Juurikin samaa pointtia tässä hain.RuuhkaTukka kirjoitti:Mielestäni yksi suurimmista turvallisuuden parantajista on toiminnan ennustettavuus. Jos ajajan valitsema nopeus vaikuttaa satunnaisluku-generaattorin arpomalta jää ennustettavuus aika ohueksi. Mielestäni on typerää ajaa ylinopeutta 80-alueella ja näin ollen lisätä muiden tekemien virhearvioiden määrää, ja ajaa alinopeutta 100-alueella lisäten muiden ohittamistarvetta. Molemmat toimenpiteet ovat vaarallisia. Liikenteen sujuvuuden ennustettavuuden ja turvallisuuden nimissä ajetaan sitä ylinopeutta järjestelmällisesti, jos kerran ei voi ajaa rajoitusten mukaisesti.
Ja jotkut taas eivät tajua pitää tarpeeksi väliä edellä ajavaan. PK-seudulla tämä tosin tarkoittaa kaikkia..B1 kirjoitti:Joku keski-ikäinen mamma painoi komeasti kaistanvaihdolla eteeni. Olisi ollut 40-50 cm edessä enemmän autoni, niin vasen etukulma olisi saanut komean lommon. Vittuako pitää niin pieneen väliin mennä. Jotkut eivät vaan tajua, että joka helvetin väliin ei tarvi mennä. Voi sitä odottaa sen verran että vierellä menevä menee ohi ja sitten taakse.
Nuohan on ihan selvästi parkkeerattu siten, että toinen rengas on aina viivalla. Mikä ei yleisenä ohjeena olisi periaatteessa huono ajatus, jos se vain olisi säännöissä sallittua.Murmeli kirjoitti:Tänään Lappeenrannan torin parkkipaikalla kolmetoista ryssäautoa (ehkä joku 40-50 parkkipaikkaa). Näistä kuusi oli parkkeerattu siten, että renkaat olivat ulkona omasta parkkiruudusta ja yksi torin henkilökunnalle selkeästi merkityllä paikalla.
scholl kirjoitti:"It's not the Autobahn". Nyt on tälle amerikkalaiselle sitten luvassa 4kk ajokieltoa, 4 Flensburgin pojoa ja 400e sakkoa.
Leon kirjoitti:Missä on lapsia liikenteessä -merkki 80-alueella?
Ei kun kysyin ihan tosissani. Minusta tuo yhdistelmä on tyyppiä "does not compute". Hiukan kuin suojatie moottoritiellä.polvipetteri kirjoitti:En nyt ole varma jäikö tuosta lauseesta nyt joku pointti huomaamatta, mutta kyllähän noita "Lapsia"-liikennemerkkejä löytyy joka ikiseltä maantieltä.
80km/h nopeusrajoituksella olen nähnyt monia "Lapsia" liikennemerkin. Se on siis tuommoinen http://alk.tiehallinto.fi/www2/liikennemerkit/varoitusmerkit1.htm ,joka löytyy sivun alareunasta.Leon kirjoitti:Ei kun kysyin ihan tosissani. Minusta tuo yhdistelmä on tyyppiä "does not compute". Hiukan kuin suojatie moottoritiellä.
polvipetteri kirjoitti:En nyt ole varma jäikö tuosta lauseesta nyt joku pointti huomaamatta, mutta kyllähän noita "Lapsia"-liikennemerkkejä löytyy joka ikiseltä maantieltä. Kas kun teiden varsille osuus aina joskus kyliä ja kaupunkeja ja monissa niissä on kouluja.
Ainakin tuossa 40km 3-tien pätkällä jota ajeskelin miltei päivittäin on tuolla matkalla kahdessa kohtaa kyseinen merkki. Ja rajotus on tuo 80km/h.Jippo kirjoitti:Varmasti juuri näin. Uskoisin kuitenkin, että suurimmassa osassa tapauksista koulut yms. sijaitsevat jonkinlaisessa taajamassa. Jos maantie menee taajaman läpi, niin kyllä mun kokemuksen mukaan yleensä sen kohdalla nopeusrajoitus putoaa ainakin 60 kilometriin ellei peräti ole taajamamerkkiä erikseen.
Mutta eiköhän tästäkin löydy poikkeuksia jostain päin maata.
Onko tuo Suomen konttorin ilmoitus saatu kirjallisena tai sähköpostina? Jos on, niin ei muuta kuin kuluttajaneuvojalta apua pyytämään. Jos ei ole, niin silti. Eihän tuossa enää ole mitään hävittävää, joten hanttiin vaan.Niilo kirjoitti:Rengas paikattiin asian mukaisesti rengasliikkeessä ja täten oli täysin kunnossa. Aviksen suomenkonttori selvitti pitkään asiaa ja selvisi että kaikki on kunnossa. Ovat Saksassa veloittaneet turhaan ja että missään tapauksessa ei tarvitse maksaa 170 €:a.
Jos vanhempasi eivät olisi maininneet vauriosta, ei mahdollista vauriota olisi voitu todennäköisesti kohdentaa heihin, autot kun yleensä liikkuvat sen suurimman osan kalustoajastaan. No, olisin ehkä itsekin maininnut, rehellinen ja reilu kun olen. Turha ehkä enää kertoa, mutta muille tiedoksi, että tuollaiset tapaukset tulee ehdottomasti käydä lävitse autoa luovutettaessa, kerrata omavastuut ja kustannukset, jos jotain on oikeasti sattunut, tai vaatia asiakaspalvelijan tiedot, jos hän menee lupaamaan "vaurion" veloituksetta. Autovuokraamot ottavat mielellään vakuutusten omavastuuosuudet itselleen, joten auto tulee ehdottomasti kiertää lävitse ennen lähtöä, ellet halua maksumieheksi vanhalle ja ennen huomaamattomalle kolhulle.Niilo kirjoitti:Tämä teksti ei liity kehenkään tiellä liikkujaan vaan erääseen monikansalliseen autonvuokrausta harjoittavaan ketjuun. Olkoon tämä seuraava varoituksena kaikille jotka suunnittelevat matkaa vaikka Eurooppaan ja vuokrata autoa siellä. Porukat kokivat karvaasti mitä tapahtuu kun on rehellinen...
Niilo kirjoitti:Aviksen suomenkonttori selvitti pitkään asiaa ja selvisi että kaikki on kunnossa.