Ihmettelen näillä lumisilla keleillä muutamia asioita:
1. ei osata katsoa kellä on etuajo-oikeus. Välillä vasemmalta tuleva kaartaa eteen ja sitten joutuu liukkaalla oikealta tuleva yrittää jarruttaa ja välillä oikealta tuleva alkaa mummoilemaan, ajaa 20km/h ja heiluttaa käpälää, että mene sinä ensin. Jos olisi kaikille selvää, kuinka risteyksissä toimitaan niin pääsisi helpommalla
2. pääteillä ajetaan kummallisen epätasaisilla nopeuksilla. Jotkut ajavat esim. länärillä 80km/h rajoituksella 60km/h ja jotkut 100km/h. Silloin kun on liukkainta niin se tasainen 80km/h olisi turvallisin, koska ne käpälästä lähtemiset tapahtuvat yleensä kaistanvaihdoissa
3. liittymissä yritetään hiillostaa edellä ajavaa menemään kovempaa. En tarkoita nyt kiihdytyskaistoja, vaan niitä silmukoita, jotka ovat esim. länäriltä poistuttaessa tai ennen sitä kiihdytyskaistaa. Ne ovat monissa paikoissa ihan peilijäässä nyt. En tajua miksi niissä pitäisi ajaa hemmetin kovaa, koska olen nähnyt monta ulosajoa niissä. Parempi ajaa silmukka rauhallisesti ja sen jälkeen kun suora aukenee, kiihdyttää reippaasti
4. sen lisäksi on vielä pysäkeiltä esim. ylämäessä eteen tulevat bussit, jotka eivät millään saa vauhtia päälle. Jos bussi olisi odottanut, että takana oleva auto eli esim. minä olisin päässyt ohi niin silloin sillä olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa kerätä sitä vauhtia, mutta itseäni esim. Tapiolassa on ottanut päähän se kun tulee sieltä Niittykummusta Tapiolan keskustan suuntaan ja tuollainen bussi könyää siinä edessä vaikka kuinka kauan saamatta minkäänlaista kunnollista vauhtia päälle ja silti sen piti tulla minun eteeni suorittamaan tuota 10 tai 20km/h etenemistä
5. Hiacet ovat pelottavia, koska ne tulevat koko ajan kylki edellä vastaan. Sen auton täytyy olla ajo-ominaisuuksiltaan markkinoiden huonoin ajoneuvo