Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 015 260
  • 12 388

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olen OMIEN kokemuksieni mukaan tullut siihen tulokseen, että pääkaupunkiseudulta löytyy taitavimmat ja "pelisilmäisimmät" kuskit.

Kait se siitä johtuu, että pääkaupunkiseudulla on vilkkain liikenne, niin treeniä tulee eniten.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että ei välttämättä se liikenteen vilkkaus yksinään riitä pelisilmän kehittämiseen. Tarvitsee olla myös halua siihen. Ja se halu kasvaa kummasti, kun miettii, miksi on suman keskellä. Kun päivittäin näkee, miten ruuhkassakin liikenne voi sujua kohtuullisesti pienellä periksiannolla ja huomaavaisuudella, asenne tarttuu hiljalleen kaikkiin, jotka samassa veneessä soutavat. Pelkällä minä! minä! -asenteella ei valitettavasti saada aikaan kuin pahaa mieltä ja onnettomuuksia, sen kolmen sekunnin kokonaissäästön lisäksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että ei välttämättä se liikenteen vilkkaus yksinään riitä pelisilmän kehittämiseen. Tarvitsee olla myös halua siihen. Ja se halu kasvaa kummasti, kun miettii, miksi on suman keskellä. Kun päivittäin näkee, miten ruuhkassakin liikenne voi sujua kohtuullisesti pienellä periksiannolla ja huomaavaisuudella, asenne tarttuu hiljalleen kaikkiin, jotka samassa veneessä soutavat. Pelkällä minä! minä! -asenteella ei valitettavasti saada aikaan kuin pahaa mieltä ja onnettomuuksia, sen kolmen sekunnin kokonaissäästön lisäksi.
Näin juuri, mutta tästä päästään taas siihen, että suurien liikennemäärien keskellä todennäköisesti avautuu muiden huomioiminen paremmin kuin satunnaisilla asioimismatkoilla maakuntakeskuksissa tai duunimatkoilla hiljaisilla kantateillä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näin juuri, mutta tästä päästään taas siihen, että suurien liikennemäärien keskellä todennäköisesti avautuu muiden huomioiminen paremmin kuin satunnaisilla asioimismatkoilla maakuntakeskuksissa tai duunimatkoilla hiljaisilla kantateillä.
No niinhän minä juuri sanoin. Vai sanoinko?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No niinhän minä juuri sanoin. Vai sanoinko?

No itse asiassa et. Mutta uskon kyllä, että ajoit samaa asiaa.

Edit: Painotit halua alussa sen verran, että jätin vähemmälle huomiolle viestisi jälkiosan. Sama pointti meillä on joka tapauksessa, eikä tarkoitukseni ollut muutenkaan riipiä pilkkua. Vaikka vähän olikin. No, nyt jätän Jatkoajan vähäksi aikaa, kun lähtee lapasesta tämä touhu. Jyväskylä!!!
 
Viimeksi muokattu:

Benamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK ja Hokki
Isot peukut kaikille jalankulkijoille jotka käyttävät heijastinta ja yksi extrapeukku sille tukkirekkakuskille joka tänään välillä Mikkeli-Lappeenranta, hiukan ABC:n jälkeen, antoi tietä. Eipä minulla kiire minnekään ollut mutta kun kerran ohitusta tarjotaan niin kiitollisena sen otan vastaan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Isot peukut kaikille jalankulkijoille jotka käyttävät heijastinta..

Näin on. Tuloeroista puhutaan, ja niiden kasvusta, mutta alati kasvavista näkyvyyseroista ei. Nykyään näkee keskellä kirkasta päivää koiranulkoiluttajia, joilla on sellainen keltainen järkkäriliivi sekä itsellä että koiralla. Samaan aikaan sitten yön pimeydessä vaeltavat tummempihipiäiset kaverit ilman heijastinta eivät näy lainkaan. Varsinkin kun nykyään näin sysipimeällä ei luntakaan taustalle ole suotu.

No mutta kieli poskesta toiseen ja se on vaan niin tyhmännäköistä painaa niissä liiveissä, että oikein vituttaa. Joku päiväkotiluokka (päiväsaikaankin) on ihan hauska, kun joukko keltaisia tatteja painaa pitkin katuja, ja onhan sillä ihan selkeä funktiokin, kun ovat pinta-alaltaan pienempiä ja huonommin erottuvia, mutta että jossain keskellä niittyä ulkoilutetaan koiraa kesäkuussa klo 12 neonkirkkaissa liiveissä menee jo överiksi. Sireenit ja villkuvalot vielä otsaan, miksei. Tai sitten ne kaikki ovat vain järkkäreitä/poliiseja/maanmittaushenkilöitä/parkkipaikkaoppaita koiranulkoilutustauolla, mutta jotenkin epäilen.
 

Betoz

Jäsen
Esimerkiksi taksit jättävät usein vilkun käyttämättä, vaikka kyseessä on ammattiautoilijat. Ei kait sitä voi monta vuotta ajettuaan vain unohtaa?
Ei heidän kuulemma tarvitse, koska ajavat niin paljon ja näin ollen ovat erittäin taitavia kuskeja. Paljon kaupungissa ajaneena tilantaju on kehittynyt niin hyväksi, että kun tietää auton mahtuvan viereiselle kaistalle ilman että takanatulijan tarvitsee reagoida asiaan, saa kaistaa vaihtaa ilman vilkkua. Tai ainakin näin eräs kuski kerran minulle selvensi, kun ihmettelin taksikuskien yleistä vilkuttelun puutetta kyydissä ollessani.

Kieltämättä nauratti ukon höpinät. Vaikutti vielä erittäin fiksulta ihmiseltä aiemmissa keskusteluissa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ei heidän kuulemma tarvitse, koska ajavat niin paljon ja näin ollen ovat erittäin taitavia kuskeja.
- - -

Enemmänkin syy taitaa olla se, että jos laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaessasi niin takana oleva on jo vetänyt isommankin raon umpeen etkä voi vaihtaa kaistaa.

Hyvä esimerkki tästä oli taannoin Pasilassa, kun aikoessani vaihtaa kaistaa takana oli hyvin tilaa, mutta kun laitoin vilkun päälle niin äkkiä alkoi väli huveta. Kylmän rauhallisesti sijoitin ajopelini kuitenkin aiottuun väliin ja siitä alkoi ensin valoshow. No niihin nyt on tottunut. Sitten kun valoshow muuttui siniseksi, oli pysähdyttävä. Herra ylikomisario Pasilan rikospoliisin tutkintaosastolta kävi esittäytymässä minulle ja kaverilleni. Uhkaili ensin vievänsä minut putkaan, mutta kun kaverini kertoi hänelle miten tilanne eteni, niin häipyi herra ylikomisario niine hyvineen. Terveisiä vaan.

Ulkomailla ajaessa hyvin huomaa kulttuurierot ajamisessa. Pari kuukautta sitten ajelimme viikon verran Barcelonassa ja Pohjois-Espanjassa ja siellä sai aina vapaasti vaihtaa kaistaa kun oli laittanut ensin vilkun päälle.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hyvä esimerkki tästä oli taannoin Pasilassa, kun aikoessani vaihtaa kaistaa takana oli hyvin tilaa, mutta kun laitoin vilkun päälle niin äkkiä alkoi väli huveta.

Tätä näkee kyllä melkein päivittäin.

Itse olen Espoon Tapiolassa töissä, täältä Heikintorin suunnasta halleilta autolla sitten Länsiväylälle. Yksi kaista vetää Länsiväylälle, toinen kaista Revontuulentielle asti (josta siis käännytään vasemmalle). Itse menen suoraan tuolle Revontuulentielle asti vievälle kaistalle, koska oikean puolimmaisella kaistalla on usein sellaiset jonot ettei kaikista valoista pääse. Näin tekee aina minun lisäksi pari muutakin.

Noin, valoista on päästy. Sen jälkeen katsotaan peilistä että tilaa on, vilkku päälle ja johan sieltä joku puupää kiristää raon niin pieneksi ettei siihen mennä. Tai jos mennään niin sen jälkeen saadaan epilepsia-kohtaus niistä valoista.

Joskus on myös hauska kun pääsee valoihin ensimmäiseksi, itse "väärällä" kaistalla. Toisella kaistalla oleva kaveri haistaa sen, että haluan sille kaistalle. Hiukan normaalia reippaampi lähtö, tarkoitus pujahtaa eteen. Mutta eihän tämä käy, toinen kuski ottaa autostaan kaiken irti mutta siinä vaiheessa mennään kiltisti toisen auton perään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Oletteko huomanneet, että kuorma-autot ovat oikeasti pienempiä kuin henkilöautot? Aina kun olen ollut kaupunkiliikenteessä kuorma-autoilemassa, onnistuvat kaistanvaihdot todella mallikkaasti vaikka tilaa olisi hyvinkin niukasti, näytti sitten vilkkua tai ei.

Toisaalta, henkilöautoillessa puolestaan hämmästyttää välillä se loputon kanssa-autoilijoiden kaistanvahtotarve. Eräätkin päivittäisillä työmatkoilla tutuiksi tulleet tai ainakin mieleen jääneet, samaan suuntaan kuin minä matkalla olevat kuljettajat joutuvat jatkuvasti vaihtamaan kaistaa vaikka eivät ole edes aikeissa kääntyä minnekään.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Hyvä esimerkki tästä oli taannoin Pasilassa, kun aikoessani vaihtaa kaistaa takana oli hyvin tilaa, mutta kun laitoin vilkun päälle niin äkkiä alkoi väli huveta. Kylmän rauhallisesti sijoitin ajopelini kuitenkin aiottuun väliin ja siitä alkoi ensin valoshow. No niihin nyt on tottunut. Sitten kun valoshow muuttui siniseksi, oli pysähdyttävä. Herra ylikomisario Pasilan rikospoliisin tutkintaosastolta kävi esittäytymässä minulle ja kaverilleni. Uhkaili ensin vievänsä minut putkaan, mutta kun kaverini kertoi hänelle miten tilanne eteni, niin häipyi herra ylikomisario niine hyvineen. Terveisiä vaan.

Huh huh. Itse ajelen aika useastikin Matinkylä-Pasila väliä aamuruuhkan aikaan ja yleensä tilaa saa tuossa Hakamäentien kohdallakin ihan hyvin, kunhan vaan pistää vilkun päälle. Toki on niitä yksittäistapauksia kun ei millään päästetä vaihtaan kaistaa, mutta harvassa ne kuitenkin ovat verrattuan liikennemääriin. Jos kiristää pipoa aamuruuhkissa niin kannattaa siirtyä julkisiin.

Taisi ylikomisaariolla olla verraten huono päivä.

Ulkomailla ajaessa hyvin huomaa kulttuurierot ajamisessa. Pari kuukautta sitten ajelimme viikon verran Barcelonassa ja Pohjois-Espanjassa ja siellä sai aina vapaasti vaihtaa kaistaa kun oli laittanut ensin vilkun päälle.

Sama pätee myös Andaluusiaan, aurinkorannikolle. Joskin se ajokulttuuri itsessään tuntuu hurjalta niin se on kuitenkin kohteliasta. Vähän ihmetytti mennä autokyydillä Malagasta Fuengirolaan kun mutkikasta ja mäkistä moottoritietä ajeli pienet kuorma-autot (jakeluautot) 140km/h rinta rinnan. Ällistyttävintä oli kuitenkin se miten jalankulkijoita kunnioitettiin; ei tarvinnut kuin seistä suojatien reunalla niin autot pysähtyivät hyvissä ajoin jotta pääsisin ylitse. Suomessa tulisi tööttiä, valoshow sekä kansainväliset käsimerkit jos astuu jalallakaan suojatielle...
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Enemmänkin syy taitaa olla se, että jos laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaessasi niin takana oleva on jo vetänyt isommankin raon umpeen etkä voi vaihtaa kaistaa.

Sinänsä turha aloittaa väittely tästä, mutta itsekin ajelen päivittäin Espoossa ja Helsingissä. Kyllä tilaa mielestäni saa, kun sen vilkun laittaa päälle. Esimerkiksi lainaamaani tekstin tapaus on käynyt minulle vain muutaman kerran ja se on aika vähän kokonaisuudessa.

Muutenkin, kyllähän se nyt on päivänselvä asia, että taksienkin pitää näyttää vilkkua. En nyt halua leimautua miksikään yleiseksi taksienvastustajaksi, mutta täytyy vielä ihmetellä miten usein kyseiset kuskit ajavat reilua ylinopeutta. Onko kyseessä niin tärkeä työ, että tämä on sallittu? Vai johtuuko tämä yksinkertaisesti siitä, että taksikuskeiksi hakeutuu usein kouluttautumatonta väkeä ja kerrankin on kiva päästellä sillä mersulla menemään, kun ei siihen muuten olisi mahdollisuutta?
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Muutenkin, kyllähän se nyt on päivänselvä asia, että taksienkin pitää näyttää vilkkua. En nyt halua leimautua miksikään yleiseksi taksienvastustajaksi, mutta täytyy vielä ihmetellä miten usein kyseiset kuskit ajavat reilua ylinopeutta. Onko kyseessä niin tärkeä työ, että tämä on sallittu? Vai johtuuko tämä yksinkertaisesti siitä, että taksikuskeiksi hakeutuu usein kouluttautumatonta väkeä ja kerrankin on kiva päästellä sillä mersulla menemään, kun ei siihen muuten olisi mahdollisuutta?

Epäilen että syynä on enemmänkin työtehon maksimointi. Eli mitä nopeammin keikka on ohi, sitä nopeammin saa uuden päälle. Useampi kyyti vuorossa tuo enemmän rahaa. Mitä vilkunkäyttöön tulee, on pirun vaikeaa ymmärtää mitä sen käyttämättömyydellä saavutetaan, oli sitten minkä tahansa kulkuneuvon ratissa.
 

Betoz

Jäsen

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Meinasipa tulla helvetin synkkä kauppareissu, kiitos erään nuoren Golf kuskin. Oltiin ylittämässä suojatietä Riihimäen rautatieaseman liikenneympyrän kohdalla, kun tämä sankari kiihdytty romunsa rautatieaseman pihasta liikenteen sekaan. Sillä hetkellä kun moottorin ulvomisen kuuli, oltiin melkein puolessa välissä suojatien yli. Hetkeä myöhemmin pari taka-askelta ottaneena Golf oli mennyt menojaan, ja itse oli tyytyväinen siitä ettei tämä idiootti osunut rattaisiin joissa meidän tyttö oli.

Mitähän mahtoi kuskin päässä liikkua, kun lähti sieltä pihasta kiihdyttämään? Siinä kuitenkin väisti meitä jo yksi auto, jonka tämä sankari ainakin näki. Eikö tullut siitä mieleen, että suojatiellä voi ehkä jopa olla ihmisiä? Ja ylipäänsä, miksi ottaa pihoista lähdöt niin kovaa kun romusta lähtee?

Autosi jäi mieleen, ja jos satun sen joskus jollain parkkipaikalla näkemään, niin asiasta kyllä keskutellaan vähemmän rakentavaan sävyyn.
Ja myös poliisille on asiasta ilmoitettu, että älä ihmettele jos siniset valot takaikkunassa vilkahtavat.
 
Viimeksi muokattu:

jonsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tänään näytti autoilijoilla olevan runsaasti joulumieltä, kun tuolla kaupungilla tallusteli. Antoivat tietä hyvinkin auliisti, tuli kyllä hyvä mieli, kun ei tarvinnut suojatien ylitystä odotella pitkään!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tänään näytti autoilijoilla olevan runsaasti joulumieltä, kun tuolla kaupungilla tallusteli. Antoivat tietä hyvinkin auliisti, tuli kyllä hyvä mieli, kun ei tarvinnut suojatien ylitystä odotella pitkään!
Huomasin itse saman ja vaimokin oli huomannut keskustassa lahjaostoksilla käydessään. Olisipa autoilijoilla joulumieltä muulloinkin kuin joulun aikaan.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmänkin syy taitaa olla se, että jos laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaessasi niin takana oleva on jo vetänyt isommankin raon umpeen etkä voi vaihtaa kaistaa.

Mun mielestä tää on vähän jo jonkinlaista urbaanilegendaa, eikä kyllä kokemusteni mukaan pidä paikkaansa. Aina toki löytyy muutama idiootti, jotka vetävät sen välin umpeen huomatessaan, että "vittu, nyt toi meinaa ajaa mun edelle", mutta tämä on mielestäni kylläkin enemmänkin poikkeus, kuin sääntö.

Sinänsä turha aloittaa väittely tästä, mutta itsekin ajelen päivittäin Espoossa ja Helsingissä. Kyllä tilaa mielestäni saa, kun sen vilkun laittaa päälle. Esimerkiksi lainaamaani tekstin tapaus on käynyt minulle vain muutaman kerran ja se on aika vähän kokonaisuudessa.

Eli kuten jo yllä mainitsin, niin samat tuntemukset asiasta itsellänikin. Itse tosin olen sen verran vittumainen, että jos joku selvästi kärkkyy paikkaa kaistanvaihdolle, mutta ei osaa laittaa sitä vilkkua päälle, en myöskään anna tilaa.

Muutenkin, kyllähän se nyt on päivänselvä asia, että taksienkin pitää näyttää vilkkua. En nyt halua leimautua miksikään yleiseksi taksienvastustajaksi, mutta täytyy vielä ihmetellä miten usein kyseiset kuskit ajavat reilua ylinopeutta. Onko kyseessä niin tärkeä työ, että tämä on sallittu? Vai johtuuko tämä yksinkertaisesti siitä, että taksikuskeiksi hakeutuu usein kouluttautumatonta väkeä ja kerrankin on kiva päästellä sillä mersulla menemään, kun ei siihen muuten olisi mahdollisuutta?

Ei mua ylinopeuden ajaminen juurikaan kiinnosta, jos sen osaa suhteuttaa vallitseviin liikenne- sekä keli-olosuhteisiin, se nopeusrajoituksessa seisova numero ei ainakaan itselleni merkitse muuta, kuin sitä, että sitä kovempaa ajamalla voi saada sakot. Enemmän ärsyttää, kun ns. "ammattikuski" ei osaa pitää edes alkeellista turvaväliä eikä käyttää vilkkua.

Hyvä esimerkki turvavälistä tuli taas havaittua, olikohan 2. päivä kuluvaa kuukautta, kun yöllä oli tullut kiitettävästi lunta. Piti matkustella taksilla aamuvarhaisella lentokentälle.
Autoja oli tosi harvakseltaan liikenteessä, mutta taksikuskin piti hinkata ihan edellä ajavan auton perseessä kiinni, jutustella ja tuijotella taustapeilin kautta meikäläistä puhellessaan. Piti sitten huomauttaa asiasta, niin eiköhän arvoisa taksinkuljettaja vetäissyt herneet nenään, ja loppumatkan sai sitten kuunnella jotain jupinaa ammattiautoilusta ja muusta vastaavasta, joka ilmeisesti mm. kumoaa fysiikan lait ja lyhentää jarrutusmatkaa.

Tuo aiemmin mainitsemani oikea tilannenopeus onkin sitten vähän vaikeampi käsite, varsinkin talvikeleillä. Tänään sai itsekin taas hyvän muistutuksen asiasta himaan tullessa, ilman lämpötila n. +4 ja meikäläinen ajelee ihan rauhassa 40km/h rajoituksella noin suurinpiirtein rajoituksen mukaan jyrkkään ulkokaarteeseen viettävään ~45 asteen mutkaan oikea käsi rennosti kyynärnojalla/vaihdekepillä, ja vasen ratissa, kun huomaan, että saatana täähän on ihan peilijäässä ja auto meinaa mennä väkisin suoraan, vaikka alla on uudenkarheat nastarenkaat. Aika nopeasti oli kyllä ohjaamo täynnä käsiä, ja onneksi oli alla nelikko jonka sai käännettyä kaasulla, etuvedon kanssa olis ollut vaikeampaa. :)

Suomen liikenteestä puuttuu lähinnä joustavuutta. Joustavuus liikenteessä tarvitsee avukseen myös yhteiset pelisäännöt, eli jos halutaan tilaa viereiseltä kaistalta, näytetään vilkkua, jos pysähdytään tien laitaan, näytetään vilkkua, jos joku tulee moottori- tai muun monikaistaisen tien vasemmalla kaistalla kovempaa takaa, annetaan tilaa, jos se vain on mahdollista, ajoi takanatullija sitten yli nopeusrajoituksen tai ei. Myös ohituskaistalla mennään reippaasti ohi karavaanareista, rekoista ym. tientukkeista, jos takana on jono joka myös haluaisi ohittaa, ja katsellaan myös taustapeilistä riittävän usein mitä siellä takana tapahtuu. Listaa voisi varmasti jatkaa aika pitkään.

Voisin vielä kertoa miten paljon paremmin homma toimii monessa muussa Euroopan maassa, mutta enpä jaksa. :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minun ja minun vaimoni asunnon parvekkeelta on mainio näkymä pyörä- ja autotielle.

Jostakin syystä moni pyöräilijä polkee munamankeliaan autotiellä vaikka se pyörätie kulkee vieressä. Yleensä nämä sankarit ovat 60+ -ikäisiä. He ajavat kyllä tien laidassa, mutta heidän tullessaan kohdalle auton tullessa vastaan, on pysähdyttävä. Saatanan teiden ritarit.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun ja minun vaimoni asunnon parvekkeelta on mainio näkymä pyörä- ja autotielle.

Jostakin syystä moni pyöräilijä polkee munamankeliaan autotiellä vaikka se pyörätie kulkee vieressä. Yleensä nämä sankarit ovat 60+ -ikäisiä. He ajavat kyllä tien laidassa, mutta heidän tullessaan kohdalle auton tullessa vastaan, on pysähdyttävä. Saatanan teiden ritarit.

Meikäläisen harmina ovat olleet lähinnä nämä ns. sukkahousupyöräilijät, jotka eivät suostu ajamaan pyörätiellä, kun ilmeisesti kuvittelevat ajavansa niin kovaa, että kuuluvat autotielle. Sitten sitä vedetään perse keikkuen siinä edessä niin ettei ohi pääse, kun tulee autoja vastaan.

Eniten hommassa toki vituttaa se, että ne perseenkeikuttajat on poikkeuksetta miehiä, kyllähän sitä vois jotain mukavaa naispuolista takapuolenheilutelijaa katellakin ihan mielikseen.
 

rokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, Manchester City
Miksi kannattaa tehdä jouluostokset ennen ruuhkia?

Tulipa viimehetken jouluostosreissulle tyrmäävä päätös eilen.
Kanssa-autoilija peruutti komeasti kylkeen kun olin kääntymässä auton takaa uloskäyntirampille. Ohitettuaan risteyksessä minut oli huomannut opasteesta että pysäköintitaso on täynnä ja ajatteli sitten pontevasti peruuttavansa risteykseen, jotta pääsisi rampin kautta toiselle tasolle. -> PAM!
Vahinkoina takaovi komeasti rutussa ja etuovikin pientä oikomista vaille.

Liekö sitten joulumieli ajatuksiani pehmentänyt, mutta en jaksanut asiasta räyhätä kuljettajalle. Kaverin suoraselkäinen ja asiallinen käyttäytyminen toki lievensi myös vitutusta. Tokihan tuo auto menee pajalle ja on pois käytöstäni jonkinaikaa, mutta kun ei tarvinnut ruveta korvaamisista vääntämään niin eipä tuo hirveästi mieltä jaksa painaa. Vara-autonkin lainaan faijalta.

Jotkut autoilijat osaavat olla ritareita myös mokailtuaan.
 

Tobias

Jäsen
Vittu mitä urpoja oli jälleen liikenteessä tänään. No joulun lähestyminen ja suuntana Helsinki-Vantaa niin ei ole ihme. Lähdin siis työmatkalle tänään ja ajelin rauhassa Hki-Vantaa lentoparkkiin - vaan meinasi loppua matka lyhyeen erään Golf-kuskin vuoksi. Käyttäkää vilkkua jos vaihdatte kaistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös