hekottava pappi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mikkelin Kittaajat
Eikä niitä kolareita muutenkaan meikäläiselle satu, koskaan osaan ajata autoa.
Kuuluisia viimeisiä sanoja.
Eikä niitä kolareita muutenkaan meikäläiselle satu, koskaan osaan ajata autoa.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että ei välttämättä se liikenteen vilkkaus yksinään riitä pelisilmän kehittämiseen. Tarvitsee olla myös halua siihen. Ja se halu kasvaa kummasti, kun miettii, miksi on suman keskellä. Kun päivittäin näkee, miten ruuhkassakin liikenne voi sujua kohtuullisesti pienellä periksiannolla ja huomaavaisuudella, asenne tarttuu hiljalleen kaikkiin, jotka samassa veneessä soutavat. Pelkällä minä! minä! -asenteella ei valitettavasti saada aikaan kuin pahaa mieltä ja onnettomuuksia, sen kolmen sekunnin kokonaissäästön lisäksi.Itse olen OMIEN kokemuksieni mukaan tullut siihen tulokseen, että pääkaupunkiseudulta löytyy taitavimmat ja "pelisilmäisimmät" kuskit.
Kait se siitä johtuu, että pääkaupunkiseudulla on vilkkain liikenne, niin treeniä tulee eniten.
Näin juuri, mutta tästä päästään taas siihen, että suurien liikennemäärien keskellä todennäköisesti avautuu muiden huomioiminen paremmin kuin satunnaisilla asioimismatkoilla maakuntakeskuksissa tai duunimatkoilla hiljaisilla kantateillä.Minä olen tullut siihen tulokseen, että ei välttämättä se liikenteen vilkkaus yksinään riitä pelisilmän kehittämiseen. Tarvitsee olla myös halua siihen. Ja se halu kasvaa kummasti, kun miettii, miksi on suman keskellä. Kun päivittäin näkee, miten ruuhkassakin liikenne voi sujua kohtuullisesti pienellä periksiannolla ja huomaavaisuudella, asenne tarttuu hiljalleen kaikkiin, jotka samassa veneessä soutavat. Pelkällä minä! minä! -asenteella ei valitettavasti saada aikaan kuin pahaa mieltä ja onnettomuuksia, sen kolmen sekunnin kokonaissäästön lisäksi.
No niinhän minä juuri sanoin. Vai sanoinko?Näin juuri, mutta tästä päästään taas siihen, että suurien liikennemäärien keskellä todennäköisesti avautuu muiden huomioiminen paremmin kuin satunnaisilla asioimismatkoilla maakuntakeskuksissa tai duunimatkoilla hiljaisilla kantateillä.
No niinhän minä juuri sanoin. Vai sanoinko?
Isot peukut kaikille jalankulkijoille jotka käyttävät heijastinta..
Ei heidän kuulemma tarvitse, koska ajavat niin paljon ja näin ollen ovat erittäin taitavia kuskeja. Paljon kaupungissa ajaneena tilantaju on kehittynyt niin hyväksi, että kun tietää auton mahtuvan viereiselle kaistalle ilman että takanatulijan tarvitsee reagoida asiaan, saa kaistaa vaihtaa ilman vilkkua. Tai ainakin näin eräs kuski kerran minulle selvensi, kun ihmettelin taksikuskien yleistä vilkuttelun puutetta kyydissä ollessani.Esimerkiksi taksit jättävät usein vilkun käyttämättä, vaikka kyseessä on ammattiautoilijat. Ei kait sitä voi monta vuotta ajettuaan vain unohtaa?
Ei heidän kuulemma tarvitse, koska ajavat niin paljon ja näin ollen ovat erittäin taitavia kuskeja.
- - -
Hyvä esimerkki tästä oli taannoin Pasilassa, kun aikoessani vaihtaa kaistaa takana oli hyvin tilaa, mutta kun laitoin vilkun päälle niin äkkiä alkoi väli huveta.
Hyvä esimerkki tästä oli taannoin Pasilassa, kun aikoessani vaihtaa kaistaa takana oli hyvin tilaa, mutta kun laitoin vilkun päälle niin äkkiä alkoi väli huveta. Kylmän rauhallisesti sijoitin ajopelini kuitenkin aiottuun väliin ja siitä alkoi ensin valoshow. No niihin nyt on tottunut. Sitten kun valoshow muuttui siniseksi, oli pysähdyttävä. Herra ylikomisario Pasilan rikospoliisin tutkintaosastolta kävi esittäytymässä minulle ja kaverilleni. Uhkaili ensin vievänsä minut putkaan, mutta kun kaverini kertoi hänelle miten tilanne eteni, niin häipyi herra ylikomisario niine hyvineen. Terveisiä vaan.
Ulkomailla ajaessa hyvin huomaa kulttuurierot ajamisessa. Pari kuukautta sitten ajelimme viikon verran Barcelonassa ja Pohjois-Espanjassa ja siellä sai aina vapaasti vaihtaa kaistaa kun oli laittanut ensin vilkun päälle.
Enemmänkin syy taitaa olla se, että jos laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaessasi niin takana oleva on jo vetänyt isommankin raon umpeen etkä voi vaihtaa kaistaa.
Muutenkin, kyllähän se nyt on päivänselvä asia, että taksienkin pitää näyttää vilkkua. En nyt halua leimautua miksikään yleiseksi taksienvastustajaksi, mutta täytyy vielä ihmetellä miten usein kyseiset kuskit ajavat reilua ylinopeutta. Onko kyseessä niin tärkeä työ, että tämä on sallittu? Vai johtuuko tämä yksinkertaisesti siitä, että taksikuskeiksi hakeutuu usein kouluttautumatonta väkeä ja kerrankin on kiva päästellä sillä mersulla menemään, kun ei siihen muuten olisi mahdollisuutta?
Täällä hieman tilastonikkareille tietoa aiheesta: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id77464.htmlMuualla Suomessa tapahtuu kerran vuodessa ketjukolari ihmisten tyhmyyden vuoksi, kun taas Helsingissä tyhmät ihmiset kolaroivat joka viikko pari kertaa.
Pitääkin pistää linkki talteen - varmasti tulee tarve linkata uudestaan.Täällä hieman tilastonikkareille tietoa aiheesta: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id77464.html
Ei se ihan nappiin tainnut mennä, vai mitä Grainger? :)
Huomasin itse saman ja vaimokin oli huomannut keskustassa lahjaostoksilla käydessään. Olisipa autoilijoilla joulumieltä muulloinkin kuin joulun aikaan.Tänään näytti autoilijoilla olevan runsaasti joulumieltä, kun tuolla kaupungilla tallusteli. Antoivat tietä hyvinkin auliisti, tuli kyllä hyvä mieli, kun ei tarvinnut suojatien ylitystä odotella pitkään!
Enemmänkin syy taitaa olla se, että jos laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaessasi niin takana oleva on jo vetänyt isommankin raon umpeen etkä voi vaihtaa kaistaa.
Sinänsä turha aloittaa väittely tästä, mutta itsekin ajelen päivittäin Espoossa ja Helsingissä. Kyllä tilaa mielestäni saa, kun sen vilkun laittaa päälle. Esimerkiksi lainaamaani tekstin tapaus on käynyt minulle vain muutaman kerran ja se on aika vähän kokonaisuudessa.
Muutenkin, kyllähän se nyt on päivänselvä asia, että taksienkin pitää näyttää vilkkua. En nyt halua leimautua miksikään yleiseksi taksienvastustajaksi, mutta täytyy vielä ihmetellä miten usein kyseiset kuskit ajavat reilua ylinopeutta. Onko kyseessä niin tärkeä työ, että tämä on sallittu? Vai johtuuko tämä yksinkertaisesti siitä, että taksikuskeiksi hakeutuu usein kouluttautumatonta väkeä ja kerrankin on kiva päästellä sillä mersulla menemään, kun ei siihen muuten olisi mahdollisuutta?
Minun ja minun vaimoni asunnon parvekkeelta on mainio näkymä pyörä- ja autotielle.
Jostakin syystä moni pyöräilijä polkee munamankeliaan autotiellä vaikka se pyörätie kulkee vieressä. Yleensä nämä sankarit ovat 60+ -ikäisiä. He ajavat kyllä tien laidassa, mutta heidän tullessaan kohdalle auton tullessa vastaan, on pysähdyttävä. Saatanan teiden ritarit.