Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 979 622
  • 12 217

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kuka olisi ajanut tuosta vastikään ja osaisi varmistaa asian? Itse olen yhtä mieltä muiden keskustelijoiden kanssa, että paikka on todella hankala. Jos ruuhka-aikaan yrittää päästä Turun suuntaan mutta vaihtaa kaistaa vasta Perkkaan liittymän jälkeen, on todella tuuripeliä mahtuuko mukaan. Onneksi kyseinen kohta viimein päivitetään tämän päivän liikennemäärille.

Kyllähän tuo liittymä on harmittavan perseestä. Ajan Perkkaalta pari kertaa viikossa tuonne lännen suuntaan ja olen ihan suosiolla alkanut käyttää Sellon liittymää. Sellon liittymästä kehälle liityttäessä sitten välitön kaistanvaihto keski- tai vasemmalle kaistalle, jotta on yksi auto vähemmän tuossa seuraavassa risteyksessä hämmentämässä.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hetkinen. Milloin siitä oikeanpuoleiselta kaistalta on muka otettu pois se Turun moottoritien opaste? Ainakin ennen tämän tietyön aloittamista oikeanpuoleista kaistaa sai kyllä opasteen mukaan ajaa jo ennen Perkkaan liittymää. Sensijaan ajettaessa Kehä I:stä itään päin on oikeanpuoleisin kaista Perkkaan liittymän kohdalla vain bussikaista.
Kyllä siinä edelleen taitaa olla Turun motarin kyltti ennen liittymää, ja tilanne on vähän tulkinnanvarainen. Kaistaa ei kuitenkaan saa ymmärtääkseni ajaa suoraan, vaan siltä on käännyttävä, koska tiessä oleva nuoli näyttää oikealle, mikäli oikein muistan. Suoraan saavat tiessä olevan merkinnän mukaan ajaa bussit. Vaikka kaistan yläpuolella on merkit moottoritiestä, kaistamerkintä menee edelle. Moni on varmasti eri mieltä.

edit. ilmakuvan mukaan ei näemmä ole kaistamerkintää, mutta bussin kuva taitaa olla opastetaulussa. Jollain perusteella olen kyllä tulkinnut, ettei siitä saa ajaa risteyksen ohi. Liittyjää ajatellen on vittumaista, kun pitää paikalta lähtien yrittää päästä letkaan, jossa ajetaan 70 km/h.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuka olisi ajanut tuosta vastikään ja osaisi varmistaa asian? Itse olen yhtä mieltä muiden keskustelijoiden kanssa, että paikka on todella hankala. Jos ruuhka-aikaan yrittää päästä Turun suuntaan mutta vaihtaa kaistaa vasta Perkkaan liittymän jälkeen, on todella tuuripeliä mahtuuko mukaan. Onneksi kyseinen kohta viimein päivitetään tämän päivän liikennemäärille.

Itse muistelisin näin, kun vielä noin vuosi sitten ajelin useammin kyseistä pätkää, niin tosiaan siinä on liikennemerkit sen mukaisesti, että siitä saa ajaa henkilöautotkin ihan laillisesti, koska juuri se Turunväylän merkki löytyy siitä bussikaistamerkin vierestä. Toki jos ne autoilijat olisivat yhtään järkeviä, niin he liittyisivät vasta kyseisen liittymän jälkeen siihen tielle jolloin myös Perkkaalta tulevilla olisi mahdollisuus liittyä ilman itsemurhasyöksyjä.

edit. Muistaakseni siitä oli vielä joku juttu jossain Iltalehden "Kysy Reinolta"-palstalla ja Reino siinä valaisi, että saat ajaa siitä jos menet Turunväylälle.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Itse muistelisin näin, kun vielä noin vuosi sitten ajelin useammin kyseistä pätkää, niin tosiaan siinä on liikennemerkit sen mukaisesti, että siitä saa ajaa henkilöautotkin ihan laillisesti, koska juuri se Turunväylän merkki löytyy siitä bussikaistamerkin vierestä. Toki jos ne autoilijat olisivat yhtään järkeviä, niin he liittyisivät vasta kyseisen liittymän jälkeen siihen tielle jolloin myös Perkkaalta tulevilla olisi mahdollisuus liittyä ilman itsemurhasyöksyjä.

