Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 987 133
  • 12 228

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
massimo kirjoitti:

On se KOVA jätkä!!!

Juu, täytyy myöntää, että itsekin olen ollut joskus katsomassa bombers esityksiä ihailumielessä, mutta varsinkin tuossa viestiketjussa voisi kuvitella, että suurin osa on jotain mopopoikia, sen verran naurettavaa ajatusmaailmaa edustavat.

Pakoon lähtijä oli kieltämättä suhteellisen amatööri. Siinäkin kun viritetty Mondeo sai betoniporsaan eteen, niin karkulainen ajeli vissiin nopeusrajoitusten mukaan sen aikaa. Toisaalta, jos poliisit saivat rekkarin käsiin heti kättelyssä, niin vähän ihmeellistä, että poliisit jaksoivat lähteä tuohon kissahiiri-leikkiin mukaan. Muutamassa paikassa olisin laittanut kyllä silmät kiinni, jos olisin istunut pelkääjän paikalla.

No ehkäpä siviilipoliisin kuljettajallakin oli vähän respect olo itseään kohtaan tuon jälkeen. Tai sitten meno on joka päivä tuollaista.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Nuo poliisitkin on aika kovia rattimiehiä kyllä. Samaa ei voi sanoa prätkähiirestä, luulis tollasella pyörällä nyt karistavan jonkun karjavankkurin alta aikayksikön.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Ei jumalauta mikä idiootti. Itseasiassa tuolla palstalla tuntuu olevan noita idiootteja aika montakin. Onneksi väliin sattuu fiksujakin, jotka tajuaa vastuunsa noissa hommissa. Miten vitussa nuo pässit saa käännettyä tuon asian niin, että loppupeleissä koko homma olikin oikeastaan poliisien vika? Tästä voisi heittää juttua aika moneenkin ketjuun kuten esim. vitutus- ja ihmettelyketjuihin. Ei pysty käsittämään...
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
No tyylinsä kullakin, onneksi ei sattunut muille kuin kuskille.

Kyllä nuo poliisit kai ajaa ihan kohtuullisesti osaa, noin niinkun yleensäkin. Ja kuulema moottoripyöräpoliisit on sen luokan kuskeja, että pakoon ei ihan herkästi pääse.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Idioottimaista toimintaa tältä katuhaukalta, mutta miksi poliisit jatkoivat takaa-ajoa kun kilpi oli jo nähty? Tuossa olisi voitu välttää monta vaaratilannetta, jos olisivat luopuneet takaa-ajosta, todisteita kuitenkin oli jo riittämiin.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Trenchtown kirjoitti:
Idioottimaista toimintaa tältä katuhaukalta, mutta miksi poliisit jatkoivat takaa-ajoa kun kilpi oli jo nähty? Tuossa olisi voitu välttää monta vaaratilannetta, jos olisivat luopuneet takaa-ajosta, todisteita kuitenkin oli jo riittämiin.

Mitä jos pyörä oli varastettu? Myöskään kuskia ei voitu tunnistaa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Oho, eikö perässä saisi ajaa ollenkaan? Viihdyttävä pätkä ja kyllä poliisilla pysyi autokin hyvin hallussa. Tuolla palstallahan on melkoista itkua siitä kuinka poliisi vaaransi liikennettä mutta eihän tässä siltä pohjalta voida lähteä ettei poliisi ota kiinni pakenevia lainrikkojia. Mistä olisi tiedetty, onko kuski kännissä tai huumeissa? Varastettu mopo ja kuskin tunnistaminen tuossa jo mainittiinkin. Mistä olisi tiedetty, jatkuuko liikenteen vaarantaminen pysäyttämättä? Typerä jätkä, kun lähti pakoon tuollaisen pikkurikkeen vuoksi ja aika helpolla selvisi. Lisäksi vähän kukkahattuilua siinä mielessä, että kaverilla ei ollut pyörä ja tilanne siinä määrin hallussa että huonommalla tuurilla olisi päätynyt aiheuttamaan vahinkoa sivullisillekin ilman että olisi pystynyt itse enää vaikuttamaan tapahtumiin. Onneksi ei ollut tuota huonompaa tuuria, muuta kuin itsensä osalta. Tuon mopedistin tilanteen kuitenkin vielä jossain määrin ymmärtää siitä näkökulmasta että tilanne on ruokkinut itse itseään, mutta vielä typerämpiä tyyppejä löytyy tuolta palstalta jotka sitten itkeskelevät itse pahaa poliisia nyyh nyyh, kun ei saa ajaa pärrällä kahtasataa liikenteen seassa kenenkään häiritsemättä. Pahaa tietysti ei saisi toivoa kenellekään, mutta opetusmielessä toivottavasti joskus kolahtaa omaan talouteen tämmöinen ajoharjoittelija ja avaa silmät sille että se voittamattomuuden tunne ei tarkoita sitä että olisi välttämättä todellisuudessa tilanteen ja ajokin herra.

Ettei nyt mene liian hurskastelulinjalle, niin ajanpa tuota ylinopeutta itsekin välillä. Perjantaina vitutti oikein huolella kun liikenteen seassa ajellut mopoilija sumputti minut rekan taakse. Lappeenrannassa on keskustasta Sammonlahteen lähdettäessä kaksi kaistaa joista toinen sitten lentokentän risteyksen kohdalla päättyy. Tenevapisteen kohdalta vanhoilla vihreillä omalle kaistalle (sisempi) punkesi tuplaperävaunullinen rekka joka jäi siihen sitten kihdyttelemään ja ajattelin noin yleisen jouhevuuden ja oman pikkukiireeni vuoksi ohittaa rekan toista kaistaa pitkin. Toisella kaistalla kuitenkin viereltä valoista lähti mopo joka oli jo ehättänyt edelle ja jouduin vaihtamaan kaistaa sen perään. Mutta mitäs ihmettä, mopopa se päättikin siinä jäädä junnaamaan rekan vierelle neljääkymppiä ja lopulta sitten päätyi kääntymään alas Marssitielle. Vitun homo! Jouduin hiljentämään vauhtia niin etten enää viitsinyt aiheuttaa yllätyksiä rekalle tuikkaamalta tuota lyhyttä päättyvää kaistaa pitkin edelle koska en olisi tuohon enää ehtinyt vaan sain sitten itse pysähtyä ja odotella koko jonon menevän edeltä, jonka ensimmäisenä vielä hetki sitten olin. Kiitti vain mopolle ja rekkakuskille joka varmasti tahallaan kaasutteli sen verran että ehtii blokkaamaan meikäläisen. Sitä en kuitenkaan tiedä kenelle tässä tarinassa se punainen sulka pitäisi ojentaa, turhaahan se omastakin puolestani oli lähteä tavoittelemaan alle kymmenen sekunnin ajallista säästöä ohittamalla rekka. Harmitti vain kun se tuntui matelevan siinä edessä maailman hitaiten.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Kylläpä tossa pätkässä prätkä-jätkän päässä virtsa virtasi ja ulosteet patosivat minkä suinkin pystyivät ja foorumilla kaltaisensa vähälahjaiset taputtivat karvaisia käsiään.

edit. Poistettu turha toivomus. + lisätty k
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Idioottimaista toimintaa tältä katuhaukalta, mutta miksi poliisit jatkoivat takaa-ajoa kun kilpi oli jo nähty? Tuossa olisi voitu välttää monta vaaratilannetta, jos olisivat luopuneet takaa-ajosta, todisteita kuitenkin oli jo riittämiin.

Jos kuski oli aineissa, kännissä tai pyörä varastettu. Tuo on kuitenkin varsin epäilyttävää, jos tuollaisen pikkurikkeen takia lähtee tieten tahtoen karkuun. Jos poliisi ei olisi lähtenyt takaa-ajoon, olisi tämä motoristi kuitenkin keksinyt että pyörä varastettiin juuri sinä päivänä tai se oli koeajossa jollakulla tms.

Ja itse tuon videon katsoneena en montaa varsinaista vaaratilannetta nähnyt poliisien aiheuttamana. Koska tuossa kuitenkin poliiseilla oli kahdet silmät tarkkailemassa muuta liikennettä ja he kuitenkin näkevät huomattavasti paremmin ja korkeammalta, kuin mitä tuo kamerakuva osoittaa.

Yllättävän huonosti toi ST220 kiihtyy näemmä, mutta hyvin pysyivät kaverin perässä.

Ja tokihan itsekin olen joskus poliisien haaviin jäänyt (tosin autolla) nimim. kolme kertaa kortti hyllyllä ylinopeuksista.
 

HemmoP

Jäsen
Jonkun prätkän varashälytin huutaa ilmeisimmin joko vesisateen tai patterien virran vähyyden takia Sammonkadulla Töölössä. Kolmatta päivää peräkkäin.

KORJAA SE PASKAS SAATANA
 

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime viikolla oli yhdellä n.50-60v rouvashenkilöllä hengenlähtö lähellä. Homma meni näin:
Olin ajamassa Lauttasaaresta Katajaharjun rampista Länsiväylälle (rampin tuntevat tietävät, että kyseessä tiukka kurvi, johon ei kaipaa ylimääräisiä yllätyksiä eteensä), kun edessä yht´äkkiä polkee tämä ko. nainen fillarilla, siis jumalauta polkupyörällä kiihdytyskaistaa pitkin. Onneksi näkyvyys oli hyvä ja keli kuiva, sillä muuten olisi rysähtänyt. Sain väistettyä mamman juuri ja juuri turvallisesti. Onneksi takana tulleet länsiväylälle pyrkineet huomasivat edessä olevan jotain epänormalia, sillä muutkin osasivat väistää pyöräilijän. Pääsin länsiväylälle liikenteen sekaan ja kiroillen aioin juuri soittaa poliisille, että korjaisivat akan pois liikenteen seasta tappamasta itseään, ja mahdollisesti myös muita. Samalla huomasin taustapeilistä, kuinka moottoripyöräpoliisi tuli täyttä häkää Helsingin suunnasta ja pysäytti rouvan etenemisen tien laitaan. En tiedä selvisikö pyöräilijä pelkillä nuhteilla, mutta mielestäni tuosta voisi jo sakottaa ihan tuntuvasti.
Niille jotka paikkaa eivät tiedä, kerrottakoon, että länsiväylän molemmin puolin kulkee kevyen liikenteen väylät, jossa voi sitten pyöräillä aivan rauhassa.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
massimo kirjoitti:
http://video.google.com/videoplay?docid=5520611468559294312

Moni on varmaan nähnyt pätkän mutta pistetään nyt kuitenkin tänne se. On kyllä hurjaa katseltavaa. Tosin on sanottava, että joko on huono pakoilija tai sitten poliisi on pirun taitava kuski.

Ensinnäkin minua ärsyttävät nämä itseään äärettömän taitavina pitävät moottoripyörääilijät, joita näkee keulimassa missä milloinkin. Eräänkin kerran otin yhteen erään kaksikon kanssa, joka terrorisoi erästä omakotialuetta ajamalla pienellä kadunpätkällä hirvittäviä nopeuksia. Kaveri vaan todisteli silmät kirkkaana, että kyllä hän sen pyöränsä hallitsee, jos lapsi juoksee eteen.

Ja tämänkin tarinan pakenija oli taidoiltaan kuitenkin lähinnä säälittävää tasoa. Järjetöntä ajella maantiellä, kun olisi sanut pudotetua poliisit kyydistä viimeistään sillä jalkakäytäväosuudella muutamalla 180 asteen käännöksellä. Mutta hetki tuota ulosajoa ennen kaveri meinasi jo kaatua siinä sillan jälkeisessä mutkassa, kuvannee ehkä kaverin taitoja parhaiten.

Sitten toinen asia: vaikka kuinka poliisilla adrenaliini virtaisikin, pari aivan älytöntä ohitusta mahtui tuohon videoon. Jyrkässä ylämäessä ohi kapealla tiellä, jossa ei voinut nähdä, mitä mäen takaa tulee. Toki kamera on alempana kuin kuskin näkökenttä, mutta silti erittäin arveluttava teko. Taisi olla äänien perusteella nuori kaveri ratissa ja vanhempi toppuutteli vieressä. En tiedä olisiko kaveri lähtenyt siitä Hiacesta ohi, ellei vanhempi olisi himmaillut.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
polvipetteri kirjoitti:
Sitten toinen asia: vaikka kuinka poliisilla adrenaliini virtaisikin, pari aivan älytöntä ohitusta mahtui tuohon videoon. Jyrkässä ylämäessä ohi kapealla tiellä, jossa ei voinut nähdä, mitä mäen takaa tulee. Toki kamera on alempana kuin kuskin näkökenttä, mutta silti erittäin arveluttava teko. Taisi olla äänien perusteella nuori kaveri ratissa ja vanhempi toppuutteli vieressä. En tiedä olisiko kaveri lähtenyt siitä Hiacesta ohi, ellei vanhempi olisi himmaillut.

Siinä mäessähän poliisi hiljensi ja odotti kunnes näki ettei autoa tule vastaan.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Troy kirjoitti:
Siinä mäessähän poliisi hiljensi ja odotti kunnes näki ettei autoa tule vastaan.

Joo, kirjoitin hiukan epäselvästi. Siinä Hiacen kohdalla hiljensi, mutta oli ainakin kaksi muuta vastaava ylämäki-mutka_heti_mäen_jälkeen -kohtaa, jossa mentiin ohi vastaantulijoista.
 

Rocco

Jäsen
Tänään näin ruokatauolla taas erittäin loistavaa autoilua...

Risteys, joka on valoilla ohjattu, ja on vielä kohtalaisen vilkas yhden kaupungin pääväylän risteys. Suunnasta A tulee auto ja ajaa vihreillä valoilla risteykseen, mutta joutuu pysähtymään, koska edessä oleva auto on kääntymässä vasemmalle ja joutuu odottamaan vastaantulevaa liikennettä. Lopulta valot vaihtuvat suuntaan A kulkeville punaisiksi ja kääntyvä auto pystyy kääntymään vasemmalle kun vastaantulijoille paloi punainen, mutta tämä takana ollut autoilija jäi siihen melkein keskelle risteystä!

Siinä sitten oli soppa valmiina kun poikittaisliikenteelle tuli vihreät ja se yksi auto oli puoliksi ajoradalla tekemässä ruuhkaa.

Voi jestas mikä pöljä! Jos olet sinne risteykseen jo ajanut vihreällä valolla niin saat tottakai ajaa sieltä pois! Et kai jää suojatielle seisomaan jos kesken ylityksen valo vaihtuu punaiseksi?!?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
polvipetteri kirjoitti:
Jos kuvittelitte, että meillä täällä on pimeitä ja osaamattomia kuskeja, niin mitä sanotte tästä:
Vaikka nyt ei välttämättä saisi nauraa niin se haitaribussin heittely hieman huvitti, varsinkin kun kuvittelee jotain mummoja ostoksilta tulossa sinne perälle.
Sekä viimeisen klipin Ladan lopputussahdus.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Seuraava tarina on tosi ja tapahtui tänään Turun ja Helsingin välisellä tieosuudella, hieman ennen Hangontien risteystä, muistaakseni Nummi-Pusulan kunnan alueella.

Satoi. Ajelin rauhallisesti jonon viimeisenä melko lähellä edellä ajavaa harmaata Toyotaa, joka oli hetki sitten roikkunut peräloosterissani kiinni ja tilaisuuden tullen ohittikin. Nyt tämä samainen, käyttäkäämme kuskista tarkoituksellisen halventavaa nimitystä Neropatti, roikkui edellämme ajavan punertavan hieman vanhemmanmallisen Mondeon perässä, hiillostaen sitä ajamaan kovempaa. Jätkä ajoi aivan Mondeon perässä kiinni, kieputteli riisikeppiään tien puolelta toiselle, mutta Mondeo ajoi kaikesta huolimatta samaa tasaista vauhtia jättäen eteensä kunnon turvavälin. Hieman kauempana edessä ajoi rekka vetäen perässään muutaman auton jonoa, sateesta ja tien laadusta johtuen ohituspaikkoja ei juurikaan ollut. Tietöitäkin matkalla on kun rakentavat sitä kauan odotettua motaria. Nopeusrajoitus oli kahdeksankymppiä suurimman osan matkaa.

Viimein tuli ohituspaikka, Toyotallaan kaasutellut Neropatti laittoi nastan lautaan ja eikun Mondeon rinnalle ja ohi. Mutta juuri kun taivas oli auennut herra Neropatille ja tie edessä oli auki, mitä tapahtuikaan? Mondeon kuskin ikkuna avattiin, ja ulos työnnettiin pyöreä lätkä ja auto alkoi ujeltaa. Aivan oikein, siviilipoliisiauto. En takaapäin nähnyt lukiko lätkässä jotakin, oletettavasti STOP.

Muuten tietysti ohittaminen on sallittua mutta kun jätkällä oli ohituksessaan n.satanen vauhtia ja ohituksen kohdalla alkoi juuri kuudenkympin rajoitus. Enkä usko että poliisi perässä roikkumistakaan hyvällä katsoi.

Takana ajavassa Volvossa, siis minun autossani, oli hilpeä mutta myös samalla salaa huojentunut tunnelma...
 

scholl

Jäsen
Taas saa antaa pyyhkeitä kehiin niille ihmisille, jotka pääsevät fiilistelemään sillä, että kiilaavat moottoripyöräilijöitä. Tänäänkin kävi niin, että viereisellä kaistalla oleva 80-luvun japsiromu, ei kääntynytkään vasemmalle niinkuin hänen kaistansa edellyttää, vaan yht'äkkiä kiilaa schollin eteen niin, että itse jouduin jarruttamaan, jotta minusta ei tullut huomattavan paljon kompaktimpaa versiota. Ohitin hänet sitten hyvin pian, koska noin hazardikuljettajan perässä ei uskalla edes ajaa. Ties mitä juonia päänmenoksi oli kehittelemässä.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulppu kirjoitti:
Takana ajavassa Volvossa, siis minun autossani, oli hilpeä mutta myös samalla salaa huojentunut tunnelma...

No te VOLVO-kuskit olettekin heti Jeesuksesta seuraavia, ylöspäin. Ainakin tämä yksi V70 ajuri, joka viime torstaina klo 13 huitteilla ajeli alle kilometrin matkalla kahdeksaakymppiä kaksi kertaa päin punaisia taajamassa, Mannerheimintiellä Helsingissä.

Mutta propsit silti sinulle nokkeluudestasi; japanilaisten autojen nimittäminen riisi-joksikin on täysin uutta, hulvatonta ja täysin mahtavaa. Riisilada, ehheehheeehheee!!!!! Mine olla vähä cp ja volomies!!!!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kieltämättä tuo automerkkien ja niiden käyttäjien stereotyyppistäminen on aina yhtä naurettavaa ja joskus ihan vähän jopa saa näkemään minutkin punaista. "Riisikuppi" "Volvomies" "Mersumies" "Teinibemari". Onha näitä. Tulppu selvästi jakeli sanaa, millä herjataan tiettyä maata, missä valmistetaan ehkä Tulpun mielestä paskoja autoja, joilla ei itse kehtaisi ajaa ja varsin selvästi toi esille sen, millä autolla itse ajaa. :) Schwalbe taasen otti tästä kilarit ja teki selväksi, että "Volvomiehet" ovat kaikki sieltä ja syvältä ja itsekkäitä paskiaisia. Kyllä elämä on ihanaa :)
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Schwalbe kirjoitti:
No te VOLVO-kuskit olettekin heti Jeesuksesta seuraavia ylöspäin.

Ai ollaan vai? En tiennytkään. Emmä ainakaan halua olla, huipulla tuulee.

Schwalbe kirjoitti:
Ainakin tämä yksi V70 ajuri, joka viime torstaina klo 13 huitteilla ajeli alle kilometrin matkalla kahdeksaakymppiä kaksi kertaa päin punaisia taajamassa, Mannerheimintiellä Helsingissä.

...ja tämähän automaattisesti tarkoittaa, että kaikki Volvoja ajavat ihmiset tekevät samaa.


Schwalbe kirjoitti:
Mutta propsit silti sinulle nokkeluudestasi; japanilaisten autojen nimittäminen riisi-joksikin on täysin uutta, hulvatonta ja täysin mahtavaa.

Älä? Luulin sen olleen vanha juttu, jopa vakiintunut käytäntö. Mutta aina löytyy joku...

Schwalbe kirjoitti:
Riisilada, ehheehheeehheee!!!!! Mine olla vähä cp ja volomies!!!!

Etkai? Sain sen käsityksen että olet rii...no mutta anteeksi, japanilaisella autolla ajeleva kateellinen, kirjoitustaidoton teini. Mutta olen näköjään minäkin erehtyväinen...
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Tulppu selvästi jakeli sanaa, millä herjataan tiettyä maata, missä valmistetaan ehkä Tulpun mielestä paskoja autoja, joilla ei itse kehtaisi ajaa ja varsin selvästi toi esille sen, millä autolla itse ajaa. :)

Itse asiassa kirjoitin tuon aivan spontaanisti, on nyt ollut tapana kutsua niitä riisikupeiksi. Japanilaisten laadusta minulla on toki mielipide, mutta koska en ole koskaan sellaista omistanut, en TIEDÄ sen paskuudesta.

Ja oman auton merkin kerroin ihan vain kertomisen vuoksi, jos vaikka Neropatti olisi jatkoaikalaisia :)
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viime viikolla tuli arvokkaita vieraita kylään, kun eräs toimitusjohtaja (käyntikortin perusteella) tuli edustusautollaan mun kontista sisään.

Ajeltiin noin 40kmh, mulla tuliterät kitkat, hänellä kesärenkaat, ja kun väistin ratikkaa, pamahti.

Eipä tosin yrittänytkään selitellä mitään, totesi vain: "kesärenkaat". Alustana jäiset mukulakivet. Onneksi ei puskenu mua ratikan alle.

Että näin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös