski tiputti taas vauhtinsa 70km/h. Siinä vaiheessa alko jo itellä vähän hermo kiristymään ja päätin sitten ajaa aika lähelle kaveria (myönnän, ei mikään fiksuin, eikä turvallisin veto) ja kaveri alkaa vilkuttaa jarruvaloja. Jätin sitten ihan suosiolla pienen turvavälin, koska ei siinä vaiheessa tienny mitä se kaistapää vielä keksii. Siinä sitten köröteltiin 70km/h seuraavalle ohituskaistalle asti (tuli autoja vastaan niin ei päässyt muuten ohi) kunnes bemarikuski pistää taas ohituskaistan kohalla kaasun pohjaan. Tällä kertaa aattelin mennä vaikka väkisin ohi, mutta muutin mieleni kun itellä oli vauhtia 120km/h ja bemarin perävalot vaan karkasivat. Ohituskaistan jälkeen vauhti oli taas bemarikuskilla se 70km/h. Sitten kun matka maantiellä vihdoin loppui niin minä sekä bemarikuski ryhmityttiin kääntymään vasemmalle. Ryhmittymiskaista on alamäessä ja se oli vielä jäässä, koska siinä ei niin paljon autoja aja. Siinä vaiheessa tää ääliö saa sitten päähänsä vetää liinat kiinni. Olin onneksi paremmalla ja uudemmalla autolla liikkeellä, jossa on uudet talvirenkaat ja muutenkin hyvät jarrut niin sain juuri ja juuri jarrutettua ennen bemarikuskin perää. Toisella autolla ois ihan satavarmasti rysähtäny perseeseen. Mun takanakin tuli auto, mutta onneksi sekin sai pysähtymään.

Tuo kaveri kyllä sai meikäläisen ihan totaalisesti kiehumaan ja toivon, että tommonen sairas leikkiminen kostautuu jossain vaiheessa. Tollaset ääliöt ei kuulu liikenteeseen ja niiltä pitäis saada heti kortit pois. Itse toki olen välillä suhkot helposti provosoituva henkilö, mutta veikkaan, että ton kaverin touhut ois saanut kenen tahansa hermot kireelle.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
ja kun kokoajan tulee lunta niin kävelyteitä ei ehditä aurata

Pitkä suora tie (ei edes risteyksiä). Näkyvyyden siis pitäisi olla hyvä.

Tuo jatkuva lumen tulo nimenomaan hankaloittaa sitä näkyvyyttä, laita ainakin otsalamput otsalle ja takaraivoon niin autoilijoilla vähän paremmat mahdollisuudet havaita sinut puikkelehtimassa siellä.

Häiritsikö tuo auto niin paljon, että normi huomauttaminen ei olisi riittänyt? Minusta on aika huolestuttavaa tälläkin palstalla esiintyvä trendi, missä pidetään oikeuden omiin käsiin ottamista oikeana tapana toimia. Se hinausauto tai pysäköintisakko olisi ollut oikea tapa toimia.

Mitä sitten, kun sillä pysäköijällä onkin kirves takakontissa tai ase taskussa??

Jos vittumarko olisi tiputtanut sivupeilin, katkaissut antennin, naarmuttanut avaimella kylkeen tai puhkonut renkaan niin se olisi ehdottomasti ollut tuomittavaa. Lumen kärrääminen auton eteen ei kuitenkaan aiheuta mitään muuta kuin pientä vaivaa, ennemmin minä sellaisen ottaisin omalle kohdalle kuin pysäköintivirhemaksun saati että pitäisi kaupungin varikolta lähteä metsästämään hinattua ajoneuvoa. Kaikki eivät kuitenkaan ota ystävällisiä huomautuksia virheellisestä toiminnastaan rakentavana palautteena.

Minulla muuten on aina kirves takakontissa, ei tulisi mieleenikään käyttää sitä ihmisen vahingoittamiseen mutta jos joku sekoaa minun toiminnastani niin pahasti että tirvaisee moisella kalloon tai ottaa aseen esiin niin sitten käy niin. Minä en ainakaan ryhdy pelkäämään elämää sen takia, että vapaana liikkuu ties millaisia sekopäitä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitäs sitten itse teit? Perseessä kiinni hinkkaaminen on varmaan mielestäsi fiksua ja rakentavaa palautetta?

Turvaväli oli kuitenkin ilmeisen riittävä, koska tahallisesti vaaraa aiheuttava lukkojarrutus ei aiheuttanut peräänajoa. Minusta on ihan luonnollista olla aika lähellä jonkun aikaa jos on ohi menossa, Jukurihan lisäsi väliä kun jarruvalojen vilkuttelu alkoi. Tuon bemarikuskin toiminta oli täydellistä kusipäisyyttä, olen joutunut tuollaisen uhriksi itsekin, ohipääseminen perustui täydelliseen yllätykseen. Ei ole millään järkisyyllä perusteltavissa tuo ohituksen estely.

Paitsi Porissa. Joku paikkakuntalainen voinee korjata, mutta minulle jäi sellainen käsitys kun Porissa viimeksi kävin, että kakkostiellä välillä Harjavalta-Pori on talvella rajoitus 80km/h, mutta ohituskaistojen kohdalla 100km/h. Ja sitten ihmetellään miksi porukka kiihdyttää kun ohituskaista alkaa vaikkei menisi kenestäkään ohi...
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Tuon bemarikuskin toiminta oli täydellistä kusipäisyyttä, olen joutunut tuollaisen uhriksi itsekin, ohipääseminen perustui täydelliseen yllätykseen. Ei ole millään järkisyyllä perusteltavissa tuo ohituksen estely.

Se oli niin kusipäistä ettei tuollaisen kanssa kannata jäädä "kinaamaan" mutta miettikääpä millainen pettymys tuollekin bemarikuskille olisi ollut jos takana ajanut olisi pysähtynyt vaikka bussipysäkille tai johonkin liittymään (syystä että autojen välille tulisi hajurakoa). Bemukuski painaa muna pystyssä menemään ja miettii että mitähän jännää sitä seuraavaksi teksisi --> takana tuleva jättääkin leikin kesken ja jättää leikin kesken..
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Jos vittumarko olisi tiputtanut sivupeilin, katkaissut antennin, naarmuttanut avaimella kylkeen tai puhkonut renkaan niin se olisi ehdottomasti ollut tuomittavaa.

Onko mielestäsi jotain eroa sillä, että naarmuttaa (minkä tahansa-) auton kylkeä avaimella tai kolhii sitä lumikolalla "huomauttaessaan ystävällisesti väärinpysäköinnistä"? Ihan oikeasti ja vilpittömästi => autoni ei toden totta haitannut millään tavalla liikennettä mihinkään suuntaan tai esim. hälytysajoneuvojen kulkua tms. Kyse oli tasa vain ja ainoastaan siitä, että olin jättänyt sen ilmeisemminkin ainakin osittain hänen omistamalleen tontille?

Henk. koht. olen tässä vikan about kuukauden aikana joutunut sietämään "miten sattuu"-pysäköityjä autoja oman pihamaani välittömässä läheisyydessä jatkuvalla syötöllä, mutta kun asian laittaa edes jonkin sorttiseen korrelaatioon vallitsevan ajokelin ja lumikaaoksen kanssa ei tuo ole haitta johon katsoisin olevan tarpeellista reagoida millään tavalla. Kyllä ne naapureiden- ja omien vieraiden autot viimeistään Juhannus-viikolla ovat taas ihan fiksusti rivissä...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Eilen tuli autettua viisi muuta autoilijaa lumesta. Tosin sen verran tässä oli omiakin intressejä, että pääsee itse aamulla töihin, kun ei ole muita autoja jumissa siellä edessä. On kyllä uskomatonta, miten ihmiset reagoivat kun auto jää jumiin. Ei se lähde siitä rykäsemällä kaasun pohjaan tai ihmettelemällä.

Rauhassa ja ajatuksella, niin kyllä se siitä. Suosittelen muuten hankkimaan jonkinlaisen lapion auton takakonttiin ja mahdollisesti vaikka jonkin lasten leikkiämpärillisen hiekkaa, pääsee sitten yksinkin eteenpäin jos jostain syystä jää kiinni. Tosin varmaan kohta kaikista kaupoista loppuu lapiot, kun lumi yllätti ihmiset.

Sunnuntaina oli muuten "hauska tilanne" kun aura-auto oli ojassa kyljellään tuossa Kehä I:llä. Harmittaa kun lumi raapii auton pohjaa, mutta kyllä tässä maltilla pärjää. Auto ei ole mikään madallettu tai mitään, vain vähän matala vanha Opel.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös