Niin siis, jos olisit lukenut alkuperäisen viestin tai edes lainaukseni, olisit huomannut, että tässä tapauksessa moottoritietä ei ajettu suurinta sallittua nopeutta, eikä edes jonkin verran yli, vaan ihan rehellistä ylinopeutta, josta voidaan kirjoittaa sakko. Jos nyt ajatellaan tilannetta, että rampilta tuleva katsoo ajoissa, että moottoritiellä on tilaa ja hän kiihdyttää vauhtinsa suurimpaan sallittuun nopeuteen, niin jos siinä vaiheessa, kun pitäisi alkaa siirtyä moottoritielle joku tulee takaa ylinopeutta rinnalle ja kiihdytyskaista alkaa loppua, on ainoa laillinen tapa toimia jarruttaa nopeus 60-80 km/tunnissa. Silloin olisi toivottavaa, ettei perässä tule muita kiihdyttäjiä, sillä silloin perässätulija joko myös jarruttaa voimakkaasti tai siirtyy moottoritielle ennen tätä edellä menevää ja hyvin suurella todennäköisyydellä estää edellä menevän siirtymisen moottoritielle. Mikäli moottoritien oikeaa kaistaa ajava ajaisi laillisesti nopeusrajoituksen mukaisesti, ei tätä tilannetta syntyisi, eikä mihinkään ohituskaistelle väistämiseen olisi tarvetta. Kun hankaloitetaan muiden tiellä liikkuvien arviointia tahallisella ylinopeudella, on ohituskaistalle väistäminen ruuhkattomalla tiellä niitä pienimpiä rikkeitä johon voi syyllistyä ja ajoissa väistettynä se on ohitus. Mainittakoon vielä, etten kannata ohituskaistelle väistämistä yleisenä tapana ja velvollisuutena, mutta en myöskään hyväksy ylinopeutta.