Mielestäni adaptiivinen vakkari hieman muuttaa tuota peliä, etenkin jos se toimii kuten pitää. Tuo kuitenkin vähentää peräänajoja varmastikin merkittävästi ja ja kyllä pitäisin itse adaptiivisella vakkarilla ajaessa esimerkiksi 5 sekunnin turvaväliä aika ylimitoitettuna 100 tai 120 km/h vauhdissa. 3-3,5 sekuntia on noissa vauhdeissa adaptiivisella vakkarilla mielestäni melko sopiva väli, ehkä sitten ilman sitä hieman enemmän.
Ikävä kyllä moni ajaa aivan järkyttävän lyhyillä turvaväleillä jatkuvasti: 1-2 sekuntia ja kun esimerkiksi motarilla onkin yhtäkkiä vaikkapa liikenne pysähtynyt, niin tuollaiset olemattomat turvavälit aiheuttavat ketjukolareita.
Jatketaan hieman. 120 km/h on öpaut 33 m/s. Sekunti on kutakuinkin normaalin ihmisen reaktioaika liikenteessä, eli kun näet hirven, kestää noin sekka, että jalka on jarrulla.
Kuiva keli, hyvä auto, hyvät jarrut jne, auto pysähtyy 4 sekunnin kuluttua. Jarrutusmatka on rapiat 60 metriä.
Eli havainnosta, ilman esteitä, auto pysähtyy noin sataan metriin.
Itse käytän ihan perusvakkaria, silloin tällöin tarvittaessa sekunteja laskeskellen.
Paskalla kelillä/näkyvyydellä enemmän. Harvoin onnistuu motarilla jos on kovasti liikennettä, koska kun joku näkee välin, siihenhän on tungettava.
Itse en kuvittele voitavani fysiikan lakeja.