Itse asiassa niin pitääkin toimia jos jonossa ei jostain syystä tilaa ole. Eikä niin kuin esim. Jyväskylässä Vaajakosken motarilta pohjoiseen päin käännyttäessä monesti näkee tapahtuvan, eli pysähdytään siihen kiihdytys kaistan alkuun... Se se vasta vaarallista on kun takaa tulee autoja kiihdyttäen vauhtiaan sopivaksi muuhun liikenteeseen nähden. Sitten siellä on joku urpo jarrut pohjassa edessä. Monta kertaa ollut perään ajo todella lähellä... Ja sellaisille jotka tuota paikka ei tiedä niin siinä on korkea kaide sisämutkassa joka blokkaa näkyvyyden varsin tehokkaasti joten sitä pysähtynyttä autoa ei huomaa kuin vasta ihan viimetipassa...
Tähän omalta osaltani vahva ehkä. Jos nimittäin ajat sinne kiihdytyskaistan loppupäähän ja joudut sinne pysähtymään, niin silloinhan joudut liittymään motarille nollavauhdista. Eikä sekään ihan turvallista ole. Pikemminkin kai pitäisi tehdä niin, että hidastetaan sitä vauhtia alkupäässä kiihdytyskaistaa ja tarvittaessa pysähdytään siinä alkupäässä, jotta sitten sopivan välin tullessa voidaan kiihdyttää vauhti motarille liittymiseen sopivaksi ja turvalliseksi. Tässä kohtaa vaaditaan siinä jo motarilla ajaviltakin pelisilmää, että osaavat jättää sen verran isot turvavälit, että kiihdytyskaistalta voidaan motarille turvallisesti liittyä.
Itseäni ottaa päähän se, että ihmiset ajavat tiettyjä nopeuksia vain vanhasta muistista. Turun motarilla ja kehä I:llä on tietyöt saatu päätökseen ja motarilla on satasen rajoitukset jo heti kehän jälkeen Turkuun päin mennessä ja Kilon / Nihtisillan liittymän jälkeen aina motarin (melkein) loppuun asti Helsinkiin päin mennessä. Kuitenkin, kun kehältä liittyy motarille Turkuun päin mennäkseen, niin siinä monet ajavat tietyömaan aikaisten rajoitusten mukaisesti (80 km/h) aina kehä II:lle asti. Tai aamulla, kun ollaan siirtymässä motarilta kehä I:lle, ajellaan kahdeksaakymppiä tai alle jo kaksi kilometriä ennen kuin rajoitus vaihtuu kuutenkymppiin pitkällä siellä rampissa. Miksi sitä satasta ei voida ajaa siinä motarin puolella, kun kerran rajoitus sen sallii ja ruuhkakaan ei sitä estä? Uskon tuon hitailun johtuvan siitä, että ihmiset ovat niin tottuneita niihin työmaan aikaisiin alhaisempiin rajoituksiin, etteivät he huomaa katsoa tien reunalla tällä hetkellä olevia kylttejä, jotka kuitenkin tosiasiassa kertovat sen, mitä nopeutta tiellä saa ajaa.