Mun mielestäni se yläpuolella oleva moottoritien opaste on ns. katkoviivoilla - eli tarkoittaa sitä että kyltti on "opastus ko. tielle" eli tässä siis tielle nro 1. Tajusikohan joku?
No, mä olen kuitenkin aina ollut siinä uskossa ettei siitä saisi ajaa suoraan kuin bussit. Maanantaina siitä taas ajan joten voin tarkastaa kuinka on.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestäni se yläpuolella oleva moottoritien opaste on ns. katkoviivoilla - eli tarkoittaa sitä että kyltti on "opastus ko. tielle" eli tässä siis tielle nro 1. Tajusikohan joku?
No, mä olen kuitenkin aina ollut siinä uskossa ettei siitä saisi ajaa suoraan kuin bussit. Maanantaina siitä taas ajan joten voin tarkastaa kuinka on.

Hyvä pointti, voihan se olla noinkin. Tarkasta ihmeessä asia ja sivistä meitä muita. Toisaalta ei se taida auttaa vaikka koko keskustelupalstan jäsenet ajaisivat siitä oikein, kun muut ajavat väärin.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Voi morjes.

Ajelin tossa vähän aikaa sitten töistä kotiin ja edessäni ajoi paku. Kuski laittoi ensiksi ihan yllättäen vilkun oikealle, kohdassa jossa ei voi edes oikealla kääntyä. No ei tässä mitään, ajattelin sitten että kaveri vaan pysähtyyy siihen tien reunaan tekemään jotain. Laitoin sitten vilkun päälle, että ohitan pakun, mutta kun olin n 4m:n etäisyydellä siitä (toisella kaistalla), päätti kuski laittaa vilkun vasemmalle, teki näemmä u-käännöksen siinä, eikä varmaan muistanut katsoa peiliin. Kerkesin kuitenkin jarruttaa kun kyseessä oli 40km/h rajoitusalue ja olin jo aiemmin hiljentänyt vauhtia, mutta en ihan hetkeen ole nähnyt vastaavaa liikenteessä. Miksi käyttää edes vilkkua, jos ei peileihin kykene katsomaan?

Olisi tehnyt mieli hypätä autosta ulos ja kysyä mitä kaveri ajatteli, mutta eihän sitä nyt omaa viikonloppua halua pilata.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikä ihme teitä autoilijoita oikein vaivaa?

Ajetaan kuin Euroopan omistajat sillä pyhällä, jo ruostumisen aloittaneella peltilehmällä surutta punaisia päin.
Jos ajaa tietoisesti punaisia, niin voisi edes soittaa torvea ennen valoja. Lahdessa aleksia ylittäessäni on joku rotisko tullut huomattavaa ylinopeutta punaisia päin, ja soittanut torvea n. 50m:n päästä. Tajusin olla menemättä eteen vaikka vihreät itselle paloivatkin.

Eikä jäänyt edes vituttamaan, kun oli sentään jotain älliä toiminnassa mukana. Ajattelin vain että siinä on jollain kiire. Eikä varmaankaan ollut siviilikyttä, kun oli joku tehoputki viritys asennettu.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Haukutaan nyt sitten jotain tuntemattomaksi jäänyttä kuljettajasuuruutta.
Ajoin tänään Helsingin suunnasta Poria kohti, kun siinä Tampereen tien liittymän kohdalla takaani tulee punainen 3-sarjan Bemari. Itselläni oli vauhtia mittarin mukaan 110 ja rajoitus on 100 joten vaikka mittarivirhettä on niin en varmasti ajanut mitään kovasti provosoivaa ja häiritsevää "alinopeutta". Bemari tulee ohi ja koukkaa jyrkästi eteeni ja hiljentää nopeuden alle sataan. Mietin että olikohan sillä vaan kiire siihen Tampereentien rampille, mutta ei. Jatkaa sitten edessäni mittarin mukaan noin 95 lasissa. Nostin nopeuteni takaisin samaan 110 samalla ohittaen kyseisen Bemarin, niin tämä tekee jälleen saman liikkeen. Laskin sitten alas siitä lentokentän rampilta, kun en halunnut jäädä katsomaan mitä se seuraavaksi keksii.

Mitä mahtoi kyseisen kuljettajan päässä liikkua? Ratissa joku espoolainen nimimerkki, joka vihaa porilaisia?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Kyllähän tuo liittymä on harmittavan perseestä. Ajan Perkkaalta pari kertaa viikossa tuonne lännen suuntaan ja olen ihan suosiolla alkanut käyttää Sellon liittymää. Sellon liittymästä kehälle liityttäessä sitten välitön kaistanvaihto keski- tai vasemmalle kaistalle, jotta on yksi auto vähemmän tuossa seuraavassa risteyksessä hämmentämässä.
Itsekkin taannoin ajoin monta kertaa viikossa juuri tuosta Säterin liittymästä kohti Turun moottoritietä ja minusta se kävi mukavasta urheilusta. Enemmän minua kuitenkin pelotti ne jotka päättivät juuri tuon liittymän kohdalla vaihtaa oikealle kääntyäkseen moottoritielle. Jos vielä tekivät kaistanvaihdoksen ilman vilkkua niin kolarin vaara oli hitonmoinen. Tänään kun tulin Sellosta kohti länttä Kehää pitkin, niin täytyy tunnustaa, että vedin kyllä surutta oikean puoleista kaistaa. En kyllä kuollaksenikaan muista mitä liikennemerkkejä siinä on kun olen jo ehdollistunut, että kyseisellä kaistalla saa ja (pitää) ajaa :-)

Nykyään kun harvemmin tuollapäin ajan niin pahin liittymä jota päivittäin suhaan on Tapiolan liittymä Länsiväylälle länteen päin. Ruuhka-aikana toiseksi vasemman puoleinen kaista voi seisoa, seuraavalla kahdella kaistalla on sekaisin autoja jotka yrittävät liittyä sekaan länsiväylälle ja toiset ajavat satasta Niittykummun liittymään.

On kiva tulla sieltä Tapiolan liittymästä, kun toisaalta pitäisi ajaa vähintään sitä 80km/h jotta pystyy liittymään sekaan oikenapuoleiselle kaistalle ja toisaalta pitäisi mennä noin 10km/h jotta pääsisi mukaan länsiväylän mateluun. Kun siihen lisätään muutama paikoilleen seisahtunut auto (jotka eivät uskalla tunkea mukaan jonoon) ja muutama joka päättää vetää koko jonon ohi kolmatta kaistaa (vasemmalta katsottuna) ennen kuin liittyy mukaan mateluun vasta juuri Niittykummun liittymän kohdalla niin ainakin mielenkiinto säilyy.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kyllähän tuo liittymä on harmittavan perseestä. Ajan Perkkaalta pari kertaa viikossa tuonne lännen suuntaan ja olen ihan suosiolla alkanut käyttää Sellon liittymää. Sellon liittymästä kehälle liityttäessä sitten välitön kaistanvaihto keski- tai vasemmalle kaistalle, jotta on yksi auto vähemmän tuossa seuraavassa risteyksessä hämmentämässä.

Tuohon länteenpäin liittymiseen kun sattuu ruuhka-aikaan arkajalka, niin vaaditaan se herrasmies, joka pysäyttää autonsa, jotta liittymästä pääsee ihmisiä ollenkaan mukaan.

Itse asun aivan tuossa vieressä, joten kävin napsimassa fotot tänään kumpaankin suuntaan noista kaistamerkinnöistä ja ne siis liitteenä.
 

Liitteet

  • keha1_itaan.jpg
    keha1_itaan.jpg
    49,7 KB · kertaa luettu: 820
  • keha1_lanteen.jpg
    keha1_lanteen.jpg
    66,4 KB · kertaa luettu: 1 092

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuohon länteenpäin liittymiseen kun sattuu ruuhka-aikaan arkajalka, niin vaaditaan se herrasmies, joka pysäyttää autonsa, jotta liittymästä pääsee ihmisiä ollenkaan mukaan.

Itse asun aivan tuossa vieressä, joten kävin napsimassa fotot tänään kumpaankin suuntaan noista kaistamerkinnöistä ja ne siis liitteenä.
Mun tulkinta on se, että henkilöautolla saa (länteen päin mennessä siis) käyttää oikeanpuoleista kaistaa Turunväylälle liittymiseen vasta tuon risteyksen jälkeen. Saatan olla väärässäkin, ei siinä mitään. Niin mä ainakin ite yritän ei-ruuhka-aikaan tuosta ajaa. Ruuhkassa siihen on vaan jo ryhmityttävä siellä Sellon kohdalla.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Haukutaan nyt sitten jotain tuntemattomaksi jäänyttä kuljettajasuuruutta.
Ajoin tänään Helsingin suunnasta Poria kohti, kun siinä Tampereen tien liittymän kohdalla takaani tulee punainen 3-sarjan Bemari. Itselläni oli vauhtia mittarin mukaan 110 ja rajoitus on 100 joten vaikka mittarivirhettä on niin en varmasti ajanut mitään kovasti provosoivaa ja häiritsevää "alinopeutta". Bemari tulee ohi ja koukkaa jyrkästi eteeni ja hiljentää nopeuden alle sataan. Mietin että olikohan sillä vaan kiire siihen Tampereentien rampille, mutta ei. Jatkaa sitten edessäni mittarin mukaan noin 95 lasissa. Nostin nopeuteni takaisin samaan 110 samalla ohittaen kyseisen Bemarin, niin tämä tekee jälleen saman liikkeen.

Minä kohtasin vastaavan häirikön toissa kesänä. Ajoin Jyväskylästä pohjoiseen moottoritiellä noin 105 km/h, kun ohitseni meni keski-ikäinen mies moottoripyörällä. Suoritettuaan ripeän ohituksen tuli tämä taliaivo eteeni ja hidasti vauhtinsa noin 90km/h. Säilytin nopeuteni tuossa sadassa viidessä ja ohitin tämän moottoripyöräilijän, joka ohitti minut välittömästi ja tiputti nopeutensa taas noin yhdeksään kymppiin. Jatkoin edelleen tasaisesti sataa viittä ja saavutettuani tämän mopoilijan siirryin vilkun kanssa ohituskaistalle. Nyt tämä idiootti nostaakin nopeuttaan eikä päästä minua ohi, joten palaan takaisin oikealle kaistalle ja ajattelen että menköön. Eihän se tietenkään mihinkään mene vaan laskee nopeutensa takaisin sinne yhdeksän kympin tietämille ja sitten moottoritie loppuukin. Siinä se mulkku sitten ajoi seuraavat 20 kilometriä alinopeutta edelläni, kunnes käännyin pois ja se jatkoi kohden pohjoista. Ohittamaan en arvannut alkaa, kun siitä pallinaamasta ei arvannut että päästääkö se ohi vai ei.

Ihmettelin myöhemmin mikä oli tämän persrunkkarin motiivi toimintaansa. Minulla oli alla tila-auto, enkä ollut tätä sankaria aiemmin nähnyt. En siis usko hänen provosoituneen autosta, eikös se vitutus näillä kateellisilla ameboilla kohdistu lähinnä bemareihin ja mersuihin? Mitään provosoivaa toimenpidettä en myöskään ollut tehnyt, sillä panin merkille takaani nopeasti lähestyvän moottoripyöräilijän useita sekuntteja ennen kuin se ajoi minusta ohi ensimmäisen kerran, emme siis olleet kohdanneet toisiamme aiemmin.

Joskus olisi kiva tavata tämä limainen analfabeetti ja kysyä mitä helvettiä se silloin ajatteli.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olenkohan jo aiemminkin kirjoittanut tänne tästä samasta aiheesta...en jaksa etsiä joten laitan sitten vaikka uudelleen.

Olen ristinyt tietyn ihmisryhmän kutsumanimen "Herra 95"-mukaan. Nämä ukot ajavat aina satasen alueella mittarinopeudella 95 jolloin heidät pitää ohittaa. Kun saapuu kasikympin alue, samat ukot ajautuvat perään kiinni niska punoittaen. Usein menevät vielä ohikin kiukusta puhkuen. Vaan annas olla kun tulee satasen rajoitus...nopeus on edelleen tasainen 95 ja mun on pakko mennä ohi. Lakkipäät kokevat tämän sodanjulistukseksi ja saattavat jopa hetkellisesti nostaa oman nopeutensa yli sadan...jos vaikka oma ohitukseni vaikeutuisi. Ja sama toistuu iloisesti uudelleen ja uudelleen. Ainoan poikkeuksen tekee ohituskaistalla ajaminen - silloin nopeus voi olla aivan mitä tahansa.

Muutenkin tuntuu ettei ihmisillä ole useinkaan mitään hajua mikä nopeusrajoitus missäkin on. Tuskin ne kasikympin tai jopa kuudenkympin rajoitukset tiellä kiusanteon vuoksi ovat, kai niihin aina on jokin syy.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
En nyt hauku, enkä edes kutsu idiootiksi, koska kanssaihmisiä ei saisi haukkua, mutta ihmettelen kovasti kuinka vaikeaa on vilkuilla peiliin, kun lähdetään ohittamaan.

Moottoritiellä olen vasemmalla kaistalla ohittamassa kahta alle satasta ajavaa autoa, kun luonnollisesti keulani kohdalla oikeaa kaistaa junnaava Opel päättää myös lähteä ohittamaan edellään ajavaa. No ei siinä mitään, onneksi oli omat refleksit ja autoni jarrut kunnossa, muuten olisi 1850 kiloa ruotsalaista rautaa tullut Vectran perseeseen. Toki kaveri sitten huomasi minut ja vetäisi takaisin edellä ajavan Nissanin(?) taakse.

Eli siis katsellaan peileihin ennen ohituksia, säästetään ainakin peltiä, kiitos.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nyt hauku, enkä edes kutsu idiootiksi, koska kanssaihmisiä ei saisi haukkua, mutta ihmettelen kovasti kuinka vaikeaa on vilkuilla peiliin, kun lähdetään ohittamaan.
Jospa autoilija katsoi peiliin, mutta olit jo sen verran ohi, ettei peilistä näkynyt. Tosin silloin pitää kyllä olla jo aika lähellä ja nähdä muutenkin. Välillä taas peilistä on vaikea pimeällä hahmottaa, kuinka kovaa toinen auto takaa tulee. Kerran tässä syksyn aikana tuli itsekin melkein ajettua toisen eteen, koska arvioin hänen tulevan paljon hitaammin, ja huuruisesta peilistä näki huonosti. Sen takia mielellään yrittää olla tarkkana ohittaessa, ettei turhaan hidasta takaa tulevien vauhtia.

Tänään oli melko perseestä keli ajella pimeässä Lahden motaria. Joku autoilija oli myös kyllästynyt alle satasta vetävään liikenteeseen ja päätti vaihtaa eteeni kaistaa. Oma nopeus oli mittarin mukaan 110 km/h, vakionopeudensäädin päällä ja edellä menevään autoon matkaa niukan turvavälin verran, eli noin kaksi sekuntia. Tämä kaveri tuli eteen nopealla vilkautuksella, ja jouduin jarruttamaan. En olisi varmaankaan törmännyt, jos en olisi jarruttanut, mutta keli oli sen verran huono, että halusin jättää vähän väliä. Vilkautin kaverille pari kertaa pitkillä, jotta tajuaisi tehneensä virheen. Vastaus oli käden heilautus joko anteeksipyynnön merkiksi, nyrkki tai keskari. Veikkaan jompaa kumpaa jälkimmäisistä. Muuten kotiinpaluu sujui yllättävän hyvin keli ja liikennemäärä huomioiden. Vakionopeudensäätimellä sai ajaa lähes koko matkan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jospa autoilija katsoi peiliin, mutta olit jo sen verran ohi, ettei peilistä näkynyt.

Sitä ajattelin itsekin ensin, mutta jotenkin ei vain täsmännyt. Olisi edes vilkaissut olkansa yli, itsellä tulee ainakin ihan vaistomainen vilkaisu, kun tietää, että omassa autossa jää kuollut kulma, mihin ei näe peilistä.

Joka tapauksessa noita sattuu, mutta hänen kannaltaan olisi hyvä katsella vähän tarkemmin, nyt ei ollut osuma kaukana.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyypillinen urpo taas tänään Mechelininkadulla. Suojatiellä ei ollut liikennevaloja, Opel-kuski pysähtyi nätisti suojatien eteen päästääkseni minut ja ystäväni tien yli. Onneksi näin, että kauempaa tulee Alfa Romeo, joita yleensä ajavat ihmiset, joita liikennesäännöt eivät koske. Kerettiin juuri pysähtyä ennen kuin tämä järjenjättiläinen, Peter Aholan näköinen Alfa Romeo-kuski paineli suojatien eteen pysähtyneen Opelin ohi, noin 30 sentin päästä meistä. Joillakin vaan on omat säännöt liikenteessä.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Olen itsekin huomannut tuossa kakkostiellä välillä Ulvila-Pori, että joillakin tuntuu olevan ihmeellisiä ongelmia siinä ajamisessa.

Tänään taas olin matkalla Ulvilan suunnalta Poriin päin ja edessäni ajoi joku tällainen uudehko Volvo. Vauhtia oli sellaiset 105km/h, joten en nähnyt syytä ohittaa, sillä itselläni ei ollut mikään kiire mihinkään.

Takaa lähestyi joku 90-luvun loppupuolen sininen Nissan Almera melko hitaanlaisesti, mutta kuitenkin jonkin verran saavutti meitä. Lähellä tätä Tampereentien siltaa Volvon nopeus laski tuohon hieman alle sataseen ja katsoin, että navigaattoria näytettiin tsekkailevan tarkkaan.

Tämä Nissan lähti sitten ohittamaan meitä molempia siinä Tampereentien sillan kohdilla sellaisella vauhdilla, etten itse päässyt ko. Volvosta ohi ennen tämän kaksikaistaisen osuuden päättymistä. Jokainen joskus Porissa vähän enemmän ajanut ymmärtänee, kuinka helvetin pitkä matka tuo väli tuossa on. Joten miksi helvetissä lähteä ohi, jos siihen tarvitsee monta kilometriä matkaa?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Turun väyllä toistuu lähes joka ikinen aamu sama näytelmä, Leppävaaran liittymän kohdalla oikeanpuoleisella kaistalla jonotetaan pääsyä rampille ja keskikaistaa vetelee neropatti letkan keulille, vilkku oikealle ja sitten kun/jos tilaa ei automaattisesti heti herrasmiehelle/-naiselle heru lyödään jarrut pohjaan ja jäädään siihen venttailemaan. Keilareaktiona ko älykön perässä ajaneet heittävät itsensä vasemmalle kaistalle peräänajoa välttääkseen. Joku kaunis aamu siinä räsähtää vielä oikein huolella.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Turun väyllä toistuu lähes joka ikinen aamu sama näytelmä, Leppävaaran liittymän kohdalla oikeanpuoleisella kaistalla jonotetaan pääsyä rampille ja keskikaistaa vetelee neropatti letkan keulille, vilkku oikealle ja sitten kun/jos tilaa ei automaattisesti heti herrasmiehelle/-naiselle heru lyödään jarrut pohjaan ja jäädään siihen venttailemaan. Keilareaktiona ko älykön perässä ajaneet heittävät itsensä vasemmalle kaistalle peräänajoa välttääkseen. Joku kaunis aamu siinä räsähtää vielä oikein huolella.

Nämä kyseiset sarvikuonot pitäisi välittömästi teloittaa että tämä vika päässä korjaantuisi joskus. Sen lisäksi että tuosta seuraa vaaratilanteita niin vituttaahan se jos itse on kuuliaisesti madellut jonossa niin tämä neropatti suikkaa väliin jonon keulalta oli tilaa tai ei. Snagarilla tuosta saa turpaansa ja ihan aiheesta.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Nämä kyseiset sarvikuonot pitäisi välittömästi teloittaa että tämä vika päässä korjaantuisi joskus. Sen lisäksi että tuosta seuraa vaaratilanteita niin vituttaahan se jos itse on kuuliaisesti madellut jonossa niin tämä neropatti suikkaa väliin jonon keulalta oli tilaa tai ei. Snagarilla tuosta saa turpaansa ja ihan aiheesta.

Kytät voisivat tulla edes yhtenä aamuna per kuukausi siihen poimimaan nämä typerimmät paskiaiset pois liikenteestä. Täytyykö esim tässä nimenomaisessa liittymässä todella odottaa kunnes siinä on kymmenen autoa katollaan. Ilmeisesti täytyy.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Turun väyllä toistuu lähes joka ikinen aamu sama näytelmä
Vuosi sitten olin katsonut samaa näytelmää jo pidempään ja kirjoitinkin siitä tähän ketjuun. Aivan varmasti menee ihmishenki ennemmin tai myöhemmin.

Hämeenlinnan väylällä kolahti taas tänä aamuna siinä samassa vitun paikassa Keimolan tienoilla, jossa liikenne hidastuu ensimmäisen kerran. Tuo tuhansien ihmisten myöhästyttäminen töistä pitäisi arvottaa ja laittaa lasku syylliselle. Oppisivat saatana.
 

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu ja jotkut sankarit tekevät tuon kiilauksen tyylikkäästi suoraan vasemmalta kaistalta, niinkuin eräs BMW kuski jokin aika takaperin. Siinä jouduin seisomaan jarrun päällä, etten olisi pamauttanut satasta vänkärin ovesta sisään. Onneksi kukaan ei tullut itselle takapaksista sisään. Nykyään pysyn ko kohdassa vasemmalla kaistalla oman turvallisuuden vuoksi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vuosi sitten olin katsonut samaa näytelmää jo pidempään ja kirjoitinkin siitä tähän ketjuun. Aivan varmasti menee ihmishenki ennemmin tai myöhemmin.

Hämeenlinnan väylällä kolahti taas tänä aamuna siinä samassa vitun paikassa Keimolan tienoilla, jossa liikenne hidastuu ensimmäisen kerran. Tuo tuhansien ihmisten myöhästyttäminen töistä pitäisi arvottaa ja laittaa lasku syylliselle. Oppisivat saatana.

Hyvin kiteytetty! Turun väylän päässähän sitten alkaakin yksi eteläisimmän Suomen suurimmista parkkipaikoista kun odotellaan armollista pääsyä Lapinmäentielle. Siellä toistuu samaa ongelmaa, mutta kun tien päässä joka tapauksessa stoppi, ei koikkelehdinta ja etuilu ole niin hengenvaarallista.

Leppävaaran liittymän kohdalla voisi auttaa kunnollisten opasteiden laittaminen pitkälti ennen liittymää (osa porukasta ajanee tosiaan vahingossa liian lähelle ramppia), nopeusrajoituksen lasku ko kohdassa ja poliisin ankara valvonta. Jälkimäisillä voisi olla auttava vaikutus näihin todellisiin kehäkusipäihin. Niin ja kannattaa siinä odotusjonossakin havaita, että mikäli tilaa ei siihen synny, saattaa kolahtaa vitun pahasti.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Näitä kamikaze-mopoilijoita alkaa taas olla liikkeellä. Onko siellä päässä oikeasti sellainen aukko ymmärryksessä, ettei saa laitettua valoja päälle, kun ajelee iltapimeällä (toki ne täytyisi päivälläkin olla)? Sehän on jo lähes itsemurhan veroista toimintaa tuollaisella mopolla ajella muun liikenteen seassa pimeällä ilman valoja. Sen mopon erottaa oikeasti vain hieman ennen kohtaamista, kun yleensä näillä järjen jättiläisillä on myös tummat vaatteet, joten ne katoavat aika hyvin tähän syyspimeyteen.

Pari kertaa on ollut sen verran lähellä, etten ole tällaisen yli ajanut, kun tuntuvat kaupunkilähiöissä harrastavan pimeän tultua rekan eteen ajamista ympyröissä ja kolmioiden takaa. Jos omat reaktiot eivät olisi olleet kunnossa, niin olisi jollakin perheellä luultavasti yksi perheenjäsen vähemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös