Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 000 241
  • 12 282

Rocco

Jäsen
Niilo kirjoitti:
No ei tietenkään pidä eikä saakkaan kaahata punaisia päin. Punaisia päin ajaminen on tuomittavaa. Mutta aika moni jalankulkijakin kävelee punaisia päin? Vai olenko väärässä.

Olet oikeassa. Erona vaan on se, jalankulkija on aina häviävä osapuoli autoa vastaan. Oli syy kenen tahansa.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Rocco kirjoitti:
Olet oikeassa. Erona vaan on se, jalankulkija on aina häviävä osapuoli autoa vastaan. Oli syy kenen tahansa.

Tällä samalla logiikalla munkaan ei ilmeisesti tarvitse välittää liikennevaloista prätkällä ajaessani, koska autoa vastaan motoristi häviää aina.

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että punaisia päin ajaminen on väärin ja rangaistavaa. Ja olen myös edelleen sitä mieltä, että sen tulisi olla kaikille liikenteessä liikkuville yhtä rangaistava teko. Eli kaikille samat säännöt.

Onko muuten kenellekään tullut mieleen, että välillä on ajettava päin punaisia, ettei se kuuden sentin päässä takapuskurista roikkuva peelo tule kontista sisään. Kävi joskus piikkiaikoina niin kivasti, että mä pysähdyin niihin punaisiin mutta se takana tullut auto ei pysähtynyt. Tuli tutustuttua sillä hetkellä melko läheisesti kyseisen Subarun konepeltiin, etupuskuriin ja rengaskuvioihin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
straiter kirjoitti:
Onko muuten kenellekään tullut mieleen, että välillä on ajettava päin punaisia, ettei se kuuden sentin päässä takapuskurista roikkuva peelo tule kontista sisään.
Onko tullut mieleen, että on sitten kiva selittää tätä 7v Minnan vanhemmille, kun ajoit sen päälle punaisia päin?

"No kun mun autoon ois tullu ehkä lommo ko takana ajo sellanen yks peelo..."
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En ole koskaan naarmuttanut yhtään autoa suojatiellä, enkä kyllä missään muuallakaan. Kerran on tosin käynyt niin, että ehdin pyörähtää suojatiellä auton edestä pois, mutta auton sivupeili osui käsivarteeni. Peili jäi kappaleina tapahtumapaikalle, autoilija jatkoi matkaansa. Käteen tuli mustelma. Mahtoikohan tehdä vakuutusyhtiölleen korvaushakemuksen ilkivallasta?
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulppu kirjoitti:
Täytyy tunnustaa että syyllistyn luvattoman usein liian lähellä edelläajavaa ajamiseen. Jos tähän nyt kaivataan mielipidettä sieltä takana ajavastakin autosta, niin yleensä liian lähellä ajamiseen provosoi juurijajuuri nopeusrajoituksen mukaan ajaminen. Kun itse on tottunut ajamaan esim. 60 alueella mittarin mukaan 70 ja 80 alueella neula 90-100 niin näitä tilanteita tulee väistämättä. Ja tästähän toki ei pidä vetää herneitä nenään, jokainen ajaa juuri sitä nopeutta kuin parhaaksi katsoo.

Kannattaisi Tulpun jättää auto kotiin ja siirtyä julkisten kulkuneuvojen käyttäjäksi, jos jopa nopeusrajoitusta ajavat autoilijat saavat liikenteessä provosoitumaan. Tuolla asenteellahan saa jatkuvasti ajaa edellämenevän puskurissa kiinni miehen sukupuolielin otsassa. Kannattaa joskus asettua ajamaan nopeusrajoitusta etenevässä letkassa turvallisella välillä edellämenevään. On nimittäin huomattavasti rennompaa matkantekoa kuin jatkuva puskurissa hiillostaminen ja ohituspaikkojen kärkkyminen. Eikä liikennesäännöt mahdollista ylinopeuden ajamista, vaikka sen parhaaksi katsoisikin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Täytyypä lisätä tähän kommentti. Vaasassa liikennekulttuuri on todella syvältä, tai sitä ei ole ollenkaan. Kolmion takaa tullaan eteen, lyödään jarrut lukkoon kun itsellä olisi etuajo-oikeus, suojatien eteen pysähtyneen auton ohi ajetaan pysähtymättä, ajetaan surutta punaisia päin, fillarit ajaa jalkakäytävillä jne jne. Joka päivä 10min työmatkalla saisi "oikeutetusti" pellit ryttyyn.
Moottoritien rampeilta kiilataan kolmion takaa 120 alueella 80:ä eteen.
Sitten näitä perässä roikkujia.. joita täälläkin on. Itsellä on autossa peräkoukku ja jos joku roikkuu ihan puskurissa kiinni, niin teen rivakan lyhyen jarrutuksen. Yleensä toimii kun ovat lähellä rikkoa uudehkon bemarinsa tmv keulan minun koukkuuni. (ja kyllä olen paskamainen tarvittaessa. jos joku roikkuu takapuskurissa niin hän vaarantaa minun turvallisuuteni sillä ja siihen reagoin)
Muutaman kerran ovat alkaneet soittamaan räikkää, vilkuttamaan valoja ja puimaan nyrkkiä. Tässä tilanteessa olen pysäyttänyt auton, noussut ylös ja odottanut onko jotain sanottavaa - ei ole vielä ollut.
 

Rocco

Jäsen
SamSpade kirjoitti:
Kolmion takaa tullaan eteen, lyödään jarrut lukkoon kun itsellä olisi etuajo-oikeus, suojatien eteen pysähtyneen auton ohi ajetaan pysähtymättä...

Tästä olen samaa mieltä.

Vaasassa on muutama ns. pääkatu joissa liikenne on vilkkaampaa. Tästä johtuen ihmiset luulevat että katu on etuajo-oikeutettu, vaikkei niin olekaan. Esim. Raastuvankatu on sellainen missä saisi muutamassa risteyksessä monesti uudet pellit kun ajat kadun poikki. Kirkkopuistikko on toinen. Ja yksi takuuvarma paikka missä kolisee lähes päivittäin on Citymarketin kulmalla se U-mutka mikä Kauppapuistikosta on enää siinä jäljellä, sama katu minne tullaan kun ajetaan toriparkin toisesta rampista ulos. Tästä Citymarketin kohdalta kun tulee Kauppapuistikolta Makuunin kohdalla Hietasaarenkadulle niin, 50% kerroista Hietasaarenkatua ajavat ihmiset eivät edes katso oikealle. Ja oikealta tulevat usein myös valmiiksi jäävät odottamaan vaikka heillä onkin oikealta tulevina etuajo-oikeus. Ilmeisesti ihmiset luulevat että kun he ajavat toriparkista Kauppapuistikolle, milloin heillä on väistämisvelvollisuus, että se sama väistämisvelvollisuus olisi 50 metrin päässä olevassa risteyksessäkin. Ei ole. Ja myös H-katua ajavat olettaa että puistikolta tulevilla on kolmio, mutta ei ole. On siinä kolissut jo monesti ja kolisee varmasti useasti jatkossakin.

Jos ihmiset pitäisivät kiinni etuajo-oikeuksistaan niin liikenne olisi paljon sujuvampi paikka. Enkä tarkoita sitä että joskus voisi jonkun päästää eteen ruuhkassa, vaan sitä että ihmiset turhaan väistelevät ns. isompaa katua ajavia.
 
Viimeksi muokattu:

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On täällä Jatkoajassa melkoisia rattisankareita.

Yksi perässäajaja rankoo muita perässäajajia pysäyttämällä autonsa lukkojarrutuksella maantiellä, toinen pitää punaisia päin ajamista harmittomana pikkurikkeenä, kolmas ei ole koskaan kuullutkaan käsitettä mittarivirheestä, neljännen motoristin käsitys kovaa kulkevan moottoripyörän tuhovoimasta on vähintään kyseenalainen etc etc....

Ottakaa kaverit iisimmin niin kaikilla on mukavampaa ja turvallisempaa teillämme. Niin, ja itseäni vituttaa hinkkarit, joille käsite "kiihdytyskaista" on täysin vieras. Tietoiskuna voidaan mainita, että KIIHDYTYSKAISTALLA on tarkoitus KIIHDYTTÄÄ AUTO MOOTTORITIENOPEUTEEN. Myös keskustassa sokkailevat maalaiset kypsyttää, mutta tarkemmin ajateltuna ihmekkö tuo, varmasti vaikeita paikkoja ensimmäisellä kerralla. Mutta mikä pakko se on sillä datsunilla sinne keskustaan ängetä jos siellä ei kerran osata autolla liikkua...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Schwalbe kirjoitti:
On täällä Jatkoajassa melkoisia rattisankareita.

Yksi perässäajaja rankoo muita perässäajajia pysäyttämällä autonsa lukkojarrutuksella maantiellä, toinen pitää punaisia päin ajamista harmittomana pikkurikkeenä, kolmas ei ole koskaan kuullutkaan käsitettä mittarivirheestä, neljännen motoristin käsitys kovaa kulkevan moottoripyörän tuhovoimasta on vähintään kyseenalainen etc etc....

Ottakaa kaverit iisimmin niin kaikilla on mukavampaa ja turvallisempaa teillämme. Niin, ja itseäni vituttaa hinkkarit, joille käsite "kiihdytyskaista" on täysin vieras. Tietoiskuna voidaan mainita, että KIIHDYTYSKAISTALLA on tarkoitus KIIHDYTTÄÄ AUTO MOOTTORITIENOPEUTEEN. Myös keskustassa sokkailevat maalaiset kypsyttää, mutta tarkemmin ajateltuna ihmekkö tuo, varmasti vaikeita paikkoja ensimmäisellä kerralla. Mutta mikä pakko se on sillä datsunilla sinne keskustaan ängetä jos siellä ei kerran osata autolla liikkua...

Itse en roiku perässä, vaan pidän sopivan turvavälin maantiellä, kunnes joku kusipää päättää taas kerran ohittaa sulkuviivan alueella ja änkeää siihen väliin.
Itseäni ärsyttävät taas pääkaupunkiseudulla asuvat autolijat jotka kuvittelevat osaavansa ajaa. Sitten kun kehän sisällä tulee 2 cm lunta niin satoja autoja on ojissa ja kolaroituna tukkimassa tietä. Pitääkö sinne liikenteeseen lähteä jos ei osata ajaa liukkaalla, tai ennakoida koska kannattaa renkaat vaihtaa talvikumeihin..
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SamSpade kirjoitti:
Itseäni ärsyttävät taas pääkaupunkiseudulla asuvat autolijat jotka kuvittelevat osaavansa ajaa. Sitten kun kehän sisällä tulee 2 cm lunta niin satoja autoja on ojissa ja kolaroituna tukkimassa tietä. Pitääkö sinne liikenteeseen lähteä jos ei osata ajaa liukkaalla, tai ennakoida koska kannattaa renkaat vaihtaa talvikumeihin..

Sama täällä. Tosin ne talvikeleillä kolaroivat sankarit taitavat olla maakunnan miehiä. Miten sitä nyt helsinkiläinen olisi ajelemassa aamutuimaan Helsingin sisääntuloteillä? Ylipäätään autojansa kolaroiva jengi ottaa päähän. Näiden sankareiden Volvoja kun taas kursitaan vakuutusyhtiöiden laskuun Bilialla kasaan, niin tietäähän sen että kuka tämänkin laskun lopulta maksaa...
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Schwalbe kirjoitti:
Ottakaa kaverit iisimmin niin kaikilla on mukavampaa ja turvallisempaa teillämme. Niin, ja itseäni vituttaa hinkkarit, joille käsite "kiihdytyskaista" on täysin vieras. Tietoiskuna voidaan mainita, että KIIHDYTYSKAISTALLA on tarkoitus KIIHDYTTÄÄ AUTO MOOTTORITIENOPEUTEEN. Myös keskustassa sokkailevat maalaiset kypsyttää, mutta tarkemmin ajateltuna ihmekkö tuo, varmasti vaikeita paikkoja ensimmäisellä kerralla. Mutta mikä pakko se on sillä datsunilla sinne keskustaan ängetä jos siellä ei kerran osata autolla liikkua...

Tämä viesti iski ihan sydämeen. 30.5.2004 Metallica Live @ Helsinki. Alla vuoden 1985 Toyota Corolla. Pienen paikkakunnan poikien suuntana iso Helsinki ja siellä pelotta Mannerheimin katu. This is what happened.

Matka sujui rattoisasti selvissä merkeissä, mutta olimme kyllä tuolla toijotalla aivan hukassa Helsingissä. Aikamme eksyiltiin siellä ja oltiin ihan pallo hukassa. Veli kun oli ensimmäistä kertaa ajamassa Helsingin keskustassa. Aikaa meni noin puoli tuntia että päästiin edes jonnekin pihalle ihmettelemään missä oltiin. Tällä pihalla oli joku avulias helsinkiläinen joka kertoi miten Mannerheimille päästään. Kävi ilmi että olimme noin 100 metrin päässä Mannerheimista...
noh, tästä viisastuneena iso poikajoukko jatkoi iloisin mielin matkaansa, kunnes tuli aika jolloin pihalta olisi pitänyt liittyä vierellä kulkevalle tielle. Mutta onneksi paikalle tuli ilmiselvästi pientä poikajoukkoa kohtaan sympatiaa tunteva herrasmies isolla volvollaan joka päästi meidät _HETI_ eteensä. Silmät suurina kyynel poskella kiitimme herrasmiestä ( jos olit juuri se mies niin tänks, me oltiin siinä taivaansinisessä autossa).

Tarinan opetus. Helsingissä ajokulttuuri aivan erilainen kuin turussa. Turussa olisi pitänyt odotella vuoden että olisi pystynyt väen vängällä tunkemaan väliin. Helsingissä on kuitenkin ilmiselvästi ritaruutta ilmassa.

Ja Schwalben viestiin vielä. Pakko se on maalaistenkin joskus kaupassa tai konsertissa käydä. Pahoittelen itseni ja muiden maalaisten takia vielä jos jollekin koituu suunnattomia hankaluuksia meistä kaupungissa. Takaan että pysymme maalla tästä lähin.

Ja sille runkulle joka viime kuussa parkkeerasi autonsa keskelle kaistaa jotta voi jutella kaverilleen... jos olisi tullut törmäys niin olisin leiponua sua tennismailalla. Tajuutkos et jos vieressä on parkkipaikka niin. Vittu. Ajat sinne. Vittu. Parkkikselle jottet aiheuta törttöilylläsi kolareita. Toisaalta, eihän ne kaverit ois voinu odottaa, oli varmaan pakko sammuttaa auto keskelle kaistaa ja jäädä juttelemaan ikkunasta. Idiootti.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SamSpade kirjoitti:
Itse en roiku perässä, vaan pidän sopivan turvavälin maantiellä, kunnes joku kusipää päättää taas kerran ohittaa sulkuviivan alueella ja änkeää siihen väliin.

Änkeää mihin väliin? Jos kerran pidät riittävän turvavälin, ei ohittajan tarvitse ängetä mihinkään, eli miksi asia voi häiritä sinua? Ja tarkoitatko kommentillasi, että tulet estämään tällasien sankarin paluun omalle kaistalle? Ja vaarannat samalla tilanteeseen täysin ulkopuolisen hengen, joka sattuu tulemaan samaan aikaan vastaan?

Itseäni ärsyttävät taas pääkaupunkiseudulla asuvat autolijat jotka kuvittelevat osaavansa ajaa. Sitten kun kehän sisällä tulee 2 cm lunta niin satoja autoja on ojissa ja kolaroituna tukkimassa tietä. Pitääkö sinne liikenteeseen lähteä jos ei osata ajaa liukkaalla, tai ennakoida koska kannattaa renkaat vaihtaa talvikumeihin..

Kuten yllä jo mainittiin, jos nämä peräänajot sattuvat sisääntuloteillä, kaukana keskustasta, niin miten kyseessä voi olla Stadista oleva kuski? Minkä helvetin takia stadilaiset ajaisivat jonnekin Lahteen aamuyöstä, päästäkseen sitten aamuruhkassa takaisin himaan?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jermu kirjoitti:
Änkeää mihin väliin? Jos kerran pidät riittävän turvavälin, ei ohittajan tarvitse ängetä mihinkään, eli miksi asia voi häiritä sinua? Ja tarkoitatko kommentillasi, että tulet estämään tällasien sankarin paluun omalle kaistalle? Ja vaarannat samalla tilanteeseen täysin ulkopuolisen hengen, joka sattuu tulemaan samaan aikaan vastaan?



Kuten yllä jo mainittiin, jos nämä peräänajot sattuvat sisääntuloteillä, kaukana keskustasta, niin miten kyseessä voi olla Stadista oleva kuski? Minkä helvetin takia stadilaiset ajaisivat jonnekin Lahteen aamuyöstä, päästäkseen sitten aamuruhkassa takaisin himaan?
Vastaa sinä kun siellä asut, ei teidän aivoituksista ota selvää.. heheh

En leiki enkä estä kenenkään ohittelua vaarantaen liikennettä. Tarkoitin että jos väliä on 30-40m edellä ajavaan niin siihen väliin on aina jonkun pakko päästä, oli sulkuviiva tai ei. Miten pidät turvavälin jos hiukka noeusrajoitusta lujempaakin ajaen siihen on aina joku tulossa?

Turha puhua sisääntuloteistä, kyllä se pelti paukkuu joka talvi Mannerheimintiellä, haagan risteyksessä jne. Et vain pysty myöntämään ettei siellä osata ajaa ainakaan yhtään sen paremmin kuin muuallakaan Suomessa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SamSpade kirjoitti:
En leiki enkä estä kenenkään ohittelua vaarantaen liikennettä. Tarkoitin että jos väliä on 30-40m edellä ajavaan niin siihen väliin on aina jonkun pakko päästä, oli sulkuviiva tai ei. Miten pidät turvavälin jos hiukka noeusrajoitusta lujempaakin ajaen siihen on aina joku tulossa?

Turha puhua sisääntuloteistä, kyllä se pelti paukkuu joka talvi Mannerheimintiellä, haagan risteyksessä jne. Et vain pysty myöntämään ettei siellä osata ajaa ainakaan yhtään sen paremmin kuin muuallakaan Suomessa.

En näe turvavälin pitämisessä mitään ongelmaa. Jos joku menee ohi, niin kyllä se väli siitä taas muotoutuu normaaliksi hyvin pian. Mutta ymmärrän, monissa herää sisäinen poliisi taikka muuten vaaan harmittaa toisen a) hienompi auto tai b) nopeampi kotiinpääsy, kun huomaa jonkun ajavan 11 km/h ylinopeutta (mittarin mukaan).

Ja ei ole mitään tarvetta väittää, että täällä olisi Suomen parhaat kuljettajat. Mutta en todellakaan ymmärrä tätä maalaisten jatkuvaa lässytystä, etteivät tsadilaiset osaa ajaa, aina kun jotkut urpot vetävät ensilumilla ojiin ja takapuskureihin. Täällä nyt sattuu olemaan aika paljon autoja suhteessa muuhun maahan. Ja käsittääkseni etelässä asuu myös aika paljon maalta muuttanuttta porukkaa. Muuttuvatko kaikki paskoiksi kuskeiksi muutettuaan jostain Juupajoelta (josta tulee vain täydellisiä kuskeja) pk-seudulle?

Huvittavaa muutenkin tämä kaupunkilaiset v. maalaiset, pyöräilijät v. jalankulkijat, autoilijat v. pyöräilijät vastakkainasettelu, jota tuntuu ylläpitävän lähinnä a) maalaiset ja b) muut kuin pyöräilijät. Itsestään selvää on, että jokaisesta ryhmästä, ja kaikkialla Suomessa, löytää näitä idiootteja ja/tai ajotaidottomia ja/tai asennevammaisia (kuten tästäkin ketjussa huomaa, just nämä niilot, tulput etc), ja valitettavan paljon.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jermu kirjoitti:
Huvittavaa muutenkin tämä kaupunkilaiset v. maalaiset, pyöräilijät v. jalankulkijat, autoilijat v. pyöräilijät vastakkainasettelu, jota tuntuu ylläpitävän lähinnä a) maalaiset ja b) muut kuin pyöräilijät. Itsestään selvää on, että jokaisesta ryhmästä, ja kaikkialla Suomessa, löytää näitä idiootteja ja/tai ajotaidottomia ja/tai asennevammaisia (kuten tästäkin ketjussa huomaa, just nämä niilot, tulput etc), ja valitettavan paljon.


Perusteletko vielä, millä tavalla olen viestieni perusteella asennevammainen, ajotaidoton ja/tai mikä parasta, idiootti?

Se, että ajan samaa nopeutta kuin suurin osa (pk-seudun) tielläliikkujista (poisluettuna Volvo XC90 ja Porsche Cayenne-kuskit, niillä autolla ei kai pääse alle sataaneljääkymppiä) ei kyllä oikeuta mainitsemiisi arvonimiin. Kunnioitan sitäpaitsi sulkuviivoja, tiedän autoni kiihtyvyyden sen verran huonoksi etten lähde tiukkoihin enkä "näkymättömien paikkojen" ohituksiin. Tuo esillenostettu jarrun painaminenkin tapahtuu vain jos joku on roikkunut perässäni kilometritolkulla vaikka ohitusvinkkejä on annettu jo useita ja hyvissä paikoissa. Hetkellinen ennen ohitusta tapahtuva lähellä ajaminen ei ole vielä roikkumista, ei herra paratkoon.

Mainittakoon muuten tuosta aiemmin esiin tulleesta pk-seudun ajotaidottomuudesta ensilumien aikaan: Olen vahvasti sitä mieltä, että pk-seutulaiset totutetaan liian hyvään suolaukseen ja teiden lumettomina pitämiseen. Joillakin teillä pk-seudulla saa ajaa ympäri vuoden sulilla keleillä ja juuri tästä syystä ne jotkin aamut kun lunta tulee helvetisti, keli vaihtuu nopeasti juuri ennen aamuruuhkia tai lämpötila vaihtuu juuri ratkaisevasti tehdäkseen tiet liukkaiksi ovat niin petollisia: ihmiset eivät osaa/ymmärrä varautua.

Niin ja liukkailla sitten muuten ajetaan hiljempaa, itse luotan mieluummin vaistooni kuin Hakkapeliitoihin tai Tieliikelaitoksen suolaseokseen.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jermu kirjoitti:
Huvittavaa muutenkin tämä kaupunkilaiset v. maalaiset, pyöräilijät v. jalankulkijat, autoilijat v. pyöräilijät vastakkainasettelu, jota tuntuu ylläpitävän lähinnä a) maalaiset ja b) muut kuin pyöräilijät. Itsestään selvää on, että jokaisesta ryhmästä, ja kaikkialla Suomessa, löytää näitä idiootteja ja/tai ajotaidottomia ja/tai asennevammaisia (kuten tästäkin ketjussa huomaa, just nämä niilot, tulput etc), ja valitettavan paljon.


Kaupungeissa noita ajotaidottomia on vaan niin tuhottomasti enemmän kun siellä on sakkia paljon enemmän.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Raivostuttavaa, mutta samalla hiukan huvittavaakin, miten paljon jengi välittää Jyväskylässä läpiajokiellosta kävelykadun yli Väinönkadulla. Siitähän ei saisi ajaa kuin linja-autot (ja taksit, ellen muista väärin), mutta aina siinä saa varoa kaikenmaailman touhottajaa. Toki jengi saattaa huomaamattaan ajaa itsensä nalkkiin, eikä viitsi alkaa kääntää autoa jos perässä tulee vaikka bussi, mutta niin paljon siinä teinipeelojakin kiihdyttelee Nissaneillaan, että aika huoletonta sakkia on kyseessä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulppu kirjoitti:
Perusteletko vielä, millä tavalla olen viestieni perusteella asennevammainen, ajotaidoton ja/tai mikä parasta, idiootti?

Ensinnäkin viittasin vain asennevammaisuuteen. Ja mielestäni on asennevammaista tehdä äkkijarrutus maantiellä, vaikka kuinka ottaa päähän takapuskurissa roikkuminen. Myös toinen mainitsemasi esimerkki, roikkuminen alinopeutta ajavan perässä, osoittaa jonkinlaista asennevammaa. Ottaa allekirjoittanuttakin päähän, kun joku ajaa 60-alueella 50-55 km/h hyvällä kelillä, mutta ei se takapuskurissa roikkuminen ainakaan auta asiaa.

Ja lievää ylinopeutta ajaminen (10-15 km/h) hyvällä kelillä ei mielestäni todellakaan ole merkki mistään asennevammasta/ajotaidottomuudesta/idiotismista, kunhan siihen ei yhdistä punaisia päin ajamista, sulkuviivan ylittämistä, risteysalueiden tukkimista, suojateiden laiminlyöntiä taikka juuri takapuskurissa roikkumista, tai ylipäänsä muiden tielläliikkujien huomioimatta jättämistä ja yleistä joustamattomuutta etc.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksi Oulun seudun suurimmista idiooteista on kyllä kaupungin liikennesuunnittelusta vastaava insinööri (tahi insinöörit). Taas rakennetaan uutta kiilauskaistaa Lentokentäntien alkuun, ja laitetaan kaksi kaistaa supistumaan yhdeksi kaistaksi. Odotettavissa 60:n alueella yli satasen nopeuksia ja röyhkeitä kiilauksia, eritoten lentokentälle suuntaavilta takseilta. Näissä kohteissa aina joku joutuu luopumaan oikeuksistaan persereikien takia, joille muutaman auton jono edessä on punainen vaate.

Eilen samaisessa remonttiristeyksessä oikea kaista moottoritieltä päin tullessa oli aivan tukossa ja vasen auki. Takaani yksi munapää laittoi vilkun vasemmalle, ajoi n. 200m ja kiilasi melkoisella vauhdilla takaisin oikealle kaistalle. Oli varmasti taas tärkeämpi kiire kuin niillä ~30-40 autoilijalla, jotka jonottivat vuoroaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuli eilen nähtyä, miten joku ajeli vanhalla vaalealla Sierra-farmarilla taitojensa ylärajoilla. Tampereella Annalan suunnasta Lukonmäen the mäkeen kääntyessä lähti auto hallinnasta risteyksessä nopeuden ollessa arviolta 30km/h. Sai sen menosuuntaansa nähden poikittain jotenkin. Ei kuitenkaan osunut mihinkään eikä autokaan sammunut, joten matka jatkui hieman epävarman oloisesti seuraavaan risteykseen, jossa samalla tavalla lähti hanskasta. Pelottavan heikoilla ajotaidoilla sitä on porukkaa liikenteessä.

Jos muuten näette Tampereella kirkkaanvihreän Astra-farmarin tulevan kohti, niin väistäkää jonnekin. Se teini, joka sillä ajelee, ei todennäköisesti väistä.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
massimo kirjoitti:
Moni on varmaan nähnyt pätkän mutta pistetään nyt kuitenkin tänne se. On kyllä hurjaa katseltavaa. Tosin on sanottava, että joko on huono pakoilija tai sitten poliisi on pirun taitava kuski.

Huh. En ollut nähnyt. Kyllä näitä idiootteja riittää.

Kertooko tarina miten kuskille kävi?
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
MC61 kirjoitti:
Huh. En ollut nähnyt. Kyllä näitä idiootteja riittää.

Kertooko tarina miten kuskille kävi?


Kuulemma jäi henkiin. Kyseinen kuski on itse laittanut videon nettiin. Poliisi näytti videon oikeudessa. Kuski pyysi videota itselleen ja saikin sen. Jollain bomber palstalla hän itse on kertonut jutusta enempikin mutta en vaan löydä sitä tähän hätään.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
massimo kirjoitti:
http://video.google.com/videoplay?docid=5520611468559294312

Moni on varmaan nähnyt pätkän mutta pistetään nyt kuitenkin tänne se. On kyllä hurjaa katseltavaa. Tosin on sanottava, että joko on huono pakoilija tai sitten poliisi on pirun taitava kuski.

Ei taida ihan maija olla autona poliiseillakaan. Toinen varsin kova takaa-ajo löytyy nimellä Getaway in Nastola.. Siinä on vauhtia jo vähän erilailla tosin takaa-ajo ei kestä kovin pitkään.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
MC61 kirjoitti:
Huh. En ollut nähnyt. Kyllä näitä idiootteja riittää.

Kertooko tarina miten kuskille kävi?

Enpä ollut minäkään nähnyt. Videota katsoessa päässä pyöri lähinnä se, että poliisin olisi pitänyt päästää tapaus menemään. Lähinnä sen takia, että hän ei aikonut pysähtyä ja poliisitkin joutuivat ohittelemaan autoja turhan huonolla näkyvyydellä.

Toivon mukaan tuo kuskin viimeinen matka. Kuulostaa ehkä karulta, mutta parempi noiden on maata arkussa itse, ennen kun kerkeävät muita sinne toimittaa ajokäyttäytymisellään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös