Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 120 882
  • 13 185
Vittu mitä pellejä jotkut osaavat olla, kun eivät tiedä miten liikenneympyrässä ajetaan. Tänään saavuin autolla (olin kyydissä) kohti ympyrää ja edessä oli yksi auto. Tämän auton kuljettaja päästi monta autoa menemään ennen kuin itse meni, vaikka sehän menee ekana, joka on ekana ympyrässä. Joku taso tollasiin pelleilyihin, kun saa venata puolpäivää että pääsee yhdestä ympyrästä eteenpäin!
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vittu mitä pellejä jotkut osaavat olla, kun eivät tiedä miten liikenneympyrässä ajetaan. Tänään saavuin autolla (olin kyydissä) kohti ympyrää ja edessä oli yksi auto. Tämän auton kuljettaja päästi monta autoa menemään ennen kuin itse meni, vaikka sehän menee ekana, joka on ekana ympyrässä. Joku taso tollasiin pelleilyihin, kun saa venata puolpäivää että pääsee yhdestä ympyrästä eteenpäin!

Liikenneympyrät ja vilkun käyttö niissä ovat aihealue, josta riittäisi tiliteltävää vaikka kuinka, mutta tällä hetkellä tulee mieleen kuskit, jotka moottoritiellä tulevat taakse selkeää ylinopeutta, silloin kun on itse ohittamassa sallituissa nopeuksissa, ja vilkuttelevat pitkiään kun heillä on olevinaan niin helvetinmoinen kiire.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
mutta tällä hetkellä tulee mieleen kuskit, jotka moottoritiellä tulevat taakse selkeää ylinopeutta, silloin kun on itse ohittamassa sallituissa nopeuksissa, ja vilkuttelevat pitkiään kun heillä on olevinaan niin helvetinmoinen kiire.
Just, nää on niitä jotka ajaa (kesällä) sitä helvetin 115km/h ja sitten pikkuhiljaa hivuttautuu siihen ohituskaistalle ohittamaan sitä 110 km/h ajavaa ja yhtään vauhtia muuttamatta jatkaa köröttelyä sen ohitettavan ohi, välittämättä vähääkään mitä takana tapahtuu. Tietysti jotkut valojenvilkutukset on vähän turhia, kyllä sen edessä olevan aasin pitäisi jo ilman niitäkin tajuta suorittaa ohitus sillä tavalla nopeasti että seuraavakin ehtii saman päivän puolella. Vituttaa etenkin työmatkoilla jos on kiire.

Itsekin tykkään kyllä normaalisti ajella ihan rauhallisesti, mutta ohitustilanteissa pidän aina huolen ettei sinne taakse jää kukaan pussiin suorittamalla ohitukset tarvittaessa ripeästi, koska osaan ajatella että muilla saattaa olla kiireellisempää menoa sillä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Just, nää on niitä jotka ajaa (kesällä) sitä helvetin 115km/h ja sitten pikkuhiljaa hivuttautuu siihen ohituskaistalle ohittamaan sitä 110 km/h ajavaa ja yhtään vauhtia muuttamatta jatkaa köröttelyä sen ohitettavan ohi, välittämättä vähääkään mitä takana tapahtuu. Tietysti jotkut valojenvilkutukset on vähän turhia, kyllä sen edessä olevan aasin pitäisi jo ilman niitäkin tajuta suorittaa ohitus sillä tavalla nopeasti että seuraavakin ehtii saman päivän puolella. Vituttaa etenkin työmatkoilla jos on kiire.

Itsekin tykkään kyllä normaalisti ajella ihan rauhallisesti, mutta ohitustilanteissa pidän aina huolen ettei sinne taakse jää kukaan pussiin suorittamalla ohitukset tarvittaessa ripeästi, koska osaan ajatella että muilla saattaa olla kiireellisempää menoa sillä hetkellä.

En täsmentänyt aiemmassa viestissäni, mutta tarkoitan nimenomaan NOPEUSRAJOITUSTEN mukaan ajavia, en alinopeutta ajavia. Pikemminkin lievää ylinopeutta ajavia ohittajia.
 

qhangas

Jäsen
Suosikkijoukkue
I F K
Ajelin Lahden moottoritietä keskustaan päin siinä Viikin kohdalla. Nopeusrajoitus on 100km/h ja lähestyn kovaa vauhtia taxia jonka nopeus noin 60km/h. Jarruttelen ja olen vaihtamassa kaistaa kunnes tämä taksi sitten pyrkii ilman vilkkua holtittoman oloisesti minun kaistalleni. Yhdessä vaiheessa tämä taksiauto veteli kahta kaistaa. Siinä vaiheessa tajusin mistä on kyse. Koin, että nyt täytyy seurata autoa, ottaa rekkarit ylös ja soitella poliiseille. Ajoimme rampin ylös joka johtaa Käpylään. Valot vaihtumassa vihreiksi ja taksi pysähtyy. Tööttäsin, ei reaktiota. Kun valot vaihtuvat punaisiksi niin auto lähteekin liikkelle.

Poliisi vastasi ja kyseli auton tiedot ja käskivät seurata sitä taksia ja pitämään puhelinlinjan auki. Ajeltiin Arabianranna läpi noin kymmenessä minuutissa ( normaalisti aikaa menisi noin 3minuuttia) Taksi kääntyi taasLahden moottoritielle arabiankauppakeskuksen kohdalla ja siinä vaiheessa poliisiauto olikin jo takanani ja kiittivät yhteistyöstä.

Täällä oli samainen holtittomasti ajava taksi tapaus. Suosittelen aina soittamaan näissä tapauksissa poliisille, ei ollut iso vaiva ja ehkä jonkun henkikin säästyi.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jostakin syystä moni pyöräilijä polkee munamankeliaan autotiellä vaikka se pyörätie kulkee vieressä. Yleensä nämä sankarit ovat 60+ -ikäisiä.

Se miksi seniilit puskevat autoteillä sykkeleillään, saattaa johtua siitä, että ennen muinoin oli autoteitä ja jalkakäytäviä, ja jos olit yli 12v, jouduit Jopoinesi autojen sekaan, kun lapsukaiset painoivat jalankulkijoiden seassa. Muistan itsekin samaisen säännön, ja taitaa olla vieläkin voimassa, mutta silloin kun 60v+ jengi opetteli pyörällä ajamaan, pyöräteitä tuskin oli - ainakaan niin paljon kuin nykyään, joten "näillä mennään".

Mitä tulee tilan antamiseen ja ottamiseen, niin se että antaa jollekin kiilarille tilaa, tai sulkeen sen, on yhtä merkittävä asia kuin että joku laulaa päin vittua jossain Idolsssa. Tunne on vahva siinä hetkessä, mutta 10 sekuntia sen jälkeen homman pitäisi olla ihan yhdentekevää. Kaikki muistaa sen jonkun huonosti katriviivahelenaa laulaneen ruipelon, mutta kuka sen nyt tunnistaisi kadulla 10 sekuntia sen jälkeen. Joku koittaa kiilata kaistalle, en anna tilaa / annan tilaa; 10 sekunnin jälkeen kun kysytään (molemmilta osapuolilta), että herättääkö tämä autoilija tunteita, niin tuskin herättää. Tai ei ainakaan pitäisi.

Yhtä kaikki; jonottajat jonottavat, ja jos joku vetää loppumetreillä eteen, niin viimeistään kolmas auto jonossa antaa AINA tilaa, jos vain vilkkua näyttää. Ja se on kyllä ainakin Etelä-Suomen liikennekulttuurissa aika huikea asia.

Joskus jos joku on rinnalla ja koittaa tulla kaistalle, vedän nopsasti edessä olevaan välin ihan kiinni, jotta taakseni jäisi tilaa enemmän kaverin ryykätä väliin. Käytännössä aina paikka siitä takaa aukeaa, ja silloin tällöin takaa tulee halogeenia peiliin, ilmeisesti sen takia että olisi pitää toki vetää liinat kiinni, kun kaveri näyttää vilkkua siinä rinnalla. Ei vain tajuta, että se muka-agressiivinen minikiihdytys oikeasti loi sen paikan sille paikan hakijalle.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lukeuduin eilen tähän idioottien ryhmään. Voin sanoa, että vitutti kun tajusin ajaneeni pysähtymättä suojatien eteen pysähtyneen ohi. Se odotti risteysalueella vasemale kääntymistä ja oli jäänyt suojatien eteen. Minä tampio en sitten älynnyt ajoissa pysähtyä, onneks vauhtia oli vähän ja ketään jalankulkijaa ei ollut tietä ylittämässä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Hei, sinä farmari-Volvolla ajeleva kusipää. Kiitos, kun eilen ohittelit neljänkympin alueella kaksi kuuttakymppiä ajavaa autoa ja sitten tööttäsit minulle, kun pysähdyin päästäen suojatiellä olevan naisen tien yli. Mihin oli niin kiire, että olisit teilannut tämän naisen, jos en olisi ollut välissä?

Kaikkia runkkuja siellä liikkuukin.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Taas täällä.Tiistai-ilta Hki-Vantaan kotimaanterminaali.Olen ylittämässä tietä suojatiellä matkalla autolleni P3:n. Taksi pysähtyy ja antaa tietä. Seuraavalla kaistalla kiitää kohti ilman valoja musta Alfa-Romeo. Jarruttaa ja torvi soi.Sisällä kuski huutaa raivohulluna.
Todellakin, mistä nää runkut tulevat ja mitä ne oikein miettivät?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jatketaan samasta aiheesta. Kauppareissulla ylitettiin kaksikaistaista tietä suojatietä pitkin. Toinen autoilija hiljentää vauhtia ja päästää suojatiellä kävelevät yli kuten pitääkin mutta toisella kaistalla tuleva hiljentäessään vilkuttaa valoja ja soittaa torvea.

Suomalaisilla on omituinen käsitys suojateistä. Ilmeisesti joidenkin mielestä niitä saa käyttää vain autoilijoita häiritsemättä. Mikähän vitun merkitys niillä suojateillä sitten on, sama se mistä tien ylittää silloin kun ketään ei tule.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lukeuduin eilen tähän idioottien ryhmään. Voin sanoa, että vitutti kun tajusin ajaneeni pysähtymättä suojatien eteen pysähtyneen ohi.

Virheitä sattuu, onneksi tuossa ei mitään käynyt. Viestistäsi pari eteenpäin on taas sitä juttua, kun auton rattiin päästetyt mulkvistit näyttävät, miksi jalankulkijat Suomessa pelkäävät suojateitä.

Pahimpia näkemiäni tapauksia oli se, kun itse suojatien edessä odotin vasemmalle kääntymistä (edessäni auto myös kääntymässä vasemmalle, odottaa jo suojatien toisella puolen). Näen peräpeilistä kuorma-auton lähestyvän ja...siitähän se oikealta puoleltani täyttä vauhtia posottaa ohi. Vittu kun tuollaisille annetaan ajokortteja.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huomenna se jälleen tapahtuu, nimittäin sataa lunta ja rankasti!

Talvi yllättää autoilijat, eikä sujuvasta ja turvallisesta etenemisestä voi edes uneksia. Lumipöllyssä ajetaan valoja vilautellen takapuskurissa kiinni, hitaampia edestä pois tönien, kesänopeuksia vaikka keli on hirveä.

Veikkaanpa että työmatkallani on ainakin se yksi pakollinen kolari (joka siellä on aina kun on tullut esim. hippunen tai kaksi lunta, yleensä kolari on kehätien ja moottoritien risteyksessä).

Mitäpä jos kaikki lähdettäisiin huomenaamuna kymmenen minuuttia tavallista aiemmin töihin ja muistettaisiin, että talvella on liukasta?
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keltaiset huomioliivit

Onko muita joiden mielestä ei välttämättä ole hyvä, että peruspyöräilijät yms. käyttävät isoa neonkeltaista heijastinliiviä?

Hienoa, että näkyvät liikenteessä mutta itselle sen huomioarvo on liian iso. Eli säpsähtää esim autolla ajaessa, että on jokin kolari/poliisipartio tienvarressa ja pitää pysähtyä esim auttamaan tai ottamaan ohjeita. Vaikea selittää mutta itse jotenkin tottunut, että kun sitä liiviä näkyy pimeällä ajoreitillä niin jotain isompaa on tapahtunut. Sitten se onkin joku pyöräilijä jolla on vielä jokin ledivälkytin päänupin ympärillä. Laittaakohan ne seuraavaksi kytille tarkoitetun sinisen vilkun tarakalle ja vingauttavat sireeniä kun tulee auto vastaan.

Tien ulkopuolella se käy esim tienpientareella työskenteleville työmiehille ja vaahtosammuttimille puistossa ja päiväkodin ulkopuolella.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onko muita joiden mielestä ei välttämättä ole hyvä, että peruspyöräilijät yms. käyttävät isoa neonkeltaista heijastinliiviä?

Hienoa, että näkyvät liikenteessä mutta itselle sen huomioarvo on liian iso. Eli säpsähtää esim autolla ajaessa...
...Vaikea selittää mutta itse jotenkin tottunut, että kun sitä liiviä näkyy pimeällä ajoreitillä niin jotain isompaa on tapahtunut. Sitten se onkin joku pyöräilijä jolla on vielä jokin ledivälkytin päänupin ympärillä.

Itse olen vain tyytyväinen jos pyöräilijä tai jalankulkija on vetänyt päällensä tällaisen liivin. Omalla kohdalla en ole huomannut minkäänlaista "säpsähtelyä", eli itselleni tuo liivin tuoma huomio ei ole mikään ongelma, päinvastoin.. Mukavampi vain että jalankulkijat ja pyöräilijät huomaa ajoissa. Eniten vituttaa sellaiset ihmiset jotka leikkivät hengellään ja liikkuvat tummina sateisina syysiltoina ilman heijastinta tuolla teiden varsilla. Luulisi että aikuisilla ihmisillä olisi sen verran järkeä päässä, että edes se yksi pieni heijastin siihen takin hihaan pistettäisiin roikkumaan. Senhän voi vaikka sitten kätevästi ottaa pois näkyvistä, jos sitä ei ihmisten ilmoilla kehtaa käyttää..

Samoin nuo pyöränvalot ovat positiivinen juttu, mukavampi se on omasta mielestäni että näen jo pitkästä matkasta että siinä tien laidassa on lenkkeilijä/pyöräilijä, eikä sitten tarvitse äkkiliikkeitä tehdä kun yllättäen auton valokeilaan jostain tumma hahmo ilmestyy. Onneksi nyt on jo tuota lunta tullut jonkun verran maahan ja se valaisee jo aika hyvin tuolla teiden varsilla!

Mutta siis pääpointtisi varmaan oli että aiheuttavatko nämä heijastinliivit muille samanlaisia säikkymisiä ja omalta kohdaltani vastaus on ei.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hei, sinä farmari-Volvolla ajeleva kusipää. Kiitos, kun eilen ohittelit neljänkympin alueella kaksi kuuttakymppiä ajavaa autoa ja sitten tööttäsit minulle, kun pysähdyin päästäen suojatiellä olevan naisen tien yli. Mihin oli niin kiire, että olisit teilannut tämän naisen, jos en olisi ollut välissä?

Kaikkia runkkuja siellä liikkuukin.

Mahtaakohan olla sama mulkku, joka viikkoa aiemmin tuli kehä kolmosta länteen ajaessani puoliksi pientareen kautta rampista ohi? Takana kyllä olisi varmasti ollut tilaa, meikäläisen eteen jäi se jokunen metri siinä kiihdytyskaistan jo loppuessa. Siihenhän se perkele puski formulatyyliin. Kyllönen olisi tykännyt.

Ja samalla pätkällä joku saatananpunainen micrakuski pysäytti autonsa kaksi kertaa vasemmalle kaistalle. Ääliö. Oli senteistä kiinni, ettei aiheuttanut kunnon kolaria. Onneksi oli abs, ja hirveällä rykimisellä sain väistettyä puoliksi viereiselle kaistalle.

Kovin huolettoman näköinen nuorimies siellä ratissa oli.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Suomalaisilla on omituinen käsitys suojateistä. Ilmeisesti joidenkin mielestä niitä saa käyttää vain autoilijoita häiritsemättä. Mikähän vitun merkitys niillä suojateillä sitten on, sama se mistä tien ylittää silloin kun ketään ei tule.

Olen huomannut että Seinäjoella ainakin on tästä tullut jalankulkijoiden keskuudessa ihan oma käsitys. Sen saa ylittää kun a) vihreä palaa b) punainen palaa C) punainen palaa ja autoja on tulossa.
On ihme ettei Areenan valoissa ole joku kuollut, kun nämä tulevaisuuden ihmeet polkee miten sattuu.

Samalla laitetaan terveisiä 3-tien lisävalo-amiksille. Vaikka isä onkin ostanut uuden hienon auton jossa on jopa sumuvalot, niin niitä EI tarvitse pitää huvikseen päällä. Laitan hattuhyllylle jotkin paistinpannun kokoiset lisävalot ja laitan ne samantien päälle, kun joku tulee kykkimään sumuvalot päällä taakse. Voitaisiin autokoulussa puhua vähän lisää näiden sumuvalojen käytöstä, kun joillain on epäselvää.
 

scholl

Jäsen
Suomalaisilla on omituinen käsitys suojateistä. Ilmeisesti joidenkin mielestä niitä saa käyttää vain autoilijoita häiritsemättä. Mikähän vitun merkitys niillä suojateillä sitten on, sama se mistä tien ylittää silloin kun ketään ei tule.


Ensinnäkin kyllähän se niin on, että jo alle kouluiässä opetetaan katsomaan vasemmalle ja oikealle, eikä sitä, että suojatielle voi hypätä auton eteen. Molemmin puolinen pelisilmä tuossa auttaa. Joskus pitää painaa torvea, jos joku dorka kävelee eteen. Samoin jalankulkijana huomaa joskus käsittämättömiä autoilijoita. Ennen kääntymistään esim. tulevat ns. kurkkaamaan suojateiden päälle, vaikka siitä menisi lenkkeilijöitä ja fillaristeja.

On hyvä ylittää katu suojateiden kohdalta sen takia, että se on ainakin kaupunkiolosuhteissa yleensä niin, että kun kadut ovat valo-ohjattuja niin ihminen silloin tietää, milloin voi ylittää. Jos menee mistä tahansa niin jostain toisesta suunnasta vaikkapa risteävältä kadulta voi yht'äkkiä tullakin auto siihen kovaa vauhtia. Toinen juttu on se, että kyllä autoilijoiden huomio kiinnittyy enemmän suojatietapahtumiin. Toki jos on pienemmästä tiestä kyse niin eihän silloin ole väliä, mistä sen ylittää.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Samalla laitetaan terveisiä 3-tien lisävalo-amiksille. Vaikka isä onkin ostanut uuden hienon auton jossa on jopa sumuvalot, niin niitä EI tarvitse pitää huvikseen päällä. Laitan hattuhyllylle jotkin paistinpannun kokoiset lisävalot ja laitan ne samantien päälle, kun joku tulee kykkimään sumuvalot päällä taakse. Voitaisiin autokoulussa puhua vähän lisää näiden sumuvalojen käytöstä, kun joillain on epäselvää.

Tämä ihmetyttää myös itseäni suuresti. Naurattaa oikein kun tsiigaa jengiä kenellä on sumuvalot päällä, kun niitä ei edes tarvitse mihinkään. En ole ilmeisesti samalla aaltopituudella kyseisten ihmisten kera, vai onko tämä jotenkin hienon näköistä? Muutenkin kyseisten tyyppien autot ovat yleensä mallia "tuning" mikä ovat aina aivan järkyttävän näköisiä. No, jokainen tyylillään, mutta ihmetyttää todella paljon miten jonkun mielestä joku suuri pakoputki paskaläjä auton perässä voi olla hienon näköinen.

Mistäköhän muuten johtuu, että tämä on huomattavasti suositumpaa landella kuin pääkaupunkiseudulla? Mielessäni siintää tribaalitatuoitu, valkopipoinen(ehkä Kylähullu,Väärä lääkitys tjsp) amis autonsa ratissa. Onko landella niin eri käsitykset autojen ulkonäöstä? Vai yritetäänkö näillä muuten vain ärsyttää muita ihmisiä?
 
Terveisiä perseesta sulle vtun janari joka tänä aamuna oli jumalattoman kiireinen. Nokialle motaria mennessä päättyvältä kaistalta kiilasi ensin eteeni, luonnollisesti älytöntä ylinopeutta, sen jälkeen ohitti vielä kaksi edellä menevää autoa siinä pätkällä ennen Nokian Panimoa ja Edeniä - ja luonnollisesti keltaisten viivojen alueella. Toivottavasti säästit pari minuuttia, idiootti.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ensinnäkin kyllähän se niin on, että jo alle kouluiässä opetetaan katsomaan vasemmalle ja oikealle, eikä sitä, että suojatielle voi hypätä auton eteen. Molemmin puolinen pelisilmä tuossa auttaa. Joskus pitää painaa torvea, jos joku dorka kävelee eteen.
Tieliikennelaki

32 §

Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Samalla laitetaan terveisiä 3-tien lisävalo-amiksille. Vaikka isä onkin ostanut uuden hienon auton jossa on jopa sumuvalot, niin niitä EI tarvitse pitää huvikseen päällä. Laitan hattuhyllylle jotkin paistinpannun kokoiset lisävalot ja laitan ne samantien päälle, kun joku tulee kykkimään sumuvalot päällä taakse. Voitaisiin autokoulussa puhua vähän lisää näiden sumuvalojen käytöstä, kun joillain on epäselvää.

Takasumuvalojen käyttö on myös lähtenyt porukalta räpylästä. Ei niitä tarvitse kytkeä päälle heti kun koiranpaskasta nousee tienpielessä höyryä tai pari lumihiutaletta leijailee ilmassa.

Varsinkin pimeässä on rasittavaa ajaa sumuvalon perässä. Voi tietysti olla, että suurin osa porukasta vaan unohtaa sumarit päälle, mutten ymmärrä sitäkään, miten sumuvalon merkkivalon voi kojelaudasta olla huomaamatta kilometritolkulla. Sellainen sentään taitaa lähes kaikissa edes 80-luvulla valmistetuissa autoissa olla.
 
Tässä viime aikoina on nähnyt monenlaista kulkijaa tuolla liikenteessä, kun olen ajokorttiluokkaa korottamassa. Kaikki urpot ei vaan tunnu ymmärtävän ettei sillä linja-autolla mennä niistä risteyksistä ihan niin nopeasti kuin henkilöautoilla. Tai että se käännös vaatii "hieman" enemmän tilaakin. Onneksi aika moni sen ymmärtää ja älyää jättää hieman tilaa risteyksessä, kun siinä yleensä on kierrettävä hieman siellä vastaantulevan kaistallakin. Kyllä se itseäkin toisinaan vituttaa olla siellä tien tukkona, mutta pakko se vaan on harjoiteltava sitä ajoa. Jotkut ihmiset ei tätä vaan tunnu tajuavan. Tuosta suojatien lähestymisestä ja jalankulkijalle tien antamisesta on meillä ollut aika paljon puhetta. Ettei siihen suojatien eteen kannata pysähtyä jos vastaan tulee autoja tai jos takaa tulee viereisellä ajokaistalla. Saattaa vaan aiheuttaa hengenvaaraan tuon jalankulkijan. Onneksi noita ystävällisiäkin ihmisiä liikenteessä näkee. Niitä idiootteja on kuitenkin ihan liikaa. Kai ne saa jotain kiksejä siitä kun pääsee "kiusaamaan" tai ohittamaan ties missä paikassa koulutusajossa olevan isomman auton.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Näin jalankulkijana, pyöräilijänä ja julkisen käyttäjänä pääsee ajoittain ihastelemaan huikeaa perseilyä autoilijoiden osalta. Tamperelaisille tuttu paikka, Rautatienkadun ja Hämeenkadun risteys, toi tänään hupia. Junalta saavuin ja porukkaa oli liikkeellä, autoja Rautatienkatu mustanaan, paljon tulijoita aseman pihaan. Mikä ihmeen vimma on tunkea sitä biiliä risteykseen vaikka näkee sokeakin ettei jono liiku metriäkään. Suojatiellä on autoa ja siitä taaksepäin keskellä risteystä ja vielä työnnetään perään josko minun peltilehmä tuohon mahtuisi, kyllä ne Hämeenkadulta tulijat ja sinne menijät varmaan odottelee eikä niitä haittaa lainkaan. Onko vaan tämän kaupungin autoilijoiden erikoisominaisuus?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heh, tänään joku spede sai raivarin, kun sen paskanruskea maasturi ei jäi hopeanuoleni jalkoihin. Tilanne oli sellainen, että moottoritien vasen kaista oli jonkun matkaa suljettu, ja ajelimme muutaman auton jonossa tuon matkan. Kun kaista aukesi, lähdin samantien ohi. Edessäni ajeleva tyyppi ilmeisesti suunnitteli samaa, mutta ei kyennyt ilmaisemaan tätä vilkulla tai edes ohjaamalla ohituskaistalle, vaan päätyi näyttämään minulle keskisormea. Ja tämä tapahtui heti, kun minä liikahdin useamman metrin välimatkan päästä vilkkua käyttämällä ja reilusti kiihdyttämällä vasemmalle kaistalle. En oikein käsitä, mitä tein väärin, kun tyyppi ei osannut aikeitaan millään tapaa ilmaista, enkä edes jaarannut hänen takapuskurissa kiinni. Heti mun perääni se sitten autonsa tunki, mutta jäi jälkeen, tietenkin.

Huono päivä tai sitten hapenpuute syntyessään, mistä noista tietää. Itse preferoin silti äänitorvea keskisormen sijaan.
 

Veijari

Jäsen
Tuossa männäviikolla köröttelin Turusta Saloon vievää moottoritietä pitkin. Keli oli selkeä mutta tien pinta oli loppuneen sateen jälkeen märkä. Ajelin reipasta nopeutta, joten osa ohitettavista tuli ns. perävalot edellä vastaan. Siinä sitten erästä Audistia ohittaessani ja takaisin oikealle kaistalle siirryttyäni sain pitkien valojen vilautuksien sarjan ja varmaan muutaman kirosanankin perääni. Mitäköhän tein väärin? Hetken eri syitä mietittyäni tulin siihen lopputulokseen, että ohitettava joutui todennäköisesti käyttämään tuulilasinpyyhkijöitään tuon märän tien ja ohitukseni seurauksena. Haluan esittää julkisen pahoitteluni Teille vihreän Audi A6:n kuljettaja, aiheutettuani kohtuutonta vaivaa toiminnallani. Olen samaa mieltä kanssanne, ohittaminen moottoritiellä on rangaistava, minimirangaistus olkoon valojen vilautus ja keskisormi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös