avatar kirjoitti:
Ruoskaa vaan eli sakkoja autoille, jotka eivät pysähdy ja toki sitä ennen massiivinen mainoskampanja kyseisestä toiminnasta, että ei voida sanoa, notta "en mä tienny tommosesta".
Mä hyväksyn ton sakkojen antamisen autoille samana päivänä kun aletaan antamaan sakkoja jalankulkijoille punaisia päin kävelemisestä. Ja vielä siten, että sakot ovat päiväsakkopohjaisia, kuten autoilijoilla vastaavassa tilanteessa. On tullut monesti nähtyä, että jengi kävelee surutta punaisia päin vaikka valoissa odottaa ensimmäisenä poliisiauto. Eikä posliinien suunnasta tule mitään reaktiota.
Itse voisin tänään haukkua ihmiset, jotka valitsevat kaistansa joko liian aikaisin tai liian myöhään. Päivittäin törmää autoilijoihin, jotka ovat esim. Tuusulantiellä kääntymässä ensimmäisistä valoista vasemmalle Pohjolankadulle ja se vasen kaista pitää valita viimeistään kehä I:n kohdilla, jonka jälkeen pitää jurruttaa sitä vasenta kaistaa koko loppumatka max. 70 km/h. Ja kun motarilla ollaan, niin lain mukaan oikealta ei saisi ohittaa.
Toinen vaihtoehto on alkaa arpomaan oikeaa kaistaa liian myöhään. Parhaat esimerkit Helsingissä löytyvät Pohjoisrannassa keskustaan tullessa ja Hietalahdenrannassa. Molemmissa tapauksissa löytyvät selkeät liikenneopasteet n. 500 m ennen risteystä mutta lähes joka minuutti liikenteestä löytyy joku riemuidiootti, joka haluaa vaihtaa kaistaa viisi metriä ennen risteystä pysähtymällä ja laittamalla vilkun vasemmalle/oikealle tukkien samalla toisen kaistan totaalisesti.
Murmelille tiedoksi, että moottoripyörällä ohittaminen on huomattavasti helpompaa kuin autolla ohittaminen. Lisäksi joillekin tieosuuksille on keltainen viiva vedetty suurinpiirtein perusteella: "Ei tässä pysty MB200D:llä ohittamaan, joten ei tässä pysty millään muullakaan ohittamaan." Pyörän päältä myös näkee liikennetilanteet huomattavasti paremmin kuin auton ratin takaa. Lisäksi kiihtyvyysarvot ovat täysin eri luokkaa Suomen liikenteessä liikkuviin autoihin verrattuna